Stránka 1 z 2

Napsal: sob 07.01.2012 21:37
od Misanek
Čau. Prosim vás mohl by mi někdo poradit s následující závadou? Já sám už si moc rady nevím, měnil jsem a kontroloval všecko, co mě napadlo a tak nějak logicky dávalo smysl, v čem by závada být mohla alen na nic jsem nepřišel a závada se projevuje dál.

Jde o to, že jakmile mi poblikává a zhasíná podsvětlení budíků. Jediná souvislost, kterou jsem vypozoroval je ta,že to auto dělá až po ujetí určité vzdálenosti (asi až se interier zahřeje nebo co - nejspíš to s tím bude mít nějakou spojitost) a závada se projevuje tak, že začne podsvětlení budíku a celého interieru (tzn.podsvětlení ovládání ventilace, tlačítka oken atd.) blikat jako by byla někde špatná kostra a poté se někdy zase vrátí do původního stavu anebo naopak zhasne úplně a po nějakém (neurčitém a variabilním) intervalu, většinou v průměru tak maximálně po 20-30 sekundách se opšt vše rozsvítí do původní intenzity. Vypozoroval jsem (nebo se mi to aspoň tak zdá, že čím dýl auto jede, tak tím častěj se tato závada projevuje (asi vážně souvislost s teplotou a ohříváním se něčeho - tranzistor, nějaký kondenzator, to právě nevim). Někdy mi přišlo, že to mělo i souvislost z vnějšími otřesy z auta, ale to byla spíš náhoda, poněvadž když jsem zkoušel do budíku klepnout v době, kdy se tato závada objevila, tak žádná změna nenastala.

Každopádně je tady jeden faktor, který projev této závady ovlivňuje a u kterého nechápu jakou má souvislost právě tady s tímto. Pokaždé když mi právě takto zhasne palubka a spolu s ní celý interiér, tak stačí ťuknout do blinkru aby jenom problikl a okamžitě vše naskočí - to nechápu :roll:

Jinak vím, že se tento problém tady už několikrát probíral, ale všude byly napsány rady, které jsem zkoušel už dávno před tím, než jsem si tyto témata pročetl takže - potenciometr na podsvětlení palubovky je vyměněn za auta, které se touto závadou nikdy neprojevovalo. A zkoušel jsem i měnit oboje komfortní jednotky co jsou pod zadníma sedačkama, jelikož jsem si myslel, že by to taktéž mohlo mít souez problémů a souvislost (samozřejmě stejné typy) ale bohužel, žádaný výsledek se taktéž nedostavil. Jediné co jsem neměnil jsou budíky (což ani moc nechci z důvodu plně funkčního a nevysypaného lcd na počitadle km a taky stavu najetých km - já vím, přepsat by to nejspíš jít mělo, ale je to problém navíc jak každý uzná a za další nemám právě další budíky s bezchybným lcd, takže nechci zbytečně laborovat aniž bych měl jistotu že to bude řešení problému). Samozřejmě pokud by haprovalo jenom podsvětlení budíků, tak je to více než jasné, ale takto když blbne i podsvětlení celého auta, tak mi nejde do hlavy, proč by měl byt problém v budících.

Jo a kostru a pojistky jsem taky kontroloval. Nevim teda jestli jsem kontroloval tu správnou kostru (díval sjems e na všechny - myslim že jsou tam 2 co jsou pod volantem).

Jinak mimo tento problém zbytek elektriky funguje bez problémů, tak už fakt nevim po čem jít.

Poradí mi někdo? :(

Snad jsem to napsal dostatečně srozumitelně a aspoň někdo to pochopí :)
Omlouvám se za překlepy - psal jsem to v rychlosti a už su líný si ten blábol nazpátek přečíst :)
Díky za rady :wink:

Napsal: ned 08.01.2012 12:11
od shadou
sundej pod palubkou dekl na levé straně, Jsou tam Konektory kabeláže palubky. odpoj je a překontroluj jestli nejsou zoxidované nebo nadměrně roztáhlé trubičky konektoru. Prostříkni kontaktolem a zase je zapoj.
nejsem sice elektrikář ,ale tohle je na snadě

Napsal: ned 08.01.2012 13:13
od Misanek
Díky moc za radu, nicméně moc si nejsem jistý, které konektory konkrétně myslíš. Mohl by jsi mi je trošku víc popsat? Bavíme se o tom deklu, co je u řidiče nad nohama, že jo? Já jenom aby sme si to upřesnili. Kdyžtak aspoň řekni barvu těch konektorů a kam jsou zapojeny (svorkovnice, druhý konektor nebo tak) Díky :wink:

Btw ty jsi tento problém taky někdy řešil?

