Stránka 1 z 3

Napsal: ned 20.11.2011 23:27
od Brnda
Ahoj, uvažuju o koupi bmw e39 530d, na co si dat bacha, volit automat či manuál? Prosím co nejvíce info, ja jsem hondař, a bmw je pro me neznama vesnice :(

Napsal: ned 20.11.2011 23:28
od Brnda
dále se chci zeptat, jezdím do práce 2x za 6 dní 150km, a asi 3x za 6 dní 3km couracky, vadi to nafte hodne kratke popotahy?

Napsal: pon 21.11.2011 08:17
od Foli
Pokud budeš mít roční nájezd menší, než 25 000 Km, Tak bych raději volil benzín. Nafta je parádní, ale přecejen u ojetého vozu větší investice ( vstřiky překontrolovat, Turbo, čerpadlo ) Pokud bude větší nájezd, tak určitě NAFTU.

Co se týče převodovky tak manuál je manuál, teda alespoň pro mne, ale sehnat pěknej kus, hlavně po faceliftu je problém v manuálu. U automatu, hlavně u 530D počítej s možnou investicí za repas. Zaměřit se, aby při řazení auto necukalo, řadilo to plynule, při stání do kopce při zařaueném D aby necouvalo a lehce popojíždělo dopředu. Ještě bych doporučoval po koupi automatu nechat vyměnit filtr a olej v převodovce. U manuálu při dobržďování ke křižovatce se zařazeným rychlostním stupňem se zaměř, aby nedocházelo k vibracím. Byl by v háji dvouhmotový setrvačník, kterej taky není nejlevnější.

Jinak se zaměř aby auto nebylo po totálce a jen na oko opravené, dále na vůle v podvozku a čepech, brzdy bejvaj zkroucené jinak pohoda. Takhle, chystáš se koupit ojeté auto, takže určitě si nech cca 20 000 Kč vždy stranou, aby jsi mohl udělat nějaké věci. Minimálně oleje, filtry. Málokdy se sežene kus bez jakékoliv počáteční investice

Napsal: pon 21.11.2011 10:10
od StepanMatl
S tím kopcem bych to nepřeháněl, v trháku to couvat bude :D
Jinak já osobně bych do E46/E39 volil jedině manuál, automaty se u těchto modelů prostě nepovedly ;-)

Napsal: pon 21.11.2011 13:23
od Brnda
tak to vidim ze bych musel vzit nekoho kdo tomu rozumi :D

Napsal: pon 21.11.2011 13:35
od Atila
Foli píše:Pokud budeš mít roční nájezd menší, než 25 000 Km, Tak bych raději volil benzín. Nafta je parádní, ale přecejen u ojetého vozu větší investice ( vstřiky překontrolovat, Turbo, čerpadlo ) Pokud bude větší nájezd, tak určitě NAFTU.
V ramci beznych najezdu se nafta u podobne ojetiny vicemene nikdy nemuze vyplatit. Bavime se o autech s najezdem 200.000km a vice u nichz uz toho na nafte muze odejit tolik ze ty tri litry rozdilu ve spotrebe naklady nikdy neuhradi. Musel by naject sto a vice tisic kilometru aby se mu vyplatilo udelat kompletni generalku naftaku a jezdit. To na ojetine najede docela malo lidi.

Napsal: pon 21.11.2011 13:43
od Atila
StepanMatl píše:Jinak já osobně bych do E46/E39 volil jedině manuál, automaty se u těchto modelů prostě nepovedly ;-)
Proc by se nepovedly? Jsou to normalni ZFka, standardni kvalita, standardni zivotnost. Do auta jako je E39 nic jineho nez automat ani smysl moc nedava. U E46 muze manual mit smysl, to je sportovni auto.

Napsal: pon 21.11.2011 13:44
od bmw--jury
StepanMatl píše:S tím kopcem bych to nepřeháněl, v trháku to couvat bude :D
Jinak já osobně bych do E46/E39 volil jedině manuál, automaty se u těchto modelů prostě nepovedly ;-)
Tak to si já na automat v e46 ...teda stežovat nemůžu . A můžu stát v jakým kopcu chci ...a nepopojede mi to ani kousek .

