Stránka 1 z 1

Napsal: pon 12.03.2012 23:20
od dejv2005
Mam problémy s řazenim prvního rychlostního stupně. A nejvíc v zimě, to musim zařadit dvojku a pak přeřadit na jedničku, nebo trochou síly zařadit jedničku. Vim, že s tim maj E39 problém, tak sem si řikal, že když je ta zima, tak bude něco s olejem. Jedu do servisu a tam zjistili, že olej byl měněnej, je čistej a je ho tam dost.
Nechápu, proč je problém jen v zimě a když se oteplý, tak je řazení lepší. Myslel sem, že bude olej stuhlej a musí se rozehřát, nebo je ho málo, ale je ho tam dost a když sem viděl olej, tak je řídkej sám o sobě. Je o materiálem, v převodovce?
Může mi to někdo vysvětlit?
Díky všem, co tomu rozuměj :Pohar:

Napsal: úte 13.03.2012 08:46
od libovka
Taky záleží co tam je za olej.

Napsal: úte 13.03.2012 10:18
od dejv2005
libovka píše:Taky záleží co tam je za olej.
Asi ten co tam ma bejt ... Menil ho ten chlapik u kteryho sem byl. Podle stitku na prevodovce. Myslim, ze byl takovej nazloutlej.

Napsal: úte 13.03.2012 10:24
od noname
todle způsobují levné převoďaky, nejvíce to poznaš jak píšeš na 1 a není to jen u e39... zkoušel jsem to vyřešit ATF 3, problém zmizel, ale když je převodovka posmrti, začně škrtat při řazení, takže vyplach a zpět kvalitní převoďák (kurňanevímjkseděláplustady) plus aditivum do manualních převodovek od Bishopa.... :wink:

Napsal: úte 13.03.2012 11:21
od dejv2005
noname píše:todle způsobují levné převoďaky, nejvíce to poznaš jak píšeš na 1 a není to jen u e39... zkoušel jsem to vyřešit ATF 3, problém zmizel, ale když je převodovka posmrti, začně škrtat při řazení, takže vyplach a zpět kvalitní převoďák (kurňanevímjkseděláplustady) plus aditivum do manualních převodovek od Bishopa.... :wink:
ATF3? neni to nahodou do automatickejch prevodovek?
Myslis, ze by pomohlo vymenit znovu ten olej?
A co je kvalitni olej (mam ho koupit v BMW?) a jaky mnozstvi mam koupit?
Dikes :cool2:

Napsal: úte 13.03.2012 12:24
od Raadii
Mě trošku škrtá z dvojky na trojku, to je po smrti převodovka? :o

Napsal: úte 13.03.2012 17:02
od beny-maser
mám e34 a taky tam mám ATF v manuálu,proto tam je ten štítek co tam patří, pokud naleješ převoďák a patří tam ATF tak nejde řadit.
Pokud jde kulisa lehce a není přimrzlá šel bych první po oleji.

Napsal: úte 13.03.2012 20:36
od libovka
ATF se dá uplně v poho nalejt do manuálu.

Napsal: úte 13.03.2012 22:12
od dejv2005
Aha, ja myslel, ze ATF je automatik... a MTF je manual...
Co byste teda doporucovali pri tom horsim razeni?
Cistidlo? Jinej olej? Aditivum?

Napsal: stř 14.03.2012 15:45
od dejv2005
pomoooooc, nechci menit prevodovku :-(

Napsal: stř 14.03.2012 16:32
od noname
pokud nemáš tu nejméně schopnou převodovku getrag S6S 420 :D ne sranda, tak tam dej to atf, to opravdu usnadní řazení v chladnějších teplotách, pokud tam máš žlutý štitek, tak by tam měl byt mtf-lt1 nebo lt2 čili 75W-8O, nebo 9O

Napsal: stř 14.03.2012 17:58
od Jendix
noname píše:pokud nemáš tu nejméně schopnou převodovku getrag S6S 420 :D ne sranda, tak tam dej to atf, to opravdu usnadní řazení v chladnějších teplotách, pokud tam máš žlutý štitek, tak by tam měl byt mtf-lt1 nebo lt2 čili 75W-8O, nebo 9O
Když už jsi tady nakousnul ty oleje MFT-LT1 a LT2, předpokládám že nejsou nahraditelné olejem ATF? Dále mě zajímá nahraditelnost MFT-LT2 olejem MFT-LT3 ( MFT-LT1 je totiž zaměnitelný za MFT-LT2), potažmo MFT-LT4. Ptám se čistě jen ze zájmu, budu měnit olej - mám tam mít MFT-LT2.

Napsal: stř 14.03.2012 17:58
od Jendix
noname píše:pokud nemáš tu nejméně schopnou převodovku getrag S6S 420 :D ne sranda, tak tam dej to atf, to opravdu usnadní řazení v chladnějších teplotách, pokud tam máš žlutý štitek, tak by tam měl byt mtf-lt1 nebo lt2 čili 75W-8O, nebo 9O
Když už jsi tady nakousnul ty oleje MFT-LT1 a LT2, předpokládám že nejsou nahraditelné olejem ATF? Dále mě zajímá nahraditelnost MFT-LT2 olejem MFT-LT3 ( MFT-LT1 je totiž zaměnitelný za MFT-LT2), potažmo MFT-LT4. Ptám se čistě jen ze zájmu, budu měnit olej - mám tam mít MFT-LT2.

Napsal: stř 14.03.2012 20:16
od noname
nahraditelné/nenahraditelné ATF - do jisté míry ano, ale zase z nějakého důvodu tam má být převoďák, zřejmě výměnný interval a taky větší viskozita, to by mohlo vysvětlit, proč při nalití atf mají některé slabší synchrony problém a převodovka začne škrtat. Pokud je převodovka v pořádku, tak si myslím, že nalitím atf se nic nestane, použil bych alespoň 3, pak už je jen třeba myslet na častější výměny...

Napsal: stř 14.03.2012 22:31
od libovka
Olej MTF je olej určený pro "celoživotní nápln". Lze ho bez problémů nahradit ATF.Jen to ATFko se musí měnit cca po 50000km.