Stránka 1 z 1

Napsal: pon 27.02.2012 12:35
od gunner
Zdravím,dnes jsem byl na diagnostice a hodilo mi to tuhle chybu: p14 Napájení snímače tlaku sledování rozsahu (Vorforderdruck unter mindestwert fur motorstart) Nevíte prosím někdo co to je?
Po vymazání a projetí auta,se ta chyba už nenačetla.
Vyhodilo mi to taky žhavící svíčku,nemůže to s tím nějak souviset?

Jinak další parametry..váha vzduchu ukazovala cca 950,turbo cca1950

Díky :wink:

Napsal: pon 27.02.2012 23:34
od gunner
Nikdo neví??

Napsal: pon 27.02.2012 23:49
od starML
Chyba P14 mi moc neříká, ale podle dalšího popisu přepokládám, že se jedná o chybu napájení nebo nedostatečnou hodnotu tlaku paliva na snímači, nutnou pro start motoru. Pokud tento tlak z čerpadla na rail nebude nad potřebnou hodnotou, ŘJ motoru nevydá povel k otevření vstřiků.

Jedná se tento snímač na railu B6221 :
Obrázek

Jenže tento snímač je v tom nevině, pokud se to teď nastartovat dá. Příčinou je, že někdy dříve bylo nízké napětí baterie, kdy starter otáčel motorem velmi pomalu a VT čerpadlo nebylo schopno vyvinout potřebný tlak paliva v railu. Takže buďto nebyl tlak a čidlo nevydalo pokyn, nebo nebylo ani to napětí, které by ŘJ motoru řeklo, že tlak v railu je OK. Pokud se závada více neprojevila, tak OK a občas dej baterku na nabíječku. V zimě dostává dost záhul jak se žhavením a starty, tak další pomocné agregáty jako Webasto, výhřev oken apod.

Se žhavící svíčkou to nesouvisí, ale pokud ji máš špatnou, tak neváhej s výměnou, nejlépe všechny najednou. Mají se měnit při inspekci II, tj. cca po 80tkm. Jednak usnadní start motoru, při volnoběhu ještě dochází k přižhavování a pokud se dlouho s výměnou otálí, bývají problémy svíčku vyšroubovat. Docela hezké pojednání o žhavičích je zde http://vs31.sweb.cz/BERU_Gluehkerzen.pdf

K hodnotě váhy vzduchu a turba se Ti dnes nevyjádřím, až bude lepší počasí, tak si udělej výlet do Mariánek a projedem to diagnostikou kompletně i s výkladem.

Napsal: úte 28.02.2012 10:18
od gunner
Ahoj,díky za odpoveď.
Jen se ujistím,jestli jsem to dobře pochopil...tak ta chyba tam mohla být už delší dobu a jestli se už neukáže,tak je to ok :-) Jen pro doplnění...byl tam hodně starý paliv. filtr,bylo na něm vyraženo datum x.xx.2005 :roll: a také mám prohnilou trubičku Zpětné potrubí paliva-přední .Odkapává mi z ní nafta,tak jsem si myslel,jestli by to nemohlo mít s tím něco společného...třeba že to přes tu mikrotrchlinku přisává v vzduch,nebo jak tam byl ten starý filtr,tak tam šel spatný tlak,ale asi to tak nebude,že ano?

Napsal: úte 28.02.2012 10:57
od Jirka36
Připojím se k tématu, vidím tu velmi fundovanou odpověď..

Nedávno jsem tu psal o nouzovém režimu do kterého mi auto skočilo, dnes jsem byl na diagnostice- hlásí chybu čidla tlaku paliva a zároveň chybu napájení čidla, při startu hlásí čidlo 19 barů, prý by mělo být cca 6 barů..
Doporučení odstranění závady- koupit čidlo, možná se závada odstraní, pokud ne, mohlo by to být vstřikovací čerpadlo...prostě hledat..

K tématu jsem se připojil proto že je tu zmínka právě o čidlu tlaku...nemá někdo doma tohle čidlo na půjčení? Nechce se mi na zkoušku kupovat nové, BMW 530D rv 2000 , 142 Kw

Nebo jiné rady a zkušenosti s takovou neurčitou chybou kterou hlásí dia?

Díky

Napsal: úte 28.02.2012 20:47
od starML
@gunner :
Chápeš to správně, chyba tam mohla být od nějakého pokusu o start se slabou baterií, jak jsem psal, nebo z důvodu přicpaného filtru nafty, jak jsi se dnes sám přiznal. Jedno nebo druhé, nebo oboje najednou mohlo být příčinou, že tlak na railu byl nedostatečný pro sepnutí čidla. Vzhledem k tomu, že tam podle diagnostiky chybělo napětí, dávám větší pravděpodobnost té baterce. Ale pokud musela dlouho točit kvůli přicpanému filtru, tak její napětí pochopitelně taky klesá a dost rychle. To prosakující zpětné potrubí http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=16&fg=15 tuto závadu určitě nezpůsobilo, ale určitě si to oprav. Není hezké, když pod BMW vzniká louže.

