Stránka 1 z 2

Napsal: sob 15.10.2011 11:40
od Andre2
Zdar,
doteď jsem jezdil jen TDIčkama VW a Audi. Když jsem se před cca 6-7lety svezl poprvé v BMW3,0d, tak jsem věděl že si toto auto jednou pořídím....

Takže jsem si konečně splnil malý sen a přivezl si domů sice jednu z prvních, ale myslím si že velice zachovalou E39 jako druhé auto do rodiny.
Výroba 10/1998, na tacho cca 250tkm, bohužel k tomu není serviska, takže to beru s rezervou, ale interiér je kromě trochu odřeného volantu jako nový, vypadá na 50tkm. I z venku je auto velmi zachovalé, pár šrámů se samozřejmě najde. Motorový prostor je to samé - čistý, nikde žádný olej ani jiné kapaliny, žádná rez, všechny spoje pěkně čisté, žádné známky zásahu tunera...
Pro mě to bylo první auto v životě, které se mi v reálu líbilo víc než na fotkách - to se mi skutečně ještě nestalo, a ani jsem nevěřil, že někdy stane.

Mám servis - opravujeme turbodmychadla a nově i vstřikovače CR, proto udržet to v kondici by snad neměl být takový problém :)

Nějaká práce, která byla zohledněna v ceně, na tom samozřejmě je.

Motor jde občas na volnoběh nepravidelně - budou potřeba zkontrolovat vstřiky a čerpadla.
Bude třeba zprovoznit bufíka a rád bych to předělal na dálkové ovládání - je tu někdo z okolí, kdo se tím zabývá?

Automat. převodovka - jak poznám od jakého je to výrobce, jaký je interval výměny oleje a je tu někde postup při výměně?

Motor a klapky v sání - vím že je to potenciální zdroj problémů pro motor i pro turbo (když se uvolní). Má je verze 135kW nebo ne?

Separátor oleje - překvapilo mě, že se zde na foru dobře ví, že by se měl občas vyměnit (každý 3tí olej), protože majitelé aut, kteří k nám jezdí na opravu kouřících turbín, ani neví, že tam něco takového je. A právě turbo to vždy jako první odnese.

Světla - je to největší vada na kráse tohoto vozu. Jsou tam origo xenony. Ta krycí skla mají opravdu dost. Ještě nevím co s tím přesně udělat, jestli dát nové kryty nebo možná FL lampy - dají se bez problému vyměnit (myslím ty FL lampy za neFL)?

Díky za případné reakce, hlavně ten automat mě zajímá, nerad bych dal za opravu to co za auto.

Napsal: sob 15.10.2011 12:54
od jarda
Andre2 píše:Automat. převodovka - jak poznám od jakého je to výrobce, jaký je interval výměny oleje a je tu někde postup při výměně?

Motor a klapky v sání - vím že je to potenciální zdroj problémů pro motor i pro turbo (když se uvolní). Má je verze 135kW nebo ne?
U oleje v převodovce není žádný interval. Někdo říká, že by se měl vyměnit, někdo zase říká, že tím naděláš víc škody než užitku.

Klapky v sání z roku 98 nebyly (ale také jsme se tu o tom nedávno hádali, tak důvěřuj, ale prověřuj..)

Napsal: sob 15.10.2011 14:09
od Jendix
U automatický převodovky by se olej měnit měl, u manuálu je doživotní náplň. Jinak dost věcí na co se ptáš už se tu řešilo. Možná bych se kouknul i do historie fora, bude tam toho asi víc než se časem ukáže v tomto vlákně.

Napsal: sob 15.10.2011 17:02
od Andre2
Výměna oleje v automatu určitě, párkrát jsem to dělal a co z toho někdy vyteklo byl dobrej humus - přál bych to vidět tomu, kdo říká, že to není potřeba.

Hodil jsem to dneska na zvedák - na převodovce je zelenej štítek GM Made in France a nějaká čísla, tak nevím co si o tom myslet, ale francouzský auta já nerad.

Je KO jeden vlnovec (proto ten dunivej zvuk) a prolíná jedna hadice k chladiči oleje z automatu, jinak i zespoda se to zdá docela OK.

