Stránka 1 z 1
Napsal: čtv 22.09.2011 10:01
od cmelak
Kdyz jsem pred vice jak mesicem prijel z chorvatska kde jel ventilator vetsinou na plno tak po prijezdu do ceska mi zacal hucet a ted uz se mi obcas ani nerozjede, jen kdyz chvilku jedu tak si to rozmysli ale hodne huci a vibruje.
Myslim si ze uz je asi spatny lozisko a proste odchazi, kdyz je ale v haji jezek tak se to takhle nechova ne?
Delal nekdo vymenu ventilatoru?
Predem diky za postrehy.
Napsal: stř 30.11.2011 10:15
od cmelak
Kdyby to bylo ježkem tak by se to chovalo jinak ne? Určitě by v max. otáčkách nevibrovala půlka palubovky?
Když bych chtěl eventuálně ventilátor vyměnit, dostanu se na něj z motorovýho prostoru nebo musí jít ven palubovka?
Má s tím někdo zkušenosti? Díky.
Napsal: čtv 08.12.2011 05:11
od Brátn
ježek,
test: sundej nádechy v motoře a sáhni na ventilátor, otoč lopatkama a skontroluj jestli jsou všechny, taky jestli nedrhne atd, pokud je to v pořádku vyměň ježka, je to regulátor, který se ti pustí na vyšší než max výkon a proto vibruje ventilátor
pokud budeš muset vytáhnout ventilátor, tak dolů komlet palubka, tyč s airbagem, komplet naprosto vše až ti zbyde jen jednotka, při té příležitosti z jednotky vytáhni výměník klimy a vyčisti ho nebo vyměň
Napsal: ned 11.12.2011 09:36
od cmelak
Tak já děkuji Bratnovi za tip, šáhl jsem si na ten ventilátor od motoru a točil se podle mě normálně bez nějakého drhnutí, ani by mě nenapadlo že to hučení a vibrování může být tím ježkem. By mě asi vomyli kdybych vyměnil ventilátor (kterej už mám bohužel koupenej), seskládal palubku zpátky a vibrovalo by to zase
Zkusím tady na fóru pohledat kde se ten ježek nachází a vyzkoušim. Díky.
Napsal: sob 07.01.2012 21:21
od cmelak
Tak jsem včera s úspěchem vyměnil ježka z kamarádovýho auta abych se přesvědčil jestli to tím ježkem skutečne je nebo není. A nebylo!
Po výměně za dobrého ježka se to chovalo úplně stejně.
Pro zajímavost: zvláštní jak jsou ti ježci někdy odlišní

Můj byl celkem malej a oba orig. BMW.
Takže jsem nelitoval toho že už mám nějaký ten měsíc koupený ventilátor.
Dnes jsem se vrhnul na sundání palubky a výměnu ventilátoru. Celkem fuška, ale teď když už vim kde co je by mi nedělal problém sundat palubku znovu. Možná je to ještě snažší než ji sundavat na E30
Když jsem vše odkrytoval a kouká na mě ventilátor samotnej tak jsem ho zapnul a nic, trošku jsem mu pomohl rukou a rozběhl se, ale i když jsem měl nastavenou rychlost na max. tak to pořád hučelo a nechtělo se mu.
Stačilo ho pořádně prostříkat Konkorem a bylo po celým problému. Sice mám zašvíhaný vnitřek čelního skla od oleje kterej z toho lítal když jsem to roztočil ale což

Hlavně že faká
Tak doufám, že jsem zde přidal další zkušenost proč když blbne ventilátor, nemusi to být vždy ježkem.
Nějaký foto ze zásahu:

Napsal: ned 08.01.2012 04:17
od mates_
Mam podobny problem s vibrujicim ventilatorem a kolisavymi otackami... Podari se mi promazat z motoroveho prostoru nebo me ceka demontaz palubovky?

Napsal: ned 08.01.2012 08:08
od cmelak
Je pravda, že ventilátor jde nahmatat z motorového prostoru, když sundáš celej kabinový filtr s tou trubicí, ale jestli tam došáhne i hadička to ti nepovím, musel by si ji mít hodně dlouhou a fakt se trefit na prostředek ventilátoru.
Ale musíš každopádně z řidičovy strany, protože jedna strana ventilátoru (řidičova) má střed těch lopatek "průlezlý" a ta druhá strana ho má zacelenej takže se k tomu středu s hadičkou nedostaneš, jen od té z řidičovy strany.
Já, když už jsem to měl sundaný, jsem to promazal z obou stran a je pokoj, zas bůh ví na jak dlouho..
Napsal: ned 08.01.2012 17:33
od beny-maser
osobně si myslím, že máš pokoj jen na chvilku než ti ten konkor vyschne a vylítá potom bude zase vše při starém,za mladejch let jsem to několikrát zkoušel oživit na různejch autech přesně jak popisuješ a vždy jsem dopadl stejně špatně dávám tomu cca týden.
Napsal: stř 10.10.2012 19:20
od Batler
Mám menší dotaz ohledně palubky, radia a panelu topení....
Když přijdu ráno k autu odemknu a otevřu dveře tak slyším (nevím z čeho) něco bzučet jako by od rádia či panelu topení, dělá to většinou chvilku nevím jak dlouho nikdy jsem to nějak nestudoval. Ani nemusím strkat klíčky do zapalování a stejně se to samo pustí.
Je to relativně slabej zvuk ale je slyšet

