Stránka 1 z 1

Napsal: sob 22.10.2011 18:16
od Rendis
Existuje nějaký způsob jak zjistit,jestli váha vzduchu funguje?

Napsal: sob 22.10.2011 20:26
od kkarel
Odpojit z váhy konektor a projet se, pokud to jede lépe než s váhou, je vaha v řiti, respektive je nutné jí minimíálně vypucovat.
Špatně vážící váha se projevuje, chybějícím výkonem, není znát zátah turba (u 530d by nad cca 1750 otacek mělo být znát jak turbo zabere).
Další indicie, auto při nižších teplotách (jako jsou teď´) jezdí lépe než v létě.
Co s tím, vyplatí se váhu vyndat a zkusit vypucovat.
Váha funguje na principu ochlazování topného elementu z platiny a rhodia, jeho povrch se časem zasere (není to okem vidět) a váha pak podvažuje, čili auto si pak mysli, že je vzduchu malo a nejede.
Způsobů jak to vypucovat je řada, osobně jsme to řešil tak,že jsem funkční čast vahy ponořil na hodku do izopropylalkoholu (lze použít i čistý líh), nasledně jsem ještě jemně mechanicky přeleštil jak onu tyčku tak plišek na boční komoře, lze použít "klasické uchoštoury", ale s citem. Pak nechat důkladně odpařit. Má váha jela po této procedůře jak za mlada.

Pokud je vaha v řiti, doporučuji Ebay, váhu lze objednat v UK za nějakých 52Liber a to včetně poštovného a příruby na sání.

Napsal: sob 22.10.2011 23:12
od airbone
ide to zistit aj origo diagnostikou kde sa porovnavaju hodnoty realne namerane na vahe a kalkulovane a rozdiel medzi nimi ktory musi byt len v urcitom rozmedzi. V oem diagnostike je nato osobitny testovaci plan. Robi sa to pri beziacom motore samozrejme a udrzuju sa na nom pozadovane otacky ako vyziada diagnostika.

Cinske vahy z ebay za 50libier by som urcite nekupoval. Je to sracka, parkrat som taku daval do roznych aut a vydrzala maximalne pol roka. Niektore mali mensiu prirubu ako mali mat (mozno jeden mm) a ani sa nedali osadit poriadne, skoncili v kosi......
Na nemeckom ebay je mozne kupit novu origo vahu za zaujimavu cenu, ovela vyhodnejsie ako priamo v BMW.

Napsal: ned 23.10.2011 08:03
od Foli
souhlasím s airbonem, nejlepší je diagnostika. Akorát nemusí být ani origo. Zrovna včera jsem si projížděl skutečné hodnoty a akční členy na diagnostice KTS 550, kterou mají skoro v každém servisu. Stačí tam jen zadat požadované množství vzduchu vs reálné a tam poznáš, zda jsi mimo hodnoty. Když už by to někdo dělal, tak ať zkontroluje atmosférický tlak, kolik tlačí turbo atd... Ať to máš vše zkontrolované

Napsal: ned 23.10.2011 11:40
od Rendis
Díky za rady. Nejde o naftový motor,ale benzínový.

Napsal: ned 23.10.2011 12:39
od kkarel
Pokud trvate na originál váze, tak BMW zpravidla osazuje Bosch váhy, přímo pro BMW ji lze i s přírubou koupit kolem 150Euro.
Pokud má člověk přístup k datum od Bosche nebo známého v VW servisu lze originál váhu Bosch pořídit pod 2500Kč Příkladme budiž váha do mé 530d, identická váha stejných parametru se prodává i pro VW, liší se jen v čísle a BMW má na boku naletovánó jedno čidlo navíc, , čidlo lze přeletovat a jelikož cenovcá politika Bosch je drahá značka dražší díly lze takto trochu ušetřit, ale jak říkam chce to bud interni data Bosch nebo to zkusit tj. mít možnost si váhu pujčit.

Napsal: pon 24.10.2011 21:44
od weNTyll
Mam na to overeny zpusob pomoci osciloskopu. Jedna vec jsou kila merene za konstantniho chodu, tam kolikrat sedi i vetsina blbych vah. Tam mensi chybu vyresi adaptace. Vetsi problem byva v rychle reakci na zmenu, kdy je vaha casto tupa prave na tyto rychle zmeny. Motor pak jede v rezimu dalnice furt rovne vetsinou dobre, ale ochota na zmenu otacek je bidna.

Diagnostika vetsinou zadnou zapsanou chybu neukaze, protoze na ty rychle zmeny neni zadna dostatecne rychla interni zpetna vazba, ktera by to kontrolovala. Lambda je na to pomala.

