Stránka 1 z 1
Napsal: stř 23.05.2012 22:54
od Patrik
Nějak nevim co by to mohlo být mě to přijde jako podivná turbodíra...... ale když vytočim otáčky nahoru klidně až na 4000 turbo tahá krasne pak preradim a ono se cca 0,5- 1 vterinu jakoby plni IC a pak zase taha
zkusim vic rozepsat.....
stupen 2 plnej plyn auto jede pěkně turbo tlakuje přeřazení cca 0,5 vteřiny plnej plyn a čekam cca 0,5 až 1 vteřinu než začne zase turbo táhnot...
nějak nevěřim že za těh 0,5 vteriny co radim spadne veskerej tlak od turba a pak se plní znova....
nemáte někdo tip???
auto taha jinak pekne na dalnici velice rychle se dostává na hranici pres 220 jen to podivne zdrzeni na tlak od turba???
525D manuál 2001 120 KW no chip
Napsal: stř 23.05.2012 23:03
od Jendix
Patrik píše:Nějak nevim co by to mohlo být mě to přijde jako podivná turbodíra...... ale když vytočim otáčky nahoru klidně až na 4000 turbo tahá krasne pak preradim a ono se cca 0,5- 1 vterinu jakoby plni IC a pak zase taha
zkusim vic rozepsat.....
stupen 2 plnej plyn auto jede pěkně turbo tlakuje přeřazení cca 0,5 vteřiny plnej plyn a čekam cca 0,5 až 1 vteřinu než začne zase turbo táhnot...
nějak nevěřim že za těh 0,5 vteriny co radim spadne veskerej tlak od turba a pak se plní znova....
nemáte někdo tip???
auto taha jinak pekne na dalnici velice rychle se dostává na hranici pres 220 jen to podivne zdrzeni na tlak od turba???
525D manuál 2001 120 KW no chip
a není to normální, i doba pár vteřin stačí na to aby turbu spadly otáčky.. poté to zase chvíli trvá než otáčky zpět dostane..
Napsal: čtv 31.05.2012 00:24
od hadice
..čoveče mě to dělá to samé...turbo mám nové 12 tis km (fungl nágl)..jako diag taky nic ale není to nic strašnýho ani bych si toho nějak nevšim....jen mě znepokojuje to že jsem se osobně projel ve dvou autech jedno manuál druhá automat a ty jeli uplně jinak...prostě fakt fakt ty auta jeli neskutečně oproti snad všem jinejm 530D...až jsem žasnul..žádnej čip, žádná turbodíra prostě nic..to jako (nerad používám puberťáckej výraz) ale byl to jako masakr tah vodspoda na 5 už od padesáti ale jako fakt fofr..to ta moje 530D 2003 s najetejma jasně doloženejma 200tis..a novým turbem (mnou měněným) je jako proti temu břečka...fakt nevim...

..zatím to neřeším..finance investuju do něčeho jinýho....jezdí mě to startuje to výborně necuká to prostě je to dobrý ale ne tak jak by to asi mělo bejt.....jediný co teda se jako velice zvláštně projevuje je zvuk pískání turba..v určitejch otáčkách v tahu cca 2200-2500 (při staženým okénku u spolujezdce) je slyšet náhle takový přerušovaný hvizdot pak najednou to začne pískat hezky plynule a už táhne jako fest..ale totok je divné...schválně to vyzkoušej....to by mě zajímalo jestli ti to dělá taky....jako říkal jsem si že až budu mít vícero času tak prachsprostě rozdělám celej sací trakt od turba až po sání a mrknu jestli náhodou tam není nějaká dírka....jinak to není možný.....jinak na podzim se naseru zavřu voči zamáčknu slzu a dám to zpravit pořádně do brna do renocáru.....fakt nevim
Napsal: čtv 31.05.2012 05:41
od Patrik
No mozna jsou to jen podivne pocity....
u me to je asi tak ze sem se s autem trochu zžil a pokud to vytočim aby turbo na další stupeň nastupovalo až za hranicí 2000 otáček je ta turbodíra prakticky nulová problém je když vytočim na 2500 přeřadim a otáčky jdou na 1600.....tam too trvá dlouho avšak to neni hodnota kdy má turbo tlačit plnej tlak..... průběh mam ale i podle diagnostiky již z nízkých otáček krásnej nástup před 1800 otáček/min a jede až dokonce až mě překvapuje jak 525D se na dálnici poroučí k rychlostem přes 200 to zrychlení z 120 nahoru je fantastický.
