Stránka 1 z 1
Napsal: čtv 15.03.2012 11:46
od cmelak
Chci se pustit do výměny turba na E39 530D 135kW, koupil jsem auto kde už to turbo v háji bylo a zatím jsem to ještě nestartoval.
Máte s výměnou někdo zkušenosti, postřehy, rady, typy na co si dát pozor?
Našel jsem na netu zajímavej návod
http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/04/94/89
Napsal: čtv 15.03.2012 15:14
od milo
kdyz jsi to jeste nestartoval, mozna by to chtelo zjistit, jestli je opravdu v haji turbo, ono to muze byt nejaka blbost kolem. aby jsi nemenil zbytecne dobre.
Napsal: čtv 15.03.2012 17:39
od cmelak
Turbo v haji je, sahal jsem na hridelku turba a ma vuli asi tak 5mm
Myslim si ze olej bude i v intercooleru a v ruznych hadicich kolem. Tak to asi budu muset vsechno vyndat a vycistit redidlem a benzinem.
Napsal: čtv 15.03.2012 18:16
od all
já to dělám jen z vrchu.... sundám i ventilové víko a po jeho sundání vidíš na turbo..... ze spoda, nebo dle návodu je to hrozně krkolomné....
mě to trvá, celá výměna cca 12h práce.
ale jednou sem to musel udělat spodem, protože sem nemohl vyndat zadní vstřik a majitel musel mít auto "hned" hotové

Napsal: čtv 15.03.2012 18:48
od cmelak
Aha a bez sundani ventiloveho vika to nejde vyndat horem? Ty blaho to to radsi budu tahat ze spoda nez vyndavat vstriky

Napsal: čtv 15.03.2012 19:58
od hadice
..teda jestli můžu..osobně jsem si měnil turbo asi před dvěma měsícema...a samo že z vrchu...jen teda zespodu jsem povolil výfukové potrubí...a teda nechci rejpat...ale proč sundáváte ventilové víko

..,právě pod filtrem vzduchu přímo ve ventilovém víku jsou tři otvory zašpuntované gumovejma záslepkama..ty když vyloupneš tak jsi na šroubech od turba...toť vše....a pak jej šikovně krkolomě vytáhneš dopředu nahoru...a je to....no ne no..jinak se to ani nedělá..od toho tam právě ty díry jsou

Napsal: čtv 15.03.2012 20:52
od cmelak
hadice: A kdyz si tam daval to novy turbo zalejval si to olejem?
Napsal: čtv 15.03.2012 21:44
od all
jo jde to i tak, ale nedělá se mi to pěkně

díry znám

jo sou tam na šrouby

na šrouby vejfuku se dostanu zvrchu bez víka

nezalejval sem ho nikdy, odpojim si čidlo vačky a pak točím motorem aniž by chytnul

jakmile si vezmu za osičku turba a jde lehce otočit nastartuju

Napsal: čtv 15.03.2012 23:17
od hadice
..mě teda někdo říkal zalejvat...někdo nezalejvat....já jsem ho zalil (prolil)..a šoupl tam.... turbo je vcajku...olej motor nežere vůbec..ale stejně to nejede jak má..

...nevim diag nic neukázal...

Napsal: pát 16.03.2012 07:27
od cmelak
Jeste jsem nasel na e46 klubu celkem zajimavy postrehy kdyby nekdo potreboval
http://e46.bmwklub.cz/viewtopic.php?f=8&t=7170
Napsal: sob 17.03.2012 22:13
od DawletE30
Nekoupil jsi to auto nahodou ted před tydnem v Prostějově?
Jinak turbo mužeš vytahnout jak spodem tak vrchem, vrchem je to asi jednoduši. Zalivat sice nemusiš ale neni na škodu nabrat do střikačky trošku oleje(stejny co maš v motoru) a nalit ho tam. Hlavně jak nastartuješ nesmiš šlapat na plyn, nechat na volnoběhu tak 10minut. A hlavně s turbem vyměnit, motorovy olej, vzduchovy filtr, zkontrolovat hadice a po připadě vyfoukat nebo vyčistit.
Napsal: ned 18.03.2012 07:59
od cmelak
Jj koupil jsem ho z Prostejova, no vcera jsem to turbo vyndal vrchem, musel jsem ale vypustit klimu a odmontovat hadice, i tak to byl jezek v kleci ale lepsi nez vyvesit motor, sundat drzak motoru atd..
Uz je tam turbo novy, vyndal jsem i intercooler a prolil ho redidlem, vsechny hadice vycistil. Ovsem nejvetsi vojeb bylo povolovat tu sponu mezi vyfukovym potrubim a turbem, pristup asi takovej ze jsem obyc patnactkou klicem ze spoda povoloval o ctvrt otacky asi 20 minut jednu maticku..
Dneska to chci uz dodelat a konecne slyset zvuk auta ktery jsem koupil:)
Napsal: ned 18.03.2012 11:45
od bibikuba
mám ten samej motor co Cmelak

