Stránka 1 z 2
Napsal: stř 16.11.2011 15:39
od mafyk
Zdravím, mám E61 2007 po faceliftu a v poslední době se mi objevila poměrně silná rezonance na volnoběh, která je slyšet a cítit (vibrace) v interieru. Pokud nepatrně zvýším otáčky, nebo chytnu koncovku výfuku, přestane to.
Nechal jsem auto zvednout, ale nic jsme tam nenašli, výfuk se nikde nedotýká nějakého plechu, jedině snad silentbloky u tlumiče se zdají být poměrně tvrdé, ale nevím jak tvrdé jsou, když jsou nové.
Máte nějaké zkušenosti s tímto problémem?
Napsal: stř 16.11.2011 16:02
od Sweden
Napsal: stř 16.11.2011 16:04
od Jendix
Ahoj, moc ti neporadím, ale pokud chceš radu od ostatních, asi bude lepší když ještě připíšeš co máš za motor, kolik máš najeto, jakou převodovku, odkud vycházejí ty vybrace, či rezonance. apod... případně zda je to např. markantnější za studena nebo za tepla.. ani to nemusí dělat výfuk, ale třeba dvouhmotovej setrvačník (kterej se na volnoběh může projevovat)
Napsal: stř 16.11.2011 16:31
od Spec
Tiež som mal tento problem,mne to sposoboval ten plech nad vyfukom niekto ho daval dole a už ho spravne nezaložil,
Napsal: stř 16.11.2011 16:39
od mafyk
Je to 530D 173 kW, automat. Najeto 140 000 km. Rezonance je slyset nekde od zadni casti vyfuku na volnobeh - zhruba 650 ot/min. Ted v zime, kdy jsou otacky nepatrne vyssi po nastartovani to zacne delat skutecne az kdyz otacky klesnou po zahrati.
Napsal: pát 18.11.2011 11:43
od mafyk
Nikdo nic dalšího? Nechám opravu až na výměnu oleje, většinou jezdím dlouhé trasy mimo město, takže to není tak kritické, ale ve městě je to poměrně dost nepříjemné.
Napsal: pát 30.03.2012 12:29
od Pakar
čauky,
chci se zeptat jestli to někdo vyřešil.Já včera trefil paní u přechodu na tažný(bylo to max. ve 40 km/h) a začalo mi auto ve volnoběhu taky divně rezonovat.Když je to studený tak je rezonování nejintenzivnější pak se to trošku uklidní,ale pořád je to špatně.Mám E39 525D rok 2001.
Napsal: pát 30.03.2012 13:43
od rooc
hoši mě tam taky něco drnčí...i když už jsme to utlumil..věřte nebo ne ale u mě stačilo dorvat na maximum kryt motoru.., sice tam ještě nějaké mini pazvuky slyším..méžná taky výfuk....(taky jsem asi lovec zvuků jako sveden) a zatím jsem nepřišel na to.., co to může být...ono se takovejto pazvuk opravdu těžko hledá na moderních autech
Napsal: pát 30.03.2012 13:57
od Pakar
U mně to kryt motoru nebude.Venku to není vůbec slyšet jenom uvnitř auta.Mechanik mi teď volal a říkal,že je to cítit na motoru, chladičích, převodovce i výfuku a všech okolních plastech, když na ně položíš ruku.
Napsal: pát 30.03.2012 14:09
od rooc
Pakar píše:U mně to kryt motoru nebude.Venku to není vůbec slyšet jenom uvnitř auta.Mechanik mi teď volal a říkal,že je to cítit na motoru, chladičích, převodovce i výfuku a všech okolních plastech, když na ně položíš ruku.
silentblok???---- doufám, že to píšu dobře, doteď si nejsem jistej, jak se to píše

Napsal: pát 30.03.2012 14:43
od Pakar
I kdybys to napsal špatně tak nejsme snad na hodině češtiny a chápem o co jde

Právě, že na ně taky koukal a zkoušel i hýbat s motorem a nepřišel mu žádný špatný

