Stránka 1 z 1

Napsal: pon 21.05.2012 19:40
od magyar
Včera večer po asi 4 hod. stánia strčím kľúč do zapaľovania, nahodím na druhý stupeň (elektrika ON) a všetko, vrátane xenonov, zadných svetiel, osvetlenia interiéru, dvier, palubka, rádio, proste úplne všetko chaoticky preblikáva a potom všetko zhasne a ostane svietiť kontrolka airbagu a auto logicky neštartuje, ticho, ani len vetrák sa netočí. Nechám to 10 minút byť s kľúčom v zapaľovaní, skúsim to znovu a normálne to natočí. Prídem domov (26km) a v garáži keď vypínam motor, tak schválne vypínam po stupňoch a pri elektrike zase blik-blik všetko a zhasne. Nechávam kľúč v zapaľovaní, o 2-3 minúty to zase natočím a zase všetko v poriadku.

Dnes ráno s druhým kľúčom, ktorý nie je párovaný lebo má/mal mrtvu batku, som v pohode naštartoval a došiel do práce (11km), odstavil a celý deň sa auta nedotýkal. Večer pred cestou domov služobným autom som chcel preparkovať bramboru spod stromu, lenže ani jedným kľúčom to už nechytá. Rozsvieti sa palubák na chvíľu a komplet zhasne so všetkým.

Nestihol som ešte nič skontrolovať, odmerať napätie v autobatérii (pôvodná z roku 2002), to spravím zajtra. Nakoľko to už ale nie je hlúpe auto, tak si netrúfam tipnúť čím to môže byť? Moje skromné tipy, poprosím o vyvrátenie prípadne fundovanú radu, kým sa nedovolám/nedosprávujem k Snejkovi:

1. batéria v kľúčoch - kolízia s imobilizérom (ale tam mi nesedí zhasnutie všetkého a včerajšie preblikávanie všetkých svetiel/žiaroviek)
2. batéria v aute / kostra - zoxidovaný kontakt ktorý občas vedie, občas nie (ale tu mi nesedí že sa nevyresetujú údaje o spotrebe, dojazde, počítadlo trip-u)
3. spínacia skrinka - blbý kontakt, prípadne vnútrajšok spínačky
4. riadiaca jednotka - že by jej jeblo komplet, ale to neviem no...

Závery nemôžem zatiaľ robiť, najprv chcem zmerať tú autobatériu, aké dáva napätie... Zvláštne je ale že doteraz všetko fungovalo bez jediného problému a autobatéria by sa prejavila skôr postupne si myslím, že by nevládalo natočiť, atď. a nie kompletným zhasnutím alebo tou včerajšou diskotékou... Prikladám video z dneška, snáď niekomu niečo napadne :)

Vďaka pekne za tipy a rady!

>>> Video <<<

Napsal: pon 21.05.2012 19:43
od magyar
Edit, mal som uspaný komp s rozpísaným textom od tretej hodiny a teraz som si všimol že tu má niekto možno podobný problém... :roll:

Napsal: pon 21.05.2012 20:03
od Fx
Tipl bych to na tu baterku v autě... Baterka v klíči nemá na startování vliv.

Napsal: pon 21.05.2012 20:08
od magyar
Fx píše:Tipl bych to na tu baterku v autě... Baterka v klíči nemá na startování vliv.
No to mi napadlo len preto, lebo to má imobilizér a ten žije z baterky v kľúči ten čip, ni? Alebo sa mýlim? Zajtra ale skúsim tú batériu zmerať a prípadne vočúhnuť kontakty/káble... Je nejaký zvlášť známy prípojný bod? :)

Napsal: pon 21.05.2012 22:26
od BOOST
Mě to tohle dělalo pokud jsem měl vybitou baterii v autě. Po nabití auto v pohodě nastartovalo.

Napsal: pon 21.05.2012 22:50
od magyar
Skvelé, vďaka za tipy, zajtra to hneď skúsim zmerať, aku vyhodím a skúsim dobiť a potom si objednám novú.

