Stránka 1 z 1
Napsal: pon 12.12.2011 12:32
od stawros
potřebuju poradit auto mi zacalo z niceho nic divne kouřit vetsinou pri jizde do kopce. pri jizde i v nizsich otackach vychazi z vyfuku svetlý kouř a dost zapacha. znamy servisak mi tvrdil ze pry jedina moznost je ze odchazi turbo.
tak zkousim jestli vas nenapadne jeste neco..

diky
Napsal: pon 12.12.2011 14:31
od libovka
Turbo.
Doporučuju co nejdřív nechat zkontrolovat nebo taky místo turba mužeš měnit celej motor.
Napsal: pon 12.12.2011 17:24
od beny-maser
pokud dost zapáchá po spáleným oleji tak turbo KO. Taky doporučuju rychle řešit takhle to potom končí:
http://www.youtube.com/watch?v=M-pxsViKF88
Napsal: pon 12.12.2011 18:46
od mari
To video je pěknej hnus. Musí to bejt pěknej šok když člověk vyndá klíček ze zapalování a motor jede dál na bomby

Copak u manuálu, tam člověk frkne 3-ku nebo 4-ku, pustí rychle spojku a auto chcípne. U automatu bych se bál že ještě oddělám převodovku. Nevim jak bych v tom fofru třeba ucpával sání

Napsal: čtv 15.12.2011 07:33
od Couloo
Mechanik sice nejsem ale mě to u E39 dělal odlučovač oleje který byl v hrozném stavu.Smrdělo to jako by se něco pálilo a kouřilo. Po výměně byl klid. To je má zkušenost.
Napsal: ned 18.12.2011 14:12
od Butch5
mari píše:To video je pěknej hnus. Musí to bejt pěknej šok když člověk vyndá klíček ze zapalování a motor jede dál na bomby

Copak u manuálu, tam člověk frkne 3-ku nebo 4-ku, pustí rychle spojku a auto chcípne. U automatu bych se bál že ještě oddělám převodovku. Nevim jak bych v tom fofru třeba ucpával sání

Když Ti chytne olej , můžeš tam hodit klidně pětku nebo cihlu oknem, ale už to nezastavíš..... ten olej jak hoří, tak ti rozjede motor
Napsal: ned 18.12.2011 15:19
od texxx
ale zastavíš..přesně jak píše mari....
Napsal: ned 18.12.2011 22:59
od Jendix
texxx píše:ale zastavíš..přesně jak píše mari....
u manuálu to je jasný, šlo by to ale i tak u automatu? s automatem nemám moc zkušeností, šla by vůbec při vytočeným motoru zařadit rychlost?
Napsal: pon 19.12.2011 00:57
od Misanek
texxx píše:ale zastavíš..přesně jak píše mari....
Jak ten motor chytne točky tak jediné co tak maximálně budeš moct zastavit je vlastní stolice, víc nic. Dokud nedojde olej anebo z toho motoru něco nevystoupí, tak ve většině případů kdy se tato závada podchytí pozdě, jsou následky tragické a zůstane po nich akorát odkouřený motor a spálená spojková lamela

On ten motor má rázem docela rapidní nárust výkonu, ale bohužel je to většinou jeden z jeho posledních nárustů...
Už se mi to taky jednou stalo, naštěstí jsem jej duchaplně chcípl přes kvalt, než se ještě roztočil.
Napsal: pon 19.12.2011 03:09
od Pyron
vysvětlí mi někdo princip činnosti motoru na základě hoření oleje?
Napsal: pon 19.12.2011 03:20
od bibikuba
Pyron píše:vysvětlí mi někdo princip činnosti motoru na základě hoření oleje?
No já nevím jestli se mluví o tom co myslím já ale mám pocit že když je nateklej olej v sání a náhodou chytne -začne hořet tak je neštěstí na světě..Je to ono nebe se tady mluví o něčem jiném??
Napsal: pon 19.12.2011 06:17
od Soptiiik
Začne si to podtlakem v sání skrze vůli v turbuvysávat olej z olejové vany ten pak ve válcích funguje jako palivo.
Napsal: pon 19.12.2011 15:24
od Misanek
No podle mého ten podtlak v tomto případě takovou roli hrát nebude. Jde spíš o to, že většinou u trub rupne ten těsnící kroužek co je okolo hřídele v turbodmychadle. Ten jakmile rupne, tak pustí většinou olej do kompresorové části, tzn. do sání a turbo jak furt běží + tlak oleje generovaný olejovým čerpadlem (turbo je mazané primárně). Tímto se dostane až do spalovacího prostoru, kde- v podstatě nahradí naftu ale neni jeho dávka nijak řízena. V tomto okamžiku motor začne olej spalovat, tím pádem zvyšovat i své otáčky no a se zvyšujícíma se otáčkama rostou samozřejmě i otáčky olejového čerpadla a tím pádem i průtok oleje, který směřuje do sání. No a takto to jde až do té doby dokud buďto nedojde olej anebo se motor nepřetočí. Takže se z toho motoru na chvilku v podstatě stane takové perpetum mobile

Ale končí to jeho zadřením anebo přetočením