Stránka 1 z 1

Napsal: pát 03.02.2012 20:15
od Afekt
Ahoj, dnes jsem po všech těch problémech s baterkou a nejspíš i dobíjením, nechal změřit jak dobíjí alternátor...a výsledek - dobíjí 15,4...je to normální??Nebo je špatnej?
Hodně často se mi rosvěcí kontrolka baterie a už dvakrát se mi jen tak jízdou vybila.
Díky všem za názor

Napsal: pát 03.02.2012 20:22
od beny-maser
ne, není je to hodně bude ti odcházet baterka,taky záleží jak jste to měřili a při jakých otáčkách. Hrozí nadměrná spotřeba žárovek. Příčinou bude regulace dobíjení na altíku. Doporučuji repas altíku. Pokud to má najeto nad 200tis není co řešit.

Napsal: pát 03.02.2012 20:47
od Misanek
Určitě to je špatně, bude odpálený regulátor. Doporučuju co nejdříve vyměnit jiank si odpálíš další věci v okruhu, jak píše Beny

Napsal: pát 03.02.2012 20:50
od Afekt
beny-maser píše:ne, není je to hodně bude ti odcházet baterka,taky záleží jak jste to měřili a při jakých otáčkách. Hrozí nadměrná spotřeba žárovek. Příčinou bude regulace dobíjení na altíku. Doporučuji repas altíku. Pokud to má najeto nad 200tis není co řešit.
mám tam teď natočeno 260tis :( Takže máš asi pravdu. Stalo se mi teď v neděli s měsíc starou baterkou, že jsem nastartoval a začalo mi to hlásit všechny chyby , nešlo skoro nic, jel jsem ale nefungovalo servo, abs nic..ani obrazovka...pak se to asi nějak dobilo a dobrý, tak jsem ještě v neděli večer dobil baterku nabíječkou. a do čtvrtka byl klid včera ráno jsem ujel 10km a zase úplnej kolaps a chcíplo mi to za jízdy a už jsem neodjel...myslel jsem že je vadná baterie(i když byla měsíc stará) a tak jsem ji znovu vyměnil a ujel 5 km a zase chyba baterie a všechno kolabovalo,ale dojel sem domů, chcípl to a po 5 minutách nastartoval a najednou vše ok..nechápu to...dneska mi to udělalo ráno zase, vždycky začne blikat obrazovka a pak různý chyby...tak jsme změřili alternátor a zjistili jsme že dává 15,4 ...je to teda tím altíkem ??? známý co dělá v autodílech mi nabídl novej alternátor za 5 500,- kc...což je podle mě super...novej regulátor přijde asi na 3 000 - 3 500 ,-kc i s prací..tak je lepší dát novej za ty prachy ne??díky

Napsal: pát 03.02.2012 21:00
od Misanek
tak to bych asi řešil tím celým novým altíkem. Koupíš za 3,5 regulátor, vyměníš ho a za měsíc ti můžou začít pískat ložiska na altíku - to by mě nasralo :)

Napsal: pát 03.02.2012 21:54
od beny-maser
ono se ti to jednou chytne a pak zase ne,jednou to dobíjí hodně potom zase málo,prostě to ihned vyřeš jinak si zaděláš naproblém,
co to je za altík za těch 5500?jakej je to výrobce?důležitý je aby ti seděly ampéry a nebyla to nějaká chaina.Pokud to je valeo či tak něco tak bych to neřešil a šel do něj,protože vyměnit jen regulátor nemá fakt smysl,chce to komplet ložiska, proměřit diody,vyčistit atd. Takhle dáš novej a je rovnou klid a ten starej třeba ještě nějaké vrtkoleno koupí.

Napsal: pát 03.02.2012 22:11
od gamers
Misanek píše:tak to bych asi řešil tím celým novým altíkem. Koupíš za 3,5 regulátor, vyměníš ho a za měsíc ti můžou začít pískat ložiska na altíku - to by mě nasralo :)

kupoval jsem regulator original v BMW asi před rokem něco přes 2000kč ještě jsem jse u toho hodně nasmal protože v ALSTARU upně ten stejny od Valeo přes 5500kč :lol:

Napsal: pát 03.02.2012 22:30
od Afekt
gamers píše:
Misanek píše:tak to bych asi řešil tím celým novým altíkem. Koupíš za 3,5 regulátor, vyměníš ho a za měsíc ti můžou začít pískat ložiska na altíku - to by mě nasralo :)

kupoval jsem regulator original v BMW asi před rokem něco přes 2000kč ještě jsem jse u toho hodně nasmal protože v ALSTARU upně ten stejny od Valeo přes 5500kč :lol:
mně vyjde na 5500,- komplet novej alternátor , tak do toho asi půjdu bude klid:)