teda 135kw a písnu co jsem zjistil-před opravou nebylo turbo vůbec slyšet-ani za studena či za tepla..Pak jsem se v tom hrabal-vým.žhaviček,naft.potrubí,vyčištění sání včetně přetěsnění atd...Při té příležitosti jsem vyčistil EGR a odpojil podtlakové ovládání-hadičky jsem zaslepil.Od té doby je za studena turbo slyšet jako prase a po prohřátí teprve utichne..Nejsem si teda moc jistej jestli je vhodný ten Egr ventil zaslepovat -určitě tam do sání nejde bordel ale jak jsem psal turbo je ted hlučnější a myslím je to dáno tím že se přes Egr a sání ochlazuje a po odpojení Egr nemají ty plyny kam jít a turbo je víc slyšytelný...Každopádně nárust výkonu po vyčištění,přetěsnění sání a odpojení Egr je znatelnej

Můžu ted jen doufat že se mi též turbo neodporoučí..Omlouvám se že ne zcela k tématu ale jsou to poznatky i k turbu

Napsal: ned 18.03.2012 13:31
od DawletE30
cmelak píše:Jj koupil jsem ho z Prostejova, no vcera jsem to turbo vyndal vrchem, musel jsem ale vypustit klimu a odmontovat hadice, i tak to byl jezek v kleci ale lepsi nez vyvesit motor, sundat drzak motoru atd..
Uz je tam turbo novy, vyndal jsem i intercooler a prolil ho redidlem, vsechny hadice vycistil. Ovsem nejvetsi vojeb bylo povolovat tu sponu mezi vyfukovym potrubim a turbem, pristup asi takovej ze jsem obyc patnactkou klicem ze spoda povoloval o ctvrt otacky asi 20 minut jednu maticku..
Dneska to chci uz dodelat a konecne slyset zvuk auta ktery jsem koupil:)
Tak to gratuluji, taky jsem o to měl zajem ale co už byl jsi rychlejši

Pak poreferuj jestli to bylo jenom turbem.
Napsal: pon 19.03.2012 09:04
od cmelak
Tak turbo vyměněno, byl to teda vomrd nehoráznej, dělal jsem to celý sám a poprvý a jen venku na ulici, využil jsem aspoň hezkého počasí
Turbo jsem vyndal vrchem a to po odpojení hadic klimy od kompresoru, stejně bych to nechal zas na léto naplnit, a než složitě vyvěšovat motor nebo jak to někde mnozí psali, tak jsem to udělal tímto způsobem
Vyměnil jsem vzduchový, olejový, palivový filtry a odlučovač oleje.
Po prvním nastartování vše ok, nechal jsem to běžet asi 30 min na volnoběh a pak to jel projet, najednou to udělalo menší ránu a začalo to hodně hulit, tak jsem si říkal, sakra vždyť jsem všechno vyčistil i intercooler jsem měl venku, to nemohlo do toho turba nic vlítnout. Tak jsem otevřel kapotu a já vůl zapomněl utáhnout sponu u jedný hadice co vede do sání tak jsem byl rád že to byla jen malá blbost.
Chvilku to projíždim a hulí to jak čert, ale prej je to normální po výměně turba, ten olej se ve výfuku musí prostě vypálit, a pak skutečně asi po 20 minutách jízdy to přestalo hulit a já si jen užíval pocit z dobře odvedené práce v bojových podmínkách

Motor má pravidelnej chod, žádný vstřiky nevynechávají ani za studena, táhne to hezky od spodu, spojka cajk a podvozek jak by smet.
Napsal: stř 04.04.2012 13:06
od jararak
ja som do klimy sahat nechcel tak som tovyberal spodom, tak ci onak som musel prevarit harmoniky na vyfuku, horsie je to ze ked som to skladal naspet, turbo som zamontoval a potom som uz nevedel dostat vyfuk naspet, takze musel ist stabilizator dole.