Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 22.09.2011 10:01
od cmelak
Kdyz jsem pred vice jak mesicem prijel z chorvatska kde jel ventilator vetsinou na plno tak po prijezdu do ceska mi zacal hucet a ted uz se mi obcas ani nerozjede, jen kdyz chvilku jedu tak si to rozmysli ale hodne huci a vibruje.

Myslim si ze uz je asi spatny lozisko a proste odchazi, kdyz je ale v haji jezek tak se to takhle nechova ne?

Delal nekdo vymenu ventilatoru?

Predem diky za postrehy.

Napsal: stř 30.11.2011 10:15
od cmelak
Kdyby to bylo ježkem tak by se to chovalo jinak ne? Určitě by v max. otáčkách nevibrovala půlka palubovky? :lol:

Když bych chtěl eventuálně ventilátor vyměnit, dostanu se na něj z motorovýho prostoru nebo musí jít ven palubovka?

Má s tím někdo zkušenosti? Díky.

Napsal: čtv 08.12.2011 05:11
od Brátn
ježek,

test: sundej nádechy v motoře a sáhni na ventilátor, otoč lopatkama a skontroluj jestli jsou všechny, taky jestli nedrhne atd, pokud je to v pořádku vyměň ježka, je to regulátor, který se ti pustí na vyšší než max výkon a proto vibruje ventilátor

pokud budeš muset vytáhnout ventilátor, tak dolů komlet palubka, tyč s airbagem, komplet naprosto vše až ti zbyde jen jednotka, při té příležitosti z jednotky vytáhni výměník klimy a vyčisti ho nebo vyměň

Napsal: ned 11.12.2011 09:36
od cmelak
Tak já děkuji Bratnovi za tip, šáhl jsem si na ten ventilátor od motoru a točil se podle mě normálně bez nějakého drhnutí, ani by mě nenapadlo že to hučení a vibrování může být tím ježkem. By mě asi vomyli kdybych vyměnil ventilátor (kterej už mám bohužel koupenej), seskládal palubku zpátky a vibrovalo by to zase :D

Zkusím tady na fóru pohledat kde se ten ježek nachází a vyzkoušim. Díky.

Napsal: sob 07.01.2012 21:21
od cmelak
Tak jsem včera s úspěchem vyměnil ježka z kamarádovýho auta abych se přesvědčil jestli to tím ježkem skutečne je nebo není. A nebylo!

Po výměně za dobrého ježka se to chovalo úplně stejně.

Pro zajímavost: zvláštní jak jsou ti ježci někdy odlišní :) Můj byl celkem malej a oba orig. BMW.

Obrázek

Takže jsem nelitoval toho že už mám nějaký ten měsíc koupený ventilátor.

Dnes jsem se vrhnul na sundání palubky a výměnu ventilátoru. Celkem fuška, ale teď když už vim kde co je by mi nedělal problém sundat palubku znovu. Možná je to ještě snažší než ji sundavat na E30 :lol:

Když jsem vše odkrytoval a kouká na mě ventilátor samotnej tak jsem ho zapnul a nic, trošku jsem mu pomohl rukou a rozběhl se, ale i když jsem měl nastavenou rychlost na max. tak to pořád hučelo a nechtělo se mu.

Stačilo ho pořádně prostříkat Konkorem a bylo po celým problému. Sice mám zašvíhaný vnitřek čelního skla od oleje kterej z toho lítal když jsem to roztočil ale což :) Hlavně že faká :)

Tak doufám, že jsem zde přidal další zkušenost proč když blbne ventilátor, nemusi to být vždy ježkem.

Nějaký foto ze zásahu:

Obrázek

Obrázek

Napsal: ned 08.01.2012 04:17
od mates_
Mam podobny problem s vibrujicim ventilatorem a kolisavymi otackami... Podari se mi promazat z motoroveho prostoru nebo me ceka demontaz palubovky? :)

Napsal: ned 08.01.2012 08:08
od cmelak
Je pravda, že ventilátor jde nahmatat z motorového prostoru, když sundáš celej kabinový filtr s tou trubicí, ale jestli tam došáhne i hadička to ti nepovím, musel by si ji mít hodně dlouhou a fakt se trefit na prostředek ventilátoru.

Ale musíš každopádně z řidičovy strany, protože jedna strana ventilátoru (řidičova) má střed těch lopatek "průlezlý" a ta druhá strana ho má zacelenej takže se k tomu středu s hadičkou nedostaneš, jen od té z řidičovy strany.

Já, když už jsem to měl sundaný, jsem to promazal z obou stran a je pokoj, zas bůh ví na jak dlouho..

Napsal: ned 08.01.2012 17:33
od beny-maser
osobně si myslím, že máš pokoj jen na chvilku než ti ten konkor vyschne a vylítá potom bude zase vše při starém,za mladejch let jsem to několikrát zkoušel oživit na různejch autech přesně jak popisuješ a vždy jsem dopadl stejně špatně dávám tomu cca týden.