Napsal: pát 03.02.2012 23:01
od gamers
jaky vyrobce ? to je podezřele levná cena !

protože jen od blbého STARLINE je cena přes 11000kč

http://www.autokely.cz/#|Y33buV4cvEnkJx ... x4NqvpMw==

Napsal: sob 04.02.2012 00:15
od rlspraha
Chlapi, ptal jsem se přesně na tohle Snejka, protože můj altík dává po nastartování taky přes 15 a Snejk mi řekl, že je to naprosto v pořádku a že může dávat i víc..... E60 nebo 61 má svůj modul dobíjení a ten si to prý reguluje jak potřebuje....podotýkám, že já žádný problém s dobíjením ani z baterkou nemám i když dává tolik.....zatím :wink:

Napsal: sob 04.02.2012 01:50
od starML
Napětí 15,4 Voltu je moc, ale ne u E60 a novějších. Tady je totiž použita technologie BMW EfficientDynamics, která se snaží zoufale ušetřit palivo a díky tomu se baterie nedobíjí trvale, ale pouze pokud jí to ŘJ motoru povolí podle údajů z inteligentního sensoru B895. Takže např. při větším stlačení pedálu plynu alternátor nedobíjí - není buzen regulátorem, aby zbytečně neodebíral energii motoru, když potřebuje zrychlovat.

Ale pokud už je napětí baterie malé, tak to do té baterky cpe vší silou a to se dělá tím zvýšeným napětím, klidně až 16 Voltů. Pro šťouraly cituji z WDS :"Im Bordnetz sind die Steuergeräte so ausgelegt, dass sie kurze Spannungsspitzen über den maximalen Betriebspannung von 16 V ohne Funktionseinschränkungen überstehen sollen"

Ten inteligentní sensor vypadá takto :
Obrázek

Scéma zapojení je ve WDS viz. http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... /index.htm , když si vyhledáš heslo Intelligenter Batteriesensor.

Já bych postupoval takto :
- vizuálně zkontrolovat ten IBS na baterce, potom ten IBS nechat proměřit, bohužel jen v servisu BMW
- zkontrolovat čistotu a dotažení svorek na baterce s důrazem na kontakt kostřícího kabelu na kostře vozu. Ono to tam mrška koroduje a když není kostra, tak to nedobíjí. Naopak špatná kostra se tím zvýšeným napětím projevuje. Ty máš baterku sice novou, ale trvale vybitou. Na to ten sensor reaguje a cpe do ní energii zvýšeným napětím, ale je to marné.
- potom bych zkontroloval alternátor, ale na stendu, protože všechny testy na vozidle nejsou směrodatné. Pokud bude jedna dioda špatná, tak se altík může snažit zvýšeným napětím pokrýt spotřebu, ale jedna půlvlna a tím proud přes tu diodu bude chybět. Ty nepotřebuješ nějaký alternátor se srovnatelným výkonem, ale alternátor s integrovaným regulátorem, který je schopen pracovat podle řídících signálů ŘJ motoru, viz. to schéma ve WDS. Podle mne oprava altíku v odborném servisu vyjde laciněji.

Měřením voltmetrem změříš efektivní hodnotu napětí, ale ne jeho průběh. Možností otestovat na vozidle by byl osciloskop :

Obrázek

Nakonec si přečti článek na http://www.bmwklub.sk/bmw5-e60-e61-f10- ... 57678.html , kde airbone popisuje svoji zkušenost s IBS.

Napsal: sob 04.02.2012 11:40
od beny-maser
zase něco nového :wink:
o odpojování altíku vím, ale myslel jsem že je jen u nejnověších modelů 8O
takže změna všechno co jsem napsal beru zpět, to platí pouze pro staré altíky 14,4,V

Napsal: sob 04.02.2012 15:38
od starML
Nic zpět brát nemusíš, i nová auta by měla mít palubní napětí MAX 14,2-14,4 Voltu. Ale já se snažím postupovat od nejporuchovější a nejlacinější součástky k tomu dražšímu. Takže jsem začal na ekologické fičuře přes dotažení kontaktů a kostry a oba jsme skončili na altíku. Majitel chtěl názor a může si vybrat. :D

Napsal: sob 04.02.2012 17:53
od beny-maser
Ale zase na druhou stranu jsi mě potěšil,protože mám starou dobrou e34 a tam nic takového řešit nemusím. Jezdit s altíkem na diagnostiku do BMW mi přijde fakt vopruz.