Stránka 1 z 1
Napsal: pon 02.01.2012 21:03
od berkelay
Tak po dvou letech bezproblémového provozu nastalo první selhání mé e39 523i. Odpoledne sednu do auta, otočím klíčkem, startér se spustí ale nic. Při dalších pokusech (držel jsem to asi cca 5 sekund) začala blikat kontrolka ABS a ASC, pohasínal display BC.
Den před tím jsem s autem, které týden stálo přeparkoval cca 300m (bylo to den před Silvestrem a já jsem stál před místním barem a tam se občas chlapi docela rádi poperou a já nechtěl mít na autě žádný šrám), takže se motor neohřál a pak jsem blbec asi za hodinu startoval znova a popojel 3 metry, abych tím popojetím udělal místo pro další auto) Do té doby fungovalo vše v pořádku. Akorát poslední dva týdny po nastartování asi na 2 sekundy vždy problikla ASC kontrolka.
Počítám tedy, že to je problém baterie (netuším, kdy byla naposledy měněna) nebo zanesených svíček (už jsem objednal NGK, 450kč kus). Našel jsem tady na fóru, že pokud má baterie nižší napětí, tak nemusí imobilizér načíst kód a nepustí jiskru a palivo. O víkendu chci baterii nabít, ale jde mi o to, co na to řekne RJ a ostatní el. v autě, když baterie bude celou noc v nabíječce. Na co se mám připravit, až nabitou baterii vrátím zpět do auta a ono zázrakem nastartuje, mám nechat motor chvíli běžet na volnoběh, aby si RJ načetla hodnoty? Kolik času zabere výměna svíček a je reálné to udělat na ulici?
Napsal: pon 02.01.2012 21:31
od noname
jj baterie už to má zasebou, tím že ji nabiješ si na dlouho nepomůžeš, přimrzne a ráno nenatočíš... Jo smažou se hodnoty, ale nic zásadního to není, občas je to kuprospěchu

za 100 km a pár startů je to z5

Napsal: pon 02.01.2012 21:43
od starML
Něco podobného jsem absolvoval asi před 3 roky s 520i. Taky před Silvestrem, jen popojet kousek od baráku, aby mi na auto neházely flašky nebo dělbuchy a při dalším startování podobný problém. Zapráskali se svíčky a vytrápila baterka. Nechal jsem to do druhého dne, baterka se zmátořila a myslím, že jsem startoval s plným plynem, aby se motor provětral. I když tohle platí hlavně u karburátorových motorů.
To ASC+ABS zasvítí, pokud palubní napětí baterie klesne cca pod 10,4 Voltu (nevím přesně) a ta kontrolka varuje, že ABS a ASC nebude fungovat, mimo jiné se i sníží posilovací učinek posilovače řízení. Není to chyba, ale vlastnost, kdy systém varuje opticky i fyzicky (do volantu), že s autem není vše OK. Pokud napětí stoupne na cca 13,5 Voltu tak se fce ABS/ASC a posilovače sami obnoví, nebo při dalším startování, pokud zase po nastartování nebude napětí baterie pod 10,4 Voltu.
Pokud nemáš na svíčkách moc najeto, tak bych je ani neměnil. Až tam dáš baterku, tak to bude chvilku déle startovat a jediné, co budeš muset udělat je nastavit čas na hodinách. Ale už teď přemýšlej, jak auto před barákem zamkneš a zase odemkneš klíčem v zámku, protože Ti elektrické zamykání fungovat nebude. Pokud nemáš garáž s nabíječkou, dal bych tam nějakou jinou baterku, na kterou to zamkneš a potom zase odemkneš, až budeš montovat původní nabitou baterku. Jinak se staneš přispivatelem fóra "Zamčené auto, baterka out a klíče uvnitř"

Napsal: pon 02.01.2012 22:17
od berkelay
Popravdě jsem si vážně neuvědomil, jak to auto bez baterky vlastně zamknu. Garáž bohužel opravdu nemám, ale naštěstí mám k autu všechny 4 klíče (dva s dálkou, jeden pro "pikolíka" a jeden plastový do peněženky) takže doufám, že se mě fórum "Zamčené auto, baterka out a klíče uvnitř" mine obloukem

Udělal bych to tak, že ručně zamáčknu čudle na třech dveřích a ty od řidiče zamknu přímo klíčem v zámku a stejně tak i kufr. Snad to teda pak půjde klíčem i odemknout
Já jen doufám, že to nebude čidlo na klice nebo něco podobného, nerad bych auto tahal do místního servisu a čekal, že mi tam nějaký rádoby odborník co vidí M52 poprvé v životě nadělal více škody než užitku.
Svíčky se přiznám nevím v jakém jsou stavu, po koupi jsem je neměnil (i když se to má, já vím

), ale teď je vyměním raději preventivně, i kdyby to nastartovalo v pořádku.
Ještě otázka, na baterii mám ty šroubovací krytky, zřejmě pro kontrolu elektrolytu, když zjistím že je to tam suché, mám tam před nabíjením dolít destilku? Nebo to je jen nějaká kravina co jsem přečetl na internetu (mimochodem na škoda forum

