Stránka 1 z 4

Napsal: úte 27.12.2011 17:04
od bombay
Zdravím všechny,
na autě mi vyskočila hláška(viz. obrázek)

Obrázek

Pročítal jsem fórum, volal do BMW servisu, ale každý říká něco jiného....
Auto jezdí převážně kratší vzdálenosti ve městě, má najeto cca 98000km, což se mi zdá málo na výměnu. Pomůže jet to provětrat na dálnici? Nebo něco jiného?

Díky moc všem...

Napsal: úte 27.12.2011 18:04
od rooc
jel bych se pojet..ale ne zas jen kousek

Napsal: úte 27.12.2011 20:39
od mari
Kolik km ti ukazuje idrive do výměny DPF filtru? Chce to vzít zregenerovat někam na dálnici nebo rychlostní silnici. Jet aspoň 10-15 minut stabilně v otáčkách 2-2,5 tisíce.

Napsal: úte 27.12.2011 20:40
od Kejmar
Zdravím,

mě už taky píše systém chybu PDF. Zkoušel sem jet 100 km ustálenou rychlostí cca 100km/h aby se filtr zregeneroval, ale nepomohlo. Zatim na to kašlu, protože nemám čas a peníze, ale filtr vyměnim. Auto má najeto cca 211 tis takže má nárok. Je fakt, že lítá z 80% dálnici. U tebe to hlasí poměrně brzo, ale jestli jezdíš fakt krátký trasy.... Zkusil bych udělat tu regeneraci a uvidíš, za to nic nedáš.

Napsal: úte 27.12.2011 20:53
od Vlasta
A nebo je těch najetejch 98 tisíc utopie

Napsal: úte 27.12.2011 23:57
od Miguel
Spíš je problém to ježdění po městě, filtr nemá šanci se zregenerovat a jenom se zanáší. Povel k odpálení (vyčištění) se dá aktivovat přes diagnostiku a pak je potřeba dodržet podmínky (rychlostní) aby k tomu došlo. Ovšem jde o to jestli to pomůže, záleží na stavu toho DPFka.

Napsal: stř 28.12.2011 07:30
od Couloo
Jj, hlavní problém jsou právě ty krátké vzdálenosti. Už jsem zažil auto, kde DPF odešlo po 65 000km. Jezdilo to od novoty pouze asi 10km denně. Do práce a z práce.Ten filtr prý začne teprve plnit svou funkci až se auto zahřeje na provozní teplotu.

Napsal: stř 28.12.2011 15:10
od bombay
iDrive ukazuje výměnu až ve 120tis. km.

V sobotu to pojedu prohnat, zatím díky

Napsal: úte 03.01.2012 23:05
od bmwbros
mne to tiež v iDrive vypisuje denne , tak po prejdení 3km...ked zas zastanem a vypnem motor a znovu naštartujem tu chybu nevypisuje, až znova po prejdení tak 3km. Už tomu bude mesiac čo to začalo, a pritom som už dvakrát poriadne prevetral ,,bimmera,, po diaľniciach v Rakusku. Neviem či tá samotná regenerácia DPF už prebehla, výkon motora je stála rovnako silný ako bol. Do výmeny DPF mi iDrive píše ešte 140000km. Musím zájsť na diagnostiku, možno snímače sondy v DPF budu vadne. A ak nie tak ho dám vyčistiť alebo rovno odpáliť a zahodiť :D a bude pokoj :wink:

Napsal: stř 04.01.2012 01:10
od Jendix
Už jsem to tu jednou někde psal, filtr se nechá vyčistit. Jsou na to různý prostředky, po demontáži filtru se naleje prostředek na vyčištění a nechá se určitý čas působit, pak se vabkou a vařicí vodou vypláchne.

Jinak na toyota foru jsem četl jednou něco o používané naftě, premiové a lepší nafty (Verva diesel apod.) - jestli se nepletu, jejich užívání BMW nedoporučuje - mohou způsobit zvýšené zanášení filtru (jeden člověk to tam přímo popisoval tak, že po natankování a projetí na normální nafty se DPF úspěšně vypálil a kontrolka zhasla)

Napsal: stř 04.01.2012 10:45
od originalbmwparts
Čištění je jedna věc ale povětšinou má malý nebo krátkodobý efekt, o tomto zde bylo napsáno již mnoho řádků. Já spolupracuji s jednou firmou kde se DPF/FAP prostě a jednoduše vykuchá a v řj se změní nastavení aby to nepočítalo s tlaky před a za filtrem. Vozidla pak jezdí bez problémů, zajímavé je že většina projde běžnýma emisema bez problémů. to že si při plném plynu zakouří jak po lehkém chipu to je dle mě jediné mínus. navíc se sníží spotřeba většinou o 0,5-1L

