Stránka 1 z 1

Napsal: stř 04.04.2012 17:04
od PetanE60tka
Potřeboval bych dobít baterku, jezdím jen krátké trasy docela, v autě satelitni vyhledavani a poslední dobou po ránu mi to pise slabou baterku. Proto ji chci zkusit dobit, snad nebude uplne kantare. Ale potrebuji poradit, jednak pry zde je gelovka, je to pravda? Cili si sezenu nabijeku na gelovky, jaky proud poustet, 8A? A dale, muzu nabijet pres kostru a plus v motoru, nebo musim rozdelat zadek a nabijet primo na ni?

Diky

Napsal: čtv 05.04.2012 07:00
od Maca
Já používám nabíječku co jsem kdysi koupil na motobaterie (http://www.nejautodily.cz/optimate-iii-sp/) a dobíjím přes kostru a plus na motoru. Bez problému.

Napsal: čtv 05.04.2012 07:15
od libovka
proč nabíječku na gelovky?

Napsal: pát 06.04.2012 11:18
od Eks
A ta baterie je z jakého auta a jaký je rok výroby. Já mám E61, 04/2007 a mám tam baterii typu AGM. Někteří jim z neznalosti říkají gelové což není pravda. Použij nabíječku na trakční a gelové baterie, protože ti poslouží i pro klasické olověné. Nabíjecí proud zhruba 1/10A a při kapacity baterie 100Ah po dobu 10hod. (80Ah/8hod nabíjet.) Moje nabíječka má mikroprocesor(jak vznešeně to zní) a ten si baterii nejdříve oživý, pak přednabije a pak ji nabije, Když už je nabitá tak se přepne do udržovacího režimu, takže když se mi nechce do garáže, vypnu ji až tam jdu. Nehrozí, že baterku uvařím. Jo a ještě umí sulfataci a nabíjet hluboce vybité baterie. Má ochranu proti, zkratu, otočení polarity a přetížení. Pro znalce má možnost manuálního nastavení nabíjecího proudu a času. To vše asi za 1700Kč. Vývoj stejně bude postupem času vytlačovat klasické olověné akumulátory, takže nebylo co řešit.
Eks

Napsal: pát 06.04.2012 11:32
od PetanE60tka
Mám 2008 po faceliftu 530 D