Stránka 1 z 2
Napsal: pon 20.02.2012 01:25
od Kugelig
Zdravím všechny místní i přespolní a vznáším dotaz jestli někdo má nějakou zkušenost s tímto palivem v BMW s naftovým motorem.
http://www.petroleum.cz/vyrobky/jet.aspx
Zde se píše, že letecký petrolej je do určité míry podobný lehké motorové naftě pro arktické klima. Ale hlavně, není v něm ta zrůdnost z řepky. A cenově by to mohlo být taky zajímavé.
Napsal: pon 20.02.2012 05:30
od bibikuba
dřív se tomu říkalo kerosin a dalo se to sehnat ve velkém množství

a za pěkný koruny.Namíchaná nafta s kerosinem nikdy v zimě nezamrzla a jezdilo to jak brus..Dokonce emise a celkové znečištění motoru při provozu na tenhle mix bylo úplně někde jinde-vyšší oktanové číslo,čistota,atd...
Napsal: pon 20.02.2012 09:33
od caknakis
Dneska už se tomu neříká kerosin?
Napsal: pon 20.02.2012 10:07
od Jendix
když už jste to tu načali.. má vůbec někdo představu kolik litr kerosinu a leteckého benzínu stojí? čistě jen pro porovnání s naftou a benzínem.
Napsal: pon 20.02.2012 10:08
od Kugelig
Petrolej nebo dříve taky parafínový olej Jméno je odvozeno z řeckého Keros = vosk.
Ale název není důležitý. Důležité je, že jako palivo pro dieselův motor je v současnosti jeví jako téměř ideální. Navíc letecký petrolej je bez spotřební daně. Jen zatím nemám kamaráda pilota

Napsal: pon 20.02.2012 10:13
od Jendix
Kugelig píše:Petrolej nebo dříve taky parafínový olej Jméno je odvozeno z řeckého Keros = vosk.
Ale název není důležitý. Důležité je, že jako palivo pro dieselův motor je v současnosti jeví jako téměř ideální. Navíc letecký petrolej je bez spotřební daně. Jen zatím nemám kamaráda pilota

jestli se nepletu, z toho článku jak se o tom píše plyne, že se používá v podstatě jenom v proudových motorech.. proto to asi nebude jednoduchý to sehnat..

ale na zkoušku do staršího diesla by to nemuselo bejt špatný..
Napsal: pon 20.02.2012 11:06
od Kugelig
No, právě. Čisťounká naftička voňavá bez margarínu, to si myslím, že by moje TDS tikalo jako hodinky. Krystalizace začíná na -47 (arktická nafta -32), bod vzplanutí 38°C (nafta nad 55°C). Zkrátka za méně peněz o dost víc muziky.
Napsal: pon 20.02.2012 12:08
od Misanek
Pozor, realita neni zas tak růžová. Kerosin má oproti nafte menší mazací schopnost, tudíž při provozu na čístý kerosin hrozí mimo jiné také zadření čerpadla. Další věc - seřídit předvstřik na motoru běžícím na kerosin fakt super práce

a určitě jě toho ještě víc. Já osobně bych se to bál nalit do komůrkáče. A když už bych to tam lil, tak určitě v mixu s naftou. A hlavně by muselo jít o motor u kterého by mi to bylo jedno

Napsal: pon 20.02.2012 13:00
od PearlJam
Tak tady jeden zajimavy aktualni clanecek, ze to asi jde:
http://brno.idnes.cz/policie-obvinila-d ... zpravy_bor
Napsal: pon 20.02.2012 13:05
od 100RM
odkedy Rusi opustili nase uzemie, neni uz tak jednoduche kerosin zohnat

