Stránka 1 z 1
Napsal: pát 06.01.2012 21:16
od mcconrad
Ahoj, měl bych dotaz. Setkal jsem se na E60 s cukáním vozu při studeném motoru (teploty kolem nuly a níž). Vůz chvíli než se zahřeje trochu cuká, jako by to sem tam špatně spalovalo nebo špatná dodávka paliva, nevím, co si o tom myslet. V létě nejde nic znát, projevilo se to v zimě. Po telefonátu do Renocaru mi bylo sděleno, že tam je někde nějaký senzor teploty, který má vliv na dávkování paliva dle teploty....?! Moc se v tom nevyznám, ale tohle se mi nějak nezdá...nemůžete někdo poradit? Naftou to nebude, zkoušel jsem tankovat na jiných benzinách a pořád stejné a v létě vše ok...Dík moc za info!
P.S. ev. kdyby mel nekdo moznost pichnout to na diagnostiku, dalo by se domluvit, mam to trochu z ruky do origo servisu BMW...
Napsal: sob 07.01.2012 19:22
od Pavel525
Taky jsem s tím měl problém a nežhavila mi ani jedna žhavička, všechny jsem vyměnil a zatím je pokoj. Ale od té doby u nás nebyla teplota pod nulu tak ještě uvidím.
Napsal: sob 07.01.2012 20:32
od mcconrad
no, jestli to takhle - viz odstavec dožhavení, tak by to mohlo být ono:
http://www.iskra-agv.cz/fce_zhav_sv.htm tedy za předpokladu, že jsou svíčky v háji...dá se to nějak zkontrolovat, jestli jsou v pr...? asi jen diagnostikou co...
Dík!
Napsal: ned 08.01.2012 17:03
od Pavel525
Na diagnostice mi to nic neukázalo. Proměřil jsem každou zvlášť až když jsem je šel měnit. Musíš sundat sání může se k nim jak k penězům.
Napsal: pon 09.01.2012 21:12
od mcconrad
o víkendu nechám udělat diagnostiku, pokud to nic neukáže jako tobě, tak bych je asi nejdřív proměřil než koupím nové a zjistím, že to nebylo tím...
Koukal jsem do servisky a žhavičky nebyly ještě měněny, auto má 68tis km.
akorát bych potřeboval zjistit, jak se dají proměřit, našel jsem pouze tohle:
http://www.automobila.cz/Upload/Files/1 ... 3002cz.pdf nejsem si jistý, zda se dají ty hodnoty odporu převzít 1:1 (audi, VW, skoda)
Napsal: pon 09.01.2012 22:43
od Jendix
jestli myslíš jakoby občasný zakopávání nebo vynechávání.. tak mě řikal mechanik že je to v podstatě normální.. dělá to skoro každá naftová e60.. mě taky..
jinak je to hodně závislý na naftě.. zkus natankovat nějakou lepší naftu, třeba vervu a sleduj to.. u mě to na dobrou naftu nedělá.. jen když se natankuje něco horšího..
Napsal: pon 09.01.2012 22:58
od mcconrad
kdyz sednu do auta, ktere stoji osm hodin na parkovisti venku, nahodim ho bez problemu, jedu a zacne to tak zhruba v prubehu peti minut pocukavat, takove trhani nez se trochu zehrejem, ale ne pravidelne teda, sem tam to tak zakopne...pak je to pryc, neni nic znat...jinak se to neprojevuje vubec. ujedu vzdy tak sedm km a pak je to pryc...naftu uz jsem zkousel, takze tim to asi neni. takovy vuz prece nemuze takhle fungovat...doufam, ze jsou to ty zhavicky.
zadny srajdy do toho netankuju, ikdyz, kdo vi, na to se dnes neda spolehnout v CR co lijeme do svych vozu u renomovanych benzinek s pocitem, ze je to lepsi kvalita...jeste muzu zkusit tu vervu apod. ale moc sanci tomu nedavam...dik za info ale
Napsal: pon 09.01.2012 23:28
od Jendix
mcconrad píše:kdyz sednu do auta, ktere stoji osm hodin na parkovisti venku, nahodim ho bez problemu, jedu a zacne to tak zhruba v prubehu peti minut pocukavat, takove trhani nez se trochu zehrejem, ale ne pravidelne teda, sem tam to tak zakopne...pak je to pryc, neni nic znat...jinak se to neprojevuje vubec. ujedu vzdy tak sedm km a pak je to pryc...naftu uz jsem zkousel, takze tim to asi neni. takovy vuz prece nemuze takhle fungovat...doufam, ze jsou to ty zhavicky.