eště sem se dozveděl že toto s turbodírama nastává kdž se mění turbo za repasované a že tam není uplně dokonale vyštelovaná ta variabilita či co...a že se to pak někdy takhle projevuje.....ale třeba někdo řešil něco s repasovanym turbem
Napsal: čtv 31.05.2012 16:54
od Denkac
V pořádku to určitě není.Mně je auto schopné zrychlit téměř okamžitě a to tak že reaguje už i v 1000 otáčkách bez prodlevy.Auto má najeto 225000 je to manual a turbo slyším už od těch tisíce otáček jak začíná dávat.Turbo mám možná trochu hlučnější,ale funguje dobře.Typnul bych že nebudeš mít v pořádku regulaci tlaku,nebo máš netěsnou nějakou podtlakovou hadičku.
Napsal: čtv 31.05.2012 18:51
od hadice
..to PATRIK...je to možné že jsem si na to auto jakoby celkově zvyk....
...jako žádný cukání divnej chod nebo já nevim prostě uplně normální v pohodě motor ale jak si vzpomínám na ty dvě auta "tuctová" s velkým nájezdem a krutým zacházením ..tak ty jeli jak píše tady kolega prostě hnedky reagovali na plynovej pedál a tah až jakoby hnus...
....jinak turbo mám nové žádný repas..osobně jsem ho kupoval ...je to i přímo ten typ (číselné označení) co tam má být....štelovací matka na táhlu podtlakové regulace je zakáplá barvou a naladěný je to přímo z fabriky..upozorňuju že je to fakt nové turbo garett..žádnej repas.....diag nic...a váhá na osciloskopu taky v pořádku..osobně jsem kontroloval známého když ji napích a porovnával s typovou mapou hodnot napětí z výrobního závodu(jsem prvotně profesně elektrikář)..nevim nevim kluci...jako doufám že jednou na to přijdu.....jinak motor třebas na dálnici jde až do omezovače (zásadně to nedělám) ale musel jsem to vyzkoušet abych věděl....olej měněnej filtry taky poctivě (mám nájezd cca 5000km měsíčně)...jak říkám až budu konečně mít čas a ne řešit pracovní věci tak všechny hadice aj cooler vyhodím a omrknu....
..jo a podtlakový hadičky jsem měnil uplně všechny aj na egr ventilu při výměně turba....kurvaštencl to by bylo kdyby nebylo

Napsal: čtv 31.05.2012 18:55
od hadice
..ještě teda to: DENKAC...prosímtě a skus poslechnout to pískání třeba když jedeš někde vedle svodidel..stáhni okno u spolujezdece..zajímá mě jestli při vytáčení do tahu to chvilinku tak přerušovaně píská a pak zase jen krásně monotoně.....jestli tě můžu poprosit opravdu to skus a dej vědět...

díky
Napsal: čtv 31.05.2012 19:26
od Patrik
asi takhle slyset turbo od 1000 otacek je trochu nesmysl tam netlaci NIC
jak sem zjistil u sebe muj problem byl pouze kdyz sem radil napriklad ze 3 na 4 a pri prerazeni na 4 rychlost byly otacky pod 1800 jak preradim nahore v otackach jede vesele dal pokud klesnou až třeba na 1600 je tam dira coz se da pochopit......
