Stránka 1 z 1
Napsal: úte 02.08.2011 20:29
od Piotr
Zdravím všechny, mám dotaz ohledně správné funkčnosti přívodu vzduchu do interiéru u E39 rv.01. Pokud totiž jedu větší rychlostí např. po dálnici a nemám na klima zapnutý vnitřní okruh, intenzita foukání nelze regulovat (nebo spíš utlumit) a frčí to stále v určité intenzitě pod náporem vzduchu zvenku. To by mi samo o sobě zase tolik nevadilo, pokud zrovna nejde klimatizace, která fučí studený vzduch leckdy na můj vkus až moc. Pokud sepnu vnitřní okruh, regulace funguje a nic ji nevyrušuje, respektive lze foukat jen tak pomálu. Samozřejmě celkovým vypnutím přívodu vzduchu zastavím taktéž. V normálních rychlostech, kde není takový nápor vzduchu je vše jak má být. No a dostávám se konečně k otázce, je v přívodu vzduchu do interiéru něco, nejaký díl nebo součást, která by měla tohle omezovat ? Něco co si má poradit s náporem vzduchu zvenčí? Díky
Napsal: úte 02.08.2011 21:03
od soukupadam
vzduch jde přes filtry a jestli je tam máš a nejsou děravý tak přes ně se náporem nedostane vůbec nic, vzduch se nasává podtlakem kterej vytváří větrák přívodu vzduchu do interiéru, kterej je až za filtrama
Napsal: úte 02.08.2011 22:10
od Piotr
Filtry mám OK, tak si nějak nedovedu vysvětlit proč se to nedá při velké rychlosti zregulovat nebo teda konkrétně utlumit. Jednoduše popsáno - když například stáhnu klima jen na jednu čárku (intenzitu), fučí to úplně stejně jako když jich tam budu mít třeba 5 a jak jsem psal jde mi jen o to cestování po dálnici se zapnutou klima, při normálních rychlostech je to OK a funguje to jak má. Je to sice taková drobnost, ale zajímalo by mě to, každopádně díky za předešlou odpověď.
Napsal: úte 02.08.2011 22:32
od xdentist
Děje se mi to samé, filtry nové a vše v top stavu. Tak nevím zda je to chyba nebo "nedořešenost" z výroby. Dlužno dodat že to není nějaký extra vichr, ale prostě od určitého stupně ať ztlumím ventilátor jak chci (krom celkového vypnutí), foukání se už netlumí a fouká stále stejně (a intenzita se pak snižuje se zpomalováním vozu). Ale co se týče klimy, mám zato že když klimu zapnu, automaticky se uzavře klapka pro vnitřní okruh aby se ochlazoval pouze vnitřní vzduch stále dokola, možná se ale mýlím.
Napsal: úte 02.08.2011 23:30
od Brátn
hoši budete se divit, ale mě tohle dělalo přesně to co by jste nečekali a je to mrcha ježek

Napsal: úte 02.08.2011 23:32
od soukupadam
Bratn píše:hoši budete se divit, ale mě tohle dělalo přesně to co by jste nečekali a je to mrcha ježek

já si to myslel, ale nedávalo mi to moc smysl, co ten ježek vlastně všechno řídí?
Napsal: úte 02.08.2011 23:51
od milo
99% jezek

jedno procento nechavam na klapky servomotoru, to se da overit na diagnostice.
Napsal: stř 03.08.2011 01:28
od Brátn
soukupadam píše:Bratn píše:hoši budete se divit, ale mě tohle dělalo přesně to co by jste nečekali a je to mrcha ježek

já si to myslel, ale nedávalo mi to moc smysl, co ten ježek vlastně všechno řídí?
to ví jen on sám a pár techniků v BMW, kteří ho vynalezli a poté se všichni zbláznili
Napsal: stř 03.08.2011 16:27
od Piotr

mazec !
Napsal: stř 03.08.2011 19:23
od soukupadam
mě to zase dělá to, že musim mít topení na max teplotu aby to začlo topit. předpokládam že taky ježek?
Napsal: stř 03.08.2011 19:34
od Brátn
ne to budou buď čidla teploty a nebo ventily topení
Napsal: stř 03.08.2011 20:26
od soukupadam
ale dělá to jenom když mam nastavený manuální ovládání. kdyz mam "AUTO" tak to topí i na míň, je to vůbec možný?
Napsal: čtv 04.08.2011 14:46
od milo
soukupadam píše:mě to zase dělá to, že musim mít topení na max teplotu aby to začlo topit. předpokládam že taky ježek?
to je pridreny ventilatorek v panelu klimatizace, ktery nasava vzduch z interieru na teplotni cidlo, mam stejny problem a uz jsem ho tady resil. jednou za cas jsem ho prostriknul a fungovalo to. ted uz se netoci ale temer vubec a blbne to uplne. prostriknuti pomuze tak na den. koupit novy se neda, ani od vyrobce. pokusim se zmerit na nem napeti a prebastlim tam nejaky jiny.
Napsal: čtv 04.08.2011 17:45
od soukupadam
milo píše:soukupadam píše:mě to zase dělá to, že musim mít topení na max teplotu aby to začlo topit. předpokládam že taky ježek?
to je pridreny ventilatorek v panelu klimatizace, ktery nasava vzduch z interieru na teplotni cidlo, mam stejny problem a uz jsem ho tady resil. jednou za cas jsem ho prostriknul a fungovalo to. ted uz se netoci ale temer vubec a blbne to uplne. prostriknuti pomuze tak na den. koupit novy se neda, ani od vyrobce. pokusim se zmerit na nem napeti a prebastlim tam nejaky jiny.
kde ho najdu ? zkusim ho prostříknout. dík moc
Napsal: čtv 04.08.2011 22:40
od milo
v panelu klimatizace, vytahni ho opatrne ven (vypacit sroubovakem, ale at nic neposkrabes), odpoj vsechny konektory a rozeber. zbytecne nerozebirej cast s tlacitkama, je to opruz poskladat zpet
ventilator je pripajen na desce v panelu klimatizace, ze to nejaky 35-40mm axial od firmy papst. bohuzel firma papst jej na zakazku vyrabela pro bmw a nedodava jej. stejny problem maji majitele nekterych mercedesu a opelu

fouka vzduch z interieru na cidlo a kdyz se zacne ventilator pridirat, ohrivaji to cidlo soucastky z panelu klimatizace. nasledne si auto mysli ze je v interieru teplo a prestava topit. pripadne pri zapnute klimatizaci chladi a chladi
profouknuti je ale tezce docasna zalezitost

Napsal: pát 05.08.2011 01:01
od jurasis
Nějak na původní dotaz nepadlo, odkud to fouká neregulovaně...
V případě JEN středních průduchů, při manuálním nastavení na studeno, vzduch nejde přes ventilátor, ale jen náporově...
V případě, že všude, pak opravdu není co řešit...

Ježek je jen předřadný odpor ventilátoru, výkonový, tedy nevyzpytatelné poruchy jsou normální... Teplo je v elektronice sviňa, součástky si pak dělají, co chtějí...
