Stránka 1 z 2
Napsal: stř 27.07.2011 16:12
od HIDEN
Ahoj lidi mám nějakej lehlej zadek na mé E34 a slyšel jsem že je možné tento problém vyřešit nějakejma podložkama. Nevíte o tom něco? Popřípadě nemáte někdo nákres jak to má vypadat?
Napsal: čtv 28.07.2011 00:07
od ViktorDDD
sú aj také podložky pod pružiny, vyzerajú tak ako tie gumy do ktorých dosadajú ale sú z tvrdšieho materiálu a sú hrubšie, ale skôr si daj nové sériové pružiny tie tvoje budú už asi unavené preto ten sadnutý zadok
Napsal: čtv 28.07.2011 04:56
od HIDEN
No měly by tam být asi rok staré a asi sou snížené poněvadž je to tvrdé jako cip.
Napsal: čtv 28.07.2011 09:07
od libovka
Podložky pod pružiny nedoporučuju.Při podložení pružiny dochází k větčímu namáhání pružiny a ta pak praskne.Lepší jsou podložky mezi kastli a horní uložení.Nedávno jsem to dělal zákazníkovi na e32.
Napsal: čtv 28.07.2011 17:18
od Doski
A mimo to je pak mnohem jednodušší montáž. Sám je tam mám. A dost to pomůže. Akorát už si nevzpomenu od koho jsemje kupoval :-/
Napsal: čtv 28.07.2011 17:55
od Jendix
Ahoj, no neni mi uplně jasný proč by měli praskat pružiny, resp. čim je pružina více namáhána.. v pricipu jde o navýšení neodpružený hmoty.. ale tim bude trpět víc tlumič (potažmo zavěšení) a né pružina.. pružina čistě teoreticky díky prodlouženému tlumícímu zdvihu tmluiče.. ale ten přídavek hmoty je minimální v porovnání s váhou celýho zbytku nápravy... spíš bych tam viděl chybu v uložení pružiny na nové podložce.. pružina může cestovat a tím se spíš nějak poškodí.. to je ale otázka technickýho řešení..
čistě teoreticky by jí podložka namáhala právě nahoře, protože bude působit svojí vahou na pružinu, ale ta hmota je tak zanedbatelná že se nemá smysl tím zabývat..
Na e36 jsem si kdysi taky zvyšoval zadek, protože i přesto že jsem koupil pružiny nový, navíc pro větší zatížení, když jelo auto prázdné zadek seděl jak s pytlem brambor v kufru. udělal jsem si tenkrát svařenec z čepu a středový příruby (bylo to tak výrobně jednodužší, jde to samo vytočit i z jednoho kusu). Dělal jsem to doma na soustruhu, z běžné oceli, hliník by byl samo asi lepší, ale zase je docela měkej, takže je otázka co to udělá po pár letech.
Nevim jak u e34, ale u e36 se tam dalo docela pěkně dostat (stačilo odpojit tlumič) a šikovnej soustružník je hotovej za hodinu.
Možná se něco takovýho ale nechá koupit, zkusil bych zahledat na netu, třeba ebay.
Napsal: čtv 28.07.2011 18:00
od Filozof
Řešil jsem to samé a bylo mi řečeno že pro typ E32 a E34 se prodávají zesílené pružiny které o 3cm zvednou zadek. Potom se nemusí s ničím laborovat.
Cena je kolem 1800kč za jednu a vyřeší to vícero problémů. Jsou jako standartní ale mnohem silnější a tudíž tak moc nepropruží a drží zadek o cca 3cm výše než bežná nová pružina.
Mají je v mjauto.cz stačí prohledat web či se zeptat přímo prodejce.