Napsal: stř 04.01.2012 11:26
od Jendix
originalbmwparts píše:Čištění je jedna věc ale povětšinou má malý nebo krátkodobý efekt, o tomto zde bylo napsáno již mnoho řádků. Já spolupracuji s jednou firmou kde se DPF/FAP prostě a jednoduše vykuchá a v řj se změní nastavení aby to nepočítalo s tlaky před a za filtrem. Vozidla pak jezdí bez problémů, zajímavé je že většina projde běžnýma emisema bez problémů. to že si při plném plynu zakouří jak po lehkém chipu to je dle mě jediné mínus. navíc se sníží spotřeba většinou o 0,5-1L


O tom že by to mělo krátkodobý efekt jsem ještě neslyšel. V principu je filtr v podstatě bez opotřebení. Problém u něj po čase nastává že se v některých místech přicpe, což lze vyřešit právě chemií.

A co se týče demontáže filtru, bojím se že jednou přijde doba, kdy všichni kdo maji filtr venku, ho tam budou zase hodně rychle nandavat, protože po tom prostě na technickej půjdou (jako třeba HID sady výbojek). Nevím jak je to u nás s policajtama, zda můžou např. auto odstavit za účelem přezkoušení tech. stavu, ale jsou země kde to pro policii není problém a pokud to lidi budou takhle obcházek, je docela logický že se proti tomu něco podnikne.

Já mám filtr čištěnej před 20tkm a zatím bez jakýhkoliv problémů.

Napsal: stř 04.01.2012 12:55
od originalbmwparts
Tak asi opět záleží na tom kdo a jak to čistí.

Napsal: stř 04.01.2012 13:02
od rooc
Jendix píše:Už jsem to tu jednou někde psal, filtr se nechá vyčistit. Jsou na to různý prostředky, po demontáži filtru se naleje prostředek na vyčištění a nechá se určitý čas působit, pak se vabkou a vařicí vodou vypláchne.

Jinak na toyota foru jsem četl jednou něco o používané naftě, premiové a lepší nafty (Verva diesel apod.) - jestli se nepletu, jejich užívání BMW nedoporučuje - mohou způsobit zvýšené zanášení filtru (jeden člověk to tam přímo popisoval tak, že po natankování a projetí na normální nafty se DPF úspěšně vypálil a kontrolka zhasla)



takže mi hcceš říct že já jak kokot jezdím na vervu diesel a omw maxxmotion :-) a ještě tomu škodím..., ok tak to asi začnu tahat někde z traktorů....no to je fakt gól...zasrané auta :-)

Napsal: stř 04.01.2012 18:51
od scooter_x
Jedno je lepší pro DPF, druhé je lepší pro vstřiky. Teď si vyber, co chceš měnit a řešit raději...;)

Napsal: stř 04.01.2012 20:02
od pindour
Teď jsem chipoval a odstraňoval DPF na e61 525d, 2007, a spotřeba šla o 1,5l dolu. Docela jsem na to zůstal koukat, že to kleslo o tolik.

Napsal: čtv 05.01.2012 01:31
od rooc
jestli nebude celé ukurvené dpf fakt lepší šmignout flexou a hodit do šáší.., jezdím jen na kvalitní naftu a do té ať je léto nebo zima ještě cpu aditiva.., raděj dobře pro motor než takovou minžárnu :mad:

Napsal: čtv 05.01.2012 02:19
od Jendix
pindour píše:Teď jsem chipoval a odstraňoval DPF na e61 525d, 2007, a spotřeba šla o 1,5l dolu. Docela jsem na to zůstal koukat, že to kleslo o tolik.


kamarád má to samé co ty a bez chipu s DPF jezdí kolem 6,5-7litrů.. v tvým případě bys musel jezdit za 5litrů, což se mi zdá trochu neuvěřitelný...

jen tak pro zajímavost, na kolik jsi chipnul? případně kde?

Napsal: čtv 05.01.2012 07:44
od pindour
tu úpravu jsem dělal na cizím autě, úprava na 168kW, spotřeba dle majitele 5L. Ke mně jel 100km trasu za 6,5L, zpět za 5L a prej nijak nešetřil a zkoušel i co dá. taky se mi to zdálo neuvěřitelný, ale DPF asi dělá dost.

Napsal: čtv 05.01.2012 09:59
od Jendix
pindour píše:tu úpravu jsem dělal na cizím autě, úprava na 168kW, spotřeba dle majitele 5L. Ke mně jel 100km trasu za 6,5L, zpět za 5L a prej nijak nešetřil a zkoušel i co dá. taky se mi to zdálo neuvěřitelný, ale DPF asi dělá dost.


no opravdu neuvěřitelný, ale posuzovat to na 100km mi přijde trochu ukvapený.. jsou trasy (např. tábor - čb) kdy cestou tam mám spotřebu o 0,5-1 nižší.. je to dáno terénem.. jako další věc je přesnost palubního počítače... u mě po chipu ukazuje malinko míň než je realita..