Stránka 1 z 1
Napsal: stř 21.12.2011 22:40
od Kalvi
Zdravím, mám E39 530D a poslední dobou se mi občas při volnoběhu rozklepe motor a má nepravidelný chod. Při studeném motoru to téměř nedělá. Nevíte někdo jaké jsou maximální hodnoty korekcí vstřiků? Na diagnostice mi to vypsalo hodnoty:
1.válec +5,8
2.válec -3,83
3.válec -3,85
4.válec -3,79
5.válec +0,81
6.válec -0,53
Které vstřiky jsou K.O.??
Díky za odpovědi Kalvi
Napsal: stř 21.12.2011 22:56
od milo
uz si to nepamatuju presne, ale hrube to bylo nejak od -1,5 do +4.5
ja mam na jednom vstriku celou dobu co mam auto o malo vic ( 4.8 ), ale na chodu to znat neni (i kdyz je subjektivne slyset, ze jeden valec ma tvrdsi chod)
v bosch servisu se me snazi presvedcit, ze jim na test na stolici mam prinest vstriky urcite vsechny, ze podobnym kecum diagnostiky verit nemam. zatim to neresim, tahne, neklepe, nekouri, jede, nezere
Napsal: stř 21.12.2011 23:00
od Kalvi
Díky, tak mě asi ten bosch servis nemine

jinak jede řekl bych normálně akorát při studeném startu lehce zakouří .
Napsal: stř 21.12.2011 23:08
od milo
tak u studenyho startu jsou saze celkem normalni, pokud to necoudi porad, nema to nevyvazeny vykon atd., tak bych to nejak extra neresil
Napsal: stř 21.12.2011 23:13
od Kalvi
Tak saze ani ne, spíš jako když startuje karosa a i ten smrad je stejnej. Ja to řešit musím, ty vibrace při volnoběhu jsou hrozný - mám automat a popojížděni v koloně je při tom rozhozeném volnoběhu doslova utrpení (přískokem vpřed)

Napsal: stř 21.12.2011 23:29
od Jendix
záleží taky na naftě.. jinak třeba já jsem u sebe zpozorval.. že za studena motor jakoby zakopává.. ptal jsem se na to, a prej to ty motory občas dělají..
jinak ještě k tej naftě.. byl jsem ted ve slovinsku a musel jsem tam brát naftu, bohužel jsem tam nenašel jinou čerpačku než ten jejich petrol, a za studena se motor třebal, za tepla pak jakoby byl hlučnější (pravděpodobně nízky cetanový číslo), po tom co jsem dotankoval 30l premium nafty od omv, je to už neznatelný.
možná zkus nejdřív jinou pumpu.. nebo prostě vzít pár nádrží nějaký lepší nafty..
Napsal: čtv 22.12.2011 14:10
od Frosty
Všeobecne při porovnávání množství je to dobré do +-5, ale normální hodnoty se pohybují +- kolem 1,5, takže bych si troufal říci, že 1. vstřikovač je už v nebi, 2-4 jsou mu v patách a 5+6 jsou OK, ale ty to nevytrhnou. Měřili jste to doufám na motoru ohřátém na provozní teplotu a ve volnoběhu ? Jinak asi nezbyde nic jiného, než vstřikovače vyndat a nechat udělat, GO od BOSCH je tak 3-4 tKč á kus.

Napsal: čtv 22.12.2011 19:02
od Kalvi
Naftu beru na osvědčených benzínkách a ještě dávám VIF aditivum.Ty hodnoty jsme naměřili při volnoběhu na zahřátém motoru tak jak to má být.Zítra jedu pro vstřiky tak se uvidí ....
Napsal: čtv 22.12.2011 22:28
od bibikuba
Kalvi píše:Tak saze ani ne, spíš jako když startuje karosa a i ten smrad je stejnej. Ja to řešit musím, ty vibrace při volnoběhu jsou hrozný - mám automat a popojížděni v koloně je při tom rozhozeném volnoběhu doslova utrpení (přískokem vpřed)

dělá mi to to samo u manuálu-popojíždění v koloně utrpení

Jinak chod motoru mám myslím normální..Pokaždé když se rozjíždím tak motor v určitých otáčkách jako cukne..
Napsal: čtv 22.12.2011 23:44
od milo
tak cukani v kolonach s manualem bude mit na svedomi mrtvy dvouhmotovy setrvacnik
Napsal: pát 23.12.2011 00:10
od bibikuba
taky jsem na to myslel-někde jsem četl že každej motor má kr.otáčky a ta dvouhmota by to měla pochytat..Zatím to jezdí tak na to dlabu..až bude zbytečná fin.hotovost tak možná zainvestuju a poznám jestli to bylo tím

Napsal: pát 23.12.2011 00:47
od Melizoy
Hmm, chlapi, co by se asi mohlo stát nejhoršího, kdyby člověk jezdil se vstřikem v háji a nevěděl o tom? Může třeba dojít k propálení pístu? Já mam najeto 270tkm a vůbec netušim, jaké zásahy kdy (jedinej) předchozí majitel udělal..
Napsal: pát 23.12.2011 11:09
od beny-maser
Melizoy píše:Hmm, chlapi, co by se asi mohlo stát nejhoršího, kdyby člověk jezdil se vstřikem v háji a nevěděl o tom? Může třeba dojít k propálení pístu? Já mam najeto 270tkm a vůbec netušim, jaké zásahy kdy (jedinej) předchozí majitel udělal..
k propálení pístu dojde pokud ti vstřik "kape" potom se ti naředí motorový olej naftou a nastává motorová smrt, jak dlouho to trvá ti neřeknu já oživuju jen ty mrtvoly
Napsal: sob 24.12.2011 11:31
od huncak
obecně by se ty korekce od sebe neměly pohybovat víc jak 3-4 ale i s takovejma korekcema to třeba může normálně jezdit.jediná možnost pokud to začne dělat problém je všechny vyndat a zkontrolovat na testovací stanici.a dobré určitě nebudou.dělám ty testy už nejakej pátek a můžu říct testem projdou tak jedny ze sta sad.po těch kilometrech které to obyčeně má najeto je to normální.
Napsal: ned 25.12.2011 18:11
od korado
ja som mal na svojej 530d 142kW jeden vstrek horší, tak som ho vymenil, na piatom valci, tie tvoje hodnoty sa mi zdajú extrémne vysoké, minimálne prvé 4 by som vymenil určite... moje hodnoty pred výmenou / po výmene:
1. valec: -0,43 / -0,20
2. valec: -0,21 / 0,08
3. valec: -1,00 / -0,65
4. valec: -0,59 / -0,49
5. valec: 1,83 / 0,59
6. valec: 0,01 / 0,18
auto má originál 300tis km, pri 295.000 sa menil ten piaty