Stránka 1 z 2

Napsal: sob 11.02.2012 16:34
od Bmw540
Ahoj,
koupil jsem 540i a je tam jedna chybička. Jde cítit spálený olej a jde trošku čoud.V bazaci sem to zkouk na rampě a kouř jde od pravé části výfuku za svodama.Na výfuku byl olej a to čoudilo.
Neměl jsem čas kontrolovat od kud olej jde ale byla mokra automaticka prevodovka. Když jsem otřel prstem olej tak byl hnědo žluto pruhlednej, ne červenej.

Znovu jsem na to zatim zespodu nekoukal.

potřeboval bych věddět jakou barvu má olej v automatu a jak ho přetěsnit?Těsnění na olejovou vanu to vím, ale jestli je tam nějaké další které může téct a kde ho koupit.(je to muj prvni automat.)

Vim ze mi moc prez net nemuzete v tomhle poradit ale pokud se s tim nekdo uz setkal ze mu cosi teklo na svody tak bych byl rad kdyby napsal co to bylo.Pripadne nejake napady co zkontrolovat a tak.A odkud by na toto misto mohl tect motorovy olej.Vypadalo to totiz jako motorak

A jeste jak se da zkontrolovat kolik oleje je v automatu.Sroubem na boku nebo to ma nejakou merku?Je to prevodovka se zelenym stitkem.

Jen pro informaci si budu delat vse sam.Do servisu zasadne nejezdim.

Dik za odpovedi

Zkusim to i nafotit jestli se povede.

Napsal: sob 11.02.2012 17:27
od BOOST
Mrkni se na ventilový víka, klasická bolest V8, teče to z pod nich přímo na svody.

Napsal: sob 11.02.2012 19:15
od Bmw540
Mrknu na to. A olej v automatu Bmw ma jakou barvu?Cervenou nebo ma BMW ATF jinou?

Napsal: ned 12.02.2012 14:06
od Player1
Jestli máš zelenej štítek, bude to 5HP30 (do 1/97) nebo 5HP24 (od 1/97), tam patří olej ESSO LT 71141 - červená barva. Ale viděl bych to taky na ventildekly... klasika u V8

Napsal: ned 12.02.2012 14:45
od zverbo
Player1 píše:Jestli máš zelenej štítek, bude to 5HP30 (do 1/97) nebo 5HP24 (od 1/97), tam patří olej ESSO LT 71141 - červená barva. Ale viděl bych to taky na ventildekly... klasika u V8


Urcite tesnenie pod krytom ventilou. Nic zlozite na opravu skor len na vymenu a tesnenie radovo par 100kč.
E38 ale motor ten isty a vada ta ista - po 400.000km prva vada po 15rokoch

Napsal: ned 12.02.2012 15:10
od Bmw540
Ok díky za rady. Dneska pojedu k autu tak se kouknu jestli to jde od těch vík ventilů nebo alespoň od toho pravého.Pokud jo tak ej to super, to přetěsním za pár hodin.

Zatim jezdim ještě starym autem nechci udělat nějakou škodu na motoru nebo prevodovce.

edit:
jo a ten olej cervenej nebyl tak to asi z prevodovky nebylo, asi opravdu z ventildeklu, navic prave prevodovka chodi jak vino.

Napsal: pon 13.02.2012 09:16
od Birkoff
Playere tou barvou jsi seš jistej? ATF od Essa (LT71141) je normálně světle žlutý, alespoň to co mám v kanystru já. Jinak víka na M62 jsou opravdu klasika.

Napsal: pon 13.02.2012 13:53
od dafson
taky tipuju tesneni vika ventilu ja ho delal minuly tyden presne jak rikas mel sem coud v kabine a smrad palilo se to taky o svody....

Napsal: pon 13.02.2012 18:26
od Player1
Tak teď fakt nevím... nerad bych tu šířil nějaký nesmysly, tak se radši doma podívám a upřesním.



Birkoff píše:Playere tou barvou jsi seš jistej? ATF od Essa (LT71141) je normálně světle žlutý, alespoň to co mám v kanystru já. Jinak víka na M62 jsou opravdu klasika.

Napsal: stř 22.02.2012 15:04
od Bmw540
Tak dneska jedu pro těsnění na ventilove viko.Objednal jsem victor reinz
Objednací kód VR 15-31821-01
Originální kódy 11129069871

v popisu píšou že je pro 5-8 válec ale dle kodu bmw je pro 1-4 tak doufam ze to bude ono.potrebuju ho na pravou stranu motoru- s nalevkou pro olej.

Jen mam dotaz nevíte kolik Nm to utáhnout? Nemá někdo soupis utahovacich momentu pro motor M62 ?Dík.

Napsal: čtv 23.02.2012 08:30
od Birkoff
No dej si na to bacha. Rozdělení válců není samoúčelné, opravdu je každé jiné (těsnění) a nejdou vzájemně zaměnit. S utahovacím momentem si nedělej vrásky, protože šrouby co drží dekl mají pod podložkou gumu, takže nic natvrdo, prostě je utáhni. Ten soupis je někde v TIS. Hezký návod: http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/01/31/05

Napsal: čtv 23.02.2012 12:57
od Bmw540
Tak včera jsem to vyměnil, s utahovaci momentem enbyl problém, oni tam byly distanční sloupky který vymezili jak moc to utáhnout.

Jen problém je že to čoudí furt.Byla už tma tak se na to kouknu pořádně dneska odkud to jde.

Dělal jsem to tak že jsem drážku v krytu vyčistil odmastil a to samý na hlavě.Pak sem dal už jen těsnění nasucho. Měl jsem do těch půlkruhů vzadu, případně do drážky v krytu dát ještě tmel? Přišlo mi to zbytečný ale možná to netěsní pořádně.