a za dalsi neplette si 530D a 525D prubeh vykonu je tam proste jinej takze co mate 530D nemuzete to srovnavat prave v nizkejch otackach s 525D
to Hadice zkontroluj taky filtr vzduchu a podtlakovou banku !!! dela ti to napriklad i kdyz preradis dejme tomu pri vytoceni na 3500 otacek a pak preradis??? a je dira nebo neni??ty mas 530D tam by to melo tahat este lip....jak 525D s urcite mensi prodelvou a od nizsich otacek
Napsal: čtv 31.05.2012 19:50
od hadice
..člověče..reaguju na to vytočení a přeřazení:..takhle ...minulí týden při ranní cestě do práce provoz jaksi neplynulej (semtam 70-semtam 130) trochu to brzdila jedna pani ....to je ale jedno prostě ve vhodnou chvíli jsem se za ni nachystal dal trojku otáčky cca 3500 chvíli jsem ji tam nechal a jal se předjíždět..tah krásnej..vystřelím jak "z praku" začnu se vklidu zařazovat přeřadím na čtyřku zadupnu plyn a cca dvě--tři vteřiny nic..prostě nic jen tak slaboučko dotahuje...poté ihned zase tah...mě to prostě připadá jakoby se ztratil potřebnej tlak v sacím traktu....
Napsal: čtv 31.05.2012 20:01
od Patrik
hadice píše:..člověče..reaguju na to vytočení a přeřazení:..takhle ...minulí týden při ranní cestě do práce provoz jaksi neplynulej (semtam 70-semtam 130) trochu to brzdila jedna pani ....to je ale jedno prostě ve vhodnou chvíli jsem se za ni nachystal dal trojku otáčky cca 3500 chvíli jsem ji tam nechal a jal se předjíždět..tah krásnej..vystřelím jak "z praku" začnu se vklidu zařazovat přeřadím na čtyřku zadupnu plyn a cca dvě--tři vteřiny nic..prostě nic jen tak slaboučko dotahuje...poté ihned zase tah...mě to prostě připadá jakoby se ztratil potřebnej tlak v sacím traktu....
to co popisujes se da za jizdy vycist z dobre diagnostiky jak ti tlaci turbo a co se tedy deje, zkus omrknout tu podtlakovou cernou banku jestli nema dirku nebo netestnost..to co popisujes me tedy nastesti nedela
nech udelat nejakou schopnou diagnostiku a at ti to za jizdy zmeri jek tlaci a co se deje....díra v IC systemu by se projevovala tak ze by to nejelo ani potom dobre spis regulacni ventil co do nej vedou hadicky nebo pak ta dirka v te bance..tam by to mohlo stracet tlak moc rychle slouzi k vyrovnanemu poklesu tlaku mezi hadickama ventilem a tehlem turba
...... a turboregulace by mela byt OK kdyz je turbo new
ja videl neco podobnyho co popisujes u VW 3 vteriny reakce turba vysledek tam pridrena regulace lopatek
to tu neni nekdo kdo by se s tim setkal a poradil
Napsal: čtv 31.05.2012 20:28
od Raadii
Mě to taky tak vteřinku vynechá a když řadim ze 4 na 5, tak mi zase přijde, že to tahá okamžitě... Nicméně brácha měl přidřenou (dost) tu variabilitu a když auto vytočil kolem 3000ot. tak mu skočilo do nouzáku, takže tam si myslim, že chyba nebude. A když je přidřený to naklápění, tak to turbo netahá tak jak by mělo a jde to dost znát.
Napsal: čtv 31.05.2012 20:53
od Denkac
Milej příteli nemam 530,ale525 a jestli chceš vědět jak to má jít od spoda tak přijeď.bydlim 10 km od tebe.
Napsal: čtv 31.05.2012 21:17
od Patrik
Denkac píše:Milej příteli nemam 530,ale525 a jestli chceš vědět jak to má jít od spoda tak přijeď.bydlim 10 km od tebe.
a kamže Červený Újezd u Prahy, rád bych se svez z jinou 525D abych měl srovnání....do Prahy jezdim celkem často....
Napsal: čtv 31.05.2012 22:52
od hadice
..asi jooo pořádnej diag za jízdy live data..teda se přiznám že totok jsem ještě neabsolvoval.....

..jinak to projetí asi nebude na mě...no holt škoda....rád bych porovnal na vlastní kůži....
Napsal: pát 01.06.2012 05:19
od Denkac
Patrik píše:Denkac píše:Milej příteli nemam 530,ale525 a jestli chceš vědět jak to má jít od spoda tak přijeď.bydlim 10 km od tebe.
a kamže Červený Újezd u Prahy, rád bych se svez z jinou 525D abych měl srovnání....do Prahy jezdim celkem často....
Červený Újezd u Zbůchu.
