Stránka 1 z 1

Napsal: sob 15.10.2011 09:27
od SEMRY
Dostal jsem se do nemilého poblému s automatem, že auto sem tam škubne jsem si zvykl, je to prý neduh tohoto typu, nicméně při cestě do Bulharska jsem vypozoroval toto: Tempomat nastavený na 170km/h, při brždění třeba na 80km/h a následném zapnutí tempomatu, automat neví co zařadit, laškuje mezi 5 a 6 a pokud vybere špatně což se stává tak v 20% případů tak motor spadne do nouzového režimu (rozsvícení kontrolky motoru) a neběží na všechny válce. Po znovu nastartování opět vše ok. Zdá se mi že se vše zhoršuje, při 130 a výš tam automat nechává stále 6, při přišlápnutí na plyn nepodřadí na 5, čeká a hodí třeba 4 což je doprovázeno nemilým zatlačením posádky do sedadel. Vyřazování se zdá ok, dobrždování na 0 je také s škubnutím. Po nastartování cca 5s vůz znatelně škubne (není to sepnutí kompresoru klimy)

Co by tomu mohlo být? Nerad bych měnil převodovku. Nápln oleje je prý doživotní (nevěřím tomu), kontrolní šroub je někde zakrytovaný, vůz je 3 roky starý, má najeto 48 000km.
Diagnostika....?

Napsal: sob 15.10.2011 13:54
od libovka
A proč to řešíš tady? Dejto do BMW na záruku nebo popř. na kulanci.

Napsal: sob 15.10.2011 14:13
od Jendix
Ve většině automatů je lepší po určitým nájezdu olej vyměnit. To ale ještě asi nebude tvůj případ. Muj automechanik mi řikal, že někdy stačí u automatu přenastavit přes diagnostiku nějaký solenoidy, hromada lidí to prý neví a pak nechávaji zbytečně dělat repas celý převodovky.

Napsal: sob 15.10.2011 14:26
od SEMRY
libovka píše:A proč to řešíš tady? Dejto do BMW na záruku nebo popř. na kulanci.
Kdyby to bylo v záruce, tak pochopitelně jedu do servisu. To je jasné. Takhle zvažuji neutorizovaný servis, protože prostě v čechách k nim nemám důvěru, na druhou stranu nechci aby se v tom někdo zbytečně hrabal kdyby pak převodovka odešla. Předpokládám že po 50 000km se k tomu BMW staví čelem, protože je to výrobní vada? Nebo se mýlím? Možná bude stačit update řídící jednotky, nemám páru, každopádně tu chybu jim neukážu, můžu jen doufat že diagnostika něco prozradí.

Po kolika km je třeba měnit olej?

Napsal: sob 15.10.2011 16:15
od libovka
S takhle novým autem tě stejně ten autorizák nemine.Předpokládám že repas udělat stejně nepůjde jelikož je to dost nové auto a většinou do těhlech převodovek nebývají k sehnání ani součástky. Při těhlech kilákách by to měli uznat na kulanci
Olej stačí měnit po 100000km.

Napsal: pon 17.10.2011 22:30
od SEMRY
Vozidlo půjde na diagnostiku, technik říkal něco o podtlakové hadici, nevím uvidíme.

Napsal: sob 29.10.2011 23:18
od SEMRY
Tak to vypadá na patrně na vadnou cívku, prohodili je mezi sebou a budeme čekat jestli se to bude opakovat. Zatím je to ok, motor na volnoběh občas houpne, myslím že chyba bude tam, nikoliv v převodovce, ta díky nerovnoměrnému běhu asi vždycky nezařadí tak jako obvykle. Jinak musím renocar pochválit, starali se tam o mě pěkně.