Napsal: pon 21.05.2012 23:46
od Fx
Čip imobilizéru žije z napětí indukovaného cívkou v kroužku okolo spínačky. I když je baterka v klíči úplně na hadry, na startování to nemá vliv, pokud není problém ještě jinde.

Nemáš-li po ruce diagnostiku: Sundej deklík u levé nohy řidiče. Pokud je baterka a všechny spoje OK, tak by v jednotce za tím kastlíkem mělo cvaknout při otočení klíčem se správným čipem imobilizéru do startovací polohy relé povolující start.

Napsal: úte 22.05.2012 00:45
od magyar
Fx píše:Nemáš-li po ruce diagnostiku: Sundej deklík u levé nohy řidiče. Pokud je baterka a všechny spoje OK, tak by v jednotce za tím kastlíkem mělo cvaknout při otočení klíčem se správným čipem imobilizéru do startovací polohy relé povolující start.
Danke, skúsim :)

Napsal: úte 22.05.2012 20:29
od magyar
Tak som to dnes zmeral a fakt to vyzerá na aku.

1. Napätie pred otočením kľúča 11.4V
2. Napätie po otočení kľúča 6.05V
3. Napätie po pripojení druhého auta štartkáblom 13.4V
4. Napätie po otočení kľúča po 5min. túrovania druhého auta 4.75-5.08V
5. Napätie po pol hodine dobíjania z druhého auta kolísavo medzi 5.8-6.2V

Takže evidentne aku úplne v riti, neudrží ani hovno :) Vďaka za rady, kúpim novú...

Napsal: stř 23.05.2012 00:26
od signum
Fx píše:Čip imobilizéru žije z napětí indukovaného cívkou v kroužku okolo spínačky. I když je baterka v klíči úplně na hadry, na startování to nemá vliv, pokud není problém ještě jinde.

Nemáš-li po ruce diagnostiku: Sundej deklík u levé nohy řidiče. Pokud je baterka a všechny spoje OK, tak by v jednotce za tím kastlíkem mělo cvaknout při otočení klíčem se správným čipem imobilizéru do startovací polohy relé povolující start.
Mám podobný problém, a bylo mi řečeno ,že je to asi jednotkou EWS. Ale po rozebrání mi v jednotce taky cvakne relé,ale svítí pouze kontrolky a startér netočí. Tak mě napadlo,jestli to není jenom vadný kontakt ve spínačce na poslední startovací polohu.

Napsal: stř 23.05.2012 08:09
od Fx
U jakého auta?

Napsal: stř 23.05.2012 12:24
od signum
523i r.v.: 97 a mám EWS 3.

Napsal: stř 23.05.2012 12:28
od signum
A jednou za cca 60 otočení to chytne :) Ale potom auto chvíli startuje normálně. pak třeba zamknu a po cca 15 minutách zase nic až na po-xté znovu startuje.

Napsal: čtv 24.05.2012 00:26
od magyar
Fx píše:Tipl bych to na tu baterku v autě...
Súdruh predseda mal pravdu, už ako tomu meranie napovedalo. Po výmene batérie to naskočilo hneď, všetko funguje ako má. Vďaka :)

Napsal: úte 05.06.2012 00:16
od signum
signum píše:
Fx píše:Čip imobilizéru žije z napětí indukovaného cívkou v kroužku okolo spínačky. I když je baterka v klíči úplně na hadry, na startování to nemá vliv, pokud není problém ještě jinde.

Nemáš-li po ruce diagnostiku: Sundej deklík u levé nohy řidiče. Pokud je baterka a všechny spoje OK, tak by v jednotce za tím kastlíkem mělo cvaknout při otočení klíčem se správným čipem imobilizéru do startovací polohy relé povolující start.
Mám podobný problém, a bylo mi řečeno ,že je to asi jednotkou EWS. Ale po rozebrání mi v jednotce taky cvakne relé,ale svítí pouze kontrolky a startér netočí. Tak mě napadlo,jestli to není jenom vadný kontakt ve spínačce na poslední startovací polohu.
Tak vyřešeno díky Snake-ovi . Fakt byla vadná spínačka a nepouštěla plus do startéru na poslední poloze.