V inspekčním plánu jsem výměnu palivového filtru nenašel, ale měl by se měnit 1x za 2 roky nejlépe před zimou. Jednak z důvodu zachycených nečistot, druhak z důvodu vysrážení částeček nafty, která vzniká u každé nafty při velmi nízkých teplotách. Říká se tomu parifinizace, kdy některé uhlovodíky změní svoje skupenství z tekutého na rosolovité až pevné, které pochopitelně přes filtr neprojdou. Potom to s naftou dopadne tak, jak je na této fotografii z jednoho příspěvku o používání aditiv http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 3376_n.jpg

Možnosti tomuto předejít jsou nevystavovat naftu nízkým teplotám, což je někdy nemožné a nebo použít zimní aditiva, které tomuto jevu zabrání, nebo jej co nejvíce omezí. Ale u některých vozů bývá palivový filtr elektricky vyhřívaný. Pokud k této parafinizaci již dojde, je prakticky nemožné vysrážené částečky zpětně rozpustit. Stalo by se tak až při teplotě, která v palivovém filtru není běžná a chemické přípravky zase nejsou pro vstřikovací zařízení příliš stravitelné. Takže se jedná o fyzikální jev, který je v podmínkách použití motorového vozidla nevratný, asi jako když hodíte vejce na horkou pánev - bílek už nikdy nebude tekutý. Naopak led zase roztaje. Aditiva mohou vysrážení předejít, ale již vytvořené vločky nerozpustí. Takže je důležité užití zimních aditiv preventivně, i když to výrobce nedoporučuje nebo i zakazuje. Já osobně aditivuji preventivně naftu i benzín stále. A když bylo začátkem února -20, nalil jsem do MaxMotion dvě štamprdlata VIFu a jezdím bez problémů.

Ale ještě jedno řešení existuje a je velmi jednoduché - vyndat filtr, nechat ho hodinu na radiátoru a potom ho propláchnout v benzínu v obráceném směru toku paliva. Funguje na 80% původní propustnosti, akokát se zamažete.

@Jirka36 :
Kromě výše popsaných příčin způsobených slabou baterií a přicpaným filtrem jsou další příčiny, kdy se na railu nevytvoří potřebný tlak. Jsou to vstřiky protékající do přepadu a vysokotlaké čerpadlo protékající do přepadu. Zvláště pokud je stav tachometru vyšší >150tkm. Další častou příčinou je vadné středotlaké palivové čerpadlo (pod sedačkou řidiče zvenku), které dostatečné množství paliva do filtru a VT čerpadla nedodá. Tohle se Ti asi stalo, když Ti auto spadlo do tzv. nouzáku a asi se Ti rozsvítila žlutá kontrolka DDE. K tomu může dojít i v případě, že nefunguje palivové čerpadlo v nádrži a v nádrži klesne hladina pod 15 litrů. To středotlaké čerpadlo si už tu naftu z nádrže nestíhá dotahovat a opět dojde k podobné závadě.

Snímač tlaku 13537812345 :
Taky jsem ho na doporučení asi před rokem vyměnil. Ale nakonec bylo příčinou špatných teplých startů čidlo na vačce, takže ten starý snímač (Made in BOCHS Germany) mám doma v šuplíku. Kolik stojí nový najdete na http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15 , kdo nabídne nějakou stokorunu, tomu ho pošlu.

Napsal: úte 28.02.2012 21:35
od Jirka36
Díky za reakci k mému problému, mate mě info mechanika že tlak je při startu vyšší než by měl být a proto prý jde auto do nouzáku..
Při poruše mi naskočila na display hláška o chybě ale kontrolka kterou popisuješ se nerozsvítila..
Občas se stane že jdu pod 15L, ale většinou jezdím na 1/2 nádrže..
Fakt jsem z toho jelen, nevím kde začít, nějak se mi nechce na zkoušku kupovat čidlo pak něco dalšího dle doporučení mechanika a nakonec přijít na nějakou blbinu...

Napsal: úte 28.02.2012 21:38
od Jirka36
StarML: zajel bych k Tobě, ale 208 Km v nouzáku...nevim nevim..

Napsal: úte 28.02.2012 23:37
od gunner
Musím začít můj komentář asi takto...Kéž by tady bylo více lidí s tak profesionálními znalostmi a přístupem,jako starML ! Naprosto vyčerpávající odpoveď .Děkuju :wink:
Jinak dnes jsem byl pro jistotu znovu na diagnostice a ta chaba už tam není :)
Zpětné potrubí už je také hotové,každopádně jsem musím napsat takovou menší zajímavost...to potrubí jsem si objednal v Plzni v Inveltu,obj. číslo 16121184780,vše proběhlo v naprostém pořádku,až na to,že ta trubička byla o 10cm kratší :) tvar byl jinak naprosto stejný,nechápu,jak je to možný :roll:
Než bych to "řešil"reklamací,tak se pouzila delší spojovací hadička a bylo hotovo.

:wink:

Napsal: úte 28.02.2012 23:46
od starML
Prosím "gunner" a "Jirka36" - odstraňte si ty citace z Vašich příspěvků, jednak to je proti pravidlům fóra a druhak jsou zbytečné. Děkuji.

