Stránka 1 z 1

Napsal: úte 11.10.2011 19:46
od rxe
caute mam dotaz ci by mi niekto skuseny vedel poradit preco mam horuci + kabel ked nastartujem, resp ked bezi motor. alternator dobija 14v to je v pohode. bateria fungel nova. ?, pytal som sa niektorich a povedali ze moze byt kontakt na patrone preto je horuci. diik

Napsal: úte 11.10.2011 19:56
od libovka
Jo je to možný že to dělá ta patrona.Máš jí ještě funkční?protože pokud bylo to auto po ráně a ona se odpálila tak se to většinou jeko oprava narazí zpět.Ale může to bejt špatně zadělané.

Napsal: úte 11.10.2011 22:34
od rxe
no auto mam po znamom a myslim ze nebola vystrelena lebo by mi to povedal.uvidm cez vikend, ja stym moc nejazdim tak sa tomu budem venovat az v sobotu.potom dam vediet

Napsal: ned 16.10.2011 17:53
od rxe
caut chcem sa opytat. kolko by malo ukazovat priamo na baterii dobijanie, mne ukazuje 13,8-13,9-14, a na display mi ukazuje 13,4 -13,5v, preco je rozdiel na baterii a displayom ? a niekedy sa zohreje plusovy kabel a niekedy nie. napriamo alternator dava 14,00 az 14,2 . vie mi to niekto pozriet na svojom tátošovy?

Napsal: ned 16.10.2011 18:26
od Maxiczech
Dobíjení máš v pohodě.. Mě to ukazuje též kolem 14V. Ale na ten kabel pozor :!: Aby ti to jednou nevzal plamen.. Pořešit celý kabel. Možná bude někde jen špatný kontakt a někde ti to lehce sváří. To může být i na baterce jako takové. Tak všechno očistit, máznout a pořádně dotáhnout veškeré kontakty. Může to dělat i kontakt na startéru.. Ten bejvá vesměs pěkně zoxidovaný.. :idea:

Napsal: pon 17.10.2011 19:19
od dafa
Stoupající napětí na svorkách baterie při nastartovaném motoru a funkčním dobíjení je v pořádku.Baterie se dobíjí a zvyšuje se její napětí.
Tvůj problém zahřívání svorek je ve špatném kontaktu na svorkách kabelu-baterie.Sundej svorky a důkladně je očisti.Pokud jsou šroubovací na kabelu bývá problém v oxidaci kabelu v místě spoje svorky-kabel.
Tento problém je potřeba vyřešit,nebot při zimních startech je odběr větší a tím se bude svorka upalovat,až se upalí celá a to v místě kdy to člověk nejvíc potřebuje.
Jinak napětí na alternátoru při správné funkci a dobré baterii je od 13,4-14,6V.
Pokud je napětí na alternátoru 14V na baterii je cca 13,5-13,8V,to je definovaná tolerance kde ztráty jsou na spojích alternátoru,délce kabelu,svorky na baterkách.
Pokud měříš digitálním multimetrem jeho vnitřní odpor je značný, řádově megaohmy a tudíž je to další zátěž a tím bude i hodnota na displeji menší.

Napsal: pon 17.10.2011 20:40
od ACDC
Rozdíl mezi + pól (přímo AKU) a + na alternátoru musí být minimální, 0,1 ohm je moc (20A x 0,1ohm = 2V úbytek). To samé kostry. Že ukazuje jinak BC než je na aku dělá pravě úbytek napětí. U báv není alt. spojen rovnou na svorku starteru, ale jde oklikou..

Napsal: stř 19.10.2011 18:34
od rxe
tak som zistoval. mal to trochu oprete na predne svetlo a patron tam nieje, je to len silno spojene a to sa prehrieva. diky mo c zinfo a postrehy

Napsal: ned 23.10.2011 16:03
od rxe
vyriesene. strihol som original kabel. ostatne som dal prec, kupil Profi spojku + 16-kovy hruby medeny kabel, spojil som to na koniec som zohnal super kontakt a auto startuje a aj krasne dobije. sice som v garazi stravil asi4 a pol hodiny. ale vysledok stoji za to.

Napsal: ned 23.10.2011 16:51
od Maxiczech
Tak gratulace.. ;) :Pohar:

Napsal: ned 23.10.2011 20:26
od rxe
dik