Stránka 1 z 2

Napsal: stř 09.11.2011 19:42
od Dettektorr
Ahoj,

předem se omlouvám pokud tady již něco takového je. Rád bych pomohl těm, kteří si lámou hlavu s tím jak co nejlépe používat vestavěný telefon v bmw E39. Je to čistě můj subjektivní ideál, tak prosím nekamenujte mě ti, kterým toto řešení přijde jako na hovno. Upozorňuji, že řeším pouze příchozí hovory. Odchozí zatím nemám vykoumané, ale už nad tím koumám.

Takže napřed moje konfigurace je:
tel: Nokia N8 symbian Anna (upřesňuji kvůli nastavování telefonu, jinak návod je obecně použitelný pro jakýkoli mobil!)
auto: bezdrátový siemens bit II s kartou a sluchátkem v loketce

a teď už k mojí laboratoři:

1. způsob používání autotelefonu je nechat si od operátora udělat dvojsimku nebo duplikát karty apod a pak tel v autě používat se stejným číslem jako máte v mobilu. I já jsem si nechal udělat dvojsimku od Vodafonu a chvilku to tak používal. Každopádně časem mě začalo srát neustálé myšlení na to, abych správně přepínal mezi simkama, protože obě najednou prostě v síti zároveň nefungují. Tedy to prakticky znamenalo, že při přihlášení autotelefonu byla automaticky aktivována simka v autě a simka v mobilu byla neaktivní na což, ale mobil sám o sobě neupozorňuje, takže když zapomenete po vypnutí telefonu v autě přihlásit simku v mobilu zpět do sítě už se vám nikdo nedovolá a vy to poznáte až při prvním odchozím hovoru, takže prostě vomrd, kdo má kurva myslet celej den na takovou píčovinu jako je odhlašování a přihlašování simek do sítě. Z tohoto důvodu jsem tento sytém používání záhy zavrhl a druhá simka mi teda leží doma ve skříni. Ale což nic mě nestojí :twisted: tak tam může zadara ležet třeba půl století.

2. způsob je používání v autě jiného mobilního čísla. To je relativně fajn prácička, ale upřímně koho baví vysvětlovat přátelům, rodině a tak, že má ještě jedno číslo v autě a to používá jenom když řídí a bla bla bla. Třeba mojí babičce jsem to ani nedokázal vysvětlit, což přičítám, vzhledem k jejímu věku, její technicko elektronické imbecilitě :D

3. způsob a teď jsme tedy u jádra pudla je tento:
je třeba mít pro autotelefon jiné číslo než v mobilu! Nejsem od žádného operátora a tak vám nezaujatě prozradím, že o2 dělá speciální paušál pro autotelefony a pro zabezpečovací systémy, který má paušální částku NULOVOU a platí se pouze za minutu USKUTEČNĚNÉHO ODCHOZÍHO HOVORU 5,50 Kč do jakékoli sítě stejně. To, že tam je nulový paušál je NESMÍRNĚ důležité, protože nemusíte nic hlídat a pokud nebudete z toho čísla volat, je paušál navždy zdarma!!!

Kouzlo spočívá v tom, že si svoje číslo v mobilu necháte přesměrovat pro URČITOU SITUACI do auta. Za přesměrování pak platíte na svém čísle v mobilu podle toho, jaký máte paušál. Cena přesměrování se rovná ceně odchozího hovoru do příslušné sítě a platíte ji VY. Ten kdo vám volá platí jen to, že volá vám. Osobně si myslím, že cena je vzhledem ke komfortu zanedbatelná, tedy alespoň u mého paušálu ano.

A teď možnosti přesměrování:

můžete přesměrovat všechny hovory a aktivovat přesměrování vždy když pojedete autem, no kurva to si ale moc nepomůžete a kdo má furt myslet na aktivaci a deaktivaci přesměrování že? Natožpak, že se to musí u Nokie řešit vždy složitě v menu přístroje a to je naprd.

Pak je možnost nastavit přesměrování pouze pro režim kdy jste offline, tedy v menu Nokie se toto jmenuje "Je-li mimo dosah". Tohle už funguje krapet lépe, protože Nokia umí jednotlačítkové přepínání profilů a v profilu offline se automaticky tedy mobil přesměruje do auta. Každopádně pořád to neřeší to, že musíte myslet na přepnutí do online režimu po vypnutí autotelefonu a to je taky naprd.

Moje rada zní:

nastavte si přesměrování do auta pouze pro případ "Je-li obsazeno" (takhle se to jmenuje u Nokie). Funguje to pak tak, že vaše číslo v mobilu je online, autotelefon je online a můžete tedy nezávisle obě čísla používat pro příchozí i odchozí hovory. V případě, že vám někdo volá na mobil, tak se na displeji podíváte kdo že to volá a pak, v případě, že s ním chcete mluvit přes autotelefon prostě jen hovor odmítnete zavěšením. Tím se mobil dostane do režimu OBSAZENO a během cca 2-3 vteřin vám začne hovor zvonit na autotelefonu. Pak už můžete kecat přes autotelefon.

