Napsal: stř 09.11.2011 19:42
Ahoj,
předem se omlouvám pokud tady již něco takového je. Rád bych pomohl těm, kteří si lámou hlavu s tím jak co nejlépe používat vestavěný telefon v bmw E39. Je to čistě můj subjektivní ideál, tak prosím nekamenujte mě ti, kterým toto řešení přijde jako na hovno. Upozorňuji, že řeším pouze příchozí hovory. Odchozí zatím nemám vykoumané, ale už nad tím koumám.
Takže napřed moje konfigurace je:
tel: Nokia N8 symbian Anna (upřesňuji kvůli nastavování telefonu, jinak návod je obecně použitelný pro jakýkoli mobil!)
auto: bezdrátový siemens bit II s kartou a sluchátkem v loketce
a teď už k mojí laboratoři:
1. způsob používání autotelefonu je nechat si od operátora udělat dvojsimku nebo duplikát karty apod a pak tel v autě používat se stejným číslem jako máte v mobilu. I já jsem si nechal udělat dvojsimku od Vodafonu a chvilku to tak používal. Každopádně časem mě začalo srát neustálé myšlení na to, abych správně přepínal mezi simkama, protože obě najednou prostě v síti zároveň nefungují. Tedy to prakticky znamenalo, že při přihlášení autotelefonu byla automaticky aktivována simka v autě a simka v mobilu byla neaktivní na což, ale mobil sám o sobě neupozorňuje, takže když zapomenete po vypnutí telefonu v autě přihlásit simku v mobilu zpět do sítě už se vám nikdo nedovolá a vy to poznáte až při prvním odchozím hovoru, takže prostě vomrd, kdo má kurva myslet celej den na takovou píčovinu jako je odhlašování a přihlašování simek do sítě. Z tohoto důvodu jsem tento sytém používání záhy zavrhl a druhá simka mi teda leží doma ve skříni. Ale což nic mě nestojí
tak tam může zadara ležet třeba půl století.
2. způsob je používání v autě jiného mobilního čísla. To je relativně fajn prácička, ale upřímně koho baví vysvětlovat přátelům, rodině a tak, že má ještě jedno číslo v autě a to používá jenom když řídí a bla bla bla. Třeba mojí babičce jsem to ani nedokázal vysvětlit, což přičítám, vzhledem k jejímu věku, její technicko elektronické imbecilitě
3. způsob a teď jsme tedy u jádra pudla je tento:
je třeba mít pro autotelefon jiné číslo než v mobilu! Nejsem od žádného operátora a tak vám nezaujatě prozradím, že o2 dělá speciální paušál pro autotelefony a pro zabezpečovací systémy, který má paušální částku NULOVOU a platí se pouze za minutu USKUTEČNĚNÉHO ODCHOZÍHO HOVORU 5,50 Kč do jakékoli sítě stejně. To, že tam je nulový paušál je NESMÍRNĚ důležité, protože nemusíte nic hlídat a pokud nebudete z toho čísla volat, je paušál navždy zdarma!!!
Kouzlo spočívá v tom, že si svoje číslo v mobilu necháte přesměrovat pro URČITOU SITUACI do auta. Za přesměrování pak platíte na svém čísle v mobilu podle toho, jaký máte paušál. Cena přesměrování se rovná ceně odchozího hovoru do příslušné sítě a platíte ji VY. Ten kdo vám volá platí jen to, že volá vám. Osobně si myslím, že cena je vzhledem ke komfortu zanedbatelná, tedy alespoň u mého paušálu ano.
A teď možnosti přesměrování:
můžete přesměrovat všechny hovory a aktivovat přesměrování vždy když pojedete autem, no kurva to si ale moc nepomůžete a kdo má furt myslet na aktivaci a deaktivaci přesměrování že? Natožpak, že se to musí u Nokie řešit vždy složitě v menu přístroje a to je naprd.
