Stránka 1 z 2

Napsal: ned 01.01.2012 18:57
od matik
Zdravím vás a předem děkuju za radu....
Jak poznám kdy je motor plně ohřatý ?
Když nastartuju tak motor je studený a čárky na otáčkoměru začínají u 4tis. a poté pomalu ubývají ale mě se zastaví u 4,5tis. Podle mého by měli po úplném zahřátí zcela zmizet... Jak to tedy je ? díky :wink:

Napsal: ned 01.01.2012 21:14
od Pavel525
Mělo by to být v pořádku mě se taky zastaví zhruba dvě čárky pod 4500ot. :D Zmizet určitě nemají.

Napsal: pon 02.01.2012 01:10
od matik
Díky moc :wink: ....

Napsal: pon 02.01.2012 10:40
od originalbmwparts

Napsal: sob 07.01.2012 21:41
od MUF_IV
Asi bbej dotaz, ale to je u benzinu nebo u nafty? Já u nafty žádný zmeny v carkach nepozoroval... :roll:

Napsal: sob 07.01.2012 21:43
od SEMRY
Po face už to tam ani čárky nemá, nemít u V8 teploměr mě neskutečně vytáčí.

Napsal: ned 08.01.2012 17:08
od Pavel525
MUF_IV píše:Asi bbej dotaz, ale to je u benzinu nebo u nafty? Já u nafty žádný zmeny v carkach nepozoroval... :roll:
Já mám 525d takže naftu :lol: Když nastartuju tak tam mám čárky na 3900 a pak padají dolu a po ujetí zhruba 20km (podle venkovní teploty) pak zůstanou dvě čárky pod 4500

Napsal: úte 10.01.2012 12:05
od Pavel525
Mám jeden dotaz ještě ohledně té teploty. Teď jsem to pozoroval častěji a zjistil jsem, že motor se mi úplně zahřeje někdy po 15km a někdy taky až třeba po 30km je to normální?
Venkovní teplota byla vždy 3 až 4st. a trasa vždy stejná.

Napsal: úte 10.01.2012 13:48
od clay
Pavel525 píše:Mám jeden dotaz ještě ohledně té teploty. Teď jsem to pozoroval častěji a zjistil jsem, že motor se mi úplně zahřeje někdy po 15km a někdy taky až třeba po 30km je to normální?
Venkovní teplota byla vždy 3 až 4st. a trasa vždy stejná.
jestli mas u toho vzdycky stejnou spotrebu a stejne studene auto na zacatku, je to divne... jinak muze byt jinak rano teply motor ze vcerejsiho dne (prochladly jen z noci vs cely den apd) a taky na to muzes vic slapat a a zahreje se rychleji...

Napsal: stř 11.01.2012 00:11
od Pavel525
Za kolik km se ohřeje vám? Já jezdím cca 20km do práce prakticky po rovině a prostě někdy se mi to plně ohřeje a někdy ne.
PS:teď když je venku chladněji tak se prakticky za tuto vzdálenost nikdy na plno neohřeje (20km)

Napsal: stř 11.01.2012 00:30
od Kugelig
Pavel525 píše:Za kolik km se ohřeje vám? Já jezdím cca 20km do práce prakticky po rovině a prostě někdy se mi to plně ohřeje a někdy ne.
Koukám, že to máte všichni nějak moc z kopce. Jezdím 525tds r.2000 a po 3 kilometrech teploměr uprostřed a topím. Teda před vyjetím tak 2 minutky na volnoběh ohřívám, ale pak držím otáčky max. do 2000tis/min, ale teplota je tam na to šup. Asi mi dobře funguje viskozní spojka na větráku páč ji za studena zastavím rukou.

Napsal: stř 11.01.2012 09:02
od Pavel525
Za kilometr to už taky topí, ale aby se mi auto plně ohřálo už po třech kilometrech tak to se mi teda nestalo užádného auta, možná tak v parních letnich dnech. :lol:

Napsal: stř 11.01.2012 09:55
od clay
Pavel525 píše:Za kilometr to už taky topí, ale aby se mi auto plně ohřálo už po třech kilometrech tak to se mi teda nestalo užádného auta, možná tak v parních letnich dnech. :lol:
šmárjá, co to máte za auta... že vy máte na chladiči kus hadru? :) Jezdím do práce cca 20km, vč jednoho kopečku, ale auto topí až za cca 5km, to jasně slyším (do kopečku), že konečně sepne větrák a začíná se to trošku ohřívat, teplota motoru je v tu chvíli na cca 4250 ot.