Napsal: úte 25.10.2011 12:12
od kkarel
Popíšete to s tím oscilem podrobněji?
Nemáte někdo datasheet k originál Bosch váze?
Když zvážím, že váha patří obecně k nejproblematičtějším součástkám v autě a defakto každý se s tímto problémem setká napadlo mě udělat nějaké how to jak otestovat váhu mimo auto za použití relativně běžných věcí. Mám v práci vybavení na přesné měření proudění,ale chtělo by to informace k jednotlivým váhám tak jak je dodává Bosch.

V neposlední řadě, není tu někdo z Ústecka nebo z Prahy, komu zbyla vadná váha na vyhození, dali by se udělat grafy jak měří typické vadné vahy.
Když zvážím jak blbé zařízení je ta váha a jaké palby si za to BMW potažmo Bosch účtuje nebylo by od věci vnést do problematiky trochu světla.

Napsal: sob 29.10.2011 11:57
od weNTyll
Detaily verejne probirat nebudu, sorry. Stalo me to hodne hodne casu, zkusenosti i penez abych dosel k nejakym zaverum. Muzu to ale samozrejme komukoliv promerit kdo bude mit zajem.

Stavet neco universalniho mi prijde kontraproduktivni. Nejlepsi je to merit na danem motoru, tak to delam. Nedokazu si moc dobre predstavit cim to pulsujici nasavani vzduchu dokazal presne nasimulovat ve stejnem rozsahu a stejnou dynamikou nez zase treba na nejakem motoru, kde by byly dve vahy v serii, jedna kalibrovana a druha merena.

Prubeh napeti neni linearni, nejakych 10kg/h odpovida neco malo pres 1V, 100kg/h pres 3V ale 500kg/h uz jenom 4,5V. U kazdeho typu se to lisi samozrejme.

Napsal: sob 29.10.2011 13:22
od Rendis
weNTyll píše:Detaily verejne probirat nebudu, sorry. Stalo me to hodne hodne casu, zkusenosti i penez abych dosel k nejakym zaverum. Muzu to ale samozrejme komukoliv promerit kdo bude mit zajem.

Stavet neco universalniho mi prijde kontraproduktivni. Nejlepsi je to merit na danem motoru, tak to delam. Nedokazu si moc dobre predstavit cim to pulsujici nasavani vzduchu dokazal presne nasimulovat ve stejnem rozsahu a stejnou dynamikou nez zase treba na nejakem motoru, kde by byly dve vahy v serii, jedna kalibrovana a druha merena.

Prubeh napeti neni linearni, nejakych 10kg/h odpovida neco malo pres 1V, 100kg/h pres 3V ale 500kg/h uz jenom 4,5V. U kazdeho typu se to lisi samozrejme.
Měl bych zájem. Klidně SZ s cenou a tak.

Napsal: čtv 10.11.2011 13:53
od Rendis
Mně jde čistě pro klid duše o kontrolu.

Napsal: čtv 10.11.2011 20:39
od weNTyll
Psal jsem ti SZ nedavno. Mas to kousek za rohem, tak se nekdy zastav.

Napsal: sob 19.11.2011 13:30
od Honzek525
Zdravím, je možné, že bych měl na své e39 525tds odpojenou váhu vzduchu? Protože jak jsem zjistil, nevede mi do ní žádný konektor, přijde mi že auto jede dobře, jen nevím jestli tak má jezdit, v jiném BMW jsem nejel. Můžete mi prosím nějak alespoň přibližně popsat jak poznám že auto jede hůř, respektive, jak se chová s váhou a bez váhy? Děkuji.

Napsal: sob 19.11.2011 16:52
od beny-maser
bez váhy tds pojede a pokud je špatná tak lépe než s ní, e34 tds váhu nemá vůbec.

Napsal: sob 19.11.2011 22:59
od bibikuba
Honzek525 píše:Zdravím, je možné, že bych měl na své e39 525tds odpojenou váhu vzduchu? Protože jak jsem zjistil, nevede mi do ní žádný konektor, přijde mi že auto jede dobře, jen nevím jestli tak má jezdit, v jiném BMW jsem nejel. Můžete mi prosím nějak alespoň přibližně popsat jak poznám že auto jede hůř, respektive, jak se chová s váhou a bez váhy? Děkuji.
starší motor tds váhu neměl-možná je to nějaká předělávka-novější typ s váhou měl plastové sání,plast.víčko olej filtru atd..kable k váze vedou tuším někde od vstřik.čerpadla.Mě tds s odpojenou váhou moc nejelo-jinak to lítalo jako blázen..

Napsal: ned 20.11.2011 21:45
od Honzek525
Omlouvám se, dnes jsem se podíval pořádně, a spletl jsem si váhu s něčím, co mi sice váhu připomínalo, ale váha to není, je to ten "válec" na sací trubce, váha je až za filtrem. Omlouvám se za případné zmatky.