Stránka 1 z 1
Napsal: pon 07.11.2011 22:33
od CarlosKTM
Ahoj mám prosbu, mám 525i m20 89rok a najednou při jízdě přestala topit a začla se přehřívat, dojel jsem opatrně domů a začal hledat problém ale jsem už bezradný, dolití kapaliny a odvzdušnění nepomohlo, termostat zkoušen ve vodě a otevírá se na 80°, sundal jsem i vodní pumpu a je v pořádku, co teď? Bude prasklá hlava? Motor je v pořádku, po GO, sedla broušeny, nové kroužky olej nežere, voda v oleji není nebo to nevypadá, chladící kapalina mastná oka taky nemá, po benzínu nesmrdí. Prosím o každou radu
Napsal: úte 08.11.2011 06:54
od beny-maser
zkontroluj ještě jednou vodní pumpu jestli se neprotáčí po zahřátí na hřídeli
Napsal: úte 08.11.2011 08:32
od MattyX
vodni pumpa umrela

Napsal: úte 08.11.2011 08:39
od libovka
U motoru M20 jsem ještě neviděl protočenou pumpu.Tam pokud nezačla téct nebo neumřelo ložisko tak nebyl problém.
Napsal: úte 08.11.2011 11:25
od CarlosKTM
vodní pumpa byla dávaná nová už s kovovýma lopatkama, zkusím ji ještě ohřát ale ani když jsem zabral tak se neprotočila, není v motoru někde ještě nejaký ventil nebo něco co by se mohlo ucpat? protože hadice se přohřívají všechny teplota pomalu roste a najednou z motoru vyletí vařící voda
Napsal: stř 09.11.2011 17:51
od MattyX
a mas to poradne odvzdusneny ? nekdy to dela i trebas vicko od expanzky ... jako jedinej ventil co mas tak to je domeček termostatu , a z motoru to jde do topeni a z topeni do expanzky a do chladiče ...
Napsal: stř 09.11.2011 18:33
od jajo
Matyx má pravdu. Podobný problém jsem měl s 525, 89, opravář, kvůli tomu vyměnil chladič. Pak mu při skušební jízdě praskla hlava. Prostě neuměli odvzdušnit. Když jsem ji bral od dalšího opraváře, po výměně hlavy, říkal, že netopí, nejde odvztušnit, mám si ji odvézt neopravenou. Protože už jsem měl skušenosti, při dolévání vody jsem odvzdušnoval za studena vždy foukáním ústy do chladiče, dokud netekla voda z obou odvzdušnováků, pak ujel cca 3 km do zahřátí, nechal vychladnout, znovu opakoval postup, pak, jestli se po cca 5 km začalo přehřívat, znovu vychladnutí a vyfoukání vzduchu, pak po cca 10 km začalo topit, po dojetí cca 25 km a vychladnutí dolití vody a vše funguje už 4 roky.
Napsal: stř 09.11.2011 19:20
od beny-maser
pokud se všechno prohřívá plynule, tak to vodní pumpou asi nebude,ale kouknul bych po odvzdušnění a nebo víčku expanzky
Napsal: stř 09.11.2011 20:01
od CarlosKTM
Díky za rady, zkusím to ještě znovu pořádně odvzdušnit a promačkat hadice, teď se zdálo že je to odvzdušněné dobře z termostatu už tekla taky jen voda. Čím nejlépe propláchnout motor a chladič? Octová voda? Kys. citronova?
Napsal: stř 09.11.2011 21:34
od milo
M20 byla na odvzdusneni silene hakliva, nezapomenu, zazil jsem si sve. jo a vodni pumpu jsem taky menil - pridrena, tocila se strasne ztuha.
je to po GO pises - nenamontoval nekdo blbe hlavu a nefouklo tesneni?
Napsal: stř 09.11.2011 22:44
od CarlosKTM
po GO je to cca 6000 km, a doufám, že by to snad bylo poznat na vodě nebo oleji a ty jsou čisté. Hlavu se mi sundávat nechce aniž bych vyzkoušel všechny ostatní možnosti.
Napsal: pon 14.11.2011 18:38
od jajo
i když z termostatu teče už voda, pořád to může být zavzdušnené. Proplachování asi nepomůže, jak jsem psal, u mně dokonce "chytrej" opravář vyměnil chladič, za nový, bylo to k h....,a starý chtěl mechanicky opravit, čímž jej zničil. Ten vzduch se asi drží v té horní hadici, myslím že jde od termostatu. Prostě odvzdušnovat, odvzdušnovat ...
Napsal: pon 14.11.2011 21:33
od ACDC
Postav to čumákem hodně do kopce..
Napsal: pon 14.11.2011 22:18
od CarlosKTM
Vyřešeno, díky za rady, 3 hodinové odvzdušňování a už je to dobré, ta horní hadice a strašně blbě vyřešená, je nad úrovní víčka a pořád v ní zůstával vzduch, takže držet ji zmáčklou a auto samozřejmě na nájezdech a ještě v kopci.
Napsal: pon 14.11.2011 22:59
od milo
mackani horni hadice je u odvzdusnovani M20 zaklad

Napsal: úte 15.11.2011 04:07
od jajo
CarlosKTM píše:Vyřešeno, díky za rady, 3 hodinové odvzdušňování a už je to dobré, ta horní hadice a strašně blbě vyřešená, je nad úrovní víčka a pořád v ní zůstával vzduch, takže držet ji zmáčklou a auto samozřejmě na nájezdech a ještě v kopci.
gratuluji k uspechu, podobný efekt lze dosáhnout i přerušovanou jízdou v bežném provozu, v kombinaci s odvzdušnováním a s hlídáním přehřátí, protože hlava je citlivá na prasknutí
Napsal: úte 15.11.2011 12:16
od CarlosKTM
no ale zjistil jsem že visco spojku nefunguje, i ohřátou zastavím rukavicí docela snadno ale hůře než studenou takže do léta musím sehnat jinou, ale stejně nedrží teplotu na 90° je pořád mírně pod nevím jestli to je už mrazama. Termostat zkoušen na 80° poctivě otevírá a jestli dosáhne plného otevření na 90° se zdá že ano. Vrací se taky ochotně. Tak proč nedrží na 90?