Stránka 1 z 8
Napsal: čtv 19.01.2012 20:15
od Afekt
Nevím jestli to je špatně, ale přijde mi, že se mi auto hodně dlouho zahřívá. Když ráno nastartuju a ujedu cca 10 - 15 km městem a to ještě před jízdou nechám auto cca 2 minuty na volnoběh, tak se zahřeje cca do půlky:( "čárky spadnou tak na 4 300 otáček..trvá hrozně dlouho než se auto zahřeje..někdy kvůli kratší cestě ani zahřát nedovedu...a to není dobře:(
Napsal: čtv 19.01.2012 20:24
od Jendix
Afekt píše:Nevím jestli to je špatně, ale přijde mi, že se mi auto hodně dlouho zahřívá. Když ráno nastartuju a ujedu cca 10 - 15 km městem a to ještě před jízdou nechám auto cca 2 minuty na volnoběh, tak se zahřeje cca do půlky:( "čárky spadnou tak na 4 300 otáček..trvá hrozně dlouho než se auto zahřeje..někdy kvůli kratší cestě ani zahřát nedovedu...a to není dobře:(
koukni tady na foru, nedávno to tu někdo řešil..
jinak za mě, mám stejnou motorizaci jako ty.. teď v zimě auto začíná topit po ca. 3-5km, dle terénu.. po 10 km už je motor prakticky ohřátej.. mám ale webasto, takže se motor ohřívá podstatně rychleji než bez..
Napsal: čtv 19.01.2012 20:38
od Afekt
Jendix píše:Afekt píše:Nevím jestli to je špatně, ale přijde mi, že se mi auto hodně dlouho zahřívá. Když ráno nastartuju a ujedu cca 10 - 15 km městem a to ještě před jízdou nechám auto cca 2 minuty na volnoběh, tak se zahřeje cca do půlky:( "čárky spadnou tak na 4 300 otáček..trvá hrozně dlouho než se auto zahřeje..někdy kvůli kratší cestě ani zahřát nedovedu...a to není dobře:(
koukni tady na foru, nedávno to tu někdo řešil..
jinak za mě, mám stejnou motorizaci jako ty.. teď v zimě auto začíná topit po ca. 3-5km, dle terénu.. po 10 km už je motor prakticky ohřátej.. mám ale webasto, takže se motor ohřívá podstatně rychleji než bez..
právě...přijde mi to divný, fakt se špatně ohřívá...pátrám pátrám, ale nemůžu to najít:(
Napsal: čtv 19.01.2012 20:41
od Jendix
Afekt píše:Jendix píše:Afekt píše:Nevím jestli to je špatně, ale přijde mi, že se mi auto hodně dlouho zahřívá. Když ráno nastartuju a ujedu cca 10 - 15 km městem a to ještě před jízdou nechám auto cca 2 minuty na volnoběh, tak se zahřeje cca do půlky:( "čárky spadnou tak na 4 300 otáček..trvá hrozně dlouho než se auto zahřeje..někdy kvůli kratší cestě ani zahřát nedovedu...a to není dobře:(
koukni tady na foru, nedávno to tu někdo řešil..
jinak za mě, mám stejnou motorizaci jako ty.. teď v zimě auto začíná topit po ca. 3-5km, dle terénu.. po 10 km už je motor prakticky ohřátej.. mám ale webasto, takže se motor ohřívá podstatně rychleji než bez..
právě...přijde mi to divný, fakt se špatně ohřívá...pátrám pátrám, ale nemůžu to najít:(
tak jestli to nedělá jeden z termostatů.. koukni do fora.. třeba to tam někdo potom dořešil.. neni to dlouho co se tu o tom naposledy psalo..
Napsal: čtv 19.01.2012 20:43
od Pavel525
Řeším ten samej problém. Dělá mi to co tobě. Mám 525d 2006 E61.
Napsal: čtv 19.01.2012 20:58
od Afekt
Pavel525 píše:Řeším ten samej problém. Dělá mi to co tobě. Mám 525d 2006 E61.
už jsem tam napsal a z aktualizovalo se to..ale bohužel tam nikdo nic nevyřešil.... Štve mě to ...sem koumes o auto se starám a snažím se zahřejvat a při dojezdu chladit turbo ..ale takhle se to nedá !!!!
Napsal: čtv 19.01.2012 21:09
od Pavel525
Byl jsem dnes u kámoše v servisu a zkusím asi vyměnit termostat a pak uvidím. Taky totiž neví čím by to mohlo být.
Napsal: čtv 19.01.2012 21:25
od ViktorDDD
je tam ešte termostat aj pre chladenie EGR, takže keď sa výmenou hlavného termostatu závada neodstráni tak treba skúsiť vymeniť aj ten
http://bmwfans.info/parts/catalog/E61/T ... n_cooling/
číslo 8
Napsal: čtv 19.01.2012 22:08
od rooc
to jko ten tetmostat stojí 5000?