Napsal: ned 08.01.2012 13:35
od shadou
řešil jsem to jednou na autě které dlouho stálo. auto se potilo a vznikl studený spoj na konektoru. Barvu konektorů si nepamatuji. ale určitě neuškodí pokud prohlédneš a prostříkneš všechny čtyři velké konektory.
odpoj si ale baterku

Napsal: ned 08.01.2012 13:46
od Misanek
ok. dík. Ještě bys mohl upřesnit tu lokaci těch konektorů, prosím? Je to až na protipožární přepážce mezi motorem a interiérem nebo kde?

Napsal: ned 08.01.2012 14:16
od shadou
Konektory jsou hned vedle sloupku řízení. Po odendání deklu nad pedalama na ně budeš koukat.

Napsal: ned 08.01.2012 14:45
od Misanek
Jo tyto konektory myslíš! Já jsem měl za to, že to jsou konektory jenom na páčky blinkrů, stěračů a tempomatu :) ok mrknu na to, kéž by řešení tohoto problému bylo tak jednoduché a toto by byla ta příčina :) Díky :wink:

Napsal: ned 08.01.2012 15:06
od shadou
k páčkám a ovladačům jsou jen malé. Zapalování.přístrojovka,středová konzole a informatika je na velkých konektorech.

Napsal: ned 08.01.2012 17:08
od beny-maser
koukni na potenciometr laboroval jsem přesně jak popisuješ a věř nebo ne je to právě tím poťákem, pokud vezmeš kousek drátu tak jde ten poťák vyklemovatna zkoušku, hlavně to neklemuj s kostrou co je na podsvícení toho samotného poťáku,osobně jsem zkoušel tři poťáky všechny jeté a po týdnu stejný problém, nakonec jsem vyklemoval potenciometr na tom plošném spoji regulace a je 100% klid.

Napsal: ned 08.01.2012 17:48
od Misanek
beny-maser píše:koukni na potenciometr laboroval jsem přesně jak popisuješ a věř nebo ne je to právě tím poťákem, pokud vezmeš kousek drátu tak jde ten poťák vyklemovatna zkoušku, hlavně to neklemuj s kostrou co je na podsvícení toho samotného poťáku,osobně jsem zkoušel tři poťáky všechny jeté a po týdnu stejný problém, nakonec jsem vyklemoval potenciometr na tom plošném spoji regulace a je 100% klid.
Kde bereš tu jistotu že to je potenciometrem? Podle klemovat to je blbost. U toho potenciometru, který tam mám jsem si 100% jistý, že fungoval do poslední chvíle - je z mojeho auta, takže žádné řeči typu jedna babka povídala. A klemovat se mi zrovna dvakrát nic nechce...

Jinak u tebe se ta závada projevovala stejně? Mně nedává jenom smysl už ta souvislost se zapnutím blinkru a následném okamžitém rozsvícení. Podle mě to bude spíš chyba nějaké elektronické součástky.

Každopádně dnes jsem se díval na ten svazek pod volantem jak mi bylo doporučeno a opravdu tam jsou tři konektory - dva černé a jeden bílý. Všechny tři jsem rozpojil, důlkaně prostříkal každý pin kontaktolem (nebo jak se ta sračka na spoje jmenuje) a zase složil, tak uvidíme. Žádný pin jsem uvolněný nenašel, tak jsem zvědavý...

Btw máte někdo taky zkušenost s kabeláží co se pátých dveří u kombíku týče? Zajímala by mě jedna věc...

Napsal: ned 08.01.2012 18:05
od beny-maser
jistotu beru z toho, že jsem to měl na dvou autech uplně stejný,pokud to nechceš klemovat tak si kup tu regulaci novou, já to vyklemoval,protože jsem vrtkoleno a stejně jsem to měl puštěný furt naplno,bylo to zadarmo a hned.
Jak jsi zahejdal s tou regulací, když jsi jí vyndaval tak už se ti tak na 90% poškodila, dá se to ještě ověřit tím že tu starou regulaci rozebereš tak že sundáš obal a vyzkoušíš jí pokud to začne blikat a ty zmáčkneš poťák tak to přestane, nebo to jde zmačknout i přes obal jen si nech tu regulaci vytaženou a chvilku s tím jezdi.
Co máš se zadníma dveřma? Na 99% jsou přelámaný kabely to na co se chceš zeptat.

Napsal: ned 08.01.2012 18:22
od shadou
svazek pětek nedávno dělal kolega marcel z 5er klubu , ale na BMW klubu Nemá účet
http://5er.cz/forum/viewthread.php?thre ... 57#post_57

Napsal: ned 08.01.2012 18:27
od Misanek
Přesně to jsem dělal. Podle mého kdyby to bylo opravdu tou regulací, tak se ta chyba přestane projevovat třeba v případě, že bych ten potenciometr stáhnul třeba na půlku jeho dráhy, kde by nebyl vypálený. Další věc která mě zaráží je ta souvislost s tim sepnutím blinkrů, jak už jsem psal výše... Každopádně to překlemování můžu zkusit když to číštění konektorů nepomůže. Který je to kdyžtak pin, nepamatuješ si to?

