Stránka 1 z 1

Napsal: ned 18.03.2012 16:32
od Perunwit
měl bych na Vás dotaz. Včera jsem sedl do auta a po chvíli jízdy zjistil, že od zadního levého konce auta se nese takovej nepřerušovanej vysokej elektronickej tón. O víkendu jsem přezouval a natíral třmeny brzd, tak jsem si říkal, jestli jsem někam nekápl trochu barvy, kam jsem neměl. Zjistil jsem ale, že to dělá jak za jízdy, tak při stání na semaforech, přestane to, když šlápnu na brzdu.
Když jsem dojel domů, šel jsem po zvuku až do kufru oddekloval čalounění a zjistil, že to pískání jde z toho modulu, co je za levým zadním světlem, myslím, že na něm bylo psáno Anhagner. Ten modul ovládá co? Z překladu moc moudrej nejsem. Byl to takovej vysokej bzukot, ten modul podle mě i vibroval :-)). Nevíte, čím by to mohlo být? Modul odchází a potřebuje vyměnit, nebo mám jenom překontrolovat pojistky co jsou v něm nacvaklé, nebo je to něco jiného?
Když jsem vypnul světla, pískání ustalo. Jednu chvíli během jízdy zmizelo taky a myslel jsem že to bude dobrý, ale za chvíli se to objevilo zase a pak už to vydrželo až do konce.

díky.

Napsal: ned 18.03.2012 20:10
od pekarik
Jestli to náhodou není modul pro tažné zařízení, jestli ho tam teda máš.

Napsal: ned 18.03.2012 21:47
od honsska
Přesně tak je to modul tažného zařízení a asi dosluhuje :?

Napsal: pon 19.03.2012 07:18
od Perunwit
.. tažné tam mám a překlad taky svědčil o tom tažňáku... jen mě zaráželo, že na kouli a světla vozíku by byla zapotřebí celá krabička...

ty moduly se nějak liší podle motorizací/roku výroby - nebo jsou pro všechna auta záměnné? Abych věděl, co shánět... jinak tedy podle vašeho názoru ten modul končí, jo?

díky...

Napsal: pon 19.03.2012 08:49
od Misanek
Taky nevím proč je pro zásuvku vozíku potřeba další interface, když se to v jiných autech používá i bez něj a je to paralelně napojené na zadní světla. Nicméně co jsem si tak jednou pročítal ETK tak jsem si vydedukoval, že třeba u tdsa to bude mít i nějakou souvislost se spínáním pomocného el. Ventilátoru před chladičema, protože když jsem se díval na teplotní čidla v hlavě, tak u jednoho byla i poznámka, že je určeno na vozy s tažným, což jsem celkem hleděl... Takže jestli to třeba nemá i souvislost s tím, že při připojeném vozíku se spíná el. vrtule o něco dřív a častěj.... Jsou to jenom moje doměnky, které jsem si vydedukoval na základě informací, které jsem zjistil, takže je klidně možné že se mýlím, ale pár věcí této mojí doměnce nasvědčuje :wink: Jinak u všech e34 co jsem kdy měl s origo tažným tento interface i přímo s origo kabeláží byl

Napsal: pon 19.03.2012 09:02
od Perunwit
Misanek: ten modul je tam nějak nacvaklej do patice, nebo napojenej na kabeláž? V případě, že by to nepřestalo, budu ho muset vyměnit, tak jestli půjde bez násilí ven a prohodit kus za kus s jiným? Bude mít stejnej nafta/benzín? Asi radši shánět z benzíňáků, co?

Napsal: pon 19.03.2012 09:10
od originalbmwparts
Měl by být našroubovaný v kufru po demontáži levého tapce

Napsal: pon 19.03.2012 09:14
od Perunwit
lokalizovanej ho mám... když jsem auto koupil, tak v něm nebyly žádné pojistky a BC hlásil "Anhanger licht", nebo něco takového - tak jsme tam s kolegou cvakli 10A, hláška zmizela a od té doby jsem se o to nestaral...

Napsal: pon 19.03.2012 19:57
od Misanek
jo, je na patici takže výměna je možná a velice jednoduchá - vyloženě plug&play. Jinak podle mého bude totožný s diesela i benzina :wink: každopádně to můžeš překontrolovat podle čísel dílů, které na tom modulu určitě někde budou

Napsal: pon 19.03.2012 20:18
od pekarik
Taky si myslím, že je to stejný u nafty a benzínu. Ten modul bude sloužit ke zpětné kontrole funkčnosti světel přívěsu a také možná k odpojení mlhového světla na autě při zapojeném vozíku. U mě si to také bere informace z CAN_BUS a nemusí být zapojena všechna světla paraelně u zadních světel, u tvého modelu přesně nevím. :wink:

Napsal: pon 19.03.2012 20:25
od Misanek
na zadní mlhovky to u e34 vliv nemá. Aspoň teda u mě to nikdy vliv nemělo :wink:

Napsal: pon 19.03.2012 21:25
od pekarik
Tak u E34 to tak není, ale u mojí E61 to tak funguje, i když nemám origo tažné zařízení. Dával jsem tam Westfalii s modulem pro BMW E60 a E61 a ten právě odpojuje tu mlhovku, ale prý to nelze diagnostikovat pře PC, jako u origo ahnhanger modulu.

Napsal: úte 20.03.2012 07:24
od Perunwit
Takže čistě teoreticky bych ho moh vzít a zahodit... auto by mělo svítit, troubit, hrabat a podobně, jako dosud, jestli to dobře chápu... no budu ho muset sehnat. Byl nějakej horkej, tak mám spíš strach, aby to tam nějak nebaflo. Kdybyste jej někdo náhodou měl doma, klidně se ozvěte, třeba se nějak domluvíme....

Napsal: pát 23.03.2012 16:12
od Splas
Před rokem jsem na svou E34 (525 iX T) dodělával originální tažné, bylo ale z TDS (nemá check) takže taky bez přívěsového modulu. Zapojil jsem tedy tažné, příprava je tam luxusní, jen nacvakat konektory, a patici přívěsového modulu jsem nechal prázdnou.
Závěr: Vše funguje s přívěsem i bez něj jak má, check funguje, pouze neumí hlídat světla přívěsu. Pokud ti toto nevadí, modul nepotřebuješ.

Napsal: pon 26.03.2012 08:21
od Perunwit
Bezvadně, dobré vědět. Děkuju ti za informaci.

Napsal: pon 26.03.2012 10:24
od Misanek
tak ta krabička je tam vyloženě jenom kvůli check controlu? Tak to jsem nevěděl... Já jsem totiž tyto moduly měl v každém tdsu i když ani jedno check nemělo

Napsal: čtv 29.03.2012 06:29
od Perunwit
mimochodem modul utichnul a za poslední 3 jízdy o něm nevim... akorát sem musel dotáhnout žárovku v blinkrech, protože byla vyskočená ze závitu. Tak necháme Anhangára zatim na pokoji.

Napsal: sob 31.03.2012 02:14
od Pietro
Je to modul určený ke správné funkci CCM a několik jich tady mam :-)