Napsal: pon 21.11.2011 13:44
od bmw--jury
StepanMatl píše:S tím kopcem bych to nepřeháněl, v trháku to couvat bude :D
Jinak já osobně bych do E46/E39 volil jedině manuál, automaty se u těchto modelů prostě nepovedly ;-)
Tak to si já na automat v e46 ...teda stežovat nemůžu . A můžu stát v jakým kopcu chci ...a nepopojede mi to ani kousek .

Napsal: pon 21.11.2011 13:44
od bmw--jury
StepanMatl píše:S tím kopcem bych to nepřeháněl, v trháku to couvat bude :D
Jinak já osobně bych do E46/E39 volil jedině manuál, automaty se u těchto modelů prostě nepovedly ;-)
Tak to si já na automat v e46 ...teda stežovat nemůžu . A můžu stát v jakým kopcu chci ...a nepopojede mi to ani kousek .

Napsal: pon 21.11.2011 13:44
od Atila
StepanMatl píše:Jinak já osobně bych do E46/E39 volil jedině manuál, automaty se u těchto modelů prostě nepovedly ;-)
Proc by se nepovedly? Jsou to normalni ZFka, standardni kvalita, standardni zivotnost. Do auta jako je E39 nic jineho nez automat ani smysl moc nedava. U E46 muze manual mit smysl, to je sportovni auto.

Napsal: pon 21.11.2011 14:19
od Jendix
Atila píše:
StepanMatl píše:Jinak já osobně bych do E46/E39 volil jedině manuál, automaty se u těchto modelů prostě nepovedly ;-)
Proc by se nepovedly? Jsou to normalni ZFka, standardni kvalita, standardni zivotnost. Do auta jako je E39 nic jineho nez automat ani smysl moc nedava. U E46 muze manual mit smysl, to je sportovni auto.
Dávali se ale i automaty GM a s těmi jsou právě problémy, jinak když se koukneš na net, pár se jich tam najde, kde je v popisu např. přímo napsáno že to kope při řazení a problematicky řadí. Rozhodně je to potenciální místo problémů.

Napsal: pon 21.11.2011 14:36
od Andre2
Mám E39 3,0d taky doma (sice jen krátce). Záleží co od toho očekáváš, máme 2 malé děti a je to tak akorát. Já bych to zase v manuálu nechtěl, ten automat mi k tomu sedí, funguje podle mě výborně, v režimu sport srovnatelně, nebo možná i líp než manuál. A já už se nakvedloval dost.
A komplet spojka na manuál stojí 25000,- a vydrží asi co ten automat, takže zas až takový rozdíl v nákladech to není.

Při první prohlídce stejně všechny závady neodhalíš, motor by měl startovat rychle (max do cca 2-3sec) na volnoběh jít pravidelně.
Když jsem si auto přivez, udělal jsem na tom komplet vstřikovače (s vadou vstřiků jsem to kupoval), přední tlumiče + uložení, spojovačky, zadní silent. nápravy (4ks), táhla naklápění xenonů (častá závada, ale origo v BMW 400,-), oleje a filtry včetně převodovky + nové zimní obutí. Dohromady cca 30000,-

Převodovka mi při prvním studeném rozjetí řadí trochu razantněji, za tepla úplně v klidu, kolikrát ani nejde poznat, že řadí.

Je radost s tím jezdit, je to pěkně odhlučněné, pěkně to poslouchá do zatáček, rychle to topí (oproti TDI VW), výborné dílenské zpracování, žádné řechtání a vibrace při studeném motoru, ale je cítit každý kamínek na silnici.

Při pohodové jízdě na delší trasu to umí jet i za 6,5 litru, agresivnější jízda cca 8.