Napsal: stř 10.10.2012 19:20
od Batler
Mám menší dotaz ohledně palubky, radia a panelu topení....
Když přijdu ráno k autu odemknu a otevřu dveře tak slyším (nevím z čeho) něco bzučet jako by od rádia či panelu topení, dělá to většinou chvilku nevím jak dlouho nikdy jsem to nějak nestudoval. Ani nemusím strkat klíčky do zapalování a stejně se to samo pustí.
Je to relativně slabej zvuk ale je slyšet :twisted:

Napsal: stř 10.10.2012 19:33
od Lucifer
Řekl bych že, to co slyšíš je jak klimabox otvírá klapky na nasávání vzduchu nebo nějaký serva

Napsal: stř 10.10.2012 19:39
od Strosek
beny-maser píše:osobně si myslím, že máš pokoj jen na chvilku než ti ten konkor vyschne a vylítá potom bude zase vše při starém,za mladejch let jsem to několikrát zkoušel oživit na různejch autech přesně jak popisuješ a vždy jsem dopadl stejně špatně dávám tomu cca týden.
+1

chce to jinej ventilátor - dobrej, nebo novej

Ale třeba se zadaří a dá pokoj.

Napsal: stř 10.10.2012 20:49
od Batler
Lucifer píše:Řekl bych že, to co slyšíš je jak klimabox otvírá klapky na nasávání vzduchu nebo nějaký serva
Ale vždyť ani nedám klíčky do zapalování a už to něco vydavá :D

Napsal: stř 10.10.2012 21:02
od Angelos
Dělá to malej ventilátorek v panelu klimy, je tam proto aby naháněl vzduch na čidlo a možná i chladil. Jak odemkneš auto, tak se zapne a vypne se až zamkneš a auto usne (15 min).

Napsal: úte 16.10.2012 09:58
od Cert
Cmelaku, jak to vypadá po půl roce provozu? Ještě to funguje? Mohl bys nějak v kostce popsat, kde všude je palubka přidělaná a jaký jsou největší pasti při jejím sundání?

A opravdu nejde ten ventilátor vyměnit aniž by se muselo dávát komplet vše pryč, jak uvádí Bratn?

Napsal: úte 16.10.2012 10:02
od Cert
můj problém je následující: ventilátor se v žádným případě neroztočí, nereaguje na nastavení klimatroniku, šahal jsem na něj vzduchovodem v motoře a otáčí se bez drhnutí, ale na můj v kus jakoby ztuha. Ježka jsem měnil jako prvně za novýho Hella/Behr a ani neprdne, žádná změna. Ještě předtím jsem prolejzal pojistky pod kastlíkem spolujezce a jsou ok.

Napsal: úte 16.10.2012 15:12
od cmelak
Cert: To ti už neřeknu, protože už auto půl roku nemám :lol:

Ale co vim jistě je, že určitě musíš sundat horní část palubovky aby ses k tomu dostal, vždyť se podívej na ty fotky co jsou na první stránce.

Práce tak na 2-3 hodiny co jsem to dělal poprvé.

Postup demontáže mi popsal člen kupca takto:

Nejdřív kryty airbagů u okna, pak lišty a přístrojovku. Potom už šla palubovka, sice blbě, airbagy trošku vadí, ale šlo to. Pozor na prostřední výdech, má ovládání klapek a buď ho musíš odpojit u klapky, což jde blbě, nebo na topení, to jde ze strany od spolujezdce, když sundáš kastlík. A ten výdech je lepší vyndat nejdřív. Nad ventilátorem jsou tyčky od klapek, ty jdou rozpojit a posunout do stran. Pak už jen kryt na ventilátoru, jsou tam ty jejich kovové sponky, blbě se k nim může, rády vystřelí a zmizí.

Napsal: úte 16.10.2012 16:54
od Cert
díkys za ty rady, to jsem přesně potřeboval

Jinak samozřejmě že vím, že musí palubní deska dolů :lol: , ale jak psal bratn ten postup, tak jsem pochopil, že musím sundat i středovej panel a všechno okolo, aby mi zbyla jen krabice topení. A to by byla šílená práce.

Jak jsi to odstrojil ty (viz.foto), tak jsi tedy dostal ventilátor ven, jo?

A ty airbagy můžu odpojit? Stačí nemít klíč ve spínačce nebo se odpojuje i baterka?

Napsal: ned 21.10.2012 19:11
od Cert
tak prozatím se ventilátor rozeběhl po několikarém ručním pootočením. Zajímavé je, že poprvé to nepomohlo, před kucháním palubky jsem to ještě jednou zkusil a najednou začal makat. Uvidíme, na jak dlůho