Stránka 1 z 19

Napsal: úte 31.01.2012 20:58
od Blahis
Zdravím všechny tak jsem dnes nenatočil.Mám 525 TDS rok 99. A ta bestie ne a ne chytit. Žhavky ok. Od filtru v průhledné trubičce je jedna bublina a na řídícím vstřiku přepadové hadičky rosí. A dotaz u filtru je elektronicka vecička do které vedou dráty a hadičky, jednu hadičku mám ukončenou takovým filtříkem ale tím to končí nikam jinam nevede. Nemá to někde být spojeno. A nač vede trubička od toho bazmeku až úplně dolů jakoby k nápravě. Díky všem. Auto jinak jezdilo skvěle i spotřeba ok

Napsal: úte 31.01.2012 21:05
od all
točilo to motorem a nechytlo?
jak moc dobře to mototrem točilo? baterka?
pak:
vytáhni hadičku jdoucí z filtru do vysokotlakovího čerpadla. musí po otočení klíčku téct nafta pod tlakem (malý tlak cca 0,5bar)

Napsal: úte 31.01.2012 21:08
od Carpadian
Co zvločkovatělá nafta :?: Při těch teplotách venku bych se nedivil. :wink: Protáhnul bych filtr a vyzkoušel, jestli to nechytne. nevím, jak je náboda filtru řešená u BMW, u L200 je dole motýlek na povolení.

Napsal: úte 31.01.2012 21:10
od all
ještě mě teda napadá :-)
zkontrolovat zdali to skutečně žhaví : připojit na žhavící svíčku žárovku a po otočení klíčku se musí žárovka rozsvítit...... nachvilku.
diagnostika : vadný senzor na klice.

Napsal: úte 31.01.2012 21:10
od Blahis
Točilo to úplně skvěle baterie je stará cca pů roku. Točil jsem a jsem ji úplně všťavil. Žhavky jsem zlusil přes žárovku na plus a svítili všechny

Napsal: úte 31.01.2012 21:11
od Carpadian
Jsem v mrazu lil do nafty benzín v poměru 1:20. Chytlo to vždycky.

Napsal: úte 31.01.2012 21:12
od all
tak opravdu pokračuj dle zmíněného "návodu" :-D

Napsal: úte 31.01.2012 21:29
od Blahis
Takže jsem je měřil špatně? Takže návod : Kostra-žárovka-žhavička,zapnut klíček a měla by problyknout.

Napsal: úte 31.01.2012 21:48
od all
nevím jak si je měřil? každopádně vyzkoušet jestli ti na ně jde vubec při žhavení (při těhle teplotách - po otočení klíčku) napětí!
tzn. objímku žárovky připojíš na kostru a druhý kontakt žárovky připojíš na kabel jdoucí na žhavičku. nebo pokud máš multimetr (měřák)
otočíš klíček na 2 polohu a musí se žárovka rozsvítit : pak by to znamenalo, že ti jde napětí na žhavičky! = to je dobře
pak jde o to zdali sou ty žhavičky dobré.......?
vyzkoušet se to dá také když sou zašroubované v hlavě, ale není to 100%
viz níže řešené téma zalomené svíčky v 525d

http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... c&t=107793

pročti ;-) dozvíš se jak jí skutečně vyzkoušet

pokud bude vše ok, kokračovat dále tou naftou, atd.

Napsal: úte 31.01.2012 22:31
od Blahis
Zítra hned zkusím. Potřebuji jezdit. Moc díky.

Napsal: úte 31.01.2012 22:41
od Lucifer
Dnes jsem zkoušel takovej pokus když hrozí teplotama kolem -20°C

http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=107950

Napsal: úte 31.01.2012 22:52
od Carpadian
Další možnost je, že je filtr KO, v zimě se to projeví velice rychle. Vezmi ráno 2 litry horké vody a pomalu ho polej, aby se prohřál. Jsem takhle improvizoval u pumpy, když mi to zdechlo v -24C a nenatočil. Po této "akci" jsem natočil prakticky ihned. Ale tato výpomoc má se nedá aplikovat stále, tak jsem kolem filtru zbastlil vyhřívání. Náklady 200kč - vyhřívací pás pro astromický dalekohledy, funguje na 12V. :wink:

Napsal: úte 31.01.2012 23:19
od Blahis
Na olejích a filtrech mám 3000. To vyhřívání zní dobře jestli můžeš poděl se o návod. Určitě ho tu užije více lidí

Napsal: úte 31.01.2012 23:36
od Carpadian
Je to poměrné jednoduché. Zajímám se o astronomii, takže mám k dispozici ŘJ viz foto - cena 2.500kč :roll: , je tam zástrčka do auto zapalovače. Postup na výrobu vyhřívání (já koupil hotový) :
http://www.astro-foto.astronomie.cz/vyhrdal.htm nebo koupit, kdo rozumí elektrice má vyhráno. Já ne, tak platím.
Páskem obalit nádobu filtru a zapojit. Na nádobu jsem ještě dal izolaci na potrubí proti zamrznutí, aby lépe drželo teplo. Aplikoval jsem to na L200, kde místa je v motorovém prostu hodně, filtr je nad LP kolem a ŘJ umístil do kapsy v palubovce na straně řidiče. Kabely mací celkem cca 3m, takže se to dá pěkně schovat.
Určitě by se dalo zařízení koupit někde v bazaru, čímž by se celá věc velmi zlevnila. A velikost tepla se dá regulovat.

Napsal: úte 31.01.2012 23:59
od Blahis
Pěkný návod ;)
Zítra to musím pořešit snad to bude jen něco lehčího. Jedem na hory příští týden

Napsal: stř 01.02.2012 00:04
od Carpadian
Jsem to řešil takhle protože u nové L200 je motýlek utopený v objímce a nedá se k němu v zimě dostat a je plastový, tak při použití kleští hrozí ulomení, tak jsem improvizoval. U L200 Magnum to nebylo potřeba, tam je "odkalení" filtru přístupný za každé situace. :roll:

Napsal: stř 01.02.2012 15:27
od Lucifer
Tak na co tam ten zdroj ? Když to jde na 12V tak stačí jen udělat tu látku s drátkama který maj ten požadovanej odpor a jen přijdeš k autu vlezeš pod haupnu navlínkeš na filtr píchneš na + a kostu dáš si cígo počkáš 10min než se prohřeje a startuješ. Nebo takhle to napadlo mě :D

Napsal: stř 01.02.2012 19:13
od Blahis
Tak jsem teprve teprve teď dorazil z práce. Takže tma jak v prdeli a nemohl nic udělat. Alespoň baterie plně nabita. Zítra hned jdu na test žhavek a jestli teče nafta z filtru.

Napsal: stř 01.02.2012 19:38
od Lucifer
Já dneska taky ani za boha nemohl nakopnout auto ale je to určitě baterkou protože po 3tim protočení mi spadlo napětí na 10V což je kurňa málo zkoušel jsem jí nabít a zalejt ten filtr horkou vodou a ani hovno žhavičky mám od vánoc. Dneska půjdu ještě zkusit znovu nakopnout baterka je od rána na nabíječce v pátek přijde nová baterka tak uvidíme.

Napsal: stř 01.02.2012 19:40
od Blahis
Tak koukám taky potíže já jen doufám že to bude prkotina protože nevím jak bych to stihl někde dát když jedu na hory