Edit:Dík moc za ten odkaz tet jsem se na to kouknul a vazne se to tam dává.Já to tušil, no tak to dneska udělám znovu:)

Napsal: čtv 23.02.2012 13:01
od libovka
Přetěsnit víka u 8smi válce je nemožné. Maximálně se eliminuje únik,ale rosit to bude stejně. Všechny auta co jsem přetěsnil a přijeli na další servis tak tam byla vidět kapka. Znám i člověka co to přetěsnoval během 2 měsíců 3x a stejně to teče.

Napsal: čtv 23.02.2012 13:14
od Bmw540
libovka píše:Přetěsnit víka u 8smi válce je nemožné. Maximálně se eliminuje únik,ale rosit to bude stejně. Všechny auta co jsem přetěsnil a přijeli na další servis tak tam byla vidět kapka. Znám i člověka co to přetěsnoval během 2 měsíců 3x a stejně to teče.


Já sem tam právě šahal po přetěsnění dozadu rukou a měl jsem jí od oleje tam vzadu pod těma pulkruhama vacek.Tak dneska to cely opatlam loctitem ale zas opatrně aby to nenalezlo dovnitř.

Napsal: čtv 23.02.2012 13:36
od Bmw540
Chci to přetěsnit timhle:
http://www.prolep.cz/?p=productsMore&iProduct=88

Jenže aby to ztuhlo když je taková zima:( Auto mam venku

Napsal: čtv 23.02.2012 14:26
od BOOST
Bmw540 píše:Chci to přetěsnit timhle:
http://www.prolep.cz/?p=productsMore&iProduct=88

Jenže aby to ztuhlo když je taková zima:( Auto mam venku

Timhle to mam pretesneny i ja a netece to, ale stejne to lehce prolina, musel by si koupit vika novy a nechat srovnat hlavu a nebo pridat podlozky pod srouby, co pritahujou ventildekl, aby si dosahl vetsiho pritlaku. A toho, ze to nezatuhne se bat nemusis, vymenoval jsem vanu na oktavce a utesnil ji timhle loctitem, ted kdyz bylo -20 a delal jsem to venku a ztvrdlo to a tesni to v pohode, jen to musis nechat 4h po montazi zatvrdnout.

Napsal: čtv 23.02.2012 18:59
od tanner540i
Jenom k tomu oleji z prevodovky. Nevim jak to bylo driv, nez ESSO skoupil Mobil, ale ted je LT 71141 takokvej nazloutlej (Mobil ATF LT 711 41)

Napsal: pát 24.02.2012 02:01
od Bmw540
BOOST píše:
Bmw540 píše:Chci to přetěsnit timhle:
http://www.prolep.cz/?p=productsMore&iProduct=88

Jenže aby to ztuhlo když je taková zima:( Auto mam venku

Timhle to mam pretesneny i ja a netece to, ale stejne to lehce prolina, musel by si koupit vika novy a nechat srovnat hlavu a nebo pridat podlozky pod srouby, co pritahujou ventildekl, aby si dosahl vetsiho pritlaku. A toho, ze to nezatuhne se bat nemusis, vymenoval jsem vanu na oktavce a utesnil ji timhle loctitem, ted kdyz bylo -20 a delal jsem to venku a ztvrdlo to a tesni to v pohode, jen to musis nechat 4h po montazi zatvrdnout.


Máš pravdu.Těsnění kolem šroubů co drží ventildekl jsem nevyměnil protože poslali špatné. Jen 6 kusů na novější motor.

Pokud jsem nechal ty staré-zploštělé tak se o tu vzdálenost zploštění zmenšila přítlačná síla víka k hlavě.I po dotažení šroubomatic k šteftům na doraz je přítlak malý a teče.

Koupím někde ty těsnění šroubů, případně podložky a dam tam ten tmel.Hned jak to udělam napíšu jak jsem dopadl.

Napsal: pon 05.03.2012 13:31
od Bmw540
Tak jsem to přetěsnil znova. inekcni strikackou sem dal do drazky vika ventilu maly mnozstvi toho tmelu + na pulkruhy vzadu u vaček a vepředu na přechod u víka rozvodu.Dal jsem podložil tech 11 sroubu na vyku ventlu vždy jednou podložkou a utah na doraz. Nechal jsem to den a pul ztvrdnout a je to tam uplně suché.

Horší věc je že to furt čoudí, měl jsem auto zvedlé a koukal zespodu a je to cely oblity od oleje.

za druhy, když vyndam merku oleje za chodu motoru tak to začně vyflusavat olej-je tam přetlak!!
řek bych že ten přetlak způsobuje že to de ven přez gufero kliky.

Pokd se nemylim tak ten pretlak můze zpusobit vadnej odlucovac oleje.Tak jsem koukl na ten vzadu to vyko sani s odlučovačem a je to celý opatlaný od tmelu.Nějaká blíže neurčená prasárna.

Bude stačit vyměnit tenhle díl za nový nebo ten pretlak muze zpusobovat jeste neco jinyho.
A nebo gufero na hřídeli převodovky??

Chci vyresit ten pretlak v klikovy skrini, treba to pak prestane tect, a pokud ne pujde dolu prevodovka.

nejaky fotečky.


Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Obrázek

Napsal: pon 05.03.2012 14:02
od noname
:smich2: určitě vyměň tu membránu ze zadu na sání, tahle je posmrti a někdo se ji snažil lacně opravit... pověsit za gule :savle: Pokud je takhle zalepená, tak to špatně odvětrává a může tam být přetlak, který tam někde uniká a smrká to tam olej