)))
Napsal: čtv 19.01.2012 22:38
od ViktorDDD
to je celý chladič egr za tie prachy
termostat je č.8 na obrázku, cena tak do 800kč by mala byť
Napsal: čtv 19.01.2012 22:42
od rooc
já to pocjopil podle nájresu že č1 je ten první termostata č8 ten druhý
Napsal: čtv 19.01.2012 22:46
od rooc
omlouvám se, za to jak to píšu..., mám tu tmu a spí mi tu stará.., evidentně to psaní poslepu už není, co bývalo

Napsal: čtv 19.01.2012 23:07
od mari
To je jasný že se to v zimě neohřeje po pár kilometrech na provozní teplotu. Mě se to neohřeje na provozku kolikrát ani po 50 km, když nepojedu kopce a nebudu to honit a to nejsem blázen abych motor honil když neni úplně ohřátej, nápor studenýho vzduchu to při jízdě holt uchladí. Vystříhni si za ledviny kartón a uvidíš jak se ti to pěkně ohřeje

Napsal: čtv 19.01.2012 23:17
od rooc
e60 tam má jakejsik bazmekt, kterej se zatáhne když je určitá teplota...čili nic vystřihovat nemusíš...a stejne to netopí
Napsal: čtv 19.01.2012 23:25
od Afekt
mari píše:To je jasný že se to v zimě neohřeje po pár kilometrech na provozní teplotu. Mě se to neohřeje na provozku kolikrát ani po 50 km, když nepojedu kopce a nebudu to honit a to nejsem blázen abych motor honil když neni úplně ohřátej, nápor studenýho vzduchu to při jízdě holt uchladí. Vystříhni si za ledviny kartón a uvidíš jak se ti to pěkně ohřeje

aby se motor nezahřál v zimě ani po 50km, tak to je podle mě kravina...od čeho jsou pak v autě termostaty????
Napsal: čtv 19.01.2012 23:28
od Jendix
rooc píše:já to pocjopil podle nájresu že č1 je ten první termostata č8 ten druhý
jen tak mimochodem.. č.1 mi prosakoval.. takže kdyby se někomu ztrácela voda.. je to potenciální místo důvodu... nechá se nahradit z e36 která tam chladič nemá, jen trubku..
Napsal: pát 20.01.2012 00:16
od rooc
Jendix píše:rooc píše:já to pocjopil podle nájresu že č1 je ten první termostata č8 ten druhý
jen tak mimochodem.. č.1 mi prosakoval.. takže kdyby se někomu ztrácela voda.. je to potenciální místo důvodu... nechá se nahradit z e36 která tam chladič nemá, jen trubku..
tys to takto řešil? vyfoť mi to...díky..taky to tam mám nějaké orošené
Napsal: pát 20.01.2012 00:20
od Jendix
rooc píše:Jendix píše:rooc píše:já to pocjopil podle nájresu že č1 je ten první termostata č8 ten druhý
jen tak mimochodem.. č.1 mi prosakoval.. takže kdyby se někomu ztrácela voda.. je to potenciální místo důvodu... nechá se nahradit z e36 která tam chladič nemá, jen trubku..
tys to takto řešil? vyfoť mi to...díky..taky to tam mám nějaké orošené
jak vyfoť mi to..

je to rok zpátky..

.. ale jinak ty motory jsou hodně podobný s e39, automechanik na to přišel při prvnim servisu když se měnili, kladky, sání, termostaty atd. atd... řikal že malinko prosakoval.. a že se nebojí to vyměnit za podobný díl z e39, e60 má čistě navíc ten chladič, kterej ovlivnuje emise.. nic víc..
ale rozhodně nebyl důvod neohřátý motor, čistě náhodou se na to přišlo při hrabání v motoru..
jinak si myslim taky, že pokud se auto neohřeje za 50km, není něco v pořáku.. priorita motoru je v první řadě zahřát motor.. pak teprve pouště teplo do chladiče a výměníku pro vytápění interieru..
u mě se motor ohřívá společně s webastem, který nakonec i vypne.. auto topí normálě.. jasně že je znát, když je někde na dálnici nějakej delší sjezd a jede se pár km z kopce, že to přestane malinko topit..
teplota motoru sedí podle ukazatele na stejné hodnotě jako v létě..
Napsal: pát 20.01.2012 06:15
od gamers
rooc píše:to jko ten tetmostat stojí 5000?

)))
5000kč kdejsi nato došel

ted jsem ho menil or. v bmw jsem platil kolem 700kč
Napsal: pát 20.01.2012 08:45
od mari
Jendix "priorita motoru je v první řadě zahřát motor.. pak teprve pouště teplo do chladiče a výměníku pro vytápění interieru.." Tim si myslel že ti jako auto topí až když je úplně ohřátý jo? Auto přece topí podle teploty motoru ne? Mě to topí po pár minutách, samozřejmě ne naplno když neni naplno ohřátej motor, ale slušně.
Když jedu v mrazu konstantně 90-100 tak se mi prostě motor na 2 čárky pod 4500 ot/min neohřeje ani za 50 km a vůbec to neznamená že je něco v nepořádku (bude to kolem hranice 4500 ale prostě ne úplně), nápor studenýho vzduchu motor uchladí a navíc logicky v zimě v autě topim takže se zbavuju dalšího tepla. Jinak se samozřejmě auto zahřívá normálně. Takže si myslim že tady měníte termostaty zbytečně.