Stránka 1 z 3
Napsal: úte 17.01.2012 15:58
od Afekt
Nedělá Vám to někomu taky, když ráno po studené noci nastartuji auto, tak po dobu cca 5 vteřin jde motor dost neklidně a nepravidelně. Nevíte čím by to mohlo být??Žhaváky mám cca 2 měsíce nové- to nic nevyřešilo

Napsal: úte 17.01.2012 16:30
od Kugelig
Afekt píše:Nedělá Vám to někomu taky, když ráno po studené noci nastartuji auto, tak po dobu cca 5 vteřin jde motor dost neklidně a nepravidelně. Nevíte čím by to mohlo být??Žhaváky mám cca 2 měsíce nové- to nic nevyřešilo

Na to si stěžuje čím dále více lidí. Problém je, že opravdová nafta není skoro k dostání.

Napsal: úte 17.01.2012 17:24
od all
ono nejde o nové žhavičky, ty sem dával také a starovalo to jen na jednu žhavičku. Mohla za to jednotka žhavení která má špatnou konstrukci a umírá -> tím pádem ti to i s novýma žhavičema nemusí žhavit správně! na diagnostice je většinou vadná jednotka poznat!
Kdyby něco, napiš SZ

Napsal: úte 17.01.2012 18:36
od Jendix
když už je tu řeč o jednotce hžavení.. v mém případě byla vadná jednotka díky vířívým klapkám v sání.. pouštěly olej z načatého turba a jednotka odešla..
Napsal: úte 17.01.2012 22:45
od all
už sem několik jednotek opravil a nevěřím že by tomu vadil olej

protože elektronika je krásně zalitá v čirém gelu který nepustí nic k součástkám

věřím že i ve vodě by fungovala..... ale prostě odchází díky špatné konstrukci a použití materiálů v ní.
Napsal: úte 17.01.2012 22:52
od Jendix
all píše:už sem několik jednotek opravil a nevěřím že by tomu vadil olej

protože elektronika je krásně zalitá v čirém gelu který nepustí nic k součástkám

věřím že i ve vodě by fungovala..... ale prostě odchází díky špatné konstrukci a použití materiálů v ní.
a to jde opravit? případně na kolik oprava vyjde? případně mě zajímá zda ocházejí i novější jednotky, když jsem jí loni měnil
jinak tenkrát v mým případě jsme přikládali vinu oleji, protože to bylo kompletně zablitý..
jen tak pro info, nová jednotka stála kolem 2,5kkč
Napsal: úte 17.01.2012 23:51
od Afekt
all píše:ono nejde o nové žhavičky, ty sem dával také a starovalo to jen na jednu žhavičku. Mohla za to jednotka žhavení která má špatnou konstrukci a umírá -> tím pádem ti to i s novýma žhavičema nemusí žhavit správně! na diagnostice je většinou vadná jednotka poznat!
Kdyby něco, napiš SZ

můžeš mi prosím poslat svůj email??Nejdou mi odesílat SZ....od jinejch mi chodí , ale mně nejdou odeslat..Díky
Napsal: stř 18.01.2012 00:58
od all
oprava na věčnost