Pokud s dotyčným nechcete hovořit nemáte jinou možnost než na mobilu ztlumit vyzvánění a nechat dotyčného ať to vzdá sám a pochopí, že si s vámi nepokecá.

Má to jednu malou chybku, pokud chcete dotyčnému opravdu tvrdě zavěsit, aby věděl, že na něj serete máte smolíka a to i v případě, že máte VYPNUTÝ autotelefon, protože dochází k cyklickému přesměrování vždy zpět na váš mobil.

Snad to není moc složitě napsaný a snad to někomu bude vyhovovat, mě osobně se to moc líbí, protože to prostě funguje na jedno tlačítko a nic nemusím hlídat.

Jak jsem slíbil, přemýšlím jak vyřešit odchozí hovory, ale obávám se, že nijak.

Pokud jsem pro někoho z vás právě "objevil ameriku" tak soráč vole.

Zdar a nazdar.

Napsal: stř 09.11.2011 23:12
od rxe
:cool2: pro mne dobry.

Napsal: stř 09.11.2011 23:36
od Dandy33
Dobrý,já používám první možnost a je fakt že než zamknu auto a zapnu mobil na sit stane se že když někdo volá že uvízne v autotelefonu a to já už nevím/neslyším/.Vždy chvíly trvá než se mobily domluví který má zvonit :D .Mám ale T-mobil tak nevim jestli podporuje tu třetí možnost co popisuješ.Jinak jak jsi dopad s tím neosvětlenym displejem?? 8O

Napsal: čtv 10.11.2011 08:24
od Dettektorr
No displej pořád nesvítí :( Jinak pro to přesměrování potřebuješ do auta rozdílný číslo a pak to samozřejmě podporuje.

Napsal: čtv 10.11.2011 15:05
od Hanz
Trochu OT-když dam do pryč to z loketky(sluchátko s dokem) a instaluju ULF bluetooth jednotku a snap-in adaptér (chápu správně, ze jej potřebuju,jinak to nesparuju?), bude mi to konečně fungovat jak nejhloupejsi Parrot HF? :-))

Napsal: čtv 10.11.2011 16:01
od Dettektorr
dle toho co jsem vypátral na netu tak ano.

Napsal: čtv 10.11.2011 16:17
od Vlasta
Snap-in nepotřebuješ. Záleží ale na roku výroby auta. Nevím, jak to je u E39, ale u E46 do půlky 2001 se musí měnit kabeláž, potom do půlky 2002 stačí koupit rtedukce na kabel nebo přepinovat. U nejnovějších je kabel kompatibilní

Napsal: čtv 10.11.2011 16:32
od Pavel 528
Neni uplne nejjednodussi nejake HF treba od Nokie ci Parrot? :D
Kdykoli vlezu do auta,automaticky se mi to sparuje a nemusim nic resit?

podle me jsou tyto pevne telefony v autech prekonane....
a zrovna v e39 to akorat prekazi v loketce....

Napsal: čtv 10.11.2011 17:23
od Dettektorr
tak samozrejme je to nejlepsi a i u me casem zakotvi nokia ck-100. A hlavne to pak hraje mp3 z mobilu pomoci a2dp profilu. Tahle debata je ale urcena tem kteri chteji pouzivat autotelefon.

Napsal: čtv 10.11.2011 18:07
od RuDoSh
proč kupovat další HF? Mám dvě SIMky, každá s jiným číslem, mobil (nokii) přesměruju přes pokud nepříjmá 5s(dá se nastavit i jiný čas) a vidím na displayi mobilu kdo volá a pak to příjmu v autě a nemusím řešit seznam v autě (a můžu ho típnout :-) )

Napsal: čtv 10.11.2011 18:31
od Dettektorr
Rudosh tohle mě taky napadlo, ale jak řešíš to, když seš doma a do 5 ti sekund nejseš třeba schopnej doběhnout k mobilu? Nebo to přesměrování aktivuješ vždycky před jízdpu? Pokud jo, tak bych řek, že ten můj postup je na používání jednodušší, protože je vlastně pořád aktivní a nic nikde nepřesměrováváš pokaždé, ale jen jednou poprvé.

