Stránka 1 z 1
Napsal: úte 11.10.2011 22:21
od voTon
Budem rádi za postřehy k tomuto článku a třeba někomu pomůže při rozhodování..
E39 benzín, nafta nebo plyn?
Napsal: stř 12.10.2011 07:40
od Perunwit
článek sem si se zájmem přečetl, je to sice i trochu propagace, ale tak ať, já už jsem si od tebe něco bral a jsem spokojen. nicméně potvrzuje se jenom stará obecná pravda o srovnání motorizací... já trochu doufal v nějaké překvapivé rozuzlení na závěr. Když pominu některé položky, kalkující se "štěstím", přičemž každej rozumnej člověk by měl kalkulovat spíše s tou smůlou, tak bohužel... zůstávám nezlomen... benzín forever!
Napsal: stř 12.10.2011 08:26
od Maxiczech
To: voTon.. To snad nemyslíš vážně.. :tutuk:
Napsal: stř 12.10.2011 09:00
od Hanz
Líbí, sice se v techle hypotetických síťových grafech nevyzivam, ale ma to hlavu a patu.-) třeba jsem nevěděl, ze se liší pružiny v cene a provedeni dle výbavy-v dalším článku...
Napsal: stř 12.10.2011 11:21
od M3maniac
No v podstatě máte v článku pravdu a nejste zaujati proti ani jedné z variant...jen ten nájezd 10-25tkm je v podstatě pro málo jezdící lidi, nebo méně jezdící lidi. Já jsem si vyzkoušel všechny pohony od LPG, přes benál až po mnou používaný diesel. A je to tak jak píšeš když máš štěstí ,vyjde diesel výborně ovšem nesložím flintu, když mi odejde vstřik nebo turbo. Pokud si člověk to auto koupí na delší časový horizont tak prostě ví ,že turbo má nové a při tomto nájezdu na něj 10let nesáhne. Měl jsem mraky dieselů a turbo mi odešlo jen jednou a to paradoxně u nejdražší ojetiny, kterou jsem měl, za 20ku jsem sehnal nové...a dva vstřiky a to opět paradoxně u toho samého auta. Na LPG jsem jezdil po revoluci ve fáčku a bylo to fajn a za 2 měsíce se nám to vrátilo, ale tehdy to byla bomba v kufru a na černo

co mě na LPG se...e je že když cestuješ musíš LPG hledat....a když je na shellce stojí o 20% víc než jinde.Taky malej dojezd na LPG a když vám ho někdo namontuje prasácky tak motor nejede jak má a může ho to i zabít....prostě je to každýho volba. Poslední dobou doopravdy přemýšlí, jestli není benzín nejlepší varianta ,když nafta stojí téměř stejně jako benál a nedej bože když se dáme cestou švýcarů a bude ještě dražší.Mám na 730d dlouhodobou spotřebu 8,8 a jezdím celkem svižně, mám prázdnej kufr, mám rezervu a jsem spokojenej.

když bude zle a nebude co jíst tak to budu lechtat za 7

Napsal: stř 12.10.2011 12:25
od loyd-krismas
Souhlas... jen problém je, že dneska chce každej naftu, ať najezdí 5tis. nebo 50tis. km za rok, je to asi trend nebo co. Velkoobjemových benzínů se lidi, nevím proč, bojí.

Napsal: stř 12.10.2011 14:18
od Perunwit
... protože sou lidi zblblý dnešním trendem downsizingu, kterej je zase motivovanej eko-lobby tvrdící, že auto, který žere 4,5236/100km, je EKO. A už jim nedochází souvislosti, jako u Opelu Ampera, kterej žere 1l/100, ale nikde se neříká jak náročný technologie je třeba využít a kolik emisí se vyprodukuje při výrobě takovýho soustrojí... což je oproti "jednoduchýmu" motoru 2,8 benzín bez serepetiček, dvojitýho přeplňování a hybridních technologií docela masakr.
Prostě zcela v trendu dnešní doby vymytých hlav a vylízaných mozků stáda ovcí. A proto sou auta, co máme tak rádi levný a vovce kupujou auta 1,4l se dvěma turby a výkonem 100kW
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/vti ... na-100-km/
Napsal: stř 12.10.2011 15:15
od Velvetek
Je to těžký a lidi si opravdu kupují auta s TDI do města na popojíždění (znal jsem člověka, který dojížděl do práce cca 5km s TDI, byl tak spořivý, že se mu ani u 1.9TDI turbo neroztočilo, až mu odešlo, jak bylo šetřené