cca 500kč
nejposlednější rozbitou sem opravoval dle manufact. date : 2005
Napsal: pát 20.01.2012 12:20
od MUF_IV
Kde je ta jednotka v motoru uložená?
Napsal: pát 20.01.2012 13:17
od all
najdeš jí po sundání sání, je přišroubovaná pod vyústěním hadice na teplou vodu vedoucí do chladiče. přibližně uprostřed motoru.
asi tak:
http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/08/14/93
Napsal: sob 04.02.2012 12:47
od Prospeedy
Přidám se k problemu..taky mi ted při teplotách pod -10st. blbě startuje 530d 142KW..chytne a trvá pár vteřin než se chytnou všechny válce..Mám podezření na žhavení, dneska chci vyzkoušet svíčky..ale ted když jsem našel toto tema...Jak poznam, že je ta jednotka žhavení KO? A zaráží mě, že na budíkách nemám kontrolku žhavení...je to normální? Sice mám budíky zatím vypujčený z jinýho auta, ale je to taky z 530d (automat) ja mam manual.Na to by to ale nemělo mít vliv ne? Pak chytá perfektně bez problemu, i když auto chcípnu třeba po minutě po prvním studenym startu
Napsal: sob 04.02.2012 17:38
od all
ne, stará e39 má jiné řízení a tam tato poruchová jednotka není. začni od svíček. Mám také e39 a ráno bylo -22st.C a nastartování na všech 6 válců hned.
Napsal: sob 04.02.2012 18:07
od bibikuba
Myslím E39 nemá kontrolku žhavení-alespon já na budikách nemám-naběhne tam je německy nápis žhavení

navíc žhaví až při teplotě nižší než cca kolem nuly..
Napsal: sob 04.02.2012 18:10
od Pavel525
all píše:ono nejde o nové žhavičky, ty sem dával také a starovalo to jen na jednu žhavičku. Mohla za to jednotka žhavení která má špatnou konstrukci a umírá -> tím pádem ti to i s novýma žhavičema nemusí žhavit správně! na diagnostice je většinou vadná jednotka poznat!
Kdyby něco, napiš SZ

Mám ten samej problém. Žhavičky jsem měnil taky, když jsem ty starý měřil byly odpálené všechny takže to startovalo bez žhavení. Dal jsem nové a při větších mrazech to taky stejně pořád nepravidelně chytne. A jak popisuje kolega víš taky tak po pěti vteřinách se to normálně srovná.
PS: diagnostika nic neukazuje. Kde je chyba? prozradíš jak se ta jednotka dá opravit?

Mám 525 E61 2006
Napsal: sob 04.02.2012 19:20
od Jendix
Pavel525 píše:all píše:ono nejde o nové žhavičky, ty sem dával také a starovalo to jen na jednu žhavičku. Mohla za to jednotka žhavení která má špatnou konstrukci a umírá -> tím pádem ti to i s novýma žhavičema nemusí žhavit správně! na diagnostice je většinou vadná jednotka poznat!
Kdyby něco, napiš SZ

Mám ten samej problém. Žhavičky jsem měnil taky, když jsem ty starý měřil byly odpálené všechny takže to startovalo bez žhavení. Dal jsem nové a při větších mrazech to taky stejně pořád nepravidelně chytne. A jak popisuje kolega víš taky tak po pěti vteřinách se to normálně srovná.
PS: diagnostika nic neukazuje. Kde je chyba? prozradíš jak se ta jednotka dá opravit?

Mám 525 E61 2006
teď je otázka jestli takový chování neni opravdu normální.. mě stálo auto celej tejden a dneska ráno když jsem k němu přišel, tak se motor taky ze začátku trochu vztekal (jak řikáš 3-5s).. vzhledem k tomu že přes noc bylo možná i kolem -15 a motor byl vymrzlej.. hžavičky i jednotku hževení mám nové..
to patří holt k dieslu.. já jsem to podobně viděl na několika autech.. ono taky záleží jak dlouho po odemčení auta člověk zastartuje.. když odemkneš auto, rovnou automaticky hžaví.. a když máš pak určitý časoví odstup, auto prostě nezahžaví a rovnou startuje.. (až při delším časovém odstupu zahžaví znovu)..
zkus u tebe odemnkout a hned sednout a startovat..
Napsal: sob 04.02.2012 20:21
od Pavel525
Jendix píše:Pavel525 píše:all píše:ono nejde o nové žhavičky, ty sem dával také a starovalo to jen na jednu žhavičku. Mohla za to jednotka žhavení která má špatnou konstrukci a umírá -> tím pádem ti to i s novýma žhavičema nemusí žhavit správně! na diagnostice je většinou vadná jednotka poznat!
Kdyby něco, napiš SZ

Mám ten samej problém. Žhavičky jsem měnil taky, když jsem ty starý měřil byly odpálené všechny takže to startovalo bez žhavení. Dal jsem nové a při větších mrazech to taky stejně pořád nepravidelně chytne. A jak popisuje kolega víš taky tak po pěti vteřinách se to normálně srovná.
PS: diagnostika nic neukazuje. Kde je chyba? prozradíš jak se ta jednotka dá opravit?

