Stránka 1 z 1

Napsal: ned 29.01.2012 13:31
od e155
Pánové, chtél bych se zeptat, jaká je normální provozní teplota chladící kapaliny u tohohle motoru? Našel jsem tady info jenom pro osmiválce. Dík, Emil.

Napsal: ned 29.01.2012 17:39
od milan.vazeny
Termostat otevírá při 97stupních tak že tak nějak kolem

Napsal: ned 29.01.2012 18:10
od e155
A když se krátkodobě dostává na 113?

Napsal: ned 29.01.2012 18:44
od ACDC
To je normální. Při malém zatížení jede termostat v tomto režimu. Jakmile je výkon velký, začne být termostat vytápěn a teplota klesá pod stovku. Má to šetřit palivo. Stačí pročíst WDS...

Napsal: ned 29.01.2012 18:46
od berkelay
M54 má stejně jako M52TU už elektronicky řízený termostat, který nemá pevně stanovenu jednu teplotu otevření. Při malém zatížení motoru je teplota motoru nastavena na vyšší hodnotu což má pozitivní efekt na nižší spotřebu. Při plném zatížení motoru se termostat nastaví na nižší teplotu. Viz. pasáž
"Map-controlled Thermostat" zde http://www.bmwclub.lv/files/03_E85_M54_Engine.pdf


Ale přesné hodnoty neznám, kdysi jsem to zjišťoval pro M52TU a tam to bylo těch 110stupňů. Protože M54 z toho motoru vychází, tak by to mohlo být +- stejné.


EDIT, aha, tak než jsem to tady stačil napsat, tak už mě někdo předběhnul :)

Napsal: stř 01.02.2012 18:47
od e155
Tak nakonec byl vadnej termostat a viskospojka. Po výméně teplota do 97 st.

Napsal: čtv 28.08.2014 10:00
od Hanz
Cca pred 2 lety jsem menil puvodni termostat na svoji M54B30 z r. 2002, protoze mu uhnila ta el topna vlozka a zaclo se to prehrivat pri klidne jizde...
ted je problem zpatky, na dalnici se to mota kolem 90-94, jakmile pridam, klesne klidne az na 76st, ve meste drzi 95-96, ale pri klidnem popojizdeni leze i pres 111 (jakmile proslapnu 2x plyn na neutral, padne to na 95), visco spojka 100% funguje, vodni pumpa nova, chladice ciste, kdyz je teplota tech "100plus"-visco nehuci, takze horka voda nejde do chladice...

---nevim, jestli to delalo i pred vymenou te vodni pumpy, zacal jsem tu teplotu sledovat az po ni, abych mel jistotu, ze je vse ok---

Jaky termostat pripadne koupit, abych to zas po 2 letech neresil?

Napsal: ned 07.09.2014 19:00
od Hanz
Vyměnil jsem teda termostat za novy - byl tam Behr, ted jsem dal Wahler. Po startu to nabehne na 96-97, pak to po chvíli jizdy leze 92-99... pokud jedu delší dobu klidne, stoupá to až na 105-108, pak to padne na 88-90 a zase se to opakuje v cca 1min cyklech...
je to normální nebo mám v háji nejaky jiný čidlo teploty? Jedno je dole v chladiči a druhy v hlave pod oknem, který řídí ten termostat a který ukazujou budiky? Nechápu, proc by měla teplota nějak oscilovat, kdyz je lepší aby se držela konstantnich 97 a padala níž jen když přidám, jak je popsáno výše.
Ten minulej vylezl až nad 115 (zacla se hýbat raficka budiku), kdyz jsem nic nedělal, tenhle zatím vždy otevřel.

Napsal: pon 08.09.2014 06:42
od Ji-rka
Není to tak dlouho co jsem celkem u 4 prodejců reklamoval termostaty Wahler,nakonec jsem koupil Vernet(Calorstat) a je klid.Muj problém byl,že teplota mi kolísala mezi 60-85st.
Sice to byly neřízené termostaty,ale je možné ,že vznikla špatná várky i u řízených.

Možná bych se zeptal u vrtulí kolik vyjde origoš a budeš mít dalších 10let klid.

Napsal: úte 09.09.2014 09:55
od Hanz
takze mam zas vymenit termostat? Me prave moc nepresvedcily ty pribehy o vadnych oem termostatech na dieslech, par lidi menilo i 2x behem par mesicu...

Napsal: úte 09.09.2014 10:45
od Hanz
porad mi ale neni jasny, proc by mel termostat, ktery ma otevrit pri 97st, otevirat az pri 104+ a jen pokud jedu na nizke otacky/bez zatizeni... a proc to spadne na 88 a ne jen na 97... ? voda a olej vypadaji normalne, motor netlakuje, zadna zavada nevyskakuje...

Napsal: úte 09.09.2014 17:11
od bmw-4-ever
Ja termostat kupuji original a mam klid. Druhovyroby jsem taky uz reklamoval nekolikrat abtech par korun snad nikoho nezabije