Stránka 1 z 2
Napsal: úte 21.02.2012 06:53
od nuny
Prosím o radu, mám dva měsíce e39 523i a už nejde nastartovat
Aku je O.K. klíč odemyká dálkou, domnívám se, že je problém s imobilizérem? Jen mi není jasný, proč dvakrát v týdnu, auto je v pohodě a pak zase ne, po dvou dnech zase funguje, včera jsem normálně odjel zaparkoval, po dvou hodinách odemkl, nastartoval a večer opět mrtvo,( aku je o.k.)Jde nastartovat("obejít") imomilizér, abych mohl zjistit jestli je příčina v EWS? Co s tím?
Prostě si už nevím rady
Díky předem za rady

Napsal: úte 21.02.2012 08:12
od Kugelig
No, a ten startér, alespoň cvakne? Nouzově se dá roztočit nějakým velkým starým šroubovákem u kterého je jedno, že se i poškodí. Na startéru je menší váleček (elektromagnet) který vyhazuje kotvu do oz. věnce a pustí proud do samotného motoru startéru. Na něm jsou dva šrouby. Ty šrouby spojíš tím šroubovákem. Tím se startér roztočí a zasune se do věnce a začne točit motorem. Takže bacha! Musí tam být neutrál jinak tě to přejede. Ale spíš by si tipnul, že bude KO startovací relé v pojistkovém bloku.
Napsal: úte 21.02.2012 08:23
od nuny
To jsem "samozřejmně" vše skoušel, proto píšu, že starter je O.K.
Jenže i když zapnu zapalování a spustím startér šroubovákem tak motor nenaskočí

proto ta úvaha o imobilizéru. Kde a které je startovací relé?
mám kombi 1999, díky za rady.
Napsal: úte 21.02.2012 09:13
od Kugelig
nojo, tak to je pak samozřejmě úvaha o relátku startéru zbytečná. U takto komplikovaného motoru to může být cokoliv. Proto se v základu radí diagnostika. Vyměňovat jednotlivé komponenty a čekat co to udělá je zdlouhavé a drahé.
Napsal: úte 21.02.2012 09:16
od Kugelig
Herdek tak roztočí se ten startér nebo nee? Páč píšeš: Startér netočí, ale je O.K. Tak asi když netočí tak bude KO, ne?
Napsal: úte 21.02.2012 09:24
od nuny
Pánové, bez urážky, zkuste číst pořádně

neznamená, že když mám 39ku dva měsíce, že jsem viděl auto z ponorky, BMW mám už páté a první byla 12ka tak prosím nedělejte ze mě trotla

Díky za pochopení

Napsal: úte 21.02.2012 09:33
od Kugelig
nuny píše:Pánové, bez urážky, zkuste číst pořádně

neznamená, že když mám 39ku dva měsíce, že jsem viděl auto z ponorky, BMW mám už páté a první byla 12ka tak prosím nedělejte ze mě trotla

Díky za pochopení

trotla z tebe nikdo nedělá. Ale když napíšeš: Startér netočí, tak začnu s tím nouzově ho roztočit. Pak napíšeš, že se točí, žes to zkoušel, ale motor nenaskočí. Tak se nediv, že v tom mám hokej.
Napsal: úte 21.02.2012 13:51
od nuny
Tak mi Scanner nahlásil, EWS signal,
Nevíte prosím, kdo kolem Kladna umí tento problém řešit? A je pojízdný? A nebo jak to řešit? Díky.
Napsal: úte 21.02.2012 16:59
od nuny
Ví někdo jak se to stane, že se klíček "nedomluví" s imobilizérem, nejsem si vědom, že bych to spůsobil
Předem díky za odpovědi