Napsal: čtv 10.11.2011 23:03
od jararak
bt u e39/46 sa da riesit jak ulf modulom, tak neskorsimi tcu modulmi, cely navod a instalaciu prave riesim, v zahranici to frci, avsak najviac v usa, ty maju vsak ine cisla dielov (cdma) a nieje to kompaktibilne s nasimi (gsm). rozdiel nieje len v tom ci je to pekne alebo nie, ale cez 16:9 navi sa to vcelku dobre ovlada, narozdiel od nejakeho male displayika, uvidime co prinesie cas, mozno nejake zaujmave riesenie. moznosti e39 aj 8 rokov po skonceni jej vyvoja niesu este uzavrete. vdaka zbernici ibus sa da do auta pripopjit vsetko co cloveka napadne a existuje nato prislusny adapter :)

Napsal: pát 11.11.2011 10:18
od RuDoSh
Dettektorr píše:Rudosh tohle mě taky napadlo, ale jak řešíš to, když seš doma a do 5 ti sekund nejseš třeba schopnej doběhnout k mobilu? Nebo to přesměrování aktivuješ vždycky před jízdpu? Pokud jo, tak bych řek, že ten můj postup je na používání jednodušší, protože je vlastně pořád aktivní a nic nikde nepřesměrováváš pokaždé, ale jen jednou poprvé.


Přeměrovávám, což ty nemusíš.... asi nastavím stejně jak to máš ty :-) típat nikoho nepotřebuju

Napsal: pát 11.11.2011 11:40
od KUBBACHER
Taky jsem řešil podobné dilema, - duplikát simky, nebo přesměrování. Nakonec jsem si koupil twist kartu v případě odcizením neřeším zůstatek na simce a na toto číslo si směřuji hovory z osobního i firemního mobilu, nastavil jsem si na mobilech zkrácenou volbu pro přesměrování takže je to otázka pěti sekund.
Zatím mi to připadá jako nejjednoduchší a levný způsob jak využít vestavěného telefónu v e39ce. :wink:

Napsal: sob 12.11.2011 18:09
od Jirka36
Mám 2 karty a jen když jedu dál tak prostě vypnu mobil a aktivuju autotelefon, původně jsem uvažoval o jiné kartě a chtěl volit formu přesměrování, ale při svý práci mám delší příchozí hovory a platit sám sobě přesměrované hovory, to je dost nepraktický. Copak o to, příchozí hovory nejsou problém, ale ještě jsem nepřišel na to, jak za jízdy rychle najít toho komu potřebuju volat já nebo reagovat na zmeškaná volání...

Pídil jsem se po českém manuálu-překladu- ale marně..........

Napsal: sob 12.11.2011 22:10
od Dettektorr
člověče a jak řešíš kratší jízdy a tedy deaktivaci autotlefonu:

btw to je důvod proč nepoužívám dualsim. Kdybych věděl jak natrvalo vyřadit autotelefon z provozu a zapnout si ho jen na dobu kdy chci tak to tak řeším taky, ale jinak si to nedovedu představit.

Napsal: sob 12.11.2011 23:05
od Jirka36
Dettektorr píše:člověče a jak řešíš kratší jízdy a tedy deaktivaci autotlefonu:

btw to je důvod proč nepoužívám dualsim. Kdybych věděl jak natrvalo vyřadit autotelefon z provozu a zapnout si ho jen na dobu kdy chci tak to tak řeším taky, ale jinak si to nedovedu představit.


Na pojíždění prostě nechám zapnutý mobil...ale ono je jedno jestli máš duál nebo jinou kartu, po vypnutí klíčku zapalování se telefon stejně vypne, tak je pak vždy nutné zadat pin, takže je fuk jestli máš duál nebo jinou kartu...

Napsal: ned 13.11.2011 14:03
od RuDoSh
Dettektorr píše:Rudosh tohle mě taky napadlo, ale jak řešíš to, když seš doma a do 5 ti sekund nejseš třeba schopnej doběhnout k mobilu? Nebo to přesměrování aktivuješ vždycky před jízdpu? Pokud jo, tak bych řek, že ten můj postup je na používání jednodušší, protože je vlastně pořád aktivní a nic nikde nepřesměrováváš pokaždé, ale jen jednou poprvé.


Ještě mě napadlo, pokud bych si to nastavil jako ty a s někým telefonuju v kanclu a volá mi někdo jiný, tak ho to přesměruje do auta? To není moc dobré :-)

Napsal: ned 13.11.2011 14:52
od Dettektorr
no v podstatě jo ale tím že to je v autě vypnutý tak se ti ten hovor pořád vrací na mobil. Teda mě to tak dělá.

Napsal: ned 13.11.2011 14:54
od Dettektorr
Jirka36 píše:
Dettektorr píše:člověče a jak řešíš kratší jízdy a tedy deaktivaci autotlefonu:

btw to je důvod proč nepoužívám dualsim. Kdybych věděl jak natrvalo vyřadit autotelefon z provozu a zapnout si ho jen na dobu kdy chci tak to tak řeším taky, ale jinak si to nedovedu představit.


Na pojíždění prostě nechám zapnutý mobil...ale ono je jedno jestli máš duál nebo jinou kartu, po vypnutí klíčku zapalování se telefon stejně vypne, tak je pak vždy nutné zadat pin, takže je fuk jestli máš duál nebo jinou kartu...


no právě že při dualsim musíš řešit to přepínání při rozdílnejch kartách ne. Tam jsou pořád v síti obě najednou.