Stránka 1 z 2

Napsal: čtv 22.03.2012 23:51
od blinker
v nízkejch otáčkách nejede 100% pomalu už nevim jakej to má mít správně zvuk a chod a to mě mrzí, kabely a svíčky jsem měnil. Svíčka je opálená, takže pálí. Když to projíždim tak se mi zdá že nad cca 5000 ot. se ten válec chytne.
Co vy na to?

je to m20b20

Napsal: pát 23.03.2012 09:07
od E30STORM
M20 B 20 je starý typ motoru že?
Takže vstřikovač je v haj*lu , popřípadě nějaká jednotka zapalování - nevím jak to tam je.
Nic jiného to nemůže bejt.

Napsal: pát 23.03.2012 15:30
od blinker
E30STORM píše:M20 B 20 je starý typ motoru že?
Takže vstřikovač je v haj*lu , popřípadě nějaká jednotka zapalování - nevím jak to tam je.
Nic jiného to nemůže bejt.
je to ten starší typ, je to dědek no, ale tak co :) taky to vidim na vstřikovač, jak by se to chovalo kdyby to byl ventil nebo tak něco, je tam blbej přístup k vstřikům.. musí dolů nejdřív sáňí :/ a já nejsem mechanik, ale asi se do toho pustim...
Nějaký rady na co si dát pozor?

Napsal: pát 23.03.2012 18:05
od E30STORM
Myslím, že to je jiné než u M52 , tam je lišta celá sundávací na pár šroubech , to je jednoduché , zjistíš to tak, že odpojíš konektor od toho 5 valce a pokud to bude to stejné s největší pravděpodobností, to bude vstřikovač.

Napsal: ned 25.03.2012 12:07
od milo
1) promer tlaky, at neresis milion veci a nezjistis, ze mas upalenej ventil nebo neco horsiho
2) M20 ma jeste rozdelovac - jak je na tom hlava rozdelovace? co palec?

Napsal: ned 25.03.2012 14:28
od blinker
milo píše:1) promer tlaky, at neresis milion veci a nezjistis, ze mas upalenej ventil nebo neco horsiho
2) M20 ma jeste rozdelovac - jak je na tom hlava rozdelovace? co palec?
tak hlava se na pohled zdá dobrá, měnil sem různě i kabely a svíčky a pokaždý hází krásnou jiskru, ale svíčka je dost opálená a připadá mi suchá, nevim jak hodně by měla být "mokrá" proto to směřuju na vstřik. Tlak nemám čím proměřit, ale mohli by mi ho tady kluci ze servisu půjčit ten měřák. Zatim jsem ještě ani nevyndal vstřikovače, nejsem mechanik a pomalu shromažďuju info. A dík moc za nápad, kde je palec rozdělovače? ještě mě napadla elektronika k vstřikům??

Napsal: ned 25.03.2012 19:16
od milo
palec rozdelovace je v rozdelovaci, stejne tak budou opaleny ty kontakty kolem na kontaktech smerem na jednotlive valce - chce to aspon vycistit, obrousit. pozor pri sundavani hlavy rozdelovace, po letech uz je krehka, at ti to zbytecne nepraskne.

a ty tlaky promer urcite, mozna budes hodne prekvapenej :-D

Napsal: stř 04.04.2012 19:54
od blinker
Tak jsem nechal změřit kompresy a všechny válce maj kolem 9,5 což by mělo být v cajku, v tom servisu mi ale tvrdí že to dělá cívka, né rozdělovač, ani vstřik, ale přímo cívka, co vy na to?

Napsal: pát 06.04.2012 19:30
od blinker
:idea: :D

Napsal: pát 06.04.2012 20:19
od libovka
tomu nevěřím.

Napsal: pát 06.04.2012 20:29
od milo
a mel jsi dole to viko rozdelovace??

kdyz jsem mel M20 a potom 2x M30 motory, vzdy to byla jedna z prvnich veci po koupi, kterou jsem rozebral a cistil...

