Stránka 1 z 1
Napsal: sob 08.10.2011 08:08
od KamilAC
Právě jsem koupil 530iA E39 r.v.2001 s nefunkční převodovkou, jaká je na ní závada jsem ještě nezjišťoval. Pokud to nebude nic vážného,nechám ji opravit.
Počítám ale i s variantou,že bude oprava příp.pořízení nové stát víc peněz,než kolik jsem dal za auto. Napadá mě vyměnit ji za manuální (nižší cena,vyšší spolehlivost). Určitě to nebude jednoduchá záležitost,řešil už někdo něco podobného?
Jde mi hlavně o elektriku,pochybuju že prostě jen nechám veškerý kabely od automatu odpojený a ono to pojede. Co vše je potřeba vyměnit? Je vůbec stejný Grundmodul? Pokud ne, musel bych prohazovat i EWS...
Nebo se na to mám radši vyprdnout a modlit se,že závada na automatu je jen banalita? Díky.

Napsal: sob 08.10.2011 12:46
od Snejk
KamilAC píše: manuální (nižší cena,vyšší spolehlivost).
uz tohle je nesmysl...

cena te prestavby naprosto presahuje cenu jakehokoli automatu z jineho auta...
pak nasledne... automat se posere a rekneme repas je 30tkč... a to se udela jednou za zivot... rekl bych ze je to dost srovnatelna polozka jako treba krasny set dvouhmotaku, lamely a pritlacaku

....
takze bych rekl ze na "provoz" je automat stejne levnejsi...
a co se te prestavby tyce tak taky...
Napsal: sob 08.10.2011 12:47
od libovka
Proč spíš nenapíšeš co ti ten automat dělá?
Napsal: sob 08.10.2011 17:16
od KamilAC
Zatím to nevím. Údajně za studena špatně řadil,teď už neřadí vůbec. Navíc auto a převodovku jsem dostal zvlášť, byla už vymontovaná a leží v kufru.
Co se týče srovnání těch cen manuál vs. automat, osobně mě to zas tak moc netíží. Jen bych to rád dal do cajku a půjde dál do světa.

(a vyvarujte se pls OT typu"v techničáku bude automat,v autě manuál,nebude to sedět atd")
Repasi beru jako krajní řešení,pokud to nepůjde vyřešit jinak. Manuál skříň můžu mít doslova za pár korun,tak proč to nezkusit.
Takže prosím pouze konkrétní rady a zkušenosti.
Napsal: pát 14.10.2011 15:25
od KamilAC
...takže z převodovky unikl pravděpodobně všechen olej a následně šla nejpíš nasucho,proto teď neřadí. Zkusím ho doplnit a namontovat ji zpět, pochybuju ale,že tím závadu opravím, je možné že se zadřela? To už asi žádná repase nezachrání.
Proto tedy sháním steptronic na 530i r.v.2002, pokud se někomu náhodou válí doma.

Případně kdo poradí nebo dovede opravit tu mojí.
Napsal: pát 14.10.2011 15:59
od Maxiczech
Pokud jela na sucho, tak jí nezachráníš. Použiješ tak maximálně skříň jako takovou bez vnitřku..

Kola z ní budou vytavená, tudíž až přes mnoho zakalená

a zcela jistě zkřehlá, tudíž čátečně rozsypaná..

Je to na 99% death.. Kup jinou, ale pozor na rádoby repasované nebo z vraku..

Napsal: pát 14.10.2011 16:14
od KamilAC
To není moc dobrá zpráva.
Btw.je tato převodovka stejná i v jiném modelu,nebo musím shánět pouze na 530i? Je to koukám velmi nedostatkové zboží. Např.528iA?
Napsal: pát 14.10.2011 17:09
od loyd-krismas
jiná převodovka tam nejde a je jich jak šafránu... Navíc mám jednu 530iA na prodej a je to dost problém, každý chce naftu (nechápu)... Takže počítej s investicí min. 20tis. a dlouhým následným prodejem.
Napsal: pát 14.10.2011 19:14
od Player1
Třeba nebude úplně v pasti... pokud unikl všechen olej za kratší dobu, převodovka by podle mě přestala řadit hned úplně a ještě dřív by spadla do failsafe módu, takže by jela jen na trojku. Z toho je podle mě jasný, že se tam žádný kola ,,nevytavily". Ale kdoví, jak to bylo a jak dlouho to jezdilo s menší hladinou oleje... do rozebrání ti nikdo nepoví
Napsal: pát 14.10.2011 20:50
od libovka
Nejde ani tak o převodovku.Ta skončí do nouzáku,ale měnič bez oleje bude nejspíš po smrti.
Napsal: pát 14.10.2011 23:22
od Jendix
projdi si forum, někdo tady před pár měsíci řešil změnu z automatu na manual.. a jestli se nepletu, poměrně úspěšně.. nebude to asi žádná sranda.. ale jestli tě nějak netlačí čas a máš se v tom kde vrtat..
Napsal: sob 15.10.2011 00:01
od starML
KamilAC píše:..... je tato převodovka stejná i v jiném modelu,nebo musím shánět pouze na 530i? Je to koukám velmi nedostatkové zboží. Např.528iA?
Podívej Kamile,
tohle jsme spolu už jednou řešily v dubnu 1999, když jsi dával manuál místo automatu do 530d. Dával jsem Ti k tomu výkresy a schémata zapojení a Ty sám nejlépe musíš vědět, co všechno jsi musel vyměnit, počínaje 12512249415 Kabelový svazek motor ==> periferní moduly a spínačem na couvačku konče. Pokud máš 530i, musíš tam dát automat z jiného 3 litru, takže 330i nebo 530i. Když si najdeš BMW číslo toho automatu z 530i 2001, tak to bude třeba 24001423933. Tohle číslo si zadáš do porovnání dílů v ETK
http://www.realoem.com/bmw/partxref.do? ... showeur=on a vypíše Ti vozy, ve kterých je naprosto stejný automat :
E39 530i Touring, Evropa
E39 530i Saloon, Evropa
E46 330Ci Kabriolet, Evropa
E46 330Ci Kupé, Evropa
E46 330i Touring, Evropa
E46 330i Saloon, Evropa
E85 Z4 3.0i Roadster, Evropa
Takže buď si najdi nějakou bouračku viz výše, ale stav toho automatu bude nejistý. Nebo dej opravit ten stávající, to bych udělal i já. Je to technicky i papírově nejčistší.
Napsal: sob 15.10.2011 16:31
od KamilAC
Je to tak,to byl hodně velkej boj s tou 530d.:-/
Koukal jsem i v SK a v D, ty převodovky opravdu nejsou, takže to asi nejspíš budu řešit opravou té stávající,pokud to půjde. Náklady sice budou trochu vyšší, ale určitě to bude lepší než koupit zajíce v pytli v podobě skříně z nějakého vraku, která se za půl roku třeba rozsype. :-/
Napsal: sob 15.10.2011 17:59
od loyd-krismas
Jedinou možnost máš v Polsku, dojet si tam pro to, ale fakt co celkově s výměnou atd. o moc levněji než oprava nevyjde.

Napsal: sob 15.10.2011 19:29
od Jendix
loyd-krismas píše:Jedinou možnost máš v Polsku, dojet si tam pro to, ale fakt co celkově s výměnou atd. o moc levněji než oprava nevyjde.

no sice se považuju za člověka který má poláky vcelku v lásce (v porovnání s celkovým veřejným míněním), mám mezi nima pár kamarádů a známejch.. ale zrovna převodovku z polska bych asi nebral..