Stránka 1 z 1

Napsal: stř 07.12.2011 04:14
od vasapasa
Ahoj, ať hledám jak hledám, tak nikde nemohu najít kolik brzdové kaplainy koupit pro bmw e39 528i (sedan) a to jsem se pokoušel zapojit i googel.
Našel jsem jak se tu řeší jestli DOT4 nebo DOT5 ale kolik kapaliny koupit...?
Bude mi stačit litr? Pomozte díky.

Napsal: stř 07.12.2011 08:23
od Birkoff
A to máš prázdnou soustavu nebo to chceš "jen" vyměnit? Ono záleží kolik toho necháš vytéct. Ale do 1litru by ses měl vejít.

Napsal: stř 07.12.2011 13:38
od vasapasa
Birkoff píše:A to máš prázdnou soustavu nebo to chceš "jen" vyměnit? Ono záleží kolik toho necháš vytéct. Ale do 1litru by ses měl vejít.


No chtěl bych to všechno vypustit dát novou kapalinu a odvzdušnit.

Ví někdo kolik se vejde do celého brzdového systému?

Napsal: stř 07.12.2011 16:42
od Rejchy
Kolik se vejde nevím,ale ono taky záleží jak to vypustíš protože všechno ti stejně nevyteče.A pak záleží hlavně jak dlouho to budeš muset odvzdušnovat.
Osobně bych něčím vycucl vše z nádobky a potom jen doléval a pořádně odvzdušnil.Pokud to budeš profukovat vzduchem abys tu starou kapalinu dostal ven,tak se ti může stát že zůstane v ABS ventilu vzduch a nepůjde ti to odvzdušnit.

Jinak téma zde:

http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&start=45

Napsal: stř 07.12.2011 17:03
od starML
vasapasa píše:Ví někdo kolik se vejde do celého brzdového systému?
Přesné množství brzdové kapaliny najdeš níže. Ale pokud nechceš dolévat do nádržky kapalinu, která Ti vytekla při odvzdušnění u kola, počítej s rezervou. Já spotřeboval 1,5 litru, jsem prostě brynda. :D

Údaje pro strojový spodek -Nr. 'XXXXXXX' – plnící množství pro roky výroby od 01.09.1998 do 31.08.2000:
Motor M57: 6.50 litrů oleje
Převodovka A5S 360R (automatická) : 9.00 litrů oleje
Diferenciál: 1.20 litrů oleje (doživotní náplň) ??
Brzdová kapalina: 1.00 litr
Chladící kapalina s/bez klimatizace: 9.70/0.00 litru

Napsal: čtv 08.12.2011 08:24
od Birkoff
Já s tím jezdím do "servisu". Mají tam tu tlakovou potvoru, postupně to vytlačí starou brzdovku ven, nechávají odtéc od každého kola až je čistá, a vždycky jsem se vešel do 1litru. Je to mnohem lepší než se s tím matlat doma, sešlapovat pedál a kdoví co ještě.

Napsal: čtv 08.12.2011 16:55
od starML
Souhlas - http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/01/48/47 , ale když to někdo chce dělat klasicky, tak té kapaliny spotřebuje trochu více.

Napsal: čtv 15.12.2011 23:30
od Pavelkac
Kapalina se při výměně nevypouští, jak si to zavzdušníš, tak se z toho pak střelíš do hlavy. Nejlepší je vytáhnout z nádobky nějakou stříkačkou s hadičkou všechnu starou kapalinu, ještě lepší je vyndat z nádržky i sítko (to chce ale trochu šikovnosti,4 šroubováky proti sobě křížem a opatrně vytáhnout, takže práce pro 2 lidi) a vycucnout ji úplně do dna, pak sítko vrátit a pak naplnit nádobku čistou kapalinou a až potom začít odšlapávat přes odvzdušňováky jednotlivých kol, dokud nejde ven čistá. Tímto způsobem dost kapaliny ušetříš, protože se v nádržce nemísí stará kapalina s novou, ale jde do systému rovnou čistá. Potom postupně odpouštět jednotlivá kola dokud nejde ven čistá kapalina, na pořadí kol nezáleží. A nezapomínejte na spojku, když na ní předchozí majitel zapomene, teče odtamtud pěkný humus a pak jdou prasátka do kytek. Postup stejný jako u brzd, odšlapat a nechat odtéct přes odvzdušňovák, nádobku má společnou s brzdama. Už jsem to dělal na třech E39 a při tomto postupu 1 litr stačí.
_________________
E39 523i r.v.1999 M52B25TU DoubleVanos OrientBlau/dunkelblau