Napsal: pát 06.04.2012 20:30
od milo
u motoru s rozdelovacem by odchazejici civka na 95% nezpusobovala nepaleni stejneho valce, ale ruzne by se to stridalo

vse rozebrat, poradne vycistit a zmontovat...

Napsal: sob 07.04.2012 15:13
od blinker
Tak jsem opatrně sundal hlavu rozdělovače a zjistil jsem že je pekelně popraskaná, ale nějakým způsobem stále drží pohromadě, šmirglem jsem očistil kontakty a nandal zpátky, než seženu novou (btw jesli někdo máte hlavu i palec tak bych to bral).

Ovšem Jiskru to hází jak sviňa, zkusim prohodit vstřiky... Jinak už fakt netušim

Napsal: sob 07.04.2012 22:31
od E30STORM
nic neprohazuj, proste ten pátý vstřik odpoj a kdyz to bude stejné je to vstřik je to uplně jednoducha zalezitost .

Napsal: čtv 12.04.2012 21:11
od blinker
Poněvadž se mi do tohodle auta nechce nějak moc investovat, nacpal jsem aditivum do benzínu, nejdřív na vstřiky a potom na celkový ošetření motoru nebo co, vyměnil benzínovej filtr a ejhle, pokud na rovnou nedupnu, ale přidávám plyn pomalu, přiměřeně, jede to na všechny válce a pěkně vrní.
Na e30.cz jsem se dočetl že podobně zloběj motory se špatnejma svíčkama, který jsem tam dal nedávno nový, ale nejlevnější brisk!!!
Takže než začnu kupovat cívku, rozdělovač atd. nejdřív koupim kvalitnější svíce.
Taky tam někdo psal že pro tyhle starý vylítaný motory je lepší dát o stupeň teplejší svíčky, vůbec nevim co to znamená a jaký by to popř. byly. Co vy na to? koupit NGK jak mají bejt, nebo třeba nějaký s větší jiskrou. Protože je možný že mám trochu přicpaný vstřiky, když pomohlo aditivum...
Fuf jsem rád za pokrok a neuspěchaný a drahý opravy... Zatim zdar!

Napsal: pát 13.04.2012 15:17
od milo
co si pamatuju, tak do M20 patri bosch W8LCR (resp. nahrada za ne, tento model se myslim uz nevyrabi).

jinak co si pamatuju nepravidelny chod a duseni v nizkych otackach mi delala lambda... proste do 2000 rpm to vubec nejelo, cukalo a ve vyssich otackach ok

Napsal: stř 25.04.2012 21:38
od blinker
Vyčištěna klapka sání, a vyměněna hadice, co vede z poza uchycení tý klapky pod sánim do víka ventilů a opět pokrok. Ale jen tak o 50%.

Na volnoběh se pořád 5. válec nechytá, ale cca od 1500 otáček jo. Dokonce se zlepšil zátah, pořád je ale slyšet a cejtit rozdíl v zátahu, záleží na tom jak to auto poslouchám a jak v souvislosti s tim šlapu na plyn.

Vim jak sametovej chod ten motor umí a pořád to není ono. Asi zkusim tu cívku :( ?

Napsal: pát 27.04.2012 19:46
od blinker
ještě jsem vypozoroval rozdíl ráno když jedu do práce a je ještě celkem chladno tak je to o dost lepší než odpoledne když je vedro... A hlavně to špatně prdí při zátahu třeba do kopce.
Co mechanici, co vy na to??????????? :?: :twisted:

Napsal: stř 02.05.2012 23:43
od Doski
S tím chladnem by to mohla dělat i váha vzduchu...

Napsal: čtv 03.05.2012 21:25
od blinker
Doski píše:S tím chladnem by to mohla dělat i váha vzduchu...
tak mi to nedalo a ještě jsem jí teď vyndal, prolil vlákna benzínem (páč sprej na brzdy zatim nemám), přitáhl imbus o jeden a půl otáčky a hned je tam znatelnej rozdíl v zátahu 8) ale při volnoběhu zůstává 5 válců. V pondělí mi snad přijdou zapalovací kabely a hlava rozdělovače. A o víkendu řádně vyčistim tu váhu. Pak napíšu.

Dík za rady!! :P