Stránka 1 z 6

Napsal: pon 19.09.2011 22:01
od milius
zdravim urcite uz kazdy z vas slysel problem s klapkamy v sani u vznetovych motoru, jedna se o to ze klapka najednou spadne do motoru a motor v haji, projevi se to vetsinou tak, ze motor na volnobeh nejde na vsechny valce, klepe se, atd atd, spadlou klapku sem videl u motoru ktery mel najeto jen 160tis km! nabizim demontaz klapek ze sani kdyby byl zajem tak napiste sz

--------------------------------------------------------------------------------

caste dotazy- motory-520d 525d 530d nejake motory klapky nemaji! cim zaslepuji- takze demontuji sani vyndam klapky ty vylamu a misto hridelky dam sroubek a z druhe strany maticku, presah sroubku rozklepu proti povoleni+ podmazu tmelem pro utesneni vetsinou prolina olej kolem hridelek. doba trvani 2 az 3 hodiny podle toho jak to jde, zaroven kontrola filtru,plochych remenu atd.. mohu zkontrolovat i filtr+ membranu pro odvetrani motoru- casto byva ucpany filtrik pak ma motor vetsi kourivost a muze zrat olej. atd.. cena 800kč

Napsal: úte 20.09.2011 08:37
od kubassszx
a kde takový servis nabízíš ?

Napsal: úte 20.09.2011 08:59
od Jirka36
Jo, tak to mi nabízí mechanik taky, prý jsou poddimenzované a to spadnutí do motoru hrozí, oprava cca 2000 Kč včetně záslepek. Ten pocit že mi nejdou všechny válce mám po nastartování-ale jen studeného motoru, stačí prošlápnout plyn a protočit motor a zas ševelí jak má...

Napsal: úte 20.09.2011 11:19
od libovka
Jirka36 píše:Jo, tak to mi nabízí mechanik taky, prý jsou poddimenzované a to spadnutí do motoru hrozí, oprava cca 2000 Kč včetně záslepek. Ten pocit že mi nejdou všechny válce mám po nastartování-ale jen studeného motoru, stačí prošlápnout plyn a protočit motor a zas ševelí jak má...


Pocit máš ale proto že ti zdřejmě nežhavý všechny válce.

Napsal: úte 20.09.2011 11:37
od Jirka36
libovka píše:
Jirka36 píše:Jo, tak to mi nabízí mechanik taky, prý jsou poddimenzované a to spadnutí do motoru hrozí, oprava cca 2000 Kč včetně záslepek. Ten pocit že mi nejdou všechny válce mám po nastartování-ale jen studeného motoru, stačí prošlápnout plyn a protočit motor a zas ševelí jak má...


Pocit máš ale proto že ti zdřejmě nežhavý všechny válce.


Jojo, to mě taky napadlo, ve čtvrtek ho dávám na výměnu oleje a všech filtrů, asi to nechám zrevidovat všechno..

Napsal: úte 20.09.2011 12:08
od airbone
jj je dobre tie klapky vybrat pre pokoj duse. Chod motora sa nemeni, klapky su tam len pre zmensenie emisii pri volnobehu, a jedna sa o zanedbatelny detail.

Inac ja som menil cely motor na e60 530d......
no ja nie kvoli klapkam...... tiekol mi vstrek a prepalilo to piest + narobilo dalsiu paseku. Vo vani sa nasiel popol, vsetko to vnutri "horelo" a odsralo to turbo a bohvie co este. Menil som polmotor, vsetky vstreky za fungel nove, + turbo... Myslim ze ten motor je drziak a nezodratelny ale serie sa hlavne kvoli takym veciam ako su vstreky a klapky, pripadne to odvetranie. Filter odvetrania moze taktiez rychlo pomoct turbu na onen svet. Treba ho vymenit za novy, teraz sa dodava uz bezudrzbovy cyklonovy a stoji cca 40eur.

Napsal: úte 20.09.2011 13:04
od kubassszx
airbone píše:jj je dobre tie klapky vybrat pre pokoj duse. Chod motora sa nemeni, klapky su tam len pre zmensenie emisii pri volnobehu, a jedna sa o zanedbatelny detail.

Inac ja som menil cely motor na e60 530d......
no ja nie kvoli klapkam...... tiekol mi vstrek a prepalilo to piest + narobilo dalsiu paseku. Vo vani sa nasiel popol, vsetko to vnutri "horelo" a odsralo to turbo a bohvie co este. Menil som polmotor, vsetky vstreky za fungel nove, + turbo... Myslim ze ten motor je drziak a nezodratelny ale serie sa hlavne kvoli takym veciam ako su vstreky a klapky, pripadne to odvetranie. Filter odvetrania moze taktiez rychlo pomoct turbu na onen svet. Treba ho vymenit za novy, teraz sa dodava uz bezudrzbovy cyklonovy a stoji cca 40eur.


Filtr odvětrávání ? To je kde ?:) díkk

Napsal: úte 20.09.2011 14:40
od Selix
to je separator/odlucovac oleje ne? nevite zhruba od jakeho roku se dava ten bezudrzbovy?

Napsal: úte 20.09.2011 15:34
od Radoch
To snad neůže ješte při techto teplotách common rail žhavit.
Zkusil bych pročistit el.Kontakty na vstřikovači.