Napsal: sob 02.06.2012 05:33
od Lucifer
Ještě zareaguju na to jak tu někdo psal že jeho auto nejede oproti ostatním autům ve stejný motorizaci.
Já měl taky takovej pocit sedl jsem do jinýho TDSa a říkal jsem si jak to kurva brutálně tahá oproti mýmu. Jenže byly jsme na letišti mladá se chtěla projet a já si sedl vedle ona ho točila dost slušně do omezovače a já cejtil ten krásnej zátah.
Jen mi to přišlo, že to netahá když jsem řídil, ale jako spolujezdec jsem to cítil mnohem víc.
A když už je tu ten topic. Tak mě píská turbo docela jde slyšet když mám dole okno. Ale na tom letišti jsem spálil pár gum, dal pár sprintů a turbo přestalo pískat. Logicky si myslím, že budou zanašený lopatky, ale jak tomu pomoct ?
Napsal: sob 02.06.2012 08:02
od hadice
..no člověče to nevim..jedině ho nechat prostě rozebrat a vyčistit....ale teda jako myslím si že se vlastně vůbec nemá samo zanést...je to tak zkoonstruované aby se to samo čistilo a vypalovalo...spíš bych to vyděl na nějakou mechanickou závadu v turbu....ale jak říkám jenom možná!...jestli ti to jezdí dobře a tak všechno tak to prostě nech projevit a zbytečně do toho nezasahuj...třeba se něco objeví a třeba taky ne.....
....jinak jak říkáš..pořád si říkám jestli to nemám nějak vsugerovaný to že to netahá tak jak má...l.ale: když jsem to svoje (530D) kupoval tak jsem ho lehce projel a asi dvě hoďky prolejzal se švagrem..inu cena odpovídala stavu.(prostě takové to top..a to jsem taky chtěl)..ale hnedky jsem ho nekoupil...pak v tejdnu prolejzám další a další..ale nic moc...nakonec poslední kousek v Hodoníně a to už bylo vlastně v neděli...auto jsme pěkně vokoukli a docela dost projeli (osobně) majitel mě pobízel ať se nebojím klidně mu přidat jakkoliv prostě kde chci...auto jelo velice dobře...nicméně nějaké muchy mělo tak jsem si jej dal do rezervy....v pondělí hned se rozhod že jedu tam pro to první...dohovořil jsem ještě malý test před koupí že jej více projedem cca stejně jak to z neděle...sednu a to prostě nešlo tak jak by mělo...ale stav teda nahrál a vzal jsem jej.....prostě tam ten rozdíl byl cítit...a pak asi po dvou měsících jsem měl tu možnost okusit taky to samé v automatu a zaráželo mě to jak to okamžitě reagovalo na plynovej pedál..prostě jak tvrdý 3,0TDičko..hned prostě hned kdekoliv jakkoliv.....to to moje jako ne to tomu chvíli trvá než se jakoby "nafoukne" (natlakuje)...pak už jooo pak jede normálně .....žádný rázy žádný cukání..prostě pěknej plynulej průběh kroutícího momentu ale právě no..není to vono........
..ještě si říkám jestli nenechat seřídit tu podtlakovou regulacit na tomto novém turbu na stolici...
Napsal: sob 02.06.2012 08:51
od Lucifer
Tak když už bych s turbem něco dělal tak bych šel asi do novýho. Repasů se bojím a radši než abych šetřil tak připlatím. Na autě se nevyplatí šetřit. To auto ti to tisíckrát vrátí tim že mu nedáš kvalitní díly.
Jinak jak říkáš tušil bych tu regulaci turba. Tak potom jde taky i o těsnost celýho sacího potrubí. Může bejt malinká skulinka kudy bude přetlak ucházet stačí nepatrně a auto jede jinak. Přetěsnil bych komplet potrubí přitáhnul všechny hadicový spony zkontroloval hadice a vyměnil těsnění pod sáním.
Jinak je ale u mě zajímavý že auto fakt po hodně drsnym projetí přestane pískat ale jak pak jedu pianko do háku tak zase pomalu začne hvízdat. Možná už je tam vůle v tom turbu proto tolik hvízdá. Prej jezdim s boeingem
