Stránka 1 z 1
Napsal: pát 22.07.2011 14:32
od Hubajz
Prosim poraďte Vy zkušení na co si dát pozor a co preventivně vyměnit....
Je to už skoro 2 měs co jsem si přivezu mazlíka E39 530d z D. Má nejeto 220tkm .. jeden majitel.Servisku mam do 150tkm, pak už to nevozil do BMW servisu, ale někam k živnostníkovi.( o tom ale zaznam nemam)
Ted mě čeká m.olej+filtr. Co převodovej olej a já nevim kde ještě ...v diferáku... atd...
Napsal: pát 22.07.2011 20:21
od milo
automat nebo manual? pokud automat, olej urcite menit.
urcite vymenit separator oleje! stoji par kacek, dej si to tady hledat.
pocitej, ze te postupne potkaji nektere lahudky e39 a to: jezek topeni, cidlo vacky/klikovky, podavaci cerpadlo, cerpadlo pod ridicem, mechy v pripade, ze mas nivo, zadni loziska, vyplavena ridici jednotka a posilovac brzd kvuli ucpanym odtokum, zatekajici voda pres zadni dvere, odchazejici jednotka abs, svitici kontrolka airbagu kvuli decce v sedacce spolujezdce... ale jsou to defacto drobnosti.
Napsal: pát 22.07.2011 22:17
od libovka
Ještě taky praskaj svody na výfuku,trhaj se dvouhmotnostní řemenice na klice a umíraj automatické převodovky
Napsal: pát 22.07.2011 22:28
od milo
nesmime opomenout vstriky a turbo, pripadne CR cerpadlo.
pripadne jeste necitelny display na BC, spatne fungujici panel klimatizace, webasto je taky kapitola sama o sobe. proste ve zkratce, tech veci na co se podivat je milion.
precti si tady na foru, jak se projevuji zasadni zavady, ktere te nekde muzou nechat (palivove cerpadlo, zahadne vybita baterie-kvuli jezkovi, v zime zamrzly brzdovy system, cidla na vacce/klice, automat od GM). kdo o techto klasickych bolestech aspon z doslechu nevi, muze do e39 pekne zahucet.
Napsal: pát 22.07.2011 22:32
od milo
koukam ze uz resis na foru ulomene stelovaci tycky ve svetlech a silentbloky zadni napravy
neudelame nejaky FAQ zakladnich vad u E39 s tim, ze se tam nalinkuji odkazy na vlakna ve foru, kde se to resi?
Napsal: sob 23.07.2011 10:38
od Hubajz
milo píše:automat nebo manual? pokud automat, olej urcite menit.
urcite vymenit separator oleje! stoji par kacek, dej si to tady hledat.
pocitej, ze te postupne potkaji nektere lahudky e39 a to: jezek topeni, cidlo vacky/klikovky, podavaci cerpadlo, cerpadlo pod ridicem, mechy v pripade, ze mas nivo, zadni loziska, vyplavena ridici jednotka a posilovac brzd kvuli ucpanym odtokum, zatekajici voda pres zadni dvere, odchazejici jednotka abs, svitici kontrolka airbagu kvuli decce v sedacce spolujezdce... ale jsou to defacto drobnosti.
Manual bez Niva.
Vlakno o tom separatoru jsem četl zrovna včera:)... Ten vyenim s olejem.
No a když si čtu dál ty vaše příspěvky....mam chuť to prodat.Že já blbec se ptal
No nějakej takovej sEznámek by nebyl špatnej....
Ted to ale jdu rozdejchat a pak budu pokračovat.
Jo taky jsem si vzpoměl, že v jednom vlíknu se psalo něco o odtokovým kanalku vpředu někde pod stěračem, který se ucpe a muže to byt fatalni pro motor.
Napsal: sob 23.07.2011 11:18
od Raadii
No já když jsem si tohle přečetl, tak bych to na tvym místě taky prodal

Ale jsou to věci, který bejt v hajzlu můžou a nemusí... Já jsem měl např. v prdeli jen čidlo ABS, klepala mi náprava a měl jsem polámaný štelováky ve světlech. A Webasto mi nejde, ale to zatim neřešim. A to jsou celkem drobný peníze dá se říct...
Napsal: pon 25.07.2011 14:54
od Hubajz
Raadii píše:No já když jsem si tohle přečetl, tak bych to na tvym místě taky prodal