Jinak co se té kabeláže na kufru týče tak ano, vím o to, že tam mám seklé kabely, ale jelikož se mi to nechce prasit a nějak spojovat (stejně by to bylo jenom dočasné řešení a nevim kde bych sehnal ten oplet drátů, ve kterém to je) tak bych rád natáhl tu kabeláž z druhého auta, kde je ok. Nicméně bych rád zjistil jestli je někde v autě nějaký konektor, kde by se to dalo rozpojit a natáhnout zase do dveří. Nebo to vede až do té svorkovnice pod zadníma sedačkama v kuse? To by bylo nemilé, musel bych to někde v autě cvaknout a napojovat... :roll: Jedná se mi o kabeláž pravé strany. Myslel jsem si že bude konektror v té gumové průchodce co je pod patýma dveřma v kastli, ale bohužel tam je kabeláž jenom zalitá v nějakém plastu nebo co to je... Co se pokračování tohoto svazku týče, tak jsem ho zatím dopátral do vstupu pod ten plast ve kterém je v kufru uložen hever s klíčem na kola, dál jsem to nestihl. Tak bych jenom rád věděl, jestli má cenu to dál rozebírat- a bude tam nějaký konektor nebo to opravdu vede až do té svorkovnice v jednom kuse? To nevim jak bych tam zapojoval :)

Napsal: ned 08.01.2012 18:32
od Misanek
shadou píše:svazek pětek nedávno dělal kolega marcel z 5er klubu , ale na BMW klubu Nemá účet
Dík za tip, nejspíš ho zneužiju až budeš čas udělat kabeláž na e28 :wink: Nicméně kabeláž mám právě k dispozici ještě další funkční, jak jsem napsal o příspěvek výše. Jde mi jenom o její délku a kam až případně je zapojená, kvůli výměně

Napsal: ned 08.01.2012 21:34
od beny-maser
zahýbání s kolečkem na to nemá vliv,je to sice divný, ale je to tak,nahromaděný uhlík tam taky není,prostě to jenom občas nefunguje,vycvakni regulaci a odpoj konektor potom jsou v konektoru tři dráty, propoj ty dva barevné nevím momentálně jaká to je barva,ale toho hnědého si nevšímej to je kostra pro podsvícení regulace,pokud ti to po vyklemování nebude blikat je to jasný a máš možnost se rozhodnout co s tím uděláš,každopádně to ,že to reaguje na blinkry na funkci nemá vliv mě to dělalo přesně to co popisuješ a skákal jsem kolem toho přesně tak jak popisuješ.
Na ty dveře se musím podívat jak je to tažené, ale já to budu napojovat někde v půlce zadního okna pod plastem a pak pod střechou. Chci se na to vrhnout až bude trochu tepleji, každopádně mám na zahradě vrak,kde jsem na to na podzim koukal a došel k tomuhle. Zítra se ti podívám kde je ten konektor,ale mám za to, že to je tak jak píšeš,protože jinak bych to taky vyměnil celé. No nevím to už přesně, tak na to zítra kouknu.

Napsal: ned 08.01.2012 22:08
od Misanek
Já mám právě taky dalšího zbořeného kombika, tak na to zitra taky mrknu, ale dík za ochotu :wink: šlo mi jenom o to, že kdyby to náhodou někdo věděl, tak by mi ušetřil trochu času tím rozkucháváním, rozumíš :)

Ještě abych se vrátil k původnímu problému - díky za radu, uvidim jestli blikání bude nadále pokračovat a jestli ano, tak ten potenciometr zkusím vyřadit mimo okruh jak radíš a uvidím. Za zkoušku nic nedám :wink:

ale ještě zpátky k té kabeláži. Já osobně to budu propojovat (když už budu muset) v kufru pod tím pravým tapecem, jak jsou relátka servomotorků a intervalu zadního stěrače. Já nevim, ale propojovat to ještě u toho zadního skla by se mně moc nechtělo a být tebou bych to ani nedělal, pokud bys měl z toho vraku celý neporušený svazek až do auta. Jednak tam máš furt docela vlhké prostředí a za druhé čím víc takovýchto pochybných propojení, tím větší riziko další poruchy... ...logicky, ale to jistě víš. Jak jsem řekl - já bych to chtěl řešit kompletní kabeláží v jednom kuse až do auta a tam to teprve zmastit do kupy s tou původní, když to jinak nepujde. Teda doufám že bude ta kabeláž z dárce v pohodě :D ale měla by, do poslední chvíle vše makalo bez problémů.

