Stránka 1 z 1

Napsal: pát 14.10.2011 09:26
od maxmin
Ahojte,

nedávno jsem si pořídil e39 540iA Touring a pořád mě trošku zlobí jedna věc. Plyn jde oproti jiným bmw s el.plynem sešlápnout dost ztuha.
Je to tím, že je u starší 540i ještě na lanko? Nebo se to dá nějakým způsobem opravit? Zdá se, že lanko chodí celkem hladce a odpor bude někde u pedálu. Nepovedlo se mi ale zjistit kde.

A druhý dotaz i když vím, že se to tu už mnohokrát řešilo je spotřeba. Nechci u takového auta řešit až tak spotřebu, spíše jde o pocit, že je vše v pořádku. Oproti předchozí 530D Touring manual mám cca 2x vyšší. Se všemi auty jsem se při úsporné jízdě vždy dostal hluboko pod hodnoty udávané výrobcem. (rekord chrudim -> třinec 4,3l). S 540 se při superúsporné jízdě nedostanu pod 10l. Při svižném dálničním tempu žere cca 12l (530D při tomhle tempu šlo až k 8l). Popojížďky kolem 18-20l.. Čekal jsem spotřebu cca o 1-2l méně. Je v motoru něco, co by ji mohlo navyšovat? (svíčky, lambda, nějaké čídlo?) Filtry jsou nové, sání těsné. Po studeném startu se mi zdá, že jde z výfuku takový divný smrad, že by moc bohatá směs?

Napsal: pát 14.10.2011 12:41
od Maxiczech
To co popisuješ je naprosto normální.. Nemůžeš srovnávat benál s naftou.. Benzin dycky bere víc. A pokud jsi s 530D jel pod 5 litrů, tak to smekám.. Ale to se asi nedalo mluvit o jízdě, že? To za tebou stála i řada důchodců ve Fóbiích, ne? :lol: 540iA nebude brát méně.. S tím se smiř.. 8)
Kámoš koupil MB ML 320. Místo na cestu čumí na stropní počítač, kolik mu to žere.. Již 3x naboural.. Chce to prodat.. Proč to kluci kupujete, když pak řešíte spotřebu? :roll:

Napsal: pát 14.10.2011 13:45
od Sweden
Otázku 2) nekomentuji protože nemám tu zkušenost s 540i ale zajímala by mě odpověď na otázku 1),mám podobný problém,el.plynový pedál se mi zdá trochu tužší než musel být,řešil jste to někdo :?: Jeslti ano co pomohlo :?: :wink:

Napsal: pát 14.10.2011 13:49
od Maxiczech
Dle mého názoru to nemůže být nic jiného, než "sajrajt" v hřídelce ohybu pedálu.. Prostříknout WDéčkem a jede pedál, jak víno.. :) Jinak pozor na kobereček.. Řešil jsem tuhý pedál též a byl to blbě ohnutý koberec.. Jen poznatek.. ;)

Napsal: pát 14.10.2011 14:03
od Sweden
rozhozený jsem to měl,to byla první věc kterou jsem dělal,výsledek nepatrně lepší ale ještě to pořád není ono.Taky je otázka co je pro někoho tuhý může být pro druhýho měkký :D

Napsal: pát 14.10.2011 14:07
od noname
540i v manuálu, když je opravdu v pořádku, dokáže svou spotřebou nejednoho zaskočit :) může jezdit za 25, ale taky, jako se povedlo mě na ekosázce 60 km úsek 30% město, 30% okresky 30% rychl. silnice pod 10 - Kolik pod deset psát nebudu, abych nebyl terčem posměchu :) Chce to umět šlapat na plyn, ale hlavně mít vpořádku auto...

Napsal: pát 14.10.2011 14:25
od Maxiczech
Mno mě celkově BMW připadá takové tužší, proti jiným autům.. :lol: Ale proto jsem si ho mimo jiné kupoval.. Když srovnám třeba pedál spojky od Mondea nebo Octávie II, tak je u BMW taky tužší.. Jak se píše výše.. Kdo co považuje jako tuhé.. :) Toť otázka..

Napsal: pát 14.10.2011 19:25
od Player1
to jsou zase kecy... jasný že benzín bude žrát víc, ale klidnou jízdou by ses měl s 540i dostat docela lehce pod 10. Určitě bych zkontroloval výfuk - lambdy, katy (jestli nejsou vysypaný, ucpaný). Řekl bych, že ti to žere tak zhruba o 2 litry víc, když to porovnám se svou 540i. Popojížďky ve městě jsou běžně kolem 15, s tím nic neuděláš :wink: Dálky mám ale podstatně nižší


k otázce na chod plyn. pedálu... kdesi jsem tady četl, že po výměně lanovodu v BMW jde plyn skoro stejně jako u potenciometru... je to stářím :wink:

Napsal: sob 15.10.2011 00:21
od maxmin
Co se týká spotřeby, tak to opravdu až tak neřeším, když jsem to kupoval bylo mi jasné, že to bude žrát jako kráva :-) Zrychlení je opravdu návykové, jezdit s tímhle autem na spotřebu je nesmysl :-) Moc toho nenajezdím... Spíše mi šlo o to mít vše v pořádku. Sem tam když jedu pozdě večer a nikam nespěchám mě baví zkusit eko jízdu.

Co se týká chodu plynu, tak v 530D mi šel opravdu mnohem lehčeji. Brácha má 530i po FL a tam chodí el.plyn úplně lehoučce. Spodní část plynového pedálu se zdá, že nikde nedrhne. Možná je to tužší až někde víc nahoře, jakoby v palubce. Zkusím se na to ještě podívat.

Ohledně té rekordní spotřeby s 530D - nikam jsem nespěchal, zkoušel jsem si vyloženě eko rallye :-) Snažil jsem se jet 70-100km/h, pokud to šlo, tak jsem se držel za kamiony a autobusy. Bylo to ale dost pozdě v noci, na cestě jsem skoro nikoho nepotkal a vůbec nikoho nebrzdil. V běžném provozu přes den už to není moc reálné.. Chce to mít i správně nahuštěná kola (v mém případě 235/45 R17) a pokud možno verva diesel od benziny, nebo nějakou lepší naftu. Trasa má cca 250km a jel jsem ji jen o cca půl hoďky déle než docela svižným tempem v běžném provozu.

Napsal: sob 15.10.2011 08:49
od jimmyhendrix
Co se tyka spotreby tak v podstate pokud to mas v automatu budes se dle me pod 10 dostavat hodne tezko. V manualu se pod 10 dostat da nicmene chce to delsi trasu jet opravdu s rozmyslem kdy a jak budes slapat na plyn a hlavne velmi dulezita vec je i jake tankujes palivo. No a auto mit v poradku to je samozrejmosti takze to neresim. Nicmene zvedat spotrebu ti muze jak spatne spalovani - svicky, lambdy tak i spatny vyfuk - katy a tak sani. Pokud tyhle veci mas opravdu v poradku pak natankuj slusne palivo a melo by to byt ok. Nicmene nezapomen ze mas touring iA takze to bude zrat porad o 0,5l vic nez sedan v manualu.