Pak je možnost nastavit přesměrování pouze pro režim kdy jste offline, tedy v menu Nokie se toto jmenuje "Je-li mimo dosah". Tohle už funguje krapet lépe, protože Nokia umí jednotlačítkové přepínání profilů a v profilu offline se automaticky tedy mobil přesměruje do auta. Každopádně pořád to neřeší to, že musíte myslet na přepnutí do online režimu po vypnutí autotelefonu a to je taky naprd.
Moje rada zní:
nastavte si přesměrování do auta pouze pro případ "Je-li obsazeno" (takhle se to jmenuje u Nokie). Funguje to pak tak, že vaše číslo v mobilu je online, autotelefon je online a můžete tedy nezávisle obě čísla používat pro příchozí i odchozí hovory. V případě, že vám někdo volá na mobil, tak se na displeji podíváte kdo že to volá a pak, v případě, že s ním chcete mluvit přes autotelefon prostě jen hovor odmítnete zavěšením. Tím se mobil dostane do režimu OBSAZENO a během cca 2-3 vteřin vám začne hovor zvonit na autotelefonu. Pak už můžete kecat přes autotelefon.
Pokud s dotyčným nechcete hovořit nemáte jinou možnost než na mobilu ztlumit vyzvánění a nechat dotyčného ať to vzdá sám a pochopí, že si s vámi nepokecá.
Má to jednu malou chybku, pokud chcete dotyčnému opravdu tvrdě zavěsit, aby věděl, že na něj serete máte smolíka a to i v případě, že máte VYPNUTÝ autotelefon, protože dochází k cyklickému přesměrování vždy zpět na váš mobil.
Snad to není moc složitě napsaný a snad to někomu bude vyhovovat, mě osobně se to moc líbí, protože to prostě funguje na jedno tlačítko a nic nemusím hlídat.
Jak jsem slíbil, přemýšlím jak vyřešit odchozí hovory, ale obávám se, že nijak.
Pokud jsem pro někoho z vás právě "objevil ameriku" tak soráč vole.
Zdar a nazdar.
předem se omlouvám pokud tady již něco takového je. Rád bych pomohl těm, kteří si lámou hlavu s tím jak co nejlépe používat vestavěný telefon v bmw E39. Je to čistě můj subjektivní ideál, tak prosím nekamenujte mě ti, kterým toto řešení přijde jako na hovno. Upozorňuji, že řeším pouze příchozí hovory. Odchozí zatím nemám vykoumané, ale už nad tím koumám.
Takže napřed moje konfigurace je:
tel: Nokia N8 symbian Anna (upřesňuji kvůli nastavování telefonu, jinak návod je obecně použitelný pro jakýkoli mobil!)
auto: bezdrátový siemens bit II s kartou a sluchátkem v loketce
a teď už k mojí laboratoři:
1. způsob používání autotelefonu je nechat si od operátora udělat dvojsimku nebo duplikát karty apod a pak tel v autě používat se stejným číslem jako máte v mobilu. I já jsem si nechal udělat dvojsimku od Vodafonu a chvilku to tak používal. Každopádně časem mě začalo srát neustálé myšlení na to, abych správně přepínal mezi simkama, protože obě najednou prostě v síti zároveň nefungují. Tedy to prakticky znamenalo, že při přihlášení autotelefonu byla automaticky aktivována simka v autě a simka v mobilu byla neaktivní na což, ale mobil sám o sobě neupozorňuje, takže když zapomenete po vypnutí telefonu v autě přihlásit simku v mobilu zpět do sítě už se vám nikdo nedovolá a vy to poznáte až při prvním odchozím hovoru, takže prostě vomrd, kdo má kurva myslet celej den na takovou píčovinu jako je odhlašování a přihlašování simek do sítě. Z tohoto důvodu jsem tento sytém používání záhy zavrhl a druhá simka mi teda leží doma ve skříni. Ale což nic mě nestojí

2. způsob je používání v autě jiného mobilního čísla. To je relativně fajn prácička, ale upřímně koho baví vysvětlovat přátelům, rodině a tak, že má ještě jedno číslo v autě a to používá jenom když řídí a bla bla bla. Třeba mojí babičce jsem to ani nedokázal vysvětlit, což přičítám, vzhledem k jejímu věku, její technicko elektronické imbecilitě

3. způsob a teď jsme tedy u jádra pudla je tento:
je třeba mít pro autotelefon jiné číslo než v mobilu! Nejsem od žádného operátora a tak vám nezaujatě prozradím, že o2 dělá speciální paušál pro autotelefony a pro zabezpečovací systémy, který má paušální částku NULOVOU a platí se pouze za minutu USKUTEČNĚNÉHO ODCHOZÍHO HOVORU 5,50 Kč do jakékoli sítě stejně. To, že tam je nulový paušál je NESMÍRNĚ důležité, protože nemusíte nic hlídat a pokud nebudete z toho čísla volat, je paušál navždy zdarma!!!
