Stránka 1 z 3
Napsal: úte 14.02.2012 20:18
od mari
Nedělal jste někdo taky takovýhle testík čerpaček ve Vašem okolí?
První foto je při -13, čirá zůstala jen nafta z Luk Oilu a Benziny.
Druhá fotka je z -21, parafín se pěkně usadil a začíná ucpávání filtrů

Napsal: úte 14.02.2012 20:21
od SEMRY
Skoncoval jsem s palivy Schell, -20 a ani tuk. Navíc nafta je dražší a dal jsem do ní aditivum. Auto ani netlo. Dělaj z lidí ovce.
Napsal: úte 14.02.2012 20:25
od mari
Nejhorší je, že když to přeženeš s aditivem, je to ještě horší. Je to jen test v domácích podmínkách, jedině rozbor by řek přesně kde tankovat slušnou naftu. Každopádně oproti Němcum tankujeme neskutečnej brak.
Napsal: úte 14.02.2012 20:32
od Raadii
Hlavně je to test z pump v jednom kraji. V jinym kraji můžou mít zase naprosto odlišnou kvallitu ty samý pumpy. Je to i o skladování atd... V neděli jsem chtěl nalejt aditiva do nafty a byly zmrzlý taky, tak nevim na co to všechno kurva je. Jinak s tou Německou naftou je to pravda. ČR je hold stát frajerů, který na to maj, máme nejvyšší daň, tím nejdražší PHM, nejnižší platy a ještě je ta nafta taková sračka, že aby se člověk bál o každý svoje auto.
Napsal: úte 14.02.2012 20:51
od SEMRY
Neřekl bych že jsem to přehnal, aditivum netuhne, dávám ho do nádrže i v létě, motor má lepší chod. Ted pochopitelně mám zimní aditiv. Navíc se jedná o mode W124 což je starej atmosferickej nafták kterej sežere kde co. Jak říkám cedule ukazují do -26 stupnů, bylo -20 a akorát jsem točil, točil. Vzhledem k tomu že žhavící svíčky jsou OK, baterie banner 100mAh také, bylo mit o divné. Hadičky prostě zatuhlé. Nastartoval jsem až v poledne při -15ti na slunci.
Druhá moje zkušnost je s Tank Ono, plnej palivák vody. Ujel jsem 3km a motor zhasnul a nešel nastarovat. Ředil jsem tedy benzínem což dělám i ted.... Bohužel. Co pak na to choulostivé trysky motorů TDi, CDI apd. je mi jasné, vydrží prostě daleko mín.
Napsal: úte 14.02.2012 20:55
od Kugelig
Opsal jsem to z jednoho webu:
Uměle vyhnaná cena benzínu a nafty brzy překročí 40 Kč za litr. Chcete mít jako spotřebitel opravdový vliv a snížit cenu PHM? Následující strategie může být velmi účinná a nebude vás to stát ani korunu.
Demonstrancím, blokacím nebo nekupování benzínu v určitý den se naftové společnosti jen sebejistě usmívají, protože vědí, že si tak ubližujeme jen sami sobě.
Takže tady je jednoduchá, ale inteligentní forma války proti naftovým společnostem: Nekupme ani kapku benzínu u dvou nejdůležitějších naftových společností (ve skutečnosti je to stejně pouze jedna) SHELL a ESSO.
Pokud oni neprodají benzín nebo naftu, vynutí si sami změnu kartelových dohod, budou muset snížit jeho cenu a ostatní je budou muset následovat. Aby to mělo skutečný vliv, musíme získat spolupráci klienty SHELLu a ESSA. Dodržením tohoto bojkotu několik měsíců nám dává možnost snížení ceny dosáhnout.
Napsal: úte 14.02.2012 21:13
od PPetr
Pište i ty značky těch aditiv... Sám taky přidávám (TDA od Castrol a nebo VIF) při každém tankování, tak jsem zvědavej který jsou vyzkoušený dobrý a který špatný, parkuju v garáži a ještě v Praze která na tom s těma mrazama neni tak krutě.
Mimochodem u Shellu jsem netankoval ani nepamatuju a snažím se tankovat tam kde je dobrá cena (ne no name, vždy např agip nebo u makra), ani tak nejde kolik drobných ušetřím, ale spíš to že podporuju ty kteří se snaží a naopak bojkotuju ty dardy např na dálnicích atd.
Napsal: úte 14.02.2012 21:17
od Raadii
Já používám na léto i na zimu ty VIF, ale teď jsem byl dost nemile překvapenej, že jsem je chtěl nalejt a byly zmrzlý. Ale přecejen to nejsou aditiva proti zamrzání nafty, tak asi neni čemu se divit....
Napsal: úte 14.02.2012 21:23
od Kugelig
Taky dávám zimní VIF, ale tankuju jedině u Pražských služeb na Spojovací nebo na Jarově v areálu toho molochu co prodává Škodofky. Tihle dva ty paliva tankují mj. hlavně do aut svých zaměstnanců a do služebáků. Tak soudím, že si kvalitu alespoň v mezích možností ohlídají. Zatím tedy moje 525Tds 2000, startuje velmi příkladně i v neděli, kdy bylo u nás -23.
Napsal: úte 14.02.2012 21:52
od Jendix
mari píše:Nejhorší je, že když to přeženeš s aditivem, je to ještě horší. Je to jen test v domácích podmínkách, jedině rozbor by řek přesně kde tankovat slušnou naftu. Každopádně oproti Němcum tankujeme neskutečnej brak.