zadny srajdy do toho netankuju, ikdyz, kdo vi, na to se dnes neda spolehnout v CR co lijeme do svych vozu u renomovanych benzinek s pocitem, ze je to lepsi kvalita...jeste muzu zkusit tu vervu apod. ale moc sanci tomu nedavam...dik za info ale
no za jízdy to znát bejt nemůže... u mě je to jen na volnoběh.. a to ještě opravdu vzácně.. a opravdu jsem vysledoval, že to je závislé na naftě.. jinak hžavení nevim nevim.. mě když výjmečně chytne né na všechny.. (mám nový svíčky, ale i tak se to občas stane, teď v zimě tak při jednom z dvaceti startů), tak se zbývající válec chytne okamžitě, je to opravdu několik otočení kliky..
nejsem automechanik, ale co jsem tak vyčet a zažil, mohl by to dělat třeba i vstřik.. jinak zakopávání a cukání může být způsobeno i setrvačníkem (čistě pocitově za jízdy, né když motor běží na volnoběh a zakopává), pokud máš manuál.. já mám setrvačník načatej, a za studena se mi to zdá malinko markantnější.. (hlavně je to znát za hodně klidný jízdy, když se člověk drží kolem 1000-1500 ot)
Napsal: pon 09.01.2012 23:39
od mcconrad
No tak uvidíme, snad mi diagnostika řekne víc, pokud ne, tak momentálně nevím, jak to dále řešit, ale nebudu předbíhat.
Setrvačník u auta, které má 68tis km a navíc v létě to nejde vůbec znát, chybí mi spojitost teploty se setrvačníkem

Napsal: čtv 12.01.2012 19:53
od mcconrad
tak jsem to nevydržel a byl jsem na diagnostice, žádná chybové hlášení, vše ok, borec mě utvrzoval, že to chybné žhaviče najít umí a přímo ukáže, kt. je vadný...vše je ok. tak tedˇmi někdo poraď...
Napsal: čtv 12.01.2012 21:58
od Jendix
mcconrad píše:tak jsem to nevydržel a byl jsem na diagnostice, žádná chybové hlášení, vše ok, borec mě utvrzoval, že to chybné žhaviče najít umí a přímo ukáže, kt. je vadný...vše je ok. tak tedˇmi někdo poraď...
když jsem auto před rokem koupil, zjistili jsme že bylo vadná jednotka hžavení, auto vůbec nehžavilo.. nejenže chytalo bez problému, motor se po startu akorát trochu zatřásl jak se nechytli všechny válce najednou, troufám si říct že takhle by se hžavičky asi neprojevili.. (bylo to v dubnu, ale teplota nebyla o moc vyšší než teď)..
nevim jestli jsi byl u někoho kdo dělá bmw, jestli to byl někdo kdo má obyč diagnostiku, tak by bylo vůbec nejlepší zajet k někomu kdo má přímo bmw diagnostiku.. moc se v tom nevyznám, tak kam jezdím má chlápek DIS (snad je to název diagnostiky) a je to diagnostika přímo pro bmw..
Napsal: čtv 12.01.2012 22:46
od mcconrad
byl jsem u týpka, který dělá bmw:
Diagnostika BMW GT1,
Podpora vozidel - DIS ( diagnostika ):
1. Série : E81, E82, E87, E88
3. Série : E30, E36, E46, E90, E91, E92, E93
5. Série : E28, E34, E39, E60, E61
6. Série : E24, E63, E64
7. Série : E23, E32, E38, E65
8. Série : E31
X. Série : E53, E83, E70, E71 ( X6! )
Z. Série : E85/E86, E52
MINI: R50/R52/R53/R55/R56/R57
Jestli je tohle ta nejlepší diagnostika nemůžu říct, nejsem odborník...
Mně auto ihned po startu nebo při startu vůbec netrhá, na volnoběh taky vše v normálu, problém se projevuje až při jízdě, cca 5min, nebo 5km a to nepravidelným škubáním. To vše, když stojí auto osm hodin venku na parkovišti, teplota kolem 0 az -2C, po 5min je vse ok...jsem z toho na vetvy...mozna by to chtelo pichnout to auto na kabl, kdyz do nej lezu venku, kdyz stoji osm hodin a ne kdyz dojedu do servisu....nic jineho me nenapada...setrvacnik bych rekl, ze by se musel projevovat i pri jinych provoznich bodech, nevim co vstrikovac...?
otacky se behem skubani nijak nemeni, jsou stabilni, to je pak jeste vetsi zahada...
