Stránka 1 z 9

Napsal: pát 27.01.2012 12:41
od rooc
kluci jelikož jsem to již probíral že mám vadnej termostat zjištěno dle videa z youtube, a bydlím na horách stále -6st, tím pádem mi motor jezdí zahřátej na desivých max 56st, tak se mi uplně ucpal filrt a nechce se vypálit, musím ho vymontovat a vyčistit, proto se chci sezptat jak na to, nač si dát pozor..., nebo prostě co a jak...díky

Napsal: pát 27.01.2012 15:45
od Jendix
rooc píše:kluci jelikož jsem to již probíral že mám vadnej termostat zjištěno dle videa z youtube, a bydlím na horách stále -6st, tím pádem mi motor jezdí zahřátej na desivých max 56st, tak se mi uplně ucpal filrt a nechce se vypálit, musím ho vymontovat a vyčistit, proto se chci sezptat jak na to, nač si dát pozor..., nebo prostě co a jak...díky


prvni modely e60 filtr nemeli vubec.. pak se daval hned za svody.. a vsechny ostatni e60 ho maji zespodu pod autem, kde je krasne pristupnej.. (u nich je za svodama je kat)

co se cisteni tyce, nejlepsi wapkou horkou vodou.. s adekvatni chemii.. koukni na netu, urcite najdes i nejaky reference, i tady se to docela prodiskutovalo..

Napsal: sob 28.01.2012 11:07
od pindour
to není pravda, vyndaval jsem filtr i z e60 z roku 12/2003

Napsal: sob 28.01.2012 11:10
od Jendix
pindour píše:to není pravda, vyndaval jsem filtr i z e60 z roku 12/2003


no tak každopádně ze začátku výroby byli e60 a snad i e61 bez filtru.. (je možný že vyráběli k tomu paralerně verze s filtrem) osobně znám min. 1 e60 která ho z výroby nemá.. pozná se to na koncovce výfuku, která je ke konci zahnutá k zemi.. (jako u e39)

Napsal: ned 29.01.2012 02:02
od bibikuba
a E39 530d 135kw 99rok ho taky má??Našel jsem nejakou banku za turbem a pak dole jsou dva válce-což bude asi kat??V etk se píše že ta banka je předkatalyzátor-to je ten filtr DPF?

Napsal: ned 29.01.2012 02:15
od Jendix
bibikuba píše:a E39 530d 135kw 99rok ho taky má??Našel jsem nejakou banku za turbem a pak dole jsou dva válce-což bude asi kat??V etk se píše že ta banka je předkatalyzátor-to je ten filtr DPF?


občas se nechá narazit na e39 kde je dpf dodělávanej např. v něměcku.. že by byl origo dost pochybuju.. jinak u e60 s dpf máš prakticky kovově čistej vejfuk.. těžko tam nahmatáš saze.. možná to u tebe je podobný..

Napsal: ned 29.01.2012 19:38
od rooc
jo to bude pravda.., já s říkal, proč některé ty e60 maj takové ty klasické ropícké koncovky na výfuku...každopádně já si furt nevybavuju jak to vypadá i když jsem pod autem byl...a jestli je to teda co do náročnosti práce, práce i pro mechanika co to nikdy nedělal, jelikož to chci jen vymontovat pročistit a dát to z5

Napsal: ned 29.01.2012 22:19
od bibikuba
jestli to teda dobře chápu tak já mám 530d 135kw rok 99 a DPF to nemá a nemám ani klapky v sání-plní to teda normu Euro2,což je rozdíl v novějším typu motoru kterej má DPF ,klapky v sání a plní Euro3-je to tak??To co já mám namontovaný za turbem-dvě bandičky tak je asi dle ETK nějaký předkatalyzátor..díl č.1 a jde pravděpodobně namontovat v náhradě DPF.. popř.něco podobného.. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=18&fg=10

Napsal: ned 29.01.2012 23:56
od Jendix
rooc píše:jo to bude pravda.., já s říkal, proč některé ty e60 maj takové ty klasické ropícké koncovky na výfuku...každopádně já si furt nevybavuju jak to vypadá i když jsem pod autem byl...a jestli je to teda co do náročnosti práce, práce i pro mechanika co to nikdy nedělal, jelikož to chci jen vymontovat pročistit a dát to z5


Jestli se nepletu, máš 2005 nebo 2006 ročník, pak máš filtr zespodku auta, výměna je pak o něco jednoduší.