Napsal: stř 29.02.2012 00:26
od starML
Jirka36 píše:.... při startu hlásí čidlo 19 barů, prý by mělo být cca 6 barů..
Těch 6 Barů by tam být mohlo, ale leda na filtru paliva, protože tolik max tlačí to středotlaké čerpadlo. Přečti si toto vlákno, jsou tam tlaky těch čerpadel http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... E9&start=0 A tento tlak ze středotlakého čerpadla si hlídá čidlo na filtru B2335 http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 102043.png Pokud by byl špatný tento snímač, diagnostika by vypsala Fehler 1255, "Vorförderdruckfühler". Pokud by šlo paliva málo, vypsala by Fehler 1260, "Vorförderdruck-Überwachung". Tohle diagnostika nevypsala - co to bylo za diagnostiku?

Pokud je těch 19 na railu, tak to je zase málo, protože v railu je normálně přes tisíc Barů viz. http://cs.wikipedia.org/wiki/Common_rail . Teď jde o tu příčinu nouzáku. Pokud Ti ta žlutá kontrolka nesvítí, tak je paliva dost a příčinou nouzáku není palivo, ale vysoký plnící tlak turba. To když nefunguje podtlaková regulace lopatek turba a jedná se o úplně jiné téma.

Regulaci tlaku paliva má na starosti regulátor B2262, který je přímo na VT čerpadle a vypadá takto http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 102023.png . Má jeden konektor, který se dá zkontrolovat a to je asi tak všechno, protože do čerpadla doufám nikdo nepoleze. Takže tohle tlak paliva v railu reguluje a to čidlo B2261 http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 102019.png minimální tlak kontroluje. Pokud je tlak nižší než ???, napráší to DDE a ta zakáže vstřikovačům stříkat.

Tohle čidlo Ti klidně za 500,-Kč pošlu, ale mám obavu, že to tím nebude. Mám spíš podezření na ten vysoký plnící tlak turba. Jenže pokud to vypíše na display hlášku Fuel Injection systém, tak to vypadá na problém s dodávkou paliva.

Budeme postupovat od nejjednoduššího a nejlacinějšího řešení a ne zběsile měnit díly za tisíce korun. Začni kontrolou tlaků těch čerpadel a taky jestli dávají dost a nepřetržitě. Odpoj hadici před filtrem, připrav si PET flašku a zapni klíček. Musí jít proud paliva pod tlakem, žádné bubliny nebo zakuckávání. Potom se uvidí, co dále.

Napsal: stř 29.02.2012 04:11
od bibikuba
to Gunner-též jsem měnil zpětný potrubí,ale to vrchní-od přepadů ....Objednal jsem a přišlo něco jinýho-leč hodně podobnýho :D :D Co jsem pak koukal do ETK tak tam píšou díl se nevyrábí-přímá náhrada :? Taky jsem nereklamoval i když zjevně bylo o něčem jiném ale po menší úpravě to tam fakt páslo :D

Napsal: pát 02.03.2012 13:48
od gunner
bibikuba píše:to Gunner-též jsem měnil zpětný potrubí,ale to vrchní-od přepadů ....Objednal jsem a přišlo něco jinýho-leč hodně podobnýho :D :D Co jsem pak koukal do ETK tak tam píšou díl se nevyrábí-přímá náhrada :? Taky jsem nereklamoval i když zjevně bylo o něčem jiném ale po menší úpravě to tam fakt páslo :D
Člověk si musí umět poradit...ale když kupuješ díl podle winu v origo obchodě,tak prostě čekáš,že bude vše ok.
Jen pro zajímavost,včera jsem se vezl známeho na letiště po D5...a nevím jestli to mu mám věřit,ale na bc jsem měl spotřebu 6.1l při rychlosti cca 145km/h :)

Napsal: pát 02.03.2012 20:38
od bibikuba
žádnej problém :D já jezdim dálku s 135kw podle palubáku 5,8 a nijak se s tím nemažu :D ten motor je na spotřebu dobrej-horší je ale nakupovat v BMW ty sarapatičky na něj...Já na spotřebu moc nejezdim ale docela mě to překvapilo :D brutální zátah šestiválce a spotřeba jak Embéčko... :wink:

Napsal: pát 02.03.2012 21:06
od cmelak
Já měl teda s 530D nejmenší spotřebu JH-PHA 5.7l/100km a to jsem jel sám, prázdný auto a minimální provoz, když na to hodně dupu tak dálky 8.2l/100km

Napsal: sob 03.03.2012 15:19
od gunner
S e39 520d,jsem měl tu spotřebu hnedle stejnou...je to fakt neuvěřitelný,že tenhle motor má o litr větší obsah a o dva válce víc a jezdí za to stejný jako ta 520d... :D
Jsem zvedavej,až ho vyvezu na orlík...na kolik se dostanu,když pojedu piánko :roll:
Když jsem kupoval tu 520d,tak mi tady spoustu lidí říkalo...abych to nekupoval...at koupím 530d.A já jsem si říkal,že nechci jezdit s dieselem za 10l nafty...že potřebuju jezdit za málo,takže ted na to nechci ani vzpomínat :D