Stránka 1 z 2

Napsal: stř 11.01.2012 14:55
od cabatomas
Zdravim,chystám se na hory s mojí 530 a trochu se bojim,že mě to tam někde nechá,má někdo zkušenosti v horách?Mam koupit řetězi?Díky

Napsal: stř 11.01.2012 15:12
od berkelay
no záleží do jakých hor pojedeš, na spoustě jsou úseky, kde jsou řetězy přímo dopravní značkou vyžadovány, takže určitě si je obstarej. Jinak, základní pravidlo pro BMW v zimě na sněhu je - kvalitní zimní pneu s více než dostatečným vzorkem a vyjedeš všude. Pokud pojedeš s rozumem, nemáš se čeho bát. Pokud přeci jen někam zapadneš, pokus se to rozhýbat s vypnutým ASC (jak se radí v příručce). Na hory bych si pro jistotu ještě přibalil skládací lopatku pro případ, že by jsi měl ráno před autem metr sněhu a trochu písku nebo štěrku, kdyby byl nějaký kopeček namrzlý a ty jsi uprostřed musel zastavit, tak je to dobrá první pomoc jak kolům pomoci s trakcí :-)

Napsal: stř 11.01.2012 15:23
od libovka
Největší problé bývá mezi volantem a sedačkou. Takže záleží na tobě.Pokud máš dobré zimáky a řidičské schopnosti tak se není čeho bát.

Napsal: stř 11.01.2012 15:40
od oldaf
S BMW jezdím denně v horských oblastech a v životě jsem nikde nezůstal vyset, a to jsem jel v tak hlubokém sněhu že jsem slyšel jak se tře o podlahu. BMW v prudkých kopcích má dokonce výhodu oproti přednímu náhonu, protože v prudkém kopci se přenese těžiště vozu více na zadní nápravu. Jinak pokud máš kvalitní gumy hlavně s pořádným vzorkem tak tě nic nezastaví.

Napsal: stř 11.01.2012 16:04
od pepino5xx
Jet, hrnout a nezastavovat, pokaždé jsem vyjel kam jsem chtěl :)

Napsal: stř 11.01.2012 16:09
od Becx
dobry ridic a dobre gumy a neni problem... retazy pro jistotu vozim, pouzil jsem je za 10 let s bmw 2x :)

Napsal: stř 11.01.2012 16:30
od soukupadam
přesně tak, lopatu, trochu písku, řetezy a dostaneš se všude

Napsal: stř 11.01.2012 17:05
od Velvetek
Přesně, jak říkají kolegové, není problém. Máš automat či manuál? Když jsem se musel rozjíždět na špatných místech, tak jsem nechal ASC zapnuté a rozjížděl se na man. režim na 2 - a citlivě na plyn. A vyjelo zatím všude (ťuk - ťuk - ťuk :D )

Napsal: stř 11.01.2012 17:18
od Sweden
počítej že budeš mít sebou taky nějakou bagáž,takže zádní náhon bude zatížený a tím pádem bude trakce o poznání lepší.Jinak základní příslušenství je lopatka,trocha posypu a lano :D ,na řetězy bych se vykašlal,nevím co stojí nový ale myslím že bez toho se v klidu obejdeš :wink:

Napsal: stř 11.01.2012 17:24
od Velvetek
Jo, taky záleží jaký máš rozměr kol. Mám v zimě 17" (225) a na to bych řetězy dát nemohl (a ani nechtěl ;) )

Když natankuješ plnou, máš další zátěž zadku, lepší než když někdo dává odlitky do kufru pro zatížení :D

Napsal: stř 11.01.2012 17:36
od hurvajs77
Sweden píše:...na řetězy bych se vykašlal,nevím co stojí nový ale myslím že bez toho se v klidu obejdeš...
Ano, pokud tam nebude znacka. Jinak jsi v pr... :-)

Nedávno jsem se o nich bavil se svým servisákem, jestli mají význam a jaké. Už si nepamatuji značku a říkal, že jsou přesně na rozměr pneu, rychloupínací. Říkal, že v Itálii se když všichni složitě nasazovali, on vylezl, behem 1 měl bez práce všechny 4 kola a že v tu chvíli nelitoval ceny necelých 10tis...

Napsal: stř 11.01.2012 18:42
od beny-maser
a co textilní návleky?má s tím někdo osobní zkušenost?

Napsal: stř 11.01.2012 18:44
od hurvajs77
beny-maser píše:a co textilní návleky??
To myslíš jako u doktora...? :-D Takové návleky fakt existují...? 8O

Napsal: stř 11.01.2012 18:44
od Misanek
Velvetek píše: Když natankuješ plnou, máš další zátěž zadku, lepší než když někdo dává odlitky do kufru pro zatížení :D
Do některých řad jsou ty odlitky do kufru dokonce originál příplatkové vybavení od BMW :wink:

Napsal: stř 11.01.2012 18:51
od soukupadam
řetezy jdou myslim maximálně na 225/55 R16, já mam za 400 a nasazený během pár minut

Napsal: stř 11.01.2012 18:54
od hurvajs77
Urcite ne. Videl jsem i na 20", rozmer 275/40. Schvalne se zeptam servisaka, co to vlastne ma

Napsal: stř 11.01.2012 18:59
od soukupadam
hurvajs77 píše:Urcite ne. Videl jsem i na 20", rozmer 275/40. Schvalne se zeptam servisaka, co to vlastne ma
tak jasně řetezama můžes omotat třeba celý auto, já myslel podle příručky pro E39

Napsal: stř 11.01.2012 19:10
od Velvetek
Misanek píše:
Velvetek píše: Když natankuješ plnou, máš další zátěž zadku, lepší než když někdo dává odlitky do kufru pro zatížení :D
Do některých řad jsou ty odlitky do kufru dokonce originál příplatkové vybavení od BMW :wink:
Bylo myšleno tak, když někdo proběhne dílnu a nahází tam co najde :wink: Jinak ty příplatkové jsem na mysli neměl a myslím, že je kolega v e39 nemá :D

Napsal: stř 11.01.2012 19:16
od beny-maser
quote]To myslíš jako u doktora...? :-D Takové návleky fakt existují...? 8O[/quote

jasně že existují jinak bych se na to neptal, v autosalonu to docela vychvalovali, tak jestli si je nemám pořídit, řetězy si kupovat nebudu na to nemám nervy se s tím nasazovat a na ty co se nasazujou skoro samy zase nemám prachy.
http://www.appneushop.cz/snehove-retezy ... likost-540

Napsal: stř 11.01.2012 19:25
od soukupadam
mě by zajímalo co ty návleky udělaj když s tim vjedu na bláto se sněhem, já ty řetezy právě používám nejčastěji na zablácený a zasněžený cestě v Krkonoších