Napsal: pon 21.11.2011 15:05
od jura55
Atila píše:
Foli píše:Pokud budeš mít roční nájezd menší, než 25 000 Km, Tak bych raději volil benzín. Nafta je parádní, ale přecejen u ojetého vozu větší investice ( vstřiky překontrolovat, Turbo, čerpadlo ) Pokud bude větší nájezd, tak určitě NAFTU.
V ramci beznych najezdu se nafta u podobne ojetiny vicemene nikdy nemuze vyplatit. Bavime se o autech s najezdem 200.000km a vice u nichz uz toho na nafte muze odejit tolik ze ty tri litry rozdilu ve spotrebe naklady nikdy neuhradi. Musel by naject sto a vice tisic kilometru aby se mu vyplatilo udelat kompletni generalku naftaku a jezdit. To na ojetine najede docela malo lidi.
Tohle porad nejak nechapu, prece kdyz najedu 10 000 rocne a prumerne se nejaka drazsi vec u takovehoto auta vysere kazdych 20 000, tak za 2 roky s najezdem 10 000 menim 1 tuto drazsi vec, pri najezdu 100 000 menim 5 techto drazsich veci ne?

Pripadne s najezdem 10 000 za rok menim 5 techto drazsich veci za 10 let, s najezdem 50 000 za 2 roky. Porad nechapu, proc musim najet tech 100 000 co nejrychleji.

Napsal: pon 21.11.2011 16:48
od Daudgen
Dá se někde zjistit jestli mám GM nebo ZF? Tím nemyslím vlézt pod auto a podívat se!!!

Napsal: pon 21.11.2011 17:00
od Andre2
Co jsem nedávno dohledával, tak nafty E39 mají většinou GM, mám 260tkm a skříň nejspíš původní a funguje. Je to můj první automat, takže nevím jak a jestli se bude projevovat, že je před smrtí, nebo z fleku lehne totálně.

Napsal: pon 21.11.2011 17:04
od jarda
jura55 píše:Tohle porad nejak nechapu, prece kdyz najedu 10 000 rocne a prumerne se nejaka drazsi vec u takovehoto auta vysere kazdych 20 000, tak za 2 roky s najezdem 10 000 menim 1 tuto drazsi vec, pri najezdu 100 000 menim 5 techto drazsich veci ne?

Pripadne s najezdem 10 000 za rok menim 5 techto drazsich veci za 10 let, s najezdem 50 000 za 2 roky. Porad nechapu, proc musim najet tech 100 000 co nejrychleji.
Já se na to ptám také každou chvíli a nikdo mi nedal uspokojivou odpověď. Podle mě jde více o to, jestli jezdíš často dlouhé vzdálenosti, nebo spíš krátké. Na ty krátké je benzín vhodnější, protože se rychleji ohřeje a míň tím trpí.

Ale jako majitel 730d bych ti rozhodně doporučil benzínový motor. Na náklady to podle mě až takový rozdíl nakonec nebude (a pokud ano, tak spíš ve prospěch benzínu) a pocitově je jízda s benzínovým šesti- nebo osmiválcem neporovnatelně lepší. Nafťák prostě chrochtá.. a místo abych si zvuk motoru užíval, tak poslouchám, jestli chrochtá správně nebo podezřele..

Napsal: pon 21.11.2011 18:03
od speedfred
no zrovna nedávno som čítal ,že benzín ked ide akoby na sytič tak je to pre motor horšie z dovodu,že nespálený benzín zotrie olejový film vo valcoch.
Nafta ta je mastná sama o sebe tak údajne je dieslový motor lepšie mazaný ako benzín za studena

Napsal: pon 21.11.2011 18:15
od Brnda
http://auto.bazos.cz/inzerat/12826711/5 ... VIDUAL.php

ja mam vyhlidnute tady toto auto..jen je to automat no..ja si myslim ze je automat ok na pohodli, zase treba kdybych chtel m5ku tak bych ji chtel v manualu, ale toto je mi jedno, hlavne aby to fungovalo...Jinak jsem koukal na dily naprav a neni to tak zle cenove, i kdys je tam toho asi vic nez u mé hondy :)

Napsal: pon 21.11.2011 23:32
od Brnda
nebo kdyby jste mohli poradit nejake auto ? radej bych sedan, ale kombik ma zase vyhodu obrovskeho kufru tak nevim :/ Jinak do 100.000kč..a chci naftu protoze ji mohu mit mnohem levneji, aby bylo jasno :)