Ale jsou to věci, který bejt v hajzlu můžou a nemusí... Já jsem měl např. v prdeli jen čidlo ABS, klepala mi náprava a měl jsem polámaný štelováky ve světlech. A Webasto mi nejde, ale to zatim neřešim. A to jsou celkem drobný peníze dá se říct...
No každopádně teď vyměním mot.olej, filt, odlučovač oleje.Ještě nevím jaký olej objednám.Máte doporučení ?
Převodový olej asi taky neuškodí vyměnit.Co palivový filtr ?Nově nevypadá.
Pokud je tam ještě něco co bych měl vyměnit...poradte ... v tomhle autě je toho trochu víc než co jsem znal:

..třeba o tom odlučovači oleje jsem neměl ani tuchu...až tady na foru jsem se to dočetl.
Napsal: pon 25.07.2011 15:32
od Raadii
O tom odlučovači nemá tucha i spousta lidí co to auto vlastní roky... Ale když se nemění, tak se tim kdo ví co nepokazí, spíš to hulí a smrdí. Olej jsem dával Castrol, ale některý lidi říkaj, že je lepší Valvoline, neřešim a stejně leju Castrol... Palivovej filtr bych taky vyměnil, stojí pár korun a když je zasranej, tak může udělat spoustu nepříjemností. Olej v převodovce bych možná neměnil jestli máš zaručený, že to auto má rozumně najeto, jinak je prej doporučeno ho měnit ve 250tkm. Ostatní věci bych měnil až se vyserou

Napsal: pon 25.07.2011 16:12
od Hubajz
Raadii píše:O tom odlučovači nemá tucha i spousta lidí co to auto vlastní roky... Ale když se nemění, tak se tim kdo ví co nepokazí, spíš to hulí a smrdí. Olej jsem dával Castrol, ale některý lidi říkaj, že je lepší Valvoline, neřešim a stejně leju Castrol... Palivovej filtr bych taky vyměnil, stojí pár korun a když je zasranej, tak může udělat spoustu nepříjemností. Olej v převodovce bych možná neměnil jestli máš zaručený, že to auto má rozumně najeto, jinak je prej doporučeno ho měnit ve 250tkm. Ostatní věci bych měnil až se vyserou

No tak to mas recht s tim palivovým filtrem...ten pujde ven:)
S tim castrorolem....slyšel jsem to taky od více lidí, že neni nic moc.Myslim, že je lepší dvakrat vymenit levnejši olej, nej jet na drahej spoustu km...ale to je jen muj usudek.Odbornik me muze rict opak treba.A ten odlučovač...zatim mě to nehulí a nesmrdí.To asi začnehulit až přijdou ven ty výřivý klapky a zaslepit EGR....jak mě někdo na foru radil.
Díky za radu.

Napsal: pon 25.07.2011 16:31
od Raadii
Někde jsem se dočetl, že manuál výřivý klapky nemá, ale opravtě mě jestli se mýlim. Já nemam ten Castrol longlife, měnim ho normálně po 10-15tkm... Longlifu bych stejně něvěřil a radši bych ho měnil jako každej obyč olej
Napsal: pon 25.07.2011 18:02
od beny-maser
pokud srovnáváte valvoline a castrol tak je to stejný jako srovnávat mercedes s BMW, každý bude tvrdit, že ta jeho kára je to nej a bude mít pravdu.
Myšlenka že naleju levný olej a budu ho častěji měnit taky není nejšťastnější. Levný oleje nemaj ty drahý aditiva co dělaj olej olejem. Takže s levným olejem opatrně, tak aby splňoval specifikaci ,ale nebyl třeba long.
Napsal: pon 25.07.2011 22:22
od Kail
Myslím že šetřit na oleji je blbost.
Moc neušetříte - to pětikilo navíc za kvalitní olej na jedný výměně asi nikoho nezrujnuje.Kor když vezmu v úvahu že drtivá většina lidí mění olej max. 2-3 do roka (ale i když mám třeba větší nájezd - tím spíš tomu motoru dopřeju,protože chci aby fungoval).Tak vám to udělá nějakých třeba 1500kč za rok,to si myslím že za to stojí,pokud se teda nejedná o nějakej šunt na popojíždění do práce...
Značku bych asi tolik neřešil,jak napsal beny-maser,s osvědčenýma značkama vedle nešlápnete.
Co se týká automatu tak bych olej už pro jistotu vyměnil - 250tis. km jak tu někdo psal je hodně,to je spíš tak průměrná životnost převodovky než interval výměny náplně.
Navíc člověk si nemůže být opravdu nikdy 100% jistý skutečným nájezdem,tak už proto.Pak bych měnil po 100tis. km.
Napsal: úte 26.07.2011 07:32
od Raadii
250tkm jsem myslel u manuálu. O automatu nevim vůbec nic a jsem celkem i rád, že ho nemam...