Sundal jsem dekl z motoru a klapky v sání tam nejsou, resp. není nikde vidět jejich ovládání, což beru jako positivum, protože bych je asi páchal ven.
Jinak na motoru ani převodovce není nikde vidět ani kapka oleje, jen na zadním difu je vidět mastnota u kontrolního šroubu.

Co ty lampy, pasujou tam z FL? Ať mám nad čím přemýšlet...

Napsal: sob 15.10.2011 17:27
od libovka
Lampy pasujou jen se musej předělat dva konektory.A k zadním musíš dát odpory.

Napsal: sob 15.10.2011 17:29
od libovka
Jendix píše:U automatický převodovky by se olej měnit měl, u manuálu je doživotní náplň. Jinak dost věcí na co se ptáš už se tu řešilo. Možná bych se kouknul i do historie fora, bude tam toho asi víc než se časem ukáže v tomto vlákně.
U automatu je taky "doživotní nápln" ale samo je lepší ho vyměnit.To samé i u manuálu.Ve 150000km vytečou z manuálu taky pěkný sračky.A pak se každej divý že mu jde blbě řadit.

Napsal: sob 15.10.2011 17:56
od Jendix
libovka píše:
Jendix píše:U automatický převodovky by se olej měnit měl, u manuálu je doživotní náplň. Jinak dost věcí na co se ptáš už se tu řešilo. Možná bych se kouknul i do historie fora, bude tam toho asi víc než se časem ukáže v tomto vlákně.
U automatu je taky "doživotní nápln" ale samo je lepší ho vyměnit.To samé i u manuálu.Ve 150000km vytečou z manuálu taky pěkný sračky.A pak se každej divý že mu jde blbě řadit.
ale u těch manuálů jsem se o tom bavil myslim se speedym a řikal mi že někdy jde po výměně taky hůř řadit.. u automatu je olej jasnej.. většina lidí mění ve 150tkm

Napsal: sob 15.10.2011 22:53
od Andre2
Ještě mě napadá:

Jak se to chová na sněhu? Myslím tím kam se s tím dá vůbec v zimě na sněhu jezdit, jestli to nechat radši u baráku když napadne 5cm sněhu, nebo to zvládne to co předokolka. Dobrý zimáky je samo základ.

A jak je to s krádežema BMW? Koukal jsem dlouho po Octávkách, ale přijde mi, že za to lidi chtějí hrozný peníze a za poslední 2 měsíce se ztratily jen 2 u našeho baráku (1x O1 a 1x O2)

Když jsem ukázal manželce BMW, tak křičela že to nechce, že s tím nikam nevyjede, tak jsem jí uklidnil, že Quattro to sice není, ale že to něco zvládne. Má to vůbec nějakou špéru? Alespoň EDS?

Napsal: sob 15.10.2011 23:38
od Jendix
Andre2 píše:Ještě mě napadá:

Jak se to chová na sněhu? Myslím tím kam se s tím dá vůbec v zimě na sněhu jezdit, jestli to nechat radši u baráku když napadne 5cm sněhu, nebo to zvládne to co předokolka. Dobrý zimáky je samo základ.

A jak je to s krádežema BMW? Koukal jsem dlouho po Octávkách, ale přijde mi, že za to lidi chtějí hrozný peníze a za poslední 2 měsíce se ztratily jen 2 u našeho baráku (1x O1 a 1x O2)

Když jsem ukázal manželce BMW, tak křičela že to nechce, že s tím nikam nevyjede, tak jsem jí uklidnil, že Quattro to sice není, ale že to něco zvládne. Má to vůbec nějakou špéru? Alespoň EDS?
Nejsem si jistej, ale žiju v domění, že skoro všechny e39 maji ASR, nebo něco na ten styl, jinak u e36 byl občas vidět i samosvor.

co se sněhu týče, byla tu o tom diskuze, paradoxně je to na rovině horší jak do kopce.. já třeba kdysi ještě s e36 vyjel na zadově až na horní parkoviště.. chce to lepší gumy na zadní nápravě, ideálně malinko hrubší profil...

ohledně krádeží.. já když jsem koupil e61, tak jsem auto hned pojistil.. a koupil si leptací sadu na skla s VINkem. Když jsem se pak bavil s chlápkem od pojištovny který auto prohlížel, řikal mi že auta co mají vypískován nebo vyleptán VIN na sklech se kradou statisticky o 60% mín, hodně ale asi bude záležet na tom kde parkuješ..

co se octávek týče, koncernový auta se kradou asi nejvíc.. já jsem se třeba taky tak nějak rozhodoval.. a pětka vyšla malinko dráž, ale zase až tak velkej rozdíl v ceně tam nebyl... co se prostoru, pohodlí a výbavy týče je tomu naopak...

