Napsal: pon 31.10.2011 00:35
Zdravim.
Máte někdo dobrý zkušenosti s nějakou opravnou sadou na kryty světlometů?
Máte někdo dobrý zkušenosti s nějakou opravnou sadou na kryty světlometů?
Veřejné diskusní fórum pod záštitou BMW Auto Klubu Česká Republika
https://www.bmwklub.cz/
Kupoval jsem si tuhle malou sadu a pro mne značka ideal za ty peníze.stychp píše:Zdravim.
Máte někdo dobrý zkušenosti s nějakou opravnou sadou na kryty světlometů?
To jo, třeba by to byla dobrá motivace i pro mněJendix píše:Ještě pro doplnění, slyšel jsem že originál je na sklech ještě tvrdý lak, který zamezuje poškození, díky přeleštění se tato vrstva naruší, prakticky kompletně odstraní, a skla se poté musí leštit pravidelně protože dochází k jejich rychlejšímu poškrabání. Z vlastní zkušenosti nemluvím, slyšel jsem to od člověka který se tím zabývá. Jinak by nebylo na škodu přidat sem pár fotek před a po.
světla nepotřebují přetěsnit, ale zkontrolovat jestli do nich neteče a naopak právě zprůchodnit ucpané ventilační kanálkydejv2005 píše:To jo, třeba by to byla dobrá motivace i pro mněJendix píše:Ještě pro doplnění, slyšel jsem že originál je na sklech ještě tvrdý lak, který zamezuje poškození, díky přeleštění se tato vrstva naruší, prakticky kompletně odstraní, a skla se poté musí leštit pravidelně protože dochází k jejich rychlejšímu poškrabání. Z vlastní zkušenosti nemluvím, slyšel jsem to od člověka který se tím zabývá. Jinak by nebylo na škodu přidat sem pár fotek před a po.¨
Chystám se na to od léta, protože potřebuju světla asi přetěsnit...se mlžej svině...
A prosím tě kde ty ventilační kanálky přesně jsou...mám e60 a začaly se mi taky mlžit....díkyBratn píše:světla nepotřebují přetěsnit, ale zkontrolovat jestli do nich neteče a naopak právě zprůchodnit ucpané ventilační kanálkydejv2005 píše:To jo, třeba by to byla dobrá motivace i pro mněJendix píše:Ještě pro doplnění, slyšel jsem že originál je na sklech ještě tvrdý lak, který zamezuje poškození, díky přeleštění se tato vrstva naruší, prakticky kompletně odstraní, a skla se poté musí leštit pravidelně protože dochází k jejich rychlejšímu poškrabání. Z vlastní zkušenosti nemluvím, slyšel jsem to od člověka který se tím zabývá. Jinak by nebylo na škodu přidat sem pár fotek před a po.¨
Chystám se na to od léta, protože potřebuju světla asi přetěsnit...se mlžej svině...
ano na světlech je lak, ten musí při leštění dolů, proto je to napoprvé tak na dlouho, ale pak stačí jednou ročně vzít světla jemným 2000 smirkem a leštící pastou na hadře a je zase jako nové
Taky jsem použil na jaře tuhle sadu u své e39 a jsem s výsledkem spokojenejcmelak píše:Kupoval jsem si tuhle malou sadu a pro mne značka ideal za ty peníze.stychp píše:Zdravim.
Máte někdo dobrý zkušenosti s nějakou opravnou sadou na kryty světlometů?
http://www.autolesk.cz/sada-na-renovaci-a-lesteni/
Taky se na leštění chystam....ale pokud by pak meli být ještě rozpraskané...tak to se na to vyprdnu a necham je tak jak jsou ...empeel píše:Taky jsem loni rozlešťoval - sadou. Mám ale horší problém - sklo mi po nějaké době popraskalo. Zřejmě po ostřikování zimní směsí v ostřikovači. Pak jsem si vzpomněl na vlastnost plastů - po leštění vznikne povrchové napětím které se dá odstanit žíháním - zahřátím na určitou teplotu. Pokud nevyžíhaný povrch přijde do styku s nějakými chemikáliemi ( třeba lihem ) které vysouší, povrch rozpraská.
Jenom se divím, že o popraskání zatím nikdo jiný nepsal. Třeba jsem něco udělal špatně??
Taky se na leštění chystam....ale pokud by pak meli být ještě rozpraskané...tak to se na to vyprdnu a necham je tak jak jsou ...empeel píše:Taky jsem loni rozlešťoval - sadou. Mám ale horší problém - sklo mi po nějaké době popraskalo. Zřejmě po ostřikování zimní směsí v ostřikovači. Pak jsem si vzpomněl na vlastnost plastů - po leštění vznikne povrchové napětím které se dá odstanit žíháním - zahřátím na určitou teplotu. Pokud nevyžíhaný povrch přijde do styku s nějakými chemikáliemi ( třeba lihem ) které vysouší, povrch rozpraská.
Jenom se divím, že o popraskání zatím nikdo jiný nepsal. Třeba jsem něco udělal špatně??
Podle mých postřehů a zkušeností je to přesně tím lihem a spol., některý přípravky ho obsahují a pak už stačí jen teplo od sluníčka nebo od žárovky a popraskání se projeví. Je to daný vlastnostma těchto plastů a jejich povrchovym napětím. Jako ochrana je na nich vrstva, která se časem naruší (kamínky...) a je to... Zajímavý je to sledovat na světlometu, který má xenon. Ten nevydává, oproti klasické žárovce, tolik tepla a prasklinky jsou hlavně u dálkových. S prasklinkama se pak nedá dělat asi nic. Při čištění a odstraňování drobných poškození by se pravděpodobně nemělo používat brusivo o nižší zrnitosti než P 800. Některý opravný sady obsahujou i speciální přípravek, který vytvoří na světlometu ochrannou vrstvu proti UV záření a větlomety tak rychle "nezežloutnou". Slyšel jsem kladný ohlasy na sadu od 3M (např. http://www.ralpneu.cz/13965/sada-na-ren ... lometu-3m/). Ovšem tahle sada následnou ochranu nenabízí...empeel píše:Taky jsem loni rozlešťoval - sadou. Mám ale horší problém - sklo mi po nějaké době popraskalo. Zřejmě po ostřikování zimní směsí v ostřikovači. Pak jsem si vzpomněl na vlastnost plastů - po leštění vznikne povrchové napětím které se dá odstanit žíháním - zahřátím na určitou teplotu. Pokud nevyžíhaný povrch přijde do styku s nějakými chemikáliemi ( třeba lihem ) které vysouší, povrch rozpraská.
Jenom se divím, že o popraskání zatím nikdo jiný nepsal. Třeba jsem něco udělal špatně??