Napsal: čtv 12.01.2012 23:09
od Jendix
mcconrad píše:byl jsem u týpka, který dělá bmw:
Diagnostika BMW GT1,
Podpora vozidel - DIS ( diagnostika ):
1. Série : E81, E82, E87, E88
3. Série : E30, E36, E46, E90, E91, E92, E93
5. Série : E28, E34, E39, E60, E61
6. Série : E24, E63, E64
7. Série : E23, E32, E38, E65
8. Série : E31
X. Série : E53, E83, E70, E71 ( X6! )
Z. Série : E85/E86, E52
MINI: R50/R52/R53/R55/R56/R57
Jestli je tohle ta nejlepší diagnostika nemůžu říct, nejsem odborník...
Mně auto ihned po startu nebo při startu vůbec netrhá, na volnoběh taky vše v normálu, problém se projevuje až při jízdě, cca 5min, nebo 5km a to nepravidelným škubáním. To vše, když stojí auto osm hodin venku na parkovišti, teplota kolem 0 az -2C, po 5min je vse ok...jsem z toho na vetvy...mozna by to chtelo pichnout to auto na kabl, kdyz do nej lezu venku, kdyz stoji osm hodin a ne kdyz dojedu do servisu....nic jineho me nenapada...setrvacnik bych rekl, ze by se musel projevovat i pri jinych provoznich bodech, nevim co vstrikovac...?
otacky se behem skubani nijak nemeni, jsou stabilni, to je pak jeste vetsi zahada...
no tak to je ta samá diagnostika na kterou jezdim já...
co se setrvačníku týče, u mě když vypínám motor, je to markantnější za studena a to podstatně (jakoby se někde zaklepal nějakej plech) a párkrát se mi stalo že když jsem nechal motor jen tak jakoby převalovat, prakticky jedno na kterou rychlost, tak právě auto za cukalo.. stane se víceméně to, že začne setrvák přehupovat sem a tam v té vzniklé vůli.. další stupeň jsou prý kovové zvuky.. s tím ale zkušenosti nemám..
při jakých otáčkách se ti stává, vidíš případně i pohyb a cukání na otáčkoměru? jinak to že máš 80tkm, nemusí znamenat že to není setrvačníkem.. znám člověka kterej má setrvák hotovej ve 120tkm..
Napsal: čtv 12.01.2012 23:13
od mcconrad
jak jsem psal výše, na otáčkách není nic znát...volnoběh, taky nic...těžko se to vysvětluje, asi má zkušenosti každý s jiným "cukáním".
Napsal: čtv 12.01.2012 23:17
od Jendix
mcconrad píše:jak jsem psal výše, na otáčkách není nic znát...volnoběh, taky nic...těžko se to vysvětluje, asi má zkušenosti každý s jiným "cukáním".
jj. asi jo.. asi ti nezbude nic jinýho, než to teď, když je ještě zima, u nějakýho mechanika nechat přes noc, aby si to odzkoušel sám při studeným motoru..
Napsal: pon 16.01.2012 20:40
od mcconrad
Ahoj, tak dnes nový poznatek. Byla teplota kolem -6, sednu do auto po šichtě, říkám si, že kouknu, zda nelomcují otáčky na volnoběh a ejhle, do teď nic a dnes to sem tam trochu cukly otáčky a auto taky, nepravidelně, jakoby zpožděná exploze, ale to si vykládám sám...nevím, co s tím, diagnostika nic nenašla...žhavičky prej ok...po jízdě cca 7km, volnoběh a vše ok...

Napsal: pát 20.01.2012 23:07
od mcconrad
ahoj, ukáže diagnostika chybu jednotky žhavení? žhavičky jsou podle diagnostiky ok, tak nevím, co ta jednotka...
Napsal: úte 09.04.2013 22:21
od Kortys
Také mám problém tedy na E91 320D 120kw, ale to je asi skoro jedno.Tak mám již vyměněno: žhavící svíčky, jednotka žhavení, přívodní kabel k jednotce žhavení, vstrikovače, regulátor tlaku a čidlo tlaku na railu, váha vzduchu, čidlo vaček, řídící jednotka motoru, čidlo teploty, vysokotlaké čerpadlo a lambda sonda. Změřeny tlaky motoru, ty jsou OK, nový soft všech jednotek. Teď jsem ale zjistil, že po natankování plné nádrže je to o dost lepší, někdy to nekolísá vůbec, spíš to zakolísá po opětovném nastartování po pár minutách. Studené starty se ale nezměnily. Tak buď je to tím, že se nafta cirkulací více ochladí, nebo ještě zkusit čerpadlo v nádrži, případně jeho jednotku? Ještě také není vyzkoušeno čidlo otáček na klice, je tam dost blbý přístup.
Není nějaký jiný typ, nevyřešili jste to již?
Dík Koprtys