Napsal: pát 30.03.2012 15:34
od Hanz
zkontroloval bych i silentbloky motoru a prevodovky, to ze drnci plech na vyfuku muze byt jen dusledek vibraci vzniklych jinde (i treba ta 2hmota-zmeni se to vyslapnutim spojky?)...
dalsi zdroj pazvuku v interieru byvaji u e60 rozperne tyce mezi klobouky mcpersnu a stredem auta (musi se sundat vsechny plasty nad motorem-pod oknem a dotahnout 4 torx srouby+zalepit)
Napsal: pát 30.03.2012 16:13
od Pakar
Hanz píše:zkontroloval bych i silentbloky motoru a prevodovky, to ze drnci plech na vyfuku muze byt jen dusledek vibraci vzniklych jinde (i treba ta 2hmota-zmeni se to vyslapnutim spojky?)...
dalsi zdroj pazvuku v interieru byvaji u e60 rozperne tyce mezi klobouky mcpersnu a stredem auta (musi se sundat vsechny plasty nad motorem-pod oknem a dotahnout 4 torx srouby+zalepit)
Já to mám na E39 a s tou vyšlápnutou spojkou si teď nejsem jistej,ale zkusím to a dám vědět. Stalo se mi to hned po tý rance co jsem trefil tu paní na zadek.
Napsal: pát 30.03.2012 16:18
od rooc
Hanz píše:zkontroloval bych i silentbloky motoru a prevodovky, to ze drnci plech na vyfuku muze byt jen dusledek vibraci vzniklych jinde (i treba ta 2hmota-zmeni se to vyslapnutim spojky?)...
dalsi zdroj pazvuku v interieru byvaji u e60 rozperne tyce mezi klobouky mcpersnu a stredem auta (musi se sundat vsechny plasty nad motorem-pod oknem a dotahnout 4 torx srouby+zalepit)
To je jedna z veci nad kterou dumam jelikoz jsem zjistil pri vymene vzduchace, ze ty 2 srouby uprostred nejdou dotahnou protoze se protoci tak tam budu muset nechat udelat jinej zavit. Nejaky prase to predtim asi servalo
Napsal: sob 31.03.2012 18:24
od rooc
no tak jsme dnesak došel na to co mi drnčí ...je to ten přední plech před motorem nahoře, jak pod ním vedou táhla na otevírání kapoty...když se do jěn zapřu...tak to přestane.. ,ale jak se toho zbavit mě nejak nenapadá
Napsal: úte 03.04.2012 09:09
od Pakar
Tak i,když vyšlápnu spojku je to pořád stejný.Koukal sem o víkendu na motor a sedí tam nějak na šikmo,když se podíváš zepředu tak jedna strana je výš než druhá.Tak jsme usoudili,že to bude silentblok,ale ted mi volal mechanik,že vyndal oba přední a není rozdíl mezi novým a starým.Ještě se teda podívá na ty na převodovce,ale říkal,že pochybuje,že to bude ono.
Napsal: úte 03.04.2012 17:45
od Pakar
Pakar píše:čauky,
chci se zeptat jestli to někdo vyřešil.Já včera trefil paní u přechodu na tažný(bylo to max. ve 40 km/h) a začalo mi auto ve volnoběhu taky divně rezonovat.Když je to studený tak je rezonování nejintenzivnější pak se to trošku uklidní,ale pořád je to špatně.Mám E39 525D rok 2001.
Tak nakonec vyřešeno.Byl to držák výfuku který nebyl hned vidět.No jsem rád,že to tak dopadlo a nebylo to zas tak drahý.
Napsal: úte 03.04.2012 18:28
od mafyk
Kde přesně držák, u koncovky? Co tam nebylo hned vidět?
Napsal: úte 03.04.2012 18:38
od Pakar
mafyk píše:Kde přesně držák, u koncovky? Co tam nebylo hned vidět?
No někde u koncovky říkal.Já to neviděl tak nevím přesně,ale zjistím to a dám vědět.Říkal,že si toho hned nevšimnul a pěknou chvilku nad tím dumal.To už měl vyndaný i ty silentbloky.
Napsal: stř 04.04.2012 06:25
od fubutomas
Ženský tohle dělal teda u E46 vejfuk... nevím jak to má vaše konkrétní E60/39 ale uprostřed auta jak vede v tunelu,byl ten výfuk zploštělej,kvuli tomu plechu co je našroubovanej v podlaze,tam jak je č.2
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... 10&lang=cs
a přesně v tom místě ta trubka výfuku praskala!!! a to způsobovalo ten zvuk (drnčení atd..) nemusí to bejt ani moc vidět,může to bejt zezhora... když jsem v tom místě na ten vejfuk zatlačil,přestalo to... tak na to mrkněte

a nějaký zavaření nepomohlo,prasklo mi to za chvíly o kus vedle... musel jsem to nahradit jinou trubkou...