Napsal: pon 30.01.2012 02:47
od rooc
tak to jsem sám zvědavej..chci to vymontovat a vyčistit, bohužel je ten problém spojen i s tím termostatem kterej řešíme v jiném vláknu(max 50st za provozu)....čili malá provozní teplota....-----totálně ucpané DPF a tím pádem nouzák a......nemožnost regenerace na voze...číli jak mi někdo poradil...vapka...technickej benzín a pokud toto nepomůže tak ho nechám nadobro odstranit a mám svatej klid

Napsal: pon 30.01.2012 04:28
od rooc
navíc jsem si teď přečetl tento článek a fakt nevím jestli ztrácet čas s čištěním....

http://www.fapoff.cz/_sites/default/fil ... motoru.pdf

kdyby vyčistit šel tak jedině dobře..., ale fakt ubažuju jestli to neudělat "pořádně" a nechat vykuchat

Napsal: pon 30.01.2012 10:38
od Jendix
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=106292

Koukni sem. Jinak zatim po tom u nás nikdo nejde, ale je klidně možný, že v budoucnu s tim budou problémy. V podstatě tim obcházíš technickej stav auta, stejný jako HID sady xenonů, folie na sklech apod. Nehledě na to, že jakmile to budeš mít venku, tak to každej evidentně pozná, kocovka rovně a zahulenej zadek.

Zkusi bych se kouknout spíš po nějakej konkrétní chemii, nevim jestli tim technickym benzínem nenaděláš víc škody než užitku.

Já mám filtr vyčištěnej na jaře, od tý doby máme najeto něco přes 20tkm a zatim naprosto bez problému. Jezdim ale 90% dálnice a velký štreky.


koukni ještě sem, jsou to ale spíš aditiva, ty bys potřeboval něco na chemický čištění, něco co rozpustí karbon a saze:

http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40 ... Categories

jinak pokud bys ho vyndal, rozhodně se od toho asi nechá očekávat mírný snížení spotřeby..

Napsal: pon 30.01.2012 13:46
od pindour
dělal jsem to na 525d, r.v. 2007 a pán mi teď tvrdí, že mu spadla spotřeba o 1,5l, což mi připadá dost :)

Napsal: pon 30.01.2012 15:23
od Jendix
pindour píše:dělal jsem to na 525d, r.v. 2007 a pán mi teď tvrdí, že mu spadla spotřeba o 1,5l, což mi připadá dost :)


no záleží z kolika na kolik.. jestli byl hodně zacpanej.. klidně je to možný.. ale u zdravýho filtru takový rozdíl bejt nemůže..

jen pro zajímavost tady se o tom diskutuje, sice v němčině, jeden člověk tam píše rozdíl s filtrem a bez filtru 0,3l, tomu bych tak věřil..

http://www.auto-treff.com/bmw/vb/archiv ... 20423.html

1. Limousine EZ 09/2003, Handschalter, ohne RPA, Schnitt über ~ 38.000 km: 7,8 l

2. Limousine EZ 09/2004, Handschalter, mit RPA, Schnitt über die ersten 27.000 km: 8,1 l


já mám aktuálně filtr vyčištěn a dlouhodobá podle palubáku za posledních 20tkm je 7,6 a prakticky to sedí i podle dotankování - jsou to ale z 70% dálnice kolem 130-170.. přičemž kdybych jezdil jen okresky, je to tak někde kolem 7l.. jezdim takovej střed, občas si dupnu na plyn.. jindy se spíš kochám..

Napsal: pon 30.01.2012 16:06
od rooc
když jsi montoval ten filtr ven dával jsi tam i nové těsnění?

Napsal: pon 30.01.2012 16:24
od Jendix
dělal mi to mechanik rovnou se vším při prvním servisu hned když jsem auto koupil, stejně tak termostat, řemeny, kladky.. atd atd..

ale těsnění dával nový.. i dokonce šrouby.. bylo tot totiž malinko přirezlý..

Napsal: pon 30.01.2012 18:56
od Killingman
Viděl jste už někdo prosím E39 530D rv 2001 s DPF? Prej ho tam mám a mít ho tam nechci :-)

Napsal: úte 31.01.2012 04:58
od rooc
Kazdopadne ani po tom co jsem vcera s autem lital po dalnici kdyz uz mam nove termostaty tak se regenerace nespustila auto je rado ze udrzi 120km za hod coz je fakt o nervy musim to zkusit vycistit pokud to nepomuze musim to odstranit

Napsal: úte 31.01.2012 06:38
od Misanek
A zkoušel jsi testovací jízdu bez tohoto euro nesmyslu? Je to určitě tím filtrem?

Napsal: úte 31.01.2012 11:29
od rooc
Jina chyba v tom neni