Napsal: stř 10.10.2012 19:33
od Lucifer
Řekl bych že, to co slyšíš je jak klimabox otvírá klapky na nasávání vzduchu nebo nějaký serva
Napsal: stř 10.10.2012 19:39
od Strosek
beny-maser píše:osobně si myslím, že máš pokoj jen na chvilku než ti ten konkor vyschne a vylítá potom bude zase vše při starém,za mladejch let jsem to několikrát zkoušel oživit na různejch autech přesně jak popisuješ a vždy jsem dopadl stejně špatně dávám tomu cca týden.
+1
chce to jinej ventilátor - dobrej, nebo novej
Ale třeba se zadaří a dá pokoj.
Napsal: stř 10.10.2012 20:49
od Batler
Lucifer píše:Řekl bych že, to co slyšíš je jak klimabox otvírá klapky na nasávání vzduchu nebo nějaký serva
Ale vždyť ani nedám klíčky do zapalování a už to něco vydavá

Napsal: stř 10.10.2012 21:02
od Angelos
Dělá to malej ventilátorek v panelu klimy, je tam proto aby naháněl vzduch na čidlo a možná i chladil. Jak odemkneš auto, tak se zapne a vypne se až zamkneš a auto usne (15 min).
Napsal: úte 16.10.2012 09:58
od Cert
Cmelaku, jak to vypadá po půl roce provozu? Ještě to funguje? Mohl bys nějak v kostce popsat, kde všude je palubka přidělaná a jaký jsou největší pasti při jejím sundání?
A opravdu nejde ten ventilátor vyměnit aniž by se muselo dávát komplet vše pryč, jak uvádí Bratn?
Napsal: úte 16.10.2012 10:02
od Cert
můj problém je následující: ventilátor se v žádným případě neroztočí, nereaguje na nastavení klimatroniku, šahal jsem na něj vzduchovodem v motoře a otáčí se bez drhnutí, ale na můj v kus jakoby ztuha. Ježka jsem měnil jako prvně za novýho Hella/Behr a ani neprdne, žádná změna. Ještě předtím jsem prolejzal pojistky pod kastlíkem spolujezce a jsou ok.
Napsal: úte 16.10.2012 15:12
od cmelak
Cert: To ti už neřeknu, protože už auto půl roku nemám
Ale co vim jistě je, že určitě musíš sundat horní část palubovky aby ses k tomu dostal, vždyť se podívej na ty fotky co jsou na první stránce.
Práce tak na 2-3 hodiny co jsem to dělal poprvé.
Postup demontáže mi popsal člen kupca takto:
Nejdřív kryty airbagů u okna, pak lišty a přístrojovku. Potom už šla palubovka, sice blbě, airbagy trošku vadí, ale šlo to. Pozor na prostřední výdech, má ovládání klapek a buď ho musíš odpojit u klapky, což jde blbě, nebo na topení, to jde ze strany od spolujezdce, když sundáš kastlík. A ten výdech je lepší vyndat nejdřív. Nad ventilátorem jsou tyčky od klapek, ty jdou rozpojit a posunout do stran. Pak už jen kryt na ventilátoru, jsou tam ty jejich kovové sponky, blbě se k nim může, rády vystřelí a zmizí.
Napsal: úte 16.10.2012 16:54
od Cert
díkys za ty rady, to jsem přesně potřeboval
Jinak samozřejmě že vím, že musí palubní deska dolů

, ale jak psal bratn ten postup, tak jsem pochopil, že musím sundat i středovej panel a všechno okolo, aby mi zbyla jen krabice topení. A to by byla šílená práce.
Jak jsi to odstrojil ty (viz.foto), tak jsi tedy dostal ventilátor ven, jo?
A ty airbagy můžu odpojit? Stačí nemít klíč ve spínačce nebo se odpojuje i baterka?
Napsal: ned 21.10.2012 19:11
od Cert
tak prozatím se ventilátor rozeběhl po několikarém ručním pootočením. Zajímavé je, že poprvé to nepomohlo, před kucháním palubky jsem to ještě jednou zkusil a najednou začal makat. Uvidíme, na jak dlůho