Stránka 1 z 1

Napsal: úte 07.02.2012 06:57
od KKKuba
zdravím, čím to může být, že se ohřeje normálně do půlky, ale netopí? Popř teplota vyleze až do červenýho, za chvíli zas sleze ale pořád to netopí... Takhle už to občas blblo, a pak najednou zas všechno v pohodě....

Hadice se dají zmáčknout, když za tepla povolím odzvdušňovák tak z něj valí pára, a v chladiči to vře...

Napsal: úte 07.02.2012 07:59
od Carpadian
Zasekávající se termostat na malým okruhu :?: Demontovat, hodit do hrnce s vodou, zavařovací teploměr a uvidíš. Takový malý pokus, ale asi levnější než hned kupovat nový. :wink:

Napsal: úte 07.02.2012 11:59
od libovka
Klidně to může bejt pumpa.Termostat nemá vliv na topení.Pokud by byl seklej tak to bude topit.Nebo to máš jen zavzdušněné.

Napsal: úte 07.02.2012 12:03
od Carpadian
Pravda, ale i u pumpy by to mělo topit. :ja_nic:
Jako příznaky jsou na těsnění pod hlavou nebo hlava, do toho zase nehrají hadice a chladič. Nebyla náhodou opravovaná hlava :?: Jsem měl něco podobnýho. Byla opravovaná hlava, prasklá, motor opraven a furt to blblo, 300km v pohodě - dálnice okresky, kopce a pak vyletěla teplota, tak jsem to nechal brblat na volnoběh a spadla, kam měla, chladič teplej a furt dokola.
Mechoš dlouho nad tím bádal, nakonec se musel nechat zbrousit i blok a byl klid. 8O
KKKuba píše:záhada vyřešena, dnes to netopilo a pak jsem to zlehka uvařil.. Naštěstí jsem to podchytil prakticky hned a hadice jak beton nebyly, víčko nevyletělo, tak snad tomu nic nebude... uvidíme... :?
má to nějakou souvislost s tímto :?: Mimochodem, co nemrzka, není to jen nějaký slabý mix, co v mrazu zmrznul :?:

Napsal: úte 07.02.2012 18:44
od KKKuba
souvislost to má, fridex tam nějakej byl, tak nevím co tomu může být... Ohledně opravovaný hlavy netuším, mám to auto pár dní, moc jsem si ho neužil... :?

Jinak v oleji voda taky není, můžu se jen modlit aby to ta hlava přežila, každopádně o víkendu vyměním termostat a mrknu na pumpu, tak snad něco zjistím... Ale pořád mi vrtá hlavou proč to takhle blblo jen občas, pravda je že když to netopilo tak jsem s tím jel vždycky jen kousek, takže se mi to třeba mohlo přehřát už daleko dřív... Prostě nechápu proč to chvilku šlo normálně, pak blblo, pak zas normálně a pořád dokola... a voda taky neubejvala, je to vážně divný... :Confused2:

Napsal: úte 07.02.2012 18:56
od Carpadian
Pokud máš auto pár dní, velice vážně bych uvažoval nad skrytou vadou, jelikož vozidlo vykazuje vady bránící použití. :!:

Napsal: úte 07.02.2012 19:00
od beny-maser
jako první bych změřil do kolika je tam nemrzka?
to blbnutí by mohl způsobit pohyb ledu.

Napsal: úte 07.02.2012 21:46
od libovka
[quote="Carpadian"]Pravda, ale i u pumpy by to mělo topit. :ja_nic:


Když je špatná pumpa tak to nemůže topit když to netočí vodu.

Napsal: úte 07.02.2012 22:08
od Carpadian
Jasný, ale pochybuju, že pumpa by byla bez lopatek úplně a zůstala jen hřidélka. Měl jsem na mysli, že když ulomí packa, tak to topí a zároveň se hřeje.

Napsal: úte 07.02.2012 22:24
od KKKuba
No jestli se to protočilo na hřídeli tak by to asi možný bylo, ale pořád to nevysvětluje proč to dělalo jen občas... Jinak ten led je taky asi možnost, vysvětlovalo by to, proč mi to blblo jen ráno, a odpoledne už ne...(motor asi rozmrznul, přes den je menší mráz jak v noci)

Napsal: stř 08.02.2012 20:57
od KKKuba
Tak auto dnes rozmrzá v garáži, zítra tam šupnu pořádnou nálož fridexu, nechám zahřát a uvidí se... :?

Napsal: čtv 09.02.2012 09:21
od libovka
Carpadian píše:Jasný, ale pochybuju, že pumpa by byla bez lopatek úplně a zůstala jen hřidélka. Měl jsem na mysli, že když ulomí packa, tak to topí a zároveň se hřeje.
A vviděl si někdy vůbec pumpu?Asi si neviděl jinak bys tohle v životě nenapsal.Nikdy se neulomí jen lopatka,ale praskne lopatkové kolo které se pak protáčí.Někdy se stane že to praskne v otáčkách a rozletí se to kolo na hadry a pak zbyde jen hřídelka. :wink:

Napsal: čtv 09.02.2012 10:54
od Carpadian
Viděl, když jsem řešil, proč se mi to hřeje při dlouhé jízdě do kopce. Po výměně x věcí došlo i na pumpu a fakt to nebyla totální destrukce. :ja_nic:

Napsal: čtv 09.02.2012 13:10
od Misanek
Mně taky prasklo lopatkové kolo a úplně se oddělilo od hřídele. Samotná lopatka se u BMW snad ani urvat nemůže

Napsal: čtv 09.02.2012 13:17
od Carpadian
V mém případě se nejednalo o BMW (ani jsem to nikde nepsal) :roll: Ale o Mareu 2.0. :lol: Tam bylo možný i to nemožný. :rock:

Napsal: čtv 09.02.2012 13:24
od Misanek
Jn Fiat - auta mnoha překvapení a nezřídka popírající jakékoliv fyzikální zákony :)

Samozřejmě že každá pumpa je jiná a existuje u ní jiný průběh poruchy a oddělení důležitých částí :)

Napsal: čtv 09.02.2012 13:27
od Carpadian
Jsem přidal obrázek pumpy na Mařenu. Vypadá úplně jinak a hlavně má míň lopatek, ale zato větších, tudíž variata ulomení je. Znám více případů, co se to stalo a problémy byly hlavně u dieselu. :roll:
Nicméně motoricky byl ten 2.0 naprosto fenomenální. :wink:

Napsal: čtv 09.02.2012 22:59
od KKKuba
Vyřešeno, bylo zamrzlý topení, fridex tam byl ale jen nějakej slaboučkej, takže to zatuhlo a konec... Rozmrazit to byl docela humus, to samý protlačit tu vodu(odzvdušnit jsem to musel ručně přes hadice, odvzdušňovákem to bylo bez šance), ale výsledek super, topí parádně a nepřehřívá se... :banan: :potlesk:

Napsal: čtv 09.02.2012 23:21
od Misanek
To jsi měl docela štěstí. Tak to buď rád, že ti to to topení neroztrhalo

Napsal: pát 10.02.2012 07:02
od KKKuba
jo to jsem, tam asi byla jediná klika že tam toho fridexu byla aspoň trocha, jinak by bylo po něm...