Napsal: čtv 28.07.2011 18:18
od libovka
[quote="Jendix"]Ahoj, no neni mi uplně jasný proč by měli praskat pružiny, resp. čim je pružina více namáhána.. v pricipu jde o navýšení neodpružený hmoty.. ale tim bude trpět víc tlumič (potažmo zavěšení) a né pružina.. specielně pokud je podložka dole.. (čistě teoreticky by jí podložka namáhala právě nahoře, protože bude působit svojí vahou na pružinu, ale ta hmota je tak zanedbatelná že se nemá smysl tím zabývat..
Na e36 jsem si kdysi taky zvyšoval zadek, protože i přesto že jsem koupil pružiny nový, navíc pro větší zatížení, když jelo auto prázdné zadek seděl jak s pytlem brambor v kufru. udělal jsem si tenkrát svařenec z čepu a středový příruby (bylo to tak výrobně jednodužší, jde to samo vytočit i z jednoho kusu). Dělal jsem to doma na soustruhu, z běžné oceli, hliník by byl samo asi lepší, ale zase je docela měkej, takže je otázka co to udělá po pár letech.
Pružiny u E34 praskaj normálně natož když podložíš pružinu podložkou.Pokud dáš 3cm podložku pod pružinu tak jí musíš o 3cm víc stlačit abys chytil matku na tlumič.A samo pokud si na to sedne váha auta tak se pružina víc namáhá.
Rozhodně je lepší řešení dát podložku nad horní uložení a na uložení dát delší šrouby.Absolutní zbytečnost je dělat podložku ze železa nebo z hliníku.Uplně stačí silon.
Nicméně tys to dělal na E36 a ta má jinak řešenou zadní nápravu takže tam to jinak než podložkou pod pružinu řešit nejde.

Napsal: čtv 28.07.2011 19:45
od Jendix
Tak pokud je to nahoře jednodužší.. tak nemá cenu řešit něco jinýho.. a máš pravdu že u e36 to tenkrát bylo jednodužší dole..
Co se týče namáhání pružiny, při montáži je potřeba možná větší síla (u e36 se nechá vyndat pružina bez stahováku), za běžnýho provozu by molo být zatížení +- stejný.. nebude tam velký rozdíl..
Napsal: čtv 28.07.2011 19:48
od libovka
Jenže ti říkám že u E36 je to jinak než u E34.
Napsal: čtv 28.07.2011 20:59
od HIDEN
takže doporučujete dát nějaký podložky nahoru?
Napsal: čtv 28.07.2011 22:36
od libovka
Za mě říkám nahoru.

Napsal: čtv 28.07.2011 23:06
od Filozof
píšeš že máš snižované, tak akorát docílíš toho že se dostaneš zpet na uroven nových pružin ale budeš mít staré pružiny jak píšeš a stejně ti mohou kdykoliv prasknout. Nové pružiny se chovají uplně jinak jako staré mrchy.
Kdyby bylo mnou koupím si nové pružiny a rovnou si připlatim ty 3stovky za zesílené a mám klidek, nemusím pak ani laborovat s podložkama.
Je to na tobě. Ale cpát na snižované staré pružiny - ještě podložky aby ses dostal na hodnotu nových pružin je trochu kontraproduktivní - můj osobní názor. A stejně nedocílíš měkčího odpružení. To docílíš jen novejma pružinama co tam patří se zesíleným profilem nejlépe a zadek bude ještě o 3cm výše než by ses dostal s obyč novejma.
Dělej jak myslíš.

Napsal: pát 29.07.2011 04:51
od HIDEN
a nemáte někdo fotku jak to vypadá na těch zesílenejch? a kde je koupit?
Napsal: pát 29.07.2011 06:53
od Perunwit
o zesílených pružinách jsem ještě neslyšel, na to se musim mrdknout. Díky
Napsal: pát 29.07.2011 15:39
od Filozof
HIDEN píše:a nemáte někdo fotku jak to vypadá na těch zesílenejch? a kde je koupit?
Psal jsem to výše....
http://www.MJAUTO.CZ je to Brněnská firma a šikovní borci.
Zavolej tam a zeptej se osobně. Nevidím je v jejich nabídce ale mají je. Mluvil jsem o tom přímo s prodejcem. Dva borci co mají firmu tam přímo pracují takže by o tom měli něco vědět.
Napsal: pát 29.07.2011 15:58
od Francis
Je možno použít pružiny z E32, fungují podobně jako zesílené pro E34.
Napsal: sob 30.07.2011 18:54
od Perunwit
teď sem koukal na svý auto a už se mi taky zdá, že má zadek trochu níž, než předek

teď mám brouka v hlavě.
Napsal: ned 31.07.2011 11:54
od HIDEN
A je to nehezký vid? Já bych to chtěl ají znatelně do klínu:) kdybys to uskutečnil tak sem hod pls foto.
Napsal: ned 31.07.2011 16:42
od Bohhy
Kdyby mel nekdo zajem, tak mam podlozky na zvednuti, ktere se montuji mezi horni uloueni a kastli. Zvednou auto vzadu o 4cm, sou ze zeleza a za 500,- muzou mit noveho majitele......