Napsal: stř 11.01.2012 11:00
od Kugelig
clay píše:
Pavel525 píše:Za kilometr to už taky topí, ale aby se mi auto plně ohřálo už po třech kilometrech tak to se mi teda nestalo užádného auta, možná tak v parních letnich dnech. :lol:
šmárjá, co to máte za auta... že vy máte na chladiči kus hadru? :) Jezdím do práce cca 20km, vč jednoho kopečku, ale auto topí až za cca 5km, to jasně slyším (do kopečku), že konečně sepne větrák a začíná se to trošku ohřívat, teplota motoru je v tu chvíli na cca 4250 ot.
Tak, netvrdím, že se ohřeje celý motor. Tak se stane až dosáhne provozní teploty i olej. A to může být tak po ujetí i 10 km. Ale po 20 km aby se neohřála ani voda mi nepřijde jako v pořádku. Skutečně teplota vody na budíku mi leze před očima nahoru. Pokud je v pořádku viskóza a termostaty, tak se to musí ohřát rychle.

Napsal: stř 11.01.2012 13:41
od Pavel525
clay píše:
Pavel525 píše:Za kilometr to už taky topí, ale aby se mi auto plně ohřálo už po třech kilometrech tak to se mi teda nestalo užádného auta, možná tak v parních letnich dnech. :lol:
šmárjá, co to máte za auta... že vy máte na chladiči kus hadru? :) Jezdím do práce cca 20km, vč jednoho kopečku, ale auto topí až za cca 5km, to jasně slyším (do kopečku), že konečně sepne větrák a začíná se to trošku ohřívat, teplota motoru je v tu chvíli na cca 4250 ot.
Na chladiči nic nemám, ale auto opravdu brzo začne topit nevím přesně jestli je to 1km nebo 2 (mám auto v garáži), ale někdy po ujetí 20km mám čárku ještě nad 4500ot a někdy už dvě pod 4500ot tedy plně zahřáto.

Napsal: stř 11.01.2012 15:44
od SEMRY
By to chtělo dodělat nějakou sadu budíků, protože tohle je u E60 k uzoufání, jestli jezdí motor trvale podchlazen nikdo nepozná. S tím ohřívaním, u nafty bych se tomu nedivil, já osobně na to šlapu tak po 15km kdy mám jistotu že je prohřátá i převodovka.

Napsal: stř 11.01.2012 18:27
od Kugelig
SEMRY píše:By to chtělo dodělat nějakou sadu budíků, protože tohle je u E60 k uzoufání, jestli jezdí motor trvale podchlazen nikdo nepozná. S tím ohřívaním, u nafty bych se tomu nedivil, já osobně na to šlapu tak po 15km kdy mám jistotu že je prohřátá i převodovka.
On by to nemusel být problém sbastlit tímto: http://www.e-pristroje.cz/pictures/tepl ... 563-01.jpg
a k tomu odpovídající displej: http://www.e-pristroje.cz/teplomery-kontrolni.html
A měřit rovnou teplotu oleje.

Napsal: stř 11.01.2012 18:41
od airbone
najlepsie riesenie sa mi zda meranie teploty oleja, ako u M. Jednoducho vysrat sa na spotrebomer a pouzit tento budik na meranie teploty oleja.

Prave pracujem na preprogramovani budikov aby to tak fungovalo, a samozrejme sa bude musiet vymenit aj stupnica ale pravdepodobne to bude mozne len na benzinovych motoroch. No uvidime.

Napsal: čtv 19.01.2012 20:56
od Afekt
mně přijde, že se mi to špatně zahřejvá..Mám 525d E61 rok výroby 2004 a musím najet po městě tak 30km abych to zahřál na plno....je mi to divný..kamarád má 530d automat E61 a má auto zahřátý za 5 - 8 km...tak mi to vysvětlete včem je to jiný a kde je problém ??????????????????

Napsal: čtv 19.01.2012 20:59
od rooc
chtěl jsem prubnout to jak je popsané na youtube....a nejde mi to..postupoval jdem přesně sečetl jsem vin...nacvakal podle něj..a nic se mi tam neukázalo ....ku*va :-)