Napsal: úte 20.09.2011 20:14
od Huska
nevím kdo smazal stejný příspěvek v trojkové sekci ale všem doporučuji profesionální řešení pomocí záslepek .. více info najdete ne e46tkovým klubu .. zásepky prodává člen kurýr.

jinak separátor filtr i "šnek" jsou zámenné a narovinu filtr funguje mnohem líp. I ten "ulitový je nutno čistit.

Napsal: úte 20.09.2011 21:43
od milius
nabizim to v ceskem brode, delam v bmw servise a tam to delame takhle kdyz mi nekdo doda zaslepky tak je tam rad namontuju, cena 800kč

Napsal: úte 20.09.2011 21:52
od milius
filtr odvetrani najdeme kdyz demontujeme plast aby sme vyndali vzduchovy filtr tak ze zhora na motoru takova plastova vec na 4 imbusy :lol: nevim jak to popsat

Napsal: úte 20.09.2011 21:54
od rxe

Napsal: úte 20.09.2011 23:27
od gunner
jj,klapky umí nadělat hodně paseky... :roll: ale kdo má starší model,tak to řešit nemusí...e39 520d,530d 135kw je nemají. 142kw už je má.. :?

Napsal: stř 21.09.2011 08:27
od Pavel 528
gunner píše:jj,klapky umí nadělat hodně paseky... :roll: ale kdo má starší model,tak to řešit nemusí...e39 520d,530d 135kw je nemají. 142kw už je má.. :?


vsechny 142kw je take nemaji ....mam manual 9/2000 face a nejsou tam

Napsal: stř 21.09.2011 08:50
od Milaano
nebude to tak ze 142kw manual ich nema a automat ich ma?

Napsal: stř 21.09.2011 09:19
od Pavel 528
Milaano píše:nebude to tak ze 142kw manual ich nema a automat ich ma?


jj je to tak... :D

Napsal: stř 21.09.2011 13:47
od Huska
gunner píše:jj,klapky umí nadělat hodně paseky... :roll: ale kdo má starší model,tak to řešit nemusí...e39 520d,530d 135kw je nemají. 142kw už je má.. :?


jsi úplně vedle tak tu nešiř zmatečné informace. taktéž nesouvisí s převodovkou ale s emisemi !

klapky mají všechn comonrail motory jen od přelomu roku 2004/05 mají tlustější osku, takže nedochází k utržení tak často.

tady je většina informací a řešení:
http://e46.bmwklub.cz/viewtopic.php?f=13&t=11207

Napsal: čtv 22.09.2011 22:38
od gunner
Huska píše:
gunner píše:jj,klapky umí nadělat hodně paseky... :roll: ale kdo má starší model,tak to řešit nemusí...e39 520d,530d 135kw je nemají. 142kw už je má.. :?


jsi úplně vedle tak tu nešiř zmatečné informace. taktéž nesouvisí s převodovkou ale s emisemi !

klapky mají všechn comonrail motory jen od přelomu roku 2004/05 mají tlustější osku, takže nedochází k utržení tak často.

tady je většina informací a řešení:
http://e46.bmwklub.cz/viewtopic.php?f=13&t=11207


1."trochu" vedle si asi ty...a zmatečné informace šíříš také ty...jestli sis špatně přečetl název támatu,nebo si ho nepochopil to nevim,ale zkus to ještě jednou....klapky v sani- opravy. A taky nevím,kde si vzal tu převodovku.

2.s tím,že je mají všechny cr se taky pleteš... 330d,530d 135kw v man. klapky nemají!!! klapky u těch 135kw moturu jsou jen u modelu s automatem!!142kw v automatu je má na 100% u man. si nejsem jistý.Jinak přiznávám,že ten můj pos. komentář byl neuplný...
Mimochodem o 3jkové řadě se to píše i v tom odkazu co si sem dal :idea:

Napsal: pát 23.09.2011 15:54
od Huska
gunner píše:[quote="Huska2.s tím,že je mají všechny cr se taky pleteš... 330d,530d 135kw v man. klapky nemají!!! klapky u těch 135kw moturu jsou jen u modelu s automatem!!142kw v automatu je má na 100% u man. si nejsem jistý.Jinak přiznávám,že ten můj pos. komentář byl neuplný...
Mimochodem o 3jkové řadě se to píše i v tom odkazu co si sem dal :idea:


to s převodovkama nebylo adresováno tobě ale když už jsi navázal tak ještě jednou:
motor s převodovkou nemá nic společného a klapky jsou z důvodu ekologie a to ať u trojky, pětky, X5 atd. Může se výjmečně vyskytnout motor s nižším označením emisních limitů .. ten je nemá .. první roky výroby, ale jinak naprostá většina je má. Záslepky jsme montovali již do spousty aut včetně pětky v manuálu i automatů a verze 135kW.
Otec řeší profesionálně záslepkami s otočením ovládacího táhla o 180° čímž je možné uvedení do původního stavu bez nákupu nových komponentů (vylámaných klapek se šroubkem, táhla od ovládacího ventilu apod). Zatím nikdo ze zákazníků návrat do původního stavu nechtěl, ale ta možnot tu je.
Navíc novější auta s elektronickým řízením při odpojení EGR ventilu a klapek zobrazují vadu, což při výše popsaném způsobu nehrozí.

Já jsem si je vymotoval a vyčistil sání výsledkem je nižší spotřeba. Ještě řeším odpojení EGR, ale protože již mám elektronickou regulaci tak to není jen o zaslepení.