Kazdopadne, mozem sa opytat v praci ci to ide ...
Napsal: pon 20.02.2012 13:38
od Kugelig
No, to je ono. Na základě tohohle článku mě to napadlo. Míchali to 1:1, a nikdo si nestěžoval. Asi to jelo dobře. V produktovém listu let. petroleje mazací schopnosti vycházejí slušně. Síru skoro neobsahuje a o mazací schopnosti síry není sporu. Ale když se přidá VIF mělo by to mazat standardně.
Napsal: pon 20.02.2012 14:00
od CZAirwolf
Kugelig píše:No, právě. Čisťounká naftička voňavá bez margarínu, to si myslím, že by moje TDS tikalo jako hodinky. Krystalizace začíná na -47 (arktická nafta -32), bod vzplanutí 38°C (nafta nad 55°C). Zkrátka za méně peněz o dost víc muziky.
Neznamena mensi teplota bodu vzplanuti nahodou i mensi tlak ve valci ? Takze ztrata vykonu ?
Napsal: pon 20.02.2012 14:36
od Kugelig
To si nemyslím. Tlak ve válci se řídí množstvím spalné energie obsažené v palivu+účinnost spalovacího procesu. Nafta motorová má výhřevnost 42,61 MJ/kg, Let. petr. má výhřevnost 43,36 MJ/kg, tedy o trochu vyšší energie. A nižší bod vzplanutí usnadní startovatelnost. Tedy i motor před smrtí, který nemá kompresní tlaky jako za mlada, bude chytat na drc.
Napsal: úte 21.02.2012 10:30
od pragdejf
no hlavně vidim problem v panech od celni spravy, jestli tohle ctou, tak musej kroutit havou. precejenom se jedna o danovej unik, na rovinu trestnej cin. a aby toho nebylo malo, tak pochybuju, ze letecky palivo nebude oznackovany stejne jako nafta pro lodni dopravu, kerou prej celni sprava pozna i kdyz tam po jedny nadrzi lodni naftu bylo dalsich 5 nadrzi normali nafty vyjetejch az na dno...
ve zkratce: dejte si bacha, nevite kolik zmrdu snazivejch to cte.
Napsal: úte 21.02.2012 10:34
od Kugelig
Jakej daňovej únik, prostě existuje zboží a já ho chci koupit. Jestli si ho naleju do polobotek nebo do auta už pan celník nemusí řešit. Pro něj je rozhodující, jestli s tím dál neobchoduju jako s palivem pro auta.
Napsal: úte 21.02.2012 14:05
od xSAFA
Jen pro úplnost, kerosin je petrolej, říká se mu tak odjakživa a dnes tomu není a nebude jinak. JET-A1 je specifikace pro vlastnosti leteckého petroleje především na čistotu a aditivaci.
Napsal: úte 21.02.2012 14:22
od Vlasta
Kugelig píše:Jakej daňovej únik, prostě existuje zboží a já ho chci koupit. Jestli si ho naleju do polobotek nebo do auta už pan celník nemusí řešit. Pro něj je rozhodující, jestli s tím dál neobchoduju jako s palivem pro auta.
Tak si nastuduj legislativu. Jsou za to i dost citelný sankce
Napsal: úte 21.02.2012 15:47
od bibikuba
myslím tohle neni pro celniky-pochybuju že bude někdo vozit vagon aby měl na co jezdit v osobáku

Dřív se dal sehnat v hojném množst. třeba z letiště,stejně tak jako někomu zbejvá nafta...
Napsal: úte 21.02.2012 15:50
od Kugelig
Takže chceš říct, že si nesmím koupit pro svoji potřebu kanystr leteckýho petroleje. Nebo topnýho oleje který je na tom se spotřební daní úplně stejně. Můžu si s ním zatopit, ale nesmím ho nalejt do auta.
Napsal: úte 21.02.2012 16:44
od Jendix
Kugelig píše:Takže chceš říct, že si nesmím koupit pro svoji potřebu kanystr leteckýho petroleje. Nebo topnýho oleje který je na tom se spotřební daní úplně stejně. Můžu si s ním zatopit, ale nesmím ho nalejt do auta.
no jestli se nepletu, na topnej olej je trochu jiná daň v porovnání s naftou..
jinak se na to oficielně jezdit nesmí.. je to daňovej únik... je to to samý jako s naftou pro zemědělce..