Kouzlo spočívá v tom, že si svoje číslo v mobilu necháte přesměrovat pro URČITOU SITUACI do auta. Za přesměrování pak platíte na svém čísle v mobilu podle toho, jaký máte paušál. Cena přesměrování se rovná ceně odchozího hovoru do příslušné sítě a platíte ji VY. Ten kdo vám volá platí jen to, že volá vám. Osobně si myslím, že cena je vzhledem ke komfortu zanedbatelná, tedy alespoň u mého paušálu ano.
A teď možnosti přesměrování:
můžete přesměrovat všechny hovory a aktivovat přesměrování vždy když pojedete autem, no kurva to si ale moc nepomůžete a kdo má furt myslet na aktivaci a deaktivaci přesměrování že? Natožpak, že se to musí u Nokie řešit vždy složitě v menu přístroje a to je naprd.
Pak je možnost nastavit přesměrování pouze pro režim kdy jste offline, tedy v menu Nokie se toto jmenuje "Je-li mimo dosah". Tohle už funguje krapet lépe, protože Nokia umí jednotlačítkové přepínání profilů a v profilu offline se automaticky tedy mobil přesměruje do auta. Každopádně pořád to neřeší to, že musíte myslet na přepnutí do online režimu po vypnutí autotelefonu a to je taky naprd.
Moje rada zní:
nastavte si přesměrování do auta pouze pro případ "Je-li obsazeno" (takhle se to jmenuje u Nokie). Funguje to pak tak, že vaše číslo v mobilu je online, autotelefon je online a můžete tedy nezávisle obě čísla používat pro příchozí i odchozí hovory. V případě, že vám někdo volá na mobil, tak se na displeji podíváte kdo že to volá a pak, v případě, že s ním chcete mluvit přes autotelefon prostě jen hovor odmítnete zavěšením. Tím se mobil dostane do režimu OBSAZENO a během cca 2-3 vteřin vám začne hovor zvonit na autotelefonu. Pak už můžete kecat přes autotelefon.
Pokud s dotyčným nechcete hovořit nemáte jinou možnost než na mobilu ztlumit vyzvánění a nechat dotyčného ať to vzdá sám a pochopí, že si s vámi nepokecá.
Má to jednu malou chybku, pokud chcete dotyčnému opravdu tvrdě zavěsit, aby věděl, že na něj serete máte smolíka a to i v případě, že máte VYPNUTÝ autotelefon, protože dochází k cyklickému přesměrování vždy zpět na váš mobil.
Snad to není moc složitě napsaný a snad to někomu bude vyhovovat, mě osobně se to moc líbí, protože to prostě funguje na jedno tlačítko a nic nemusím hlídat.
Jak jsem slíbil, přemýšlím jak vyřešit odchozí hovory, ale obávám se, že nijak.
Pokud jsem pro někoho z vás právě "objevil ameriku" tak soráč vole.
Zdar a nazdar.