Napsal: úte 21.02.2012 17:02
od Dan td
Zřejmě máš KO kroužek EWS na spínací skříňce. Někde to tu popisuje Fx, tak pohledej, příznaky odpovídají. Náhradní kroužek stojí pár korun, Fx dával odkaz i na nějaký odolnější.
Napsal: úte 21.02.2012 20:24
od Fx
Odkud jsi? Pokud máš Scanner, tak který? Zkoušel jsi zkoumat live data EWS? Než bych se pouštěl do vyměňování čehokoliv, je třeba zjistit, kde je ten problém. U EWS3 je nejčastějším problémem čip ELM10030A v klíči typu "diamant", ale ten se dával až od 9/99. Máš poruce konec vinka, nebo aspoň víš, jaký měsíc a rok to je?
Pokud ti to nejde nastartovat, zkoušel jsi jiný klíč?
Napsal: úte 21.02.2012 20:34
od nuny
Bydlím kousek od Kladna, mám všechny klíče vyzkoušené, všechny startovali, ted jsem je taky zkoušel , mám Scanner 100,
jen jednoduchý, abych nemusel s každou "prkotinou" otravovat

Rok je 7/1999. Díky...
Napsal: úte 21.02.2012 21:02
od Fx
Tak zkus nastartovat jiným klíčem, než který u sebe běžně nosíš, když to nestartuje. U E39 může být závada v el. části spínačky, v klíči to spíš nebude (u gumáka, jako máš ty, je to míň obvyklé - PCF7930AS není choulostivý transpondér, spíš se stane že odejdou nadobro data při slabé baterce, ale pak už to prostě nenstartuje nikdy). E39 má proti E46 ochranu proti podpětí. Opravdu je baterka OK? Pokud má malé napětí, tak nepovolí startér (a chová se jako se zablokovaným imobilizérem).
Ten scanner je 1.0.0, nebo 1.4.0?
Napsal: úte 21.02.2012 21:13
od nuny
Já mám klíče Diamant, jak jsem psal, zkoušel jsem je všechny, s tím akumulátorem si nejsem jistý na 100%,(nemám zátěžový měřák, mám jen multimetr) ale zkoušel jsem přidat při startování ještě jeden, tak se mi to moc nezdá. Zítra dám nový aku a pak už nevím
Autoscanner B100
http://www.motordiag.cz/produkt/b100
Napsal: úte 21.02.2012 22:11
od Fx
Jaké číslo chyby to bylo?
Napsal: úte 21.02.2012 22:55
od nuny
15. a 80. moje tabuka píše, sací elektromagnetický ventil, EWS signál

Je možný, když je odpojený aku, že by po výměně za jiný, klíče nekomunikovaly s EWS? To se mi nezdá:roll:
Tak akumulátorem to není, "vyhodil" jsem 2500,-
Kontakty spínací skříňky jsou nové, měl někdo tento problém?

Díky
Napsal: čtv 23.02.2012 07:10
od nuny
Nikdo neměl tento problém

Napsal: čtv 23.02.2012 09:26
od Fx
Tos měl radši vyhodit 1000 Kč za pořádnou diagnostiku... S tímhle problémem se setkávám často, ale to neznamená, že to má pokaždé stejné řešení. Zkus si zahýbat konektorem na jednotce EWS (za kastlíčkem u levé nohy řidiče pod volantem), už jsem se setkal i s tím, že byl jen špatný kontakt na ní.
Napsal: čtv 23.02.2012 10:07
od Don
to by mu preci netocil starter, kdyby spatne EWSo nebo krouzek pod volantem ne?
Napsal: čtv 23.02.2012 10:18
od nuny
Teď se pokouším sehnat kdo mi udělá pořádnou diagnostiku, ale
u mě v dílně(vytápěné). Zatím co jsem sehnal mechaniky, tak to chtějí
přivézt na odtahovkou

to já nechci, protože moc dobře vím co se děje za vraty "super servisů"

(bohužel)
Jak jsem psal, vše jsem kontroloval včetně jednotky EWS a co jsem zjisti, že ten velký konektor tam dával opravdu borec, protože jištění
spoje konektoru bylo skoro mimo

pořád se mi nechce věřit, že proto
by se mohla rozhodit komunikace klíčů s imobilizérem??:roll:
Díky za odpovědi.