Stránka 1 z 1
Napsal: ned 01.04.2012 15:25
od iamone
Pánové svítí mi kontrolka DDE a auto je hrozně líný... po načtení na diagnostice by to měl být vadný snímač vačky, ale díval jsem se pod airbox a nikde nic... nevíte kde by měl být, nejlíp by bylo i s fotkou
Je to e39 525tds "99
Díky za radu
Napsal: ned 01.04.2012 19:01
od brumlae34
Tds nema cidlo vacky, pouze na setrvaku.
Napsal: čtv 05.04.2012 12:53
od iamone
díky a kudy se kněmu dostanu?
může být tím čidlem že je auto líný a s nehoráznou spotřebou?
to co jsem před tím jezdil za 8 teď jezdím za 15
Napsal: čtv 05.04.2012 13:14
od beny-maser
čidlo je pod startérem v bloku
Napsal: čtv 05.04.2012 16:07
od iamone
díky moc, teď mám další dotaz, kam vedou ty kabely, jeden jsem našel sondou, ten jde do řídící jednotky, ale druhej nemůžu najít...
díky
Napsal: čtv 05.04.2012 16:45
od PITAK
Čidlem to nebude. To buď funguje nebo ne. Když ne, tak to skočí do nouzáku a točí konstantních 1500 otáček.
Napsal: pát 06.04.2012 12:29
od iamone
aha a tak to by mohlo být čerpadlem, měli ho na stolici... dá se nějak seřizovat předvstřik na autě, nebo je to elektricky přes diagnostiku?
nebo se třeba pohnout s dávkou? i když tou to asi nebude, vůbec to nehulí, akorát žere a moc nejde

Napsal: sob 07.04.2012 12:25
od Misanek
Ano, předvstřik se nastavuje na autě natočením čerpadla vůči jeho držáku (resp. vůči bloku motoru) Zjednodušeně řečeno se čerpadlo povolí na dvou matkách, kterýma drží v bloku a fyzicky se pak čerpadlo naklápí k bloku anebo od něj. Správně se to seřizuje pomocí hodinek. Jinak u tdsa si poté předvstřik ještě dolaďuje v menším rozsahu ecu přímo za chodu motoru na základě údajů z řídícího vstřiku, otáček, zatížení a požadovaného výkonu.
Dávka jako taková jde zvýšit pouze čipem ecu, nicméně i fyzicky je to dá se říct možné. A to posunováním regulační hlavice čerpadla podél jeho osy. Ale je to víceméně spíš taková prasárna. Správně by se tato regulační hlava měla nastavit na požadované volnoběžné otáčky a nejlépe podle diagnostiky na správnou a továrně danou volnoběžnou vstřikovací dávku paliva, což je tuším 7mg/zdvih a dál by se s ní ladit nic nemělo.

Napsal: sob 07.04.2012 12:31
od iamone
Díky moc za odpověď, mechanik u kterýho jsem auto měl, mi tvrdil, že se to seřizuje jenom přes diag...
Ještě se zeptám musím něco sundávat abych se k tou dostal?
Napsal: sob 07.04.2012 17:52
od Misanek
Přes diagnostiku u tohoto nic neseřídíš. Aspoň mám ten dojem. Mám na mysli samozřejmě klasické diagnostické programy, který je všude tři prdele. Jo, pokud si chceš něco opravdu seřídit, ztak musíš mít origo bmw dagnostiku, která ještě běží na systému podobnému MS-DOSu nebo tak nějak. Tak už toho jde štelovat mnohem víc a hlavně to byla jediná diagnostika, která byla schopná se mi dostat do jednotky automatu
Při troše šikovnosti se nic shazovat nemusí.
Napsal: sob 07.04.2012 23:00
od ViktorDDD
predvstrek sa nastaví podľa odchýlkomeru rovnako ako u každého iného diesela s rotačným čerpadlom, hodnota 95 +-0,02mm, tak isto treba nastaviť vačku podľa prípravku
dávka sa nastaví pohybom hlavy čerpadla, pritom kontroluješ dávku podľa diagnostiky, u e39 tds dávku vyčíta väčšina lepších diagnostík
keď je toto všetko nastavené a auto stále nemá výkon tak môže byť aj zlý riadiaci vstrek, chyba snímača tlaku turba alebo deravá hadička k nemu, alebo chyba v čerpadle, keď bolo čerpadlo na stolici tak dôvodom bol repas čerpadla? v tom prípade mohli spraviť niečo zle pri tej oprave