)
jinak díky starML za vysvětlení těch blikajících kontrolek

Napsal: pon 02.01.2012 23:42
od starML
Ohledně nabíjení baterie si přečti můj článek na
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... age&pid=17 .
Ty zátky na baterce musíš vyšroubovat - jednak aby jsi zjistil úroveň elektrolytu, má být ca 1,5-2mm nad desky. Pokud tam elektrolyt nebude vidět, je to jeden z důvodů, proč má baterka malou kapacitu. Odhalené desky už nemají mezi sebou elektrolyt, který přenáší náboj a mimo jiné u nich došlo k té sulfataci. Druhak při nabíjení dochází k vývinu plynů, takže je lepší ty špunty vyndat, nebo alepoň povolit.
V každém případě tam dolej jen destilku a zapoj na nabíječku a postupuj podle toho návodu. Ajťáci zpravidla bývají technicky nadaní, ale v Tvém případě bych asi dal baterku odborně nabít do kteréhokoliv autoservisu, i když za to něco zaplatíš. Ale nebudeš kupovat pár deci destilky, hustoměr a půjčovat nějakou nabíječku. Navíc Ti řeknou, jestli ta baterka je ještě schopná provozu, nebo už je ámen. Jak je znám, budou Ti nabízet novou. A pokud ji máš starší 4 let, tak si novou radši kup. Zvláště pokud jsi jí ty desky "usušil".
A než tu baterku vyndáš, tak si vyzkoušej ty klíče v zámcích. Napřed bych je promazal spec. olejem na zámky s grafitem, WD není úplně nejlepší. Potom si to zkus zamknout, je třeba více zabrat a mělo by to fungovat i bez baterky. Ale to v případě, že nemáš vypadlá nebo záměrně vymontovaná táhla nebo zaslepené díry zámků, jak se dělá proti krádeži. Ale nejdůležitejší je zámek na kufru, protože zbytek už odemkneš dálkou.
Tohle všechno můžeš vynechat, pokud si od někoho půjčíš náhradní baterku, jak jsem už psal. Ale na straně druhé máš důvod si vyzkoušet fci klíčů a zámků a trochu je promazat. Nikdy nevíš, kdy Tě baterka vyšplouchne úplně. A potom budeš hledat to nouzové vlákno na fóru, nedej Bože zbytečně rozbíjet okno, protože když je zamčeno na Double Lock, dveře jinak než dálkou nebo klíčem stejně neotevřeš.
Oprava .. elektrolyt 1,5-2
cm nad desky ...
Napsal: úte 03.01.2012 08:44
od wEnC
elektrolyt 1,5-2 mm nad desky ? to není dobrá rada, stačí aby auto nestálo rovně a už jsou desky odhalené a baterka ztrácí kapacitu.
Na baterce je MIN/MAX ryska takže dolít destilku do elektrolytu podle toho. Na deskama bývá hladina tak 1 cm - 2cm, pravděpodobně si tu starML spletl jednotky o řád.
Jinak dobít, otestovat kapacitu a pravděpodobně vyměnit. Bez baterie e39ka ztratí aktuální hodnoty průměrů a kilometrů v BC, hodiny, ale jinak vše podstatné zůstává, rádio pojede, stanice zůstanou, nic se neposere.
Napsal: úte 03.01.2012 08:52
od cmelak
Když jsem měl u sebe v autě vymlácenou baterku a neměl jsem garáž s nabíječkou, otevřel jsem si kufr, zamknul auto dálkou, vyndal baterku a zabouchnul kufr, druhej den po nabití jsem otevřel kufr klíčem, namontoval baterku a otevřel auto dálkou

Napsal: úte 03.01.2012 12:08
od Don
to se u majitelu toura a jeste se zaslepenymi zamky na dverich dela spatne
Napsal: úte 03.01.2012 12:53
od cmelak
Don píše:to se u majitelu toura a jeste se zaslepenymi zamky na dverich dela spatne
Nemám pocit, že se tu mluví o touringu

Napsal: úte 03.01.2012 15:26
od starML
wEnC píše:... elektrolyt 1,5-2 mm nad desky ? ...... pravděpodobně si tu starML spletl jednotky o řád
Máš pravdu, seknul jsem se. Buďto na rysku, u neprůhledných baterek ten centimetr až dva nad desky. Důležité je, aby byly desky ponořené v elektrolytu.
Napsal: úte 03.01.2012 17:19
od Don
cmelak píše:Nemám pocit, že se tu mluví o touringu

to ne, ale chtel jsem rict, ze to mame hodne slozite

Napsal: sob 07.01.2012 19:35
od berkelay
Tak, dnes jsem baterii s úspěchem vyndal z auta a připojil k nabíječce. Vyzkoušel jsem klíče a zámky, fungovalo odemčení i zamčení, dveří i kufru. Šlo to kupodivu docela zlehka. První poznatek po odpojení - pólu byl ten, že siréna autoalarmu má zřejmě vlastní baterii, protože začala hned řvát

Takže jsem rychle dal - kabel zpět a dálkou jsem alarm odemčením centrálu deaktivoval. Odpojil jsem tedy - pak + pól, baterii vyndal, zamkl kufr klíčem (otočení doprava a ve vodorovné poloze vyndat), zacvakl jsem čudlíky na 3 dveřích a dveře u řidiče jsem zamkl klíčem (otočení doprava, čudlík zajede, klíč pak zpět do svislé polohy).
Zjistil jsem, že se bohužel jedná o bezúdržbovou baterii, takže kontrola elektrolytu nebyla možná (pokud je ale pravda co se o bezúdržbových bateriích píše, a to, že se odpařující voda sráží na horní části a stéká zpět do baterie tak by ho měl být dostatek). Navíc, je to asi ta nejvíc shit baterka co lze sehnat, Starline 70Ah 640A, takže výměna mne asi stejně nemine. Nabíjení jsem začal raději tedy na 4A, nabíjel jsem od 12h do 17h, po té jsem snížil proud na 3A a před chvílí jsem to stáhnul na 1A a to nechám jet přes noc. Nechtěl jsem tam valit hned 7A, nemám k té baterce moc důvěru takže raději takhle po troškách

Zítra ráno vstanu a jestli se neopařím čajem, tak baterku šoupnu do auta a snad i nastartuju.