Mám 525 E61 2006
teď je otázka jestli takový chování neni opravdu normální.. mě stálo auto celej tejden a dneska ráno když jsem k němu přišel, tak se motor taky ze začátku trochu vztekal (jak řikáš 3-5s).. vzhledem k tomu že přes noc bylo možná i kolem -15 a motor byl vymrzlej.. hžavičky i jednotku hževení mám nové..
to patří holt k dieslu.. já jsem to podobně viděl na několika autech.. ono taky záleží jak dlouho po odemčení auta člověk zastartuje.. když odemkneš auto, rovnou automaticky hžaví.. a když máš pak určitý časoví odstup, auto prostě nezahžaví a rovnou startuje.. (až při delším časovém odstupu zahžaví znovu)..
zkus u tebe odemnkout a hned sednout a startovat..
No já právě většinou odemknu a hned startuju. Kontrolka že to žhaví se mi nikdy ještě neoběvila.
To že žhaví se přeci oběvuje jen na displeji ne?
Napsal: sob 04.02.2012 21:15
od all
to Pavel525:
jo to je přesně ono, jednotka se tváří dobře, ale vlastně třeba nežhaví na 2 nebo více žhavek, pak ti auto blbě chytne.
Normální to není, sice to není motor co máš ty, ale je to obdoba. ten kolega z práce kterému sem to dělal na X3 3litr 150kW měl stejné problémy....
Dnes sem se ho ptal, s úsměvem odpovídal, na druhé otočení na všech šest válců. venku -15
takže chovat se to tak nemá.
no je to prosté, jednotka je špatná

Napsal: sob 04.02.2012 23:24
od mcconrad
mně se navíc po startu při jízdě projevuje cukání vozu, než se zehřeje motor, ještě jsem to nevyřešil, diagnostika neukázala nic - ani žhavičky KO, žhavící jednotka taky ok, nevím, zda má cenu měnit ty žhavičky, myslím, že je nikdo ještě neměnil, vůz má 70tis km. mám E60 r.v.2008 525d. Zkoušel jsem tankovat vervu apod., žádné zlepšení, lupl jsem tam po dlouhém váhání i TEC2000 - situace stejná...neklidný chod motoru po studeném startu

Napsal: ned 05.02.2012 00:35
od Jendix
no to co já jsem vysledoval.. tak např.:
přijdu, odemnku auto, sednu a startuju - chytlo zatím bez problému
přijdu, odemnku, hrabu se chvíli v kufru apod. (např. 30s) - chytlo ale prvních několik sekund roztřepaný běh.. pak klasika
přijdu, odemknu, hrabu se v kufru trochu dýl, sednu zastartuju ale ještě před tím se objeví symbol hžavení, motor chytne normálně
jinak k tomu cukání za jízdy, nemůže to taky dělat např. čidlo na vačce?
Napsal: ned 05.02.2012 00:37
od mira333
pratele kamaradi nerad bych vas strasil ale vase problemy dle meho nesouvisi vubec se zhavenim.... ja bych hledal varu ve vstrikovacich... vetsinou zacinaji byt netesne do prepadu tudiz se v nich nevytvori takovy tlak spatne rozprasuji a pak to spatne chytna v zime... az zacnou byt jeste blize k smrti tyto problemy se zacnou vyskytovat cim dal pri vyssi teplote a pak se staneze motor pujde nepravidelne klidne i pri +15... samozrejme nafta ma taky velikou zasluhu na zimnich startech