Stránka 1 z 1

Napsal: ned 21.08.2011 15:22
od martesE28
Zdravím všechny, mám problém na své etě s emisema a při tahu na 2ku kolem 3tis.ot/min ztratí tah a náhle vyrazí.
Koukal sem snad na všechno a udělal výměnu komplet výfuk vedení+kat, svíčky, filtry a lambdu. Spotřeba je ok a drží se do 10.
V bmw v diagnostiku bohužel nedokážou, alespoň v Plzni nemají soft.
Nemáte s tím někdo zkušenosi, nebo kde by sem pochodil?? Díky moc!

Napsal: pon 22.08.2011 12:48
od ACDC
U mé E28 520 a 525 (eta) nebylo na diagnostiku nic, má starou DME bez dg. Na konektoru je jen napětí a impulzy zapalování pro stroboskop + nulování..

Napsal: pon 22.08.2011 22:30
od weNTyll
Jaky tam mas motor? U oldies se na hodne veci musi "rucne" bez berlicek.

Napsal: pon 22.08.2011 22:45
od ThatsMe
Kat jsi dal nový, nebo jiný starý? Jinak já tipuju váhu vzduchu. Zkus ji odvíčkovat a měkkou tužkou "dopsat" dráhy pod jezdcem. Jinak do ní radši moc nesahej, to obvykle dopadne ještě hůř. Kdyby náhodou, váhu z ETy tady myslím ještě mám...
A jaký konkrétní problém s emisema máš?

Napsal: pon 22.08.2011 23:38
od martesE28
mám tam motor klasika M20B27 90kw 86' najeto 190tis.
Kat není sice origo, ale je novej. Napadlo mě sehnat schéma co a jak zapojit ze zásuvky typu půlměsíc, ale to asi sotva seženu. :roll: Na váhu sem zatim nešahal a jinou na zkoušku nemám. Lze jí nějak proměřit??
Jinak emise stále vysoký a s tím škubáním do tahu je jedno, zda je léto či zima. Co mě celkem zaráží je že do výměny oleje doleju uřčitě litr a něco k tomu, což se mi zdá celkem dost.

Napsal: úte 23.08.2011 00:25
od ThatsMe
1) To auto je z rodiny? Páč jestli ne, tak 190 tis. km mělo najeto tak před patnácti lety. :) ETu si nikdo nekupoval na courání do kostela...
2) Máš-li jednotku Motronic 1.3, měly by se dát vyblikat závady. Motronic 1.1 to ale neumí. Zásuvka ti asi moc nepomůže...
3) Do váhy teče 5V a vrací se poměrná část v závislosti na zatížení, tedy na otevření váhy. Vem multimetr, najdi vstup a výstup, sundej sací hadici, plynule otvírej klapku vevnitř váhy a sleduj, nemění-li se někde výstupní napětí skokově. Samozřejmě při zaplém zapalování.
4) Které emise jsou zvýšené? Máš protokol?
5) Litr oleje na cca 10 tis. km mi přijde OK...

Napsal: úte 23.08.2011 06:55
od Perunwit
Jinak pokud by ti šlo udělat diagnostiku, nevím, zda jsi zkoušel p. Vodrážku z Červeného Hrádku, je celkem ochotnej.

Napsal: úte 23.08.2011 13:27
od weNTyll
Divam se, ze jsem blbe cetl a tu Etu tam zminujes hned v prvnim prispevku sorry.

Pokouset se o diagnostiku na tom Motronicu pres zasuvky nema moc vyznam ani kdyz je to verze 1.3 vyznam, zapisou se jen fatalni chyby. Pokud bys mel zajem, muzu ti to vsechno promerit, ale jsem pro tebe asi trochu z ruky.

Napsal: úte 23.08.2011 19:17
od beny-maser
ThatsMe píše:1) To auto je z rodiny? Páč jestli ne, tak 190 tis. km mělo najeto tak před patnácti lety. :) ETu si nikdo nekupoval na courání do kostela...
2) Máš-li jednotku Motronic 1.3, měly by se dát vyblikat závady. Motronic 1.1 to ale neumí. Zásuvka ti asi moc nepomůže...
3) Do váhy teče 5V a vrací se poměrná část v závislosti na zatížení, tedy na otevření váhy. Vem multimetr, najdi vstup a výstup, sundej sací hadici, plynule otvírej klapku vevnitř váhy a sleduj, nemění-li se někde výstupní napětí skokově. Samozřejmě při zaplém zapalování.
4) Které emise jsou zvýšené? Máš protokol?
5) Litr oleje na cca 10 tis. km mi přijde OK...
tím multimetrem přece ten skok nepozná, to by musel být superman a nebo by jsi musel mít hodně velký štěstí.
pokud to žere litr oleje od výměny k výměně tak bych to neřešil navíc na takhle starým autě
osobně bych to odvezl k někomu kdo má na to vybavení a zkušenosti na to ,aby to proměřil jinak je to na dlouho systémem pokus omyl a sehnat všechny díly taky nebude prdel a navíc ani nevíš jestli jebudeš opravdu potřebovat.

Napsal: úte 23.08.2011 20:19
od ThatsMe
Když je dráha jezdce ve váze prodřená, tak by měl být skok napětí dost velký na to, aby byl postřehnutelný. Bez trpělivosti se ale samozřejmě neobejde. :) Jednodušší by ale samozřejmě bylo zkusit druhou, která je jistě v pořádku.
Jinak věcí na M20 je všude ještě dost, ale kupovat to je blbost, nejdřív bych si to popůjčoval na zkoušku a pak vzal jen to, co je třeba. Ono těch možností zas tak moc není, ale mohlo by jich být ještě míň, kdyby sem Martes hodil výsledky emisí...

Napsal: úte 23.08.2011 20:24
od weNTyll
Kdyz uz zkouset vahu merit odporove, tak ne digital merakem, ale klasickym rucickovym. Nehlede na to, ze muze zakmitat az od vibraci motoru, pro rychle zmene apod. a to nepoznas jinak nez merenim zivych signalu za chodu.

Napsal: čtv 25.08.2011 03:47
od martesE28
Sorry, že odepisuju po roce.

That's me: no je to kousek z rodiny se serviskou, ale moc pán toho nenajezdil. :)
S jednotkou to je trochu problém, jsem mimo ČR, dá se ten typ zjistit někde z webu? winko mám. Pokuď to má vůbec vejšku..
Takže diagnostika najde pouze nějaký základ? no to by tam mohla bejt váha ne? Zkusim tedy najít jinou váhu na zkoušku.
Protokol emisí bohužel nemám. Ale zajel bych tam po výměně váhy.

weNTyll: Kousek za prahou- není zas tak daleko kdybys měl čas a máš vybavení, zajel bych i s váhou, už mi to začíná trochu i srát :D

Napsal: čtv 25.08.2011 09:19
od weNTyll
2 martesE28: Kdyz jeste vydrzis cca tyden tak to muzem promerit. Cas se nejaky najde. Nezavestujte, jste v poradi. Vybaveni samozrejme mam. Vahu pripadne umim i opravit a nastavit, vetsinou to zase vydrzi par let. Zalezi jak moc uz je vyjeta, vetsina po tech letech uz ma to nejlepsi davno za sebou.