Akorát nechápu, proč mi nejede výhřev okna, když kabeláž k němu evidentně nikde střihlá neni (ta vede zas pro změnu po levé straně zvlášť svazkem). Pak jsou tam ještě další dva, z toho jeden dvoužilový je na mlhy a te další tušim na zpátečky a zdá se mi, že i na napájení servomotorku? To si nejsem jistý. Ale dost jsem čuměl jak byla ta kabeláž na té pravé straně rozkousaná. Se docela divím, že ještě fungoval ten servomotorek na otevírání okna :D

Nicméně mě pěkně sere, že neexistují nějaké diagramy, kama vedou a kde jsou propojeny kabelové svazky :? Prolézal jsem manuál elektrických schémat snad půl hodiny a stejně jsem nic takového nenašel, což je docela škoda, když už je tam plno jiných věcí.

Každopádně díky moc za drahocenné rady a pokud máš k mému zamýšlenému postupu nějaké výtky, tak určitě napiš. Rád bych probral i jiné možné varianty. :wink:

Napsal: pon 09.01.2012 21:55
od beny-maser
dneska jsem se vrátil domu a byla už tma, tak jsem na to nekoukal, ale pod tím oknem to chci napojit, protože nechci páchat zase konektory u motůrků atd, mám to vymyšlený tak, že to naspojkuju tam co je to nejrovnější a už mám nakoupený teplem smršťovací bužírky na jednotlivý kabely.
Nechci ti brát iluze, ale sehnat svazek kde budou všechny kabely ok je asi nemožný. Na starém autě jsem měl polovinu kabelů přelámanejch a stejně většina věcí šla.
Proto chci přestříhat jen středy těch vodičů co jsou u pantů a nahradit je novejma. Jestli vymyslíš něco lepšího rád se poučím, moc se mi do téhlé verze nechce, ale co jiného dělat.

Napsal: pon 09.01.2012 22:06
od Misanek
No já jsem to nakonec udělal tak, že jsem cvaknul svazek až u světla a natáhl z dárce půvdní kabeláž až sem. Akorát jsem nejspíš omylem odpálil to relé na zadní stěrač a ostřikovač, poněvadž to přestalo fungovat... :roll: Teda stěrač nefungoval už předtím (právě díky těm švihlým kabelům) ale ostřikovač ostřikoval a ten už teď nejede... :( Zitra zkusím vyměnit to relé a uvidím


Nicméně jsi měl pravdu - konektor žádná na svazku neni. Zkousel jsem ho vystopovat kama vede, ale jak sjem zjistil, že jde kamsi pod sedačku, tak jsem se na to vysral. Zitra chci rozchodit ten pravý svazek, poskládat to a eventuelně přehodit i ten levý

Napsal: pát 13.01.2012 23:18
od Misanek
Takže jenom podám report jak jsem vlastně s tím vším dopadl.


kabelové svazky na víku jufru vyměněny oba dva - konečně nemusím chcípat auto pokaždé když se chci dostat do kufru :) Všechno funguje tak jak má.


Co se týče toho blbnutí podsvětlení, tak jsem prostříkal ty konektory pod palubovkou ale musím uznat, že Benny měl naprostou pravdu - chyba je opravdu v regulaci intenzici podsvětlení (díky Benny a promiň že jsem ti hned nevěřil :oops: ). Sice absolutně nechápu, jak se to mohlo stát a jakto že regulátor, který v předchozím autě bez problémů fungoval tady najednou začal blbnout, nicméně chyba seopět po zahřátí opakovala a tak jsem neváhal a hned překlemoval tento konektor u regulátoru a hle - chyba zmizela :) Takže to budu buď řešit překlemováním, anebo tam zkusím dát ještě třětí regulátor, který mám v dalším dárcovi a uvidí se :wink:

Jinak když uéž je to tu téma, tak se mi objevila další nepochopitelná závada - stalo se někdy někomu na e34, že mu začal blbnout centrál tím stylem, že se mu po zamčení hned znovu odemčel a musel jej po druhé zamknout? našel jsem tam určitou pravidelnost a to v tom, že to dělá každé druhé zamčení :lol: tzn. já zamčku a auto se odemkne, zamčku podruhé a auto už zamčené zůstane do té doby, dokud ho neodemču. Prostě si ze mě dělá prdel nebo co :D Všechny dveře se ale i na poprvé zamknou, tak nevim co to má zas znamenat :lol:

Napsal: pát 13.01.2012 23:43
od shadou
jedno servo ti zůstává viset a nedojede na koncák. často o dělá servo na nádrži a dveřích spolujezdce, ale může to dělat kterékoli . Při zamknutí pozoruj kolíky zajištění dveří zda dojedou dolů.