Už jsem to tu psal, taknkuju v Německu u Schell a taky žádná sláva, resp. minulej tejden sem měl při -19°C hodně velký problémy (a to mi pak na pumpě řikali že nafta je do -22°C, což jsem trochu nepochopil, proč tam něco nenalejou, když jsou takový mrazy, spokojenost zákazníků je snad důležitější).
Jinak k tej naftě, pravě teď mi jeden známej řikal, že pumy u nás v Čechách prý snad berou Naftu z jednoho stejnýho místa, rozdíl je pouze v tom, že si tam pak při stáčení nacpou svoje aditiva. Ale co je na tom pravdy opravdu nevim.
Jinak v čechách považuju za relativně slušnou Benzinu, motor je fakt klidnější a tišší, na českou Schell si taky doposud nemůžu stěžovat, ale je fakt že jsem třeba ještě nezkoušel naftu u Makra, kde taky hodně lidí bere a pochvaluje si.
Napsal: úte 14.02.2012 23:29
od rooc
já dávám jak v létě tak v zimě vif a taky u toho zůstanu..nicméně tento rok jsem jednou zamrznul.., ale to bylo večer -35 a v 9 ráno ještě mínus 23..., tak jsme to museli tahat přes kabely.., pak chudák chudák chytnul....ale až mi ho bylo líto...bohužel neparkuju v garáži, čili si auto ty echt zimy fakt vyžere..., vif prostě nepřežil -35, jinak vždy ok...
Napsal: úte 14.02.2012 23:34
od mari
Raadii píše:Já používám na léto i na zimu ty VIF, ale teď jsem byl dost nemile překvapenej, že jsem je chtěl nalejt a byly zmrzlý. Ale přecejen to nejsou aditiva proti zamrzání nafty, tak asi neni čemu se divit....
Logicky lidi vozí aditiva v kufru auta, ale to by se právě nemělo, protože v mrazu tuhnou, kdo by si to ale tahal domu že.
Napsal: úte 14.02.2012 23:38
od rooc
mari píše:Raadii píše:Já používám na léto i na zimu ty VIF, ale teď jsem byl dost nemile překvapenej, že jsem je chtěl nalejt a byly zmrzlý. Ale přecejen to nejsou aditiva proti zamrzání nafty, tak asi neni čemu se divit....
Logicky lidi vozí aditiva v kufru auta, ale to by se právě nemělo, protože v mrazu tuhnou, kdo by si to ale tahal domu že.
máš pravdu taky jsem to jednou lil jak sopel.., nicméně jakmile se to dostane do nafty.., byť studené tak se to hned rozředí...(kdybych to tahal domů) tak mám 6 plechovek plných doma a ani jedno víčko v nádrži:-)))
Napsal: stř 15.02.2012 00:08
od Jendix
když už je tu řeč o Vif, narazil někdo z vás na ty větší balení, myslim že je pak snad 1l 5l a 10l, vyjde to podstatně levnějc. U nás je distribuce někde v severních čechách (jinak se to prej snad vyrábí na slovensku), psal jsem tam, větší objemy ale bohužel pouze při osobním převzetí, prý se jedná o nebezpečné látky.
Napsal: stř 15.02.2012 00:10
od rooc
někde jsem to viděl že se to prodává po nějakým kanystříku.., nicméně taky bych to uvítal tech 500ml to auto dycky vdechne raz dva
Napsal: stř 15.02.2012 08:11
od MUF_IV
Tak jsem se taky rozhodl pro VIF, jen mi řekněte jednu věc, když jsem ho nechal na terase do rána v plechovce a potom ji otevřel, venku bylo - 19 tak byl tuhej...nějaká chybička se vloudila? nebo to má jiný vliv až v naftě nějakou reakcí? Dle mého názoru koncentrát který se má přidat 1:1000 by snad měl odolat, nebo se pletu?
Napsal: stř 15.02.2012 09:00
od clay
MUF_IV píše:Tak jsem se taky rozhodl pro VIF, jen mi řekněte jednu věc, když jsem ho nechal na terase do rána v plechovce a potom ji otevřel, venku bylo - 19 tak byl tuhej...nějaká chybička se vloudila? nebo to má jiný vliv až v naftě nějakou reakcí? Dle mého názoru koncentrát který se má přidat 1:1000 by snad měl odolat, nebo se pletu?
pletes se, funguje az s naftou

nekdo tu delal dokonce test, ze sam zmrznul a v nafte pri te same teplote vsechno ok

Napsal: stř 15.02.2012 09:25
od MUF_IV

jsem čekal že v tom bude nějaká chemická reakce

Napsal: stř 15.02.2012 10:03
od Raadii
Ono to sice reaguje s naftou, ale neni to aditivum proti zamrzání. Možná to malinko pomáhá, ale neni to přímo k tomu, je to k tomu samýmu jako je to letní aditivum. Používám oboje. S tim zimnim mi nafta nezamrzla, ale ve služební dodávce i Jeepu nafta zamrzla i s tim a to za chodu, takže je to asi dobře vymyšlený u BMW, že se čerpadlo zahřívá a chladí se o tu naftu, čímž jí zahřívá a chrání proti zamrznutí a posílá jí teplou do trubek, takže zajízdy by to nemělo taky zamrznout.
Napsal: stř 15.02.2012 10:36
od bibikuba
Též dávám zimní Vif do několika naftáků a OK -ve velkých mrazech jsem dával několikanásobné množství jak je na plechovce ale základem je vyměnit či alespon odkalit filtr-pokud tam je voda ve filtru tak to myslím už nepomůže..