)
Ale k otázce a jediné výhodě, co na naftě vidím já: Měl jsem dříve jenom benzíny, ten poslední byl 1.8T s cca 235PS. Jezdil jsem dost dálky a když už těch km bylo opravdu dost, tak hodně v klidu (dobře, někde jsem si cestu užil, ale nebyl to tak častý jev), čímž jsem ho stáhnul na 9,2l/100km (98N). Spotřeba to byla pěkná, myslím že v pohodě, ale chtěl jsem něco většího, tak proto potom přišla 530dA. Mám dlouhodobou 8 až 8,2, což ale je s denním dojížděním 12km do kanceláře a zpět, ježdění po městě a sem tam ta dálková po republice.
Co se mi na tom líbí nejvíce je, že i když vím, že budu muset spěchat, budu předjíždět každého koho dojedu (nemyslím ovšem stylem brzda/plyn), tak i tak si udržím spotřebu na dálku do 7,5l. Což se mi s benzínem nedařilo. Tím se pro mě vyrovnává benzín vs nafta. Tohle není podmět pro flame, pouze můj názor. Benzín si pořídím zase jako druhé auto, protože ho mám rád, ale na dálky se mi zdá velkoobjemová nafta jako lepší... takhle za mě.
Jinak článek pěkný.
Napsal: stř 12.10.2011 15:34
od Dan td
Článek super - vzhledem k tomu, že se všemi třemi porovnávanými auty mám zkušenosti mi přijde celkem objektivní. Bohužel se to asi nedá zpracovat přesněji právě z důvodu, že auto se pořizuje deset a více let staré a tam je to opravdu o štěstí, předchozí údržbě, atd... Při koupi benzínu lze předpokládat (pokud se na auto podívá někdo, kdo mu rozumí) náklady max. pár tisícovek. U dieselu to může být stejné, nebo v desetitisících. A bohužel, pokud mi po koupi dieselu odejde jedna věc, nejspíš auto moc údržby nemělo a brzy odejde další.
Když jsem váhal, jestli zplynovat 528i jsem uvažoval i počítal dost podobně, nakonec jsem dospěl k tomu, že benzín stačí. Důvody byly podobné, jako jsou uvedené v článku. Po nájezdu cca 35 tis. km za rok a kousek nelituju a udělal bych to příště stejně.
Napsal: stř 12.10.2011 20:27
od ACDC
535i v plynu. Jednoznačně. Na tom motoru se nemá co podělat, stejně si většinou jen tak bublá. Super zvuk, parádní svezení. Pokles výkonu nula. Chce si to ale pohrát s DME - předstih atd...
Napsal: čtv 13.10.2011 01:16
od Brátn
článek dobrý, hezky napsaný, pro obyčejného smrtelníka určitě dost říkající,
ta reklama v něm je snad jasná, přeci bys to nepsal jen zadarmo, měl bych jen pár inspiračních námětů a to: přidat k cenám za díly a práci oficiální ceník BMW a bude to mít ještě větší vliv

stačí do tabulky, mě vyšla výměna čidla vačky a dolití 0,25l oleje u Renocaru před dvěma lety na 8000kč

a u LPG bych doplnil výměna filtru plynu co 20 000km za 300-600kč podle značky systému a dodat, že trvanlivost nádrže je jen 10 let a zase za cenu menšího počtu čerpacích LPG stanic máte všude automaticky obsluhu
jinak grafy paráda očividně jsem zvolil tu "nejlepší" cestu i já
a jako MOD: příště do pokecu tohle má být tam ne tady