Stránka 1 z 3

Napsal: pon 29.08.2011 18:49
od dejv2005
Zdarec. Pořád slyšim ze všech stran, jak je TDs na prd motor, nejede, žere, nespolehlivej atd. Na fóru jsou často témata na opravu, servis, problém... Je někdo s E39 TDs spokojenej. Ptám se proto, že ho mám a zatím ("3x zaklepat") žádný větší problémy, až na výměnu pření nápravy. jinak motor zatim drží a spotřeba s pneu 235/45/17 kolem 7,6l ( 205/65/15 zimáky 6,8l :D ).
Vim, že to neni nejlepší motor, ale má aspoň nějaký přednosti?
Díky za názory

Napsal: pon 29.08.2011 19:07
od fotobobo
Za 3 roky vubec nic, jen odesli zhavicky, pak padala nafta....ted to studene nechyta....

ale jako dalsi auto uz naftu nechci, tolik toho zas nenajezdim...

Napsal: pon 29.08.2011 21:28
od marksman666
No za cenu za kterou jsem to auto pořídil si nemůžu absolutně stěžovat , nějakej problém ohledně motoru tam je ale není to nic vážnýho, je to starý jěště poměrně jednoduchý motor na kterej je spousta náhradních dílů :) myslím že TDS je nejlepší volba pro nenáročný :) BTW :) ohledně stavu interiéru a exteriéru se nebudu bavit :D protože to je takovej menší bastl ale i tak to za tu cenu vypadá ze všech aut nejlíp :)

Napsal: úte 30.08.2011 08:56
od ACDC
Co je na E39 bastl interier/extenier????Vždyť je to max povedené auto!! BASTLI jsou až po E46. Jasný???

Napsal: úte 30.08.2011 17:37
od HIDEN
Myslím že kolega Marksman666 má namysli svůj konkrétní kousek.Tudíž né v dobrém stavu(co se intr. týče)

Napsal: úte 30.08.2011 19:57
od Kantry
Tak ja mam TDS asi rok a pul a zatim spokojenost, kdybych nemenil interier, nedodelaval navi, nekupoval kola a tak, tak me to stalo par penez... jenom remenice, kladky, remeny, napinaky, chladic, brzdy, tlumice, pneu.. veci jako na jakymkoliv jinym aute.. spotreba teda na 235/45 17 8.3 na zimnich 195 jsem mel nejmin 6.8.. jezdim na levnou naftu a az na ten mizernej zatah odspoda mi ten motor vyhovuje.. nicmene priste bych sel do BMW na LPG

Napsal: úte 30.08.2011 20:03
od Kantry
myslim ze TDS je jedina rozumna volba pro lidi, ktery chtej naftak a nechtej CR, jako ja.. nikdo jinej takovej motor nedela (mozna audi 2.5TDi sráč všech sráčů) a uz vubec ne zabalenej v takovy krasny kastli jako je 39

Napsal: úte 30.08.2011 22:03
od fotobobo
Kantry píše:Tak ja mam TDS asi rok a pul a zatim spokojenost, kdybych nemenil interier, nedodelaval navi, nekupoval kola a tak, tak me to stalo par penez... jenom remenice, kladky, remeny, napinaky, chladic, brzdy, tlumice, pneu.. veci jako na jakymkoliv jinym aute.. spotreba teda na 235/45 17 8.3 na zimnich 195 jsem mel nejmin 6.8.. jezdim na levnou naftu a az na ten mizernej zatah odspoda mi ten motor vyhovuje.. nicmene priste bych sel do BMW na LPG

Ten zatah od spoda je fakt mizernej, na to sem zapomel. 1.9TDi ho ma uplne jinde...

Nekdo mi ale rikal, ze kdyz se to nacipuje, tak uz to odspoda bere....

Napsal: čtv 01.09.2011 13:18
od dejv2005
fotobobo píše:
Kantry píše:Tak ja mam TDS asi rok a pul a zatim spokojenost, kdybych nemenil interier, nedodelaval navi, nekupoval kola a tak, tak me to stalo par penez... jenom remenice, kladky, remeny, napinaky, chladic, brzdy, tlumice, pneu.. veci jako na jakymkoliv jinym aute.. spotreba teda na 235/45 17 8.3 na zimnich 195 jsem mel nejmin 6.8.. jezdim na levnou naftu a az na ten mizernej zatah odspoda mi ten motor vyhovuje.. nicmene priste bych sel do BMW na LPG

Ten zatah od spoda je fakt mizernej, na to sem zapomel. 1.9TDi ho ma uplne jinde...

Nekdo mi ale rikal, ze kdyz se to nacipuje, tak uz to odspoda bere....
No nevim jestli ma cenu cipovat takhle stary auto...?

Napsal: čtv 01.09.2011 13:22
od dejv2005
Kantry píše:myslim ze TDS je jedina rozumna volba pro lidi, ktery chtej naftak a nechtej CR, jako ja.. nikdo jinej takovej motor nedela (mozna audi 2.5TDi sráč všech sráčů) a uz vubec ne zabalenej v takovy krasny kastli jako je 39
No nevim, ja kdybych mel prachy tenkrat, kdyz sem kupoval svoje TDs a vedel sem o peknym kousku, tak si koupim E39 530d...

Napsal: čtv 01.09.2011 15:29
od Don
lidi meli byste si uvedomit jak je to auto stary. pak se majitele, obvzlaste tds, divy, kdyz maji nacipovano, davaji tomu kotel a ono neco velice "prekvapive" odejde. 15 let stary kamna nejsou na zavody.


//edit: jinak je to dobry motor, akorat potrebuje uz trochu jiny pristup a chovani.

Napsal: čtv 01.09.2011 17:50
od Kantry
dejv2005 píše:
Kantry píše:myslim ze TDS je jedina rozumna volba pro lidi, ktery chtej naftak a nechtej CR, jako ja.. nikdo jinej takovej motor nedela (mozna audi 2.5TDi sráč všech sráčů) a uz vubec ne zabalenej v takovy krasny kastli jako je 39
No nevim, ja kdybych mel prachy tenkrat, kdyz sem kupoval svoje TDs a vedel sem o peknym kousku, tak si koupim E39 530d...
právě ty prachy ,) tds diky tomu, jak na nej vetsina lidi (vetsinou bezduvodne) nadava, ma ceny proklate nizko, takze to je podstatna vyhoda proti 530D, nicmene dulezitejsi jsou ty ceny oprav.. ty jsou u CR dostkrat vyssi nez u prastaryho tds

Napsal: čtv 01.09.2011 21:52
od oldaf
Kantry píše:
dejv2005 píše:
Kantry píše:myslim ze TDS je jedina rozumna volba pro lidi, ktery chtej naftak a nechtej CR, jako ja.. nikdo jinej takovej motor nedela (mozna audi 2.5TDi sráč všech sráčů) a uz vubec ne zabalenej v takovy krasny kastli jako je 39
No nevim, ja kdybych mel prachy tenkrat, kdyz sem kupoval svoje TDs a vedel sem o peknym kousku, tak si koupim E39 530d...
právě ty prachy ,) tds diky tomu, jak na nej vetsina lidi (vetsinou bezduvodne) nadava, ma ceny proklate nizko, takze to je podstatna vyhoda proti 530D, nicmene dulezitejsi jsou ty ceny oprav.. ty jsou u CR dostkrat vyssi nez u prastaryho tds

No to nevím jestli E39 v TDSu se dá koupit za cenu proklatě nízkou :D Možná nějaká olítaná kůlna. Scháněl jsem 5 měsíců TDSo v pěkným stavu s pěknou výbavou a a ani ťuk. Projel jsem několikrát celou republiku křížem krážem, provolal celý německo, itálii a minulej měsíc jsem koupil asi nejdražší TDS v čechách. Náhodou jsem okoukl i pár 530d a některý kusy i v pěkným stavu se dají koupit levnějc než pěkný TDS. Ale 530d nechci.

Napsal: pát 02.09.2011 14:36
od Kail
TDSo je výbornej motor,troufnu si říct jeden z nejlepších klasických turbodieselů.
Je to držák (komu se sere,ten buď s dieselem neumí jezdit nebo už koupil mrdku),jede solidně (neříkám že je to na závodění,ale na svižnou jízdu stačí,a člověk se nemusí bát předjíždět) a spotřeba je výborná,mně to jezdilo dlouhodobě na 245/40r18 do 8.5l,dálky kolem 7l a to dost svižně.

Navíc,alespoň ten můj měl naprosto LUXUSNÍ zvuk,říkal mi to uplně každej co to slyšel a i mně,když ho teď občas slyším se zasteskne :oops: .

A že nemá "krouťák vodspoda voe" doprovázenej markantním turboefektem je teda pro mně spíš výhoda,protože co ten motor nemá dole má nahoře.Ten motor táhne od nějakých 1800-2000ot až k omezovači téměř konstantně,narozdíl od TDI a vůbec dieselů ostatních značek který sice zatáhnou už od 1200ot,ale ve 3000ot divadlo končí.

Další věc je,že s postupem času,kdy ty slavný 3.0d který každej tolik moc vychvaloval stárnou,začíná se ukazovat že vlastně vůbec nejsou o tolik spolehlivější než TDSa,ovšem finančně je na ně pořád všechno 4x dražší.
Abych pravdu řekl kdybych dnes kupoval naftovou e39 (což se u mně teda fakt nestane :) ),hodně bych přemýšlel jestli CR nebo radši klasiku TD.Když se potom to TDSo čipne tak ani dynamika není zas o tolik jinde.
Když k tomu přidám starou možná hloupou ale ještě poctivou automatickou převodovku v TDSu,která oproti steptronicu (kterej u dieselů odchází pravidelně a stojí ranec) vydrží rozhodně víc a i kdyby,všude se jich válej hromady za pár kaček,tak bych měl skoro jasno.

Napsal: pát 02.09.2011 15:57
od dejv2005
Kail píše:TDSo je výbornej motor,troufnu si říct jeden z nejlepších klasických turbodieselů.
Je to držák (komu se sere,ten buď s dieselem neumí jezdit nebo už koupil mrdku),jede solidně (neříkám že je to na závodění,ale na svižnou jízdu stačí,a člověk se nemusí bát předjíždět) a spotřeba je výborná,mně to jezdilo dlouhodobě na 245/40r18 do 8.5l,dálky kolem 7l a to dost svižně.

Navíc,alespoň ten můj měl naprosto LUXUSNÍ zvuk,říkal mi to uplně každej co to slyšel a i mně,když ho teď občas slyším se zasteskne :oops: .

A že nemá "krouťák vodspoda voe" doprovázenej markantním turboefektem je teda pro mně spíš výhoda,protože co ten motor nemá dole má nahoře.Ten motor táhne od nějakých 1800-2000ot až k omezovači téměř konstantně,narozdíl od TDI a vůbec dieselů ostatních značek který sice zatáhnou už od 1200ot,ale ve 3000ot divadlo končí.

Další věc je,že s postupem času,kdy ty slavný 3.0d který každej tolik moc vychvaloval stárnou,začíná se ukazovat že vlastně vůbec nejsou o tolik spolehlivější než TDSa,ovšem finančně je na ně pořád všechno 4x dražší.
Abych pravdu řekl kdybych dnes kupoval naftovou e39 (což se u mně teda fakt nestane :) ),hodně bych přemýšlel jestli CR nebo radši klasiku TD.Když se potom to TDSo čipne tak ani dynamika není zas o tolik jinde.
Když k tomu přidám starou možná hloupou ale ještě poctivou automatickou převodovku v TDSu,která oproti steptronicu (kterej u dieselů odchází pravidelně a stojí ranec) vydrží rozhodně víc a i kdyby,všude se jich válej hromady za pár kaček,tak bych měl skoro jasno.
Jojo TDs se chová jako benzín :-) odspodu netáhne, ve 2000 kopanec a celkem slušně jede až do těch 4000.
Výkon žádná pecka, ale na naše silnice dostačující celkem.
Přemejšlel sem i o načipování, ale podle mě je to na tkhle starý auto (1998) zbytečný a spíš by mu to škodilo....

Nevim, cos myslel tim, že někdo neumí s nafťákem jezdit, ale já se snažim po svižnější jízdě nechat chvilinku sklidnit motor a po nastartování opět chvilinku počkat a nehonim to a jedu piánko.
To je jediný co dělám a občas když mam náladu, tak jedu svižně a nebojim se motor vytočit...ale žádnej extrém

Jedinej problém co mě sere, je problém s řazením v zimě a občas i teďka, jde hrozně z tuha řadit 1 a 2 rychlostní stupeň.
A druhá věc je, že občas po přeřazení přestane reagovat plynovej pedál a auto jakoby chcípne. Až když opětovně šlápnu na plyn, tak se chtyne.
Jinak myslim, že motor zatim drží (cca 207 000km) a dalších 200tis snad ještě najede...:-D

Napsal: pát 02.09.2011 18:16
od bibikuba
Zátah od spoda vyřeší čipování :D měl jsem čipovaný TDS a fakt super-můžu dproručit :lol: :lol: měl jsem to sice v E36 kde váha je malinko jinde ale čipování opravdu tenhle problém pořeší..

Napsal: pát 02.09.2011 18:55
od Rejchy
Zátah odspodu vyřeší taky kat of,měl jsem jedno TDSo takovou starou plečku co měla na tachu 400 t.km a jezdilo jak ďas.Nebralo olej super spotřeba a když jsem pod to poprvé vlezl tak jsem nenašel na tom výfuku ani katalyzátor,ani prostřední tlumič.Jen koncový a sbíralo se už někde u 1500 otáček.

Napsal: pát 02.09.2011 22:04
od bibikuba
jjj potvrzuju-kromě čipu jsem měl kuchlej i kat..Konstruktéři se můžou učit :lol: :lol: :lol:

Napsal: sob 03.09.2011 12:53
od dejv2005
bibikuba píše:jjj potvrzuju-kromě čipu jsem měl kuchlej i kat..Konstruktéři se můžou učit :lol: :lol: :lol:
Kolik stojí chip na TDs??

Napsal: sob 03.09.2011 20:36
od zverbo
viem ze kazda druha tema je 525tds vs. 530d ale vcelku je cca na tuto temu 500prispevkou a vnom si kazdy chvali svoje auto a pise kup toto lebo.........
Chcem kupit E39 diesel a kua neviem ci 530d alebo 525tds - zalozil som aj temu o pomoci pri uprave a rady ktore kupit. Na inzerat som bol pozerat tri 525 a dve 530, vsetko zavisi od ceny to je jasne ale nemozem si pomoct, 525 po meste bola lepsia no zase za tabulou mesta jednoznacne 530

V 3er mam jasno 320d kktina svetu sveta a benzin! sadol mi az motor m50b25 - 141kw s upravou /uprava podla mojich snov/