Napsal: ned 16.10.2011 00:00
od bibikuba
když se tu řeší olej v převodovce a špatné řazení-v manuálu tak se dovolím taky zeptat :) jde mi po ohřátí hůř řadit čtyřka-ne že jde přes zuby ale nejde úplně volně,musím hodně zatlačit a pak tam normálně padne.Je to ale jako by bylo něco ohnuté -mate mě ale že za studena tam jde krásně volně..Chystám se na výměnu oleje ale moc nevěřím že to nějak pomůže.Prosím o info co se tam dává za olej či zkušenost jestli tohle někdo neřešil...Je to manuál 530D rok 99-cca 240tis.kmJe možný že po najetí těchto km olej už hodně zřídne a může to tohle způsobovat..

Napsal: ned 16.10.2011 01:11
od Brátn
Andre2 píše: Jak se to chová na sněhu? Myslím tím kam se s tím dá vůbec v zimě na sněhu jezdit, jestli to nechat radši u baráku když napadne 5cm sněhu, nebo to zvládne to co předokolka. Dobrý zimáky je samo základ.
:lol: otázka typické koncernovky, jen počkej na tu zimu, všichni bavoráci se na ní těší a většina z nás nechala protéct nejednu nádrž na správně zasněženém parkovišti, pravidelně po prvním sněhu slyším, je chudáku ty máš toho bavoráka to se s tím musí na sněhu blbě jezdit že? pak se směju, když je tahám ze závějí, dojedeš dál než všechny předokolky věř mi, s 39 jsem se dotal vždycky dál než všechny škodovky a dvakrát táhnul MB po parkovišti :lol:

a k oleji převodovka automat manuál i diferenciál, doživotní = 150 000 km co je nad bez diskuze vyměnit, manuální převodovku měnit co 30-50 automat se dělá co 80 a difec obyčejně s převodovkou, bacha na difec je speciální olej, na manuál nalít to co je napsáno na almaře a automat má speciální postup a nejlepší je dát to někomu kdo to už dělal

Napsal: pát 21.10.2011 22:04
od Andre2
Takže jsem dnes nasadil repasované vstřikovače a konečně jsem se poprvé pořádně svezl. Staré vstřiky docela katastrofa, jeden nedával na volnoběh vůbec nic, jeden skoro nic, samozřejmě do přepadů Niagára...
Když nebudu línej hodím sem protokoly.
Ted si motor pěkně přede, i na výkonu je to sakra znát, na dálniční koráb v seriovým stavu jede výborně -prostě 3,0d. Starty na první otočení.
Taky jsem mohl konečně testnout tolik vychvalované jízdní vlastnosti BMW a musím uznat, že těch 18 metráků zvládá zatáčky překvapivě lehce.

Ale abych jen nechválil:
Trochu zklamání je, že vzadu není žádná špéra, ani EDS, přitom v těhle letech to byla ve VW autech docela běžná věc i u nižších tříd.
Takže jak se tak znám budu nějakou špéru určitě honit.
Auto se občas při rychlostech nad cca 80km/h zatřepě jak ratlík, někdy pravidelně, pak zase chvíli ne... udělá to v 80 i ve 140. Na kola bych to nesázel, to by se chovalo jinak.
Někde jsem tu četl, že to dělá horní uložení tlumičů -je to přesně tento příznak?

Pak mám pocit, že je auto přez díry jakoby tvrdé, prostě každá nerovnost je uvnitř dost znát, nejde o to, že by někde něco klepalo, ale jakoby to bylo na nějakým tvrdým podvozku. Vzadu to má nivo a tlumiče jsou nejspíš seriové. Stará A6 C4 zvládá podobné nerovnosti s větší lehkostí a to má za sebou min. půl mega km a tlumiče už budou taky něco pamatovat.

Napsal: pát 21.10.2011 22:29
od bibikuba
co tě stála ta sranda-myslím tím vstřikovače u 530d?Taky mám 530d Toura vzadu Nivo a M podvozek-je to malinko tvrdší no,na druhou stranu ale stabilita na Toura OK :wink:

Napsal: sob 22.10.2011 20:34
od Andre2
Vstřiky jsem si opravoval sám, pokud je OK selenoid a ventil, tak nová tryska originál Bosch (tryska je základ vstřikovače, bez její výměny se nedá mluvit o repasi a se starou tryskou se nedá vstřikovač většinou ani dohonit do hodnot)) + nějaká drobotina dovnitř vyjde na cca 2000,- práce na jednom vstřikovači + test s protokolem do litru. Tzn. jeden vstřik cca 3000,-
Doporučuji udělat všechny najednou, protože aby běžel motor opravdu hladce, je vhodné je nastavit na stejné hodnoty (tolerance od výrobce mají poměrně velký rozptyl). A i když ECU motoru si dokáže s ledasčím poradit, tak pokud jeden vstřikovač dává na volnoběh 2,5cc a druhý 5cc není nic moc....

Napsal: sob 22.10.2011 20:57
od cmelak
Andre2 píše: ...Světla - je to největší vada na kráse tohoto vozu. Jsou tam origo xenony. Ta krycí skla mají opravdu dost. Ještě nevím co s tím přesně udělat, jestli dát nové kryty nebo možná FL lampy - dají se bez problému vyměnit (myslím ty FL lampy za neFL)?....
Jestli más ty kryty lamp opráskaný od kamínků tak z mojí zkušenosti je dobrý to přebrousit, existujou na to sady na renovaci světlometů.

http://www.autolesk.cz/e-shop---renovac ... hp?item=55

Sám jsem použil a jsem spokojenej.

Napsal: ned 23.10.2011 10:42
od Andre2
Dostal jsem od prodávajícího druhé kryty světel, tak zkusím objednat tu leštítcí sadu a pohrát si s tím.


Dnes mě překvapila další věc: Proč to má tak úzké hrdlo do nádrže? Nemohl jsem tam pořádně zastrčit u pumpy pistoli...

Napsal: ned 23.10.2011 19:20
od bibikuba
to hrdlo je normál-taky jen na krajíček :D :D

Napsal: úte 25.10.2011 03:31
od Brátn
Andre2 píše: Ale abych jen nechválil:
Trochu zklamání je, že vzadu není žádná špéra, ani EDS, přitom v těhle letech to byla ve VW autech docela běžná věc i u nižších tříd.
Takže jak se tak znám budu nějakou špéru určitě honit.
bohužel neseženeš, nevyráběly se, jedině M5 jí měla a tam je naprosto jiný podvozek, kdyby jsi vymyslel, jak použít špéru u E39, tak ti tady lidi utrhají ruce

Napsal: úte 25.10.2011 05:17
od Pyron
Bratn píše:k oleji převodovka automat manuál i diferenciál, doživotní = 150 000 km co je nad bez diskuze vyměnit, manuální převodovku měnit co 30-50 automat se dělá co 80 a difec obyčejně s převodovkou, bacha na difec je speciální olej, na manuál nalít to co je napsáno na almaře a automat má speciální postup a nejlepší je dát to někomu kdo to už dělal
Asi tak, kdo věří na "nesmrtelnost" čehokoliv ve strojařině, je naivní. Doživotní v německu = cca délka jedné světové války 8)

Napsal: úte 25.10.2011 08:17
od jurasis
Doživotní tady znamená do konce života auta. Servisní interval pro první výměnu oleje a filtru v automatu je nájezd 160 000km. Asi si lze jednoduše odvodit, s jakou životností auta tedy výrobce počítal. Dále se uvádí další intervaly v rozmezí 60 - 80 tis. km. Proč jsou poloviční, než interval první... :ja_nic: