Stránka 1 z 1
Napsal: úte 16.08.2011 16:05
od Denkac
Zdravím.Má někdo zkušenost s oběma motory,co se týče výkonu a spotřeby?je mezi nimi zásadní rozdíl?
Napsal: stř 17.08.2011 17:58
od Jendix
Denkac píše:Zdravím.Má někdo zkušenost s oběma motory,co se týče výkonu a spotřeby?je mezi nimi zásadní rozdíl?
Myslim si že toho tady najdeš hromady, stačí jen hledat.
http://www.spritmonitor.de/ - tady najdeš něco k té spotřebě
Napsal: čtv 18.08.2011 18:18
od Honza325
Já mám 525d e39 (mimochodem na prodej

) a co se týče výkonu, jako je znát, když přesedneš do 530d, ale zas tak markantní to neni.. S obojim se dá jet hezky svižně a i ta 525d má slušnej zátah... Jinak u mě spotřeba 6,1 - 7,1l/100km, při normální jízdě mimo centrum města a kolon. Ale zase žádnej klobouk. Po dálnici se dá dostat při 130km/h i na 5,5l/100km, ale to ukazuje BC, tak nevim, co je na tom pravdy. Při svižný jízdě 7,9 - 8,9l/100km.
Mám kombi a manuál. Jak je to u automatu nevim.

Napsal: ned 21.08.2011 10:53
od LadenaM3
Mám 525d T s manuálem. Jezdím se spotřebou mezi 6 a 7 litry na 100 km. Jednou jsem zkoušel vynulovat a jet co mě schopnosti a terén dovolili a dostal jsem se na 11,5 litru. Ale jakmile se silnice trochu narovnala, hned to padalo dolů... Jinak jsem měl možnost jezdit i 530d. Pocitově je silnější. Ale mě nevyhovovalo to, že je tam velký rozdíl v zátahu - pod 2000 ot/min. mrtvo, pak brutální zátah mezi 2000 - 3500ot/min. a nad tím zase pokles tahu. U 525d ty rozdíly nejsou tak výrazné - motor jde plynuleji v celém spektru otáček.
Napsal: ned 21.08.2011 13:05
od MUF_IV
jj, každý má svoje, mám obě před garáží, 530D je dravec, 525D je kultivovanější, každé má svoje a jezdí malinko jinak, ale zvyknout se dá na oboje a je pravda že zabírá " trošku níž"....spotřeba u mě na 530D město cca 7,1, na 525 cca 7,4, lehká noha...mimo město jedou obě stejně kolem 6,5l... tahaj pěkně obě, já už stejně šilhám po 535D

Napsal: sob 03.09.2011 18:54
od zverbo
MUF_IV píše:jj, každý má svoje, mám obě před garáží, 530D je dravec, 525D je kultivovanější, každé má svoje a jezdí malinko jinak, ale zvyknout se dá na oboje a je pravda že zabírá " trošku níž"....spotřeba u mě na 530D město cca 7,1, na 525 cca 7,4, lehká noha...mimo město jedou obě stejně kolem 6,5l... tahaj pěkně obě, já už stejně šilhám po 535D

Ahoj panove! konecne po dlhej adsenci som tu -/kupa domu a prerabka/ no k veci - ostali mi nejake lowe a chcem kupit e39 diesel ale bojim sa co kupit ci 530d alebo 525tds, 5er som nikdy nemal a bude sluzit iba na vylety a dovolenky a obcasne jazdenie na Slovensko inak bude v garazi. Bude to taktiez moj prvy diesel - no mal som mesiac 320d ale je to kktina ziadny vykon /inak cipnuty na 120kw/ nevyhovovalo mi to po ziadnej stranke vykon vajca, spotreba nad 8, som zvyknuty na benzin mam e36 coupe 325i a aj ostatnych /6 - BMW/ boli benziny /rozne motorizacie/ okrem 320d. Chcem nieco pre rodinu ale bojim sa doplatim na chybu - preto vas prosim o rady. Nechcem zakladat novu temu a v ostatnych co to niekde spominaly tak hned v druhej vetve rozoberali vyfuk atd...
Napsal: sob 03.09.2011 19:01
od zverbo
Pardon ze to dopisujem ale dovod je ze aj ked diesel tak by som chcel vykon a pohodlie v jednom preto 5er ale aka kubatura???
135-142 kw zaklad alebo lacnejsiu 525 s 105kw a vrazit trosku penazi do motora?????
Napsal: sob 03.09.2011 21:21
od rxe
to ZVERBO .
nazdar tak presne tento problem som mal aj ja , presne ze budem mat auto na dovolenky a vikendy ale inak bude stat v garazi.lebo mam este jedno, na jazdenie. popisem ti moje pocity , povedal som si ze nikdy nechcem diesel. jedine benzin 3,0 a vyssie. , ale ze ked uz nahoda.! tak BMW touring 3,0D AT , face. vcera som sa vratil z dovolenky, a prvy krat som z tym autom najazdil 2000 km . od kupy, kupil som ho cez znameho z BMW vo stvrtok a v nedelu som prasil. spotreba tam bola na pal 7,8 co sa mi verit nechcelo. ale budiš. esta tam cez madarsko cestovna rychlost v noci 110- 130+,, okrsky , chorvatsko dialnice150 -165 - "180 sem tam". tam sme boli 2 krat v inom meste posuvacky spotreba 8,0 a nazad to iste , dnes rano som prisiel isli sme sviznejsie a spotreba podla BC bola 7,8 !! parada . ten pocit zrychlenia super, az na ten chrochotavy dunivy zvuk diesla,pri ustalenej rychlosti sa to da zniest, riadenie auta skvele. bez najmensich pripomienok.na to ze je to 10 rocne auto , tak klobuk dolu .to spracovanie a kvalita.asi by som uz nemenil E39 je asi posledne z dobrych BMW co ma vydrz a robilo sa to pre ludi.kludne do toho .samozrejme zalezi aj od km a stavu, ja si nestazujem mam tam poctivych 185 000. a ani to neni poznat
Napsal: sob 03.09.2011 21:38
od zverbo
thx, toto som potreboval!!!
Napsal: ned 04.09.2011 20:42
od milo
zverbo píše:Pardon ze to dopisujem ale dovod je ze aj ked diesel tak by som chcel vykon a pohodlie v jednom preto 5er ale aka kubatura???
135-142 kw zaklad alebo lacnejsiu 525 s 105kw a vrazit trosku penazi do motora?????
pozor, ta 525 s vykonem 105 kw neni 525d, o ktere je tahle diskuse, ale 525tds!!
Napsal: ned 04.09.2011 20:56
od zverbo
AHA áááha teraz som v riti uplne!!!
kolko ich preboha je 525 - 105kw a 120kw 530 - 135kw a 142kw o inych som sa ani inde nedocital!!!
Napsal: ned 04.09.2011 22:19
od milo
jeste je 525td, myslim 85kw
525td, 525tds - "komurkovy" diesel
520d, 525d, 530d - common rail
Napsal: ned 04.09.2011 23:14
od gunner
milo píše:jeste je 525td, myslim 85kw
525td, 525tds - "komurkovy" diesel
520d, 525d, 530d - common rail
520d ani 520d po face.neni cr..ale klasika,2.0d cr je jen 3jkové řadě od face. a má výkon 110kw. Ve všech 5tkách je 2.0d a je to pd 100kw. tedy v e39

Napsal: ned 04.09.2011 23:16
od zverbo
520d - 100kw /4valec/
525tds - 105kw /6valec/
525d - 120kw
530d - 135 a 142kw
len som myslel ze 525ky su rovnake motory ako 530ky len ine vykony ako 2,5benzin 141kw a 125kw
neviem aky je rozdiel medzi cr a tds/td viem len o vykone motorov a o plniacich tlakoch turba tot vse akurat viem ze 3er su 2,0td - 100kw a 2,0d - 110kw co je poface motor CR - to je ale ina sekcia
Napsal: pon 05.09.2011 07:23
od milo
a jo, koukam ze prvni M47 nebyla CR

Napsal: pon 05.09.2011 09:43
od ViktorDDD
ešte poopravím gunner-a, 100kW M47 nie je PD ale rotačné čerpadlo (VP44) a priamy vstrek, tak ako staré TDIčka
Napsal: pon 05.09.2011 11:44
od gunner
jj,když jsem kupoval 520d,tak jsem o tom pročetl hodně...i to,jak je to děsnej motor..já osobně jsem s tím najel cca 80tis a vše ok,jen spotřebák a desticky,uhlíky atd. i spotřeba jde..město 7l,okrsky 5.2-5.6,dálnice při 140..5.5l lehká noha a podle BC,ale myslím,že ty hodnoty docela sedí.
Napsal: pon 05.09.2011 13:58
od gunner
ViktorDDD píše:ešte poopravím gunner-a, 100kW M47 nie je PD ale rotačné čerpadlo (VP44) a priamy vstrek, tak ako staré TDIčka
thx,asi jsem toho přečetl ješte málo

Napsal: pon 05.09.2011 14:39
od ViktorDDD
u toho 2,0d 100kW je problém ten že je tam to nešťastné čerpadlo ktoré som spomínal a stáva sa tam že z ničoho nič umrie elektronická hlava a zbohom, ostaneš stáť na ceste, taký istý problém majú aj 2,5TDi-čka od VW-groupu, nemusí sa to stať ale zasa nevieš kedy sa to stane
zato u 525TDS čerpadlo dáva vedieť o svojom odchode už hodne dopredu, kolísanie otáčok, úbytok výkonu, zlé štarty, ... takže sa nato môžeš pripraviť, a repas čerpadla je cca. za polovicu ako u toho 2,0d
Napsal: pon 05.09.2011 14:58
od gunner
525tds můžu soudit jen podle toho co jsem slyšel..měl ho kamarád a byl jsem s ním jednou v Chorvatsku,myslím,že na dálky je ten motor v poho,měl s tím spotřebu cca 7.5 na dálnice při 140-150km + nějaké to popojíždění tam po tech prdelích.Co jsem se dočetl,tak ten motor neni až tak spatnej,ale je prostě o něco citlivejší,než ostatní.
Já když jsem kupoval báwo v d, tak jsem na konec pořídil 520d a jsem s ním spokojenej,akorát ted zrovna řeším řemenici,zazím největší "problém" co jsem s ním měl..jestli budu měnit,tak na 100% za 530d v manuálu.