Stránka 1 z 1
Napsal: sob 22.10.2011 20:09
od micko525
Zdarte, známej mě poprosil o radu a to že má e60 530d(160kw).Když jí studenou nastartuje,tak chvilku jakoby pokulhává volnoběh,jako kdyby vynechával jeden válec,ale asi za 3sekundy to přestane a po tu dobu co to dělá jde z výfuku modrý kouř,který pak také hned přestane,myslel jsem že je to olej,ale smrdí to jako stará Karosa nebo Líza,takže nejspíš nespálená nafta.Potom když je auto zahřáté a zastaví se na křižovatce,tak je cítit jak motor pocukává,jako kdyby vynechával vstřik,ale auto jede normálně,táhne jak má.Co by to mohlo být? Opravdu načatý vstřik? Loni v zimě mu to pocukávání při studeném startu dělalo taky,ale bez kouře a bez škubání při zastavení na křižovatce,na diagnostice mu to hlásilo špatné žhavičky,tak je vyměnil,ale dělá to zas,takže nejspíš i špatný žhavící modul pro žhavičky.Ale to může také dělat ten kouř a škubání při zastavení.
Napsal: sob 22.10.2011 20:24
od M3maniac
doopravdy to vypadá na kombinaci žhaviček a vstřiků... takže pořádnýho servismana a vyměnit to či ono

Napsal: ned 23.10.2011 15:31
od beny-maser
nejsem zas takovej odborník na vstřiky, ale na volnoběh se to většinou začne projevovat jako první, pokud to dělá i v tahu je to už totál KO.
Napsal: ned 23.10.2011 16:54
od Maxiczech
Je to jak píše M3maniac.. Žhavičky a vstřiky..

Ty nafty.. To bude zase přes zimu příspěvků..

Napsal: ned 23.10.2011 17:25
od Velvetek
Souhlas, špatný vstřik na tahu motoru nemusí být znát...
Napsal: ned 23.10.2011 19:40
od micko525
Nevíte někdo kdo by bych schopnej ty vstřiky odskoušet a zjistit který je špatný?v Královehradeckým nebo Pardubickým kraji?
Napsal: ned 23.10.2011 20:04
od Andre2
Pokud by se ti chtělo do Jablonce nad Nisou, tak test u nás není problém, ani oprava, příp. i nové IMA kódy.
Nejblíž to máš asi do Rasošek...
Napsal: pon 24.10.2011 08:22
od micko525
v Rasoškách to dělá kdo ?
Napsal: pon 24.10.2011 10:46
od Velvetek
...nebo v Litomyšli.
Napsal: pon 24.10.2011 11:51
od Maxiczech
Vyměň všechny vstřiky.. Za měsíc budeš řešit to samé na jiném válci ..

Napsal: pon 24.10.2011 12:10
od Velvetek
Maxiczech píše:Vyměň všechny vstřiky.. Za měsíc budeš řešit to samé na jiném válci ..

Tak nad tím bych přemýšlel až po odzkoušení, kde uvidí, v jaké jsou toleranci a který je blízko hraničních hodnot či za... Teď si ještě ani není jistý, zdali to jsou opravdu vstřiky, takže mu poradit, ať vymění vše, nemusí být to nejlepší řešení

Napsal: pon 24.10.2011 20:42
od micko525
nejlepší bude vyndat všechny vstřiky,nechat je překontrolovat a pak se uvidí.
Napsal: pon 24.10.2011 20:50
od Velvetek
micko525 píše:nejlepší bude vyndat všechny vstřiky,nechat je překontrolovat a pak se uvidí.
Ale vždyť on je vyndávat nemusí... Pořádná diagnostika to pozná, ukáže mu přesné hodnoty každého vstřiku. U mě jsme to tak dělali a přesně viděli, jaký má každý vstřik hodnotu. Musí s tím ale tam, kde bmw rozumí (což rozhodně neznamená, že jenom do autorizovaného)...
Napsal: pon 24.10.2011 21:17
od Andre2
Nechci ti kazit radost, ale žádná diagnostika ti není schopna určit stav vstřikovačů, to prostě není technicky možné.
Jediný co na diagnostice můžeš vidět jsou korekce dávek pro jednotlivé válce, ale jestli je to způsobené opotřebením vstřikovače, nebo např nižší kompresí válce z toho není dál zřejmé.
Netvrdím že je to zbytečné, určité vodítko to může být, ale rozhodně se nedá podle toho 100% soudit stav vstřikovače na tom daném válci.
Špatně prášící, nebo dokonce ukapávající vstřikovač nemusí být na diagnostice podezřelý vůbec.
Jediná 100% jistota je demontáž a test na stolici ve všech režimech provozu.
Napsal: úte 25.10.2011 10:05
od Velvetek
Mně radost určitě nekazíš. Mně to je vcelku jedno, jak to nakonec provede, ale sám jsem se s podobným problémem setkal. Jezdil všude možně, nikde nevěděli... ale potom jsem konečně našel, kde mi to můžou zjistit, diagnotika ukázala hodnoty a zjistili jsme, který vstřik máme řešit. Nakonec se měnit nemusel, jelikož byl pouze povolený. Kdybych to řešil tak, že vyndám všechny vstřiky, budu je dávat na stolici, tak si myslím, že by mě to vyšlo zbytečně dráž... Proto jsem to doporučil jako začátek. Ale pokud berete jako lepší možnost rovnou všechny vyměnit, tak ať, já to platit nebudu

Napsal: úte 25.10.2011 10:13
od Maxiczech
Nemusejí se celé měnit.. Stačí repas a v podstatě je to to samé a vyjde to na polovičku nového vstřiku..
Chtěl jsem jen říci, že pokud bude jeden v háji, udělal bych všechny.. To je jak s kostma stabíku nebo ramenama.. Jedno se začne loučit, klepat, tak logicky vyměním i druhou stranu..
Ale je to na každém..

Napsal: čtv 27.10.2011 10:11
od dzusik
Já mám kdyžtak vstřiky ne EU4 z vozidla co mělo najeto 70tis.Sám sem je odskoušel ale jednotka mi je nechce vzít z důvodu sedmi místného kódování.Pokud máš EU4 tak tobě to jednotka veme.
Napsal: čtv 27.10.2011 12:30
od Jendix
dzusik píše:Já mám kdyžtak vstřiky ne EU4 z vozidla co mělo najeto 70tis.Sám sem je odskoušel ale jednotka mi je nechce vzít z důvodu sedmi místného kódování.Pokud máš EU4 tak tobě to jednotka veme.
Můžu se jenom čistě ze zájmu zeptat, jaký jsou rozdíly mezi těmi vstřiky, konkrétně to EU4 (chápu to správně že jde o vstřiky starší, tzn. 2004-2007) a jiný typ je jaký? díky..
Napsal: čtv 27.10.2011 16:31
od dzusik
jde o euro normu.Jde o to aby je jednotka vzala.Mají různé kodování EU